FallenA`s lille ferieblogg 2010

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
60 mil unnagjort, og var hjemme 0330. Manglet bare 2 timer på å døgne" ;)


På vei inn til Horten. Kl. 03.28 ;)

Jammen godt jeg har en morgenfrisk datter som sørger for at jeg får "utnyttet" dagen godt ;D
En utrolig begivenhetsrik dag!!

"Stay tuned!!" ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Rolfozzy er helt korrekt det Impulse :)

At den mannen hadde jobbet for å oppnå lydnirvana i gruva var helt sikkert.
Jeg er intet mindre enn imponert!!

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
I går startet jeg altså en hifiansk marathon. Man lærer jo av sine feil, for å utnyte tiden, og få med seg alt når folket bor så spredt som de jeg besøkte i går er rett og slett umulig. Så besøkene var ikke så lange, men de var utrolig hyggelige. Jeg satte snuta mot Halden, og peiste avgårde mot gruva til Rolfozzy.
Jeg ble tat i mot med helt ferske rosinboller, og nylagd kaffe. Helt herlig!! (Jeg er helt sikker på at Rolf nettopp hadde børstet bort melet fra skjegget når jeg kom ;))

Jeg tok på meg hjelmen, og klatret ned i gruva. Der ble jeg geleidet ned i en behagelig lyttestol, mens Rolf plukket ut noen godbiter for å spille på GamuT cd spilleren.



 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Gamut spilleren var bra den.... men fullstendig underlegen imo i forhold til den vinyllyden han hadde fått til.
At dette av alle ting var en "tilfeldig" kombinasjon som spillte så bra, var nesten utenom fatteevne.
Folk som leter etter en god vinylrigg uten å måtte svette blod bør ta seg en tur å lytte, og kanskje "kopiere" dette, for dette er en pang kombinasjon som kan banke livskiten ut av mange platespillerkombinasjoner til mange, mange ganger prisen!! ;)





 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det fremstår for meg som om Rolfozzy nå lett kan lene seg tilbake og hvile på laubærne, men kjenner jeg lusa på gangen kommer det nok ikke til å ta slutt med nye spennende ting som "bare må" prøves i gruva.
Mange takk for fantastisk bevertning, og hyggelig prat, og ikke minst masse spennede musikk.
Jeg håper virkelig jeg kan få invitere meg selv en gang til, og at jeg kan bruke mer tid i lyttestolen.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Da var plutselig tiden fløyet alt for fort (som jeg var redd for), og det var på tide å suse videre......

"Stay tuned!!" ;D



 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Ah, klassisk Kenwood-tuner,Micro Bl-51, Audiocraft-arm, Audio Technica AT-OC 9, Audion-riaa, Marantz/Heart CD-spiller og en masse andre greier... In short, JanR ! ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.561
Torget vurderinger
2
FallenA skrev:
Det fremstår for meg som om Rolfozzy nå lett kan lene seg tilbake og hvile på laubærne, men kjenner jeg lusa på gangen kommer det nok ikke til å ta slutt med nye spennende ting som "bare må" prøves i gruva.
Mange takk for fantastisk bevertning, og hyggelig prat, og ikke minst masse spennede musikk.
Jeg håper virkelig jeg kan få invitere meg selv en gang til, og at jeg kan bruke mer tid i lyttestolen.
Takk for besøket, Fallen. Hyggelig du fikk tid til den lille avstikkeren til Gruva på maratonturen din.

Her hviles det ikke på annet laurbær egentlig. ;D

Og du er selvfølgelig velkommen tilbake ved senere anledinger.

Fine bilder forresten.
 

Bjørk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2008
Innlegg
57
Antall liker
0
Dette var en hyggelig tråd, som man skal følge med på.
Er det lov å spørre hva slags kamera du bruker FallenA? Synes du hadde så mange bra bilder.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
impulse skrev:
Ah, klassisk Kenwood-tuner,Micro Bl-51, Audiocraft-arm, Audio Technica AT-OC 9, Audion-riaa, Marantz/Heart CD-spiller og en masse andre greier... In short, JanR ! ;)
Skasei...... :eek:
Du har jammen oversikten impulse!! :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
rolfozzy skrev:
FallenA skrev:
Det fremstår for meg som om Rolfozzy nå lett kan lene seg tilbake og hvile på laubærne, men kjenner jeg lusa på gangen kommer det nok ikke til å ta slutt med nye spennende ting som "bare må" prøves i gruva.
Mange takk for fantastisk bevertning, og hyggelig prat, og ikke minst masse spennede musikk.
Jeg håper virkelig jeg kan få invitere meg selv en gang til, og at jeg kan bruke mer tid i lyttestolen.
Takk for besøket, Fallen. Hyggelig du fikk tid til den lille avstikkeren til Gruva på maratonturen din.

Her hviles det ikke på annet laurbær egentlig. ;D

Og du er selvfølgelig velkommen tilbake ved senere anledinger.

Fine bilder forresten.
Takk for det Rolf..... Jeg stortrivdes i gruva, men noen av bildene ble desverre noe mørke.
Skal ha med ei skikkelig gruvelykt neste gang ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Bjørk skrev:
Dette var en hyggelig tråd, som man skal følge med på.
Er det lov å spørre hva slags kamera du bruker FallenA? Synes du hadde så mange bra bilder.
Takk for skryt Bjørk :)

Kameraet er et Canon EOS 50D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Hjemme hos JanR ble jeg møtt av en liten "sjef" som viste vei korrekt parkering, og drog meg inn i huset på leting etter Jan ;) Og før vi dukket ned i kjellerstua ble det på strak arm vartet opp med en deilig fiskegrateng middag, og skikkelig kokekaffe til dessert.
Helt fantastisk :)
Vel nede i kjelleren ble jeg styrt inn i en romslig og koselig kjellerstue fullspekket med elektronikk og andre goodies.



 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
JanR hadde en virkelig lekker samling med hifi godis, og AN Dac1 og M2 linjetrinnet gjorde en formidabel jobb sammen med "Svampen" (var det rett navn?)
Det som slår meg er likhetene mellom dete anlegget og Rolfozzy sitt. Virkelig altetende, og slukte all musikk uten å mukke.













 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Du tar noen usedvanlige gode bilder unge mann :)

Til dere andre, beklager støvet :-\

/jan
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
JanR skrev:
Du tar noen usedvanlige gode bilder unge mann :)

Til dere andre, beklager støvet :-\

/jan
Takker!

Støv viser bare at man trives ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Utrolig morro å komme og få høre K-horn igjen.
Og svært hygglig å få komme og se og høre på det som man leser om her på sentralen.
Mange takk for at jeg fikk komme, og for en hyggelig (om en noe kort, som jeg satser på blir mye lengre neste gang) seanse, med fantastisk bevertning, og for å treffe "mannen bak nicket igjen) ;)
Du har gjort noe veldig riktig i prioriteringene dine Jan. Og herlige unger, og hyggelig konemor.
Spennende å få sett "gutterommet" i garasjen også :)











Mannen bak nicket ;D

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Som forrige besøk hadde man jo så alt for liten tid, og turen måtte nådeløst fortsettes.
Mange mil skulle slukes før kvelden ble alt for sein ;)




 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
FallenA skrev:
Utrolig morro å komme og få høre K-horn igjen.
Og svært hygglig å få komme og se og høre på det som man leser om her på sentralen.
Mange takk for at jeg fikk komme, og for en hyggelig (om en noe kort, som jeg satser på blir mye lengre neste gang) seanse, med fantastisk bevertning, og for å treffe "mannen bak nicket igjen) ;)
Du har gjort noe veldig riktig i prioriteringene dine Jan. Og herlige unger, og hyggelig konemor.
Spennende å få sett "gutterommet" i garasjen også :)
Takk for titten, kjempemorro at du tok deg tid til å svinge innom :)
Neste gang satser vi på ett litt lengre opphold.

Gleder meg til fortsettelsen her i tråden.

/jan
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
JanR skrev:
FallenA skrev:
Utrolig morro å komme og få høre K-horn igjen.
Og svært hygglig å få komme og se og høre på det som man leser om her på sentralen.
Mange takk for at jeg fikk komme, og for en hyggelig (om en noe kort, som jeg satser på blir mye lengre neste gang) seanse, med fantastisk bevertning, og for å treffe "mannen bak nicket igjen) ;)
Du har gjort noe veldig riktig i prioriteringene dine Jan. Og herlige unger, og hyggelig konemor.
Spennende å få sett "gutterommet" i garasjen også :)
Takk for titten, kjempemorro at du tok deg tid til å svinge innom :)
Neste gang satser vi på ett litt lengre opphold.

Gleder meg til fortsettelsen her i tråden.

/jan
Satser på mye bedre tid til musikk og preik neste gang ja!!

Igjen tusen takk for at jeg fikk komme ned i hula de. Usedvanlig alsidig det anlegget ditt! :)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.104
Antall liker
6.610
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Flott tråd uten tvil og så tilfredstillende å se at du opprettholder et tempo med hele 3 besøk over såpass lang strekning mellom seg på en dag.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
H.R skrev:
Flott tråd uten tvil og så tilfredstillende å se at du opprettholder et tempo med hele 3 besøk over såpass lang strekning mellom seg på en dag.
Takker for det H.R :)

..... 3 besøk...... Hehehehe..... Jeg greide faktisk å få med meg mer :eek:
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Nuvel.... etter mange mil, og jævla lang tid ...... hakkende i kø (etter å ha vært så fordømt idiotisk å følge en GPS som ikke hadde helt oppdaterte kart), endte jeg opp på Østre Toten :)

Her startet jeg med å spise en fantastisk god middag kos en hyggelig medentusiast før vi suste avgårde sammen til et annet sted på Toten. Mens jeg spiste middag, og hygget meg kunne jeg beskue disse......



Men først tilbragte vi kvelden hos en bil og hifientusiast litt lenger ut på "flatbygdene" ;D

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Og det ble premie til den høye mørke mannen på første rad ;)
Alfa Romeo GTV6 2,5
Får ta med premie når jeg besøker deg til uka?! ;D


 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Etter middag dro vi opp til Haavard på audiens. (H6 klonenes konge) ;)
Rett og slett for å treffe kong H, og for å lytte til mine bestilte H6 kloner.



 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fantastisk godt håndtverk, og flott finish på disse......







 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det som var spennende var om BP med sine 9w var nok for disse "tassene" ......



 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det var morro å høre at så små høyttalere som H6 klonene jo er klarer å spille så stort.
9w var nok i bøtter og spann, og det var ikke antydning til kortpustethet, eller tegn på anstrengthet.
Men det som kom klart frem var at denne low gain versjonen trenger en aktiv pre med masse juice.
Haavard spiller normalt på sin CJ pre med volumkontrollen pent satt til klokka 0930/1000, mens vi nå måtte tyne den helt til klokka 0100 på de samme platene for å ha nogenlunde samme volum. Faktisk måtte vi opp på klokka 0200 på enkelte plater. Men uansett var det en opplevelse å høre hvor bra disse klonene spilte.
Med monacor elementet (som nå er historie), var det nok en drøy heving i bunn som kunne påvirke mellomtone på noe musikk. Allikevel fremstod den som sjarmerende på veldig mye musikk, og jeg personlig tror jeg ville satt lenge og klødd meg i hodet for å finne ut at dette ikke stemte helt. Men nå når jeg visste om problematikken kommer det tydelig frem hva Haavard forteller i H6 tråden sin.
Allikevel må jeg si at jeg var svært imponert over hvor rått og dynamisk de små høyttalerne spillte, og fyllte ut det relativt store rommet de spillte i. (ca. 40m2 i en stue med åpen trapp ned til 1ste etage.)

De spillte åpent, og oppløst i hele frekvensspekteret, og Haavard hadde puttet noe dempemateriale inn i hornet for å få bukt med bassproblematikken som monacor elementet utløser. Når dette ble tatt ut ble høyttaleren mye mer åpen og dynamisk, og bassen oppplevdes tigthere, og det virker som om klangrikdom ble enda bedre enn tidligere.

Jeg gleder meg virkelig til å få testet dem hjemme hos meg selv!! :)

Jeg takker så mye for oppvartning, og gjestfirheten Haavard. At du tok i mot meg bare et par timer eter at du kom tilbake fra Ungarn, og i tillegg skulle på familieferie dagen etter er helt utrolig!

Ha en riktig god og velfortjent ferie Haavard, så prates vi når du er tilbake......

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Så... som nevnt tidligere startet jeg jo med en bedre middag et annet sted på Toten, og når vi dro fra Haavard var vel klokka blitt over 23, og vi dro tilbake for å lytte til disse.......

 
Topp Bunn