FallenA`s lille ferieblogg 2010

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
RoDa skrev:
Herlig tråd! :)

Fem kroner på at JanR her forteller om og demonstrerer hvordan veggene i gamle stua spilte med K-horna? ;D ;D



R
Skylder deg 5 kroner da ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Dæven, det må jeg si. Den gutten fyller opp gutterommet med mye godis :)
Flotte høytalere/utseende.

/jan
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.425
Antall liker
1.139
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Kul tråd FallenA! :)
Kanskje Sandefjord frister neste gang du er østover! ;D
 
J

J.J

Gjest
Dette er det beste av reality show jeg har sett..... (nå ser ikke jeg på tv da....) ;D

STÅ PÅ !!
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kan bare anbefale at dere tar imot "havnesjefen" fra det store Vesterled. Han er koselig, vitebegærlig og ydmyk. Drikker mye kaffe gjør han og. Så her er det bare å sende pm om han er i deres nærområde :)...Og fallen, dette er feelgood på høyt plan...Takk :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jøss.... blir jo helt flau her nå jeg (Jeg drikker da ikke så mye kaffe!! ;) :eek: ;D).
Synes det er utrolig hyggelig å treffe så mange trivelige og gjestfrie mennesker som jeg gjør når jeg får tatt disse turene.
Jeg stortrives, og synes akkurat denne siden av hobbyen er en av de tingene jeg setter mest pris på.
Nemlig det sosiale, og mulighetene til å høre så mye godsaker som tross alt finnes der ute.
For ikke å snakke om alle de nye musikkopplevelsene som dukker opp.

Her er en av mine favoritt sommersanger :)


 

cardas

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2007
Innlegg
2.773
Antall liker
789
Sted
Nøtterøy
FallenA skrev:

Jeg var hos Lars Erik og hørte på dette systemet idag. Det låt helt sinnsykt bra!!! Faktisk det beste jeg noen gang har hørt på veldig mange parameter.
Jeg ble så overbevist at jeg dro med meg to Super 6 Alnico monitorer og en Deep Hemp sub hjem ;D

Mvh
Andreas
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ja... Jeg skjønner deg godt jeg! Det spillte grisebra ;)

Så da må jeg ta turen til Nøtterøy en av dagene da!! ;D
 

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
557
Antall liker
19
SUPER TRÅD!!!

takk takk flotte bilder!
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Da har jeg fått vært på besøk og drukket litt kaffe i dag også.
Denne gangen er det hverken rør, eller horn..... eller forresten, det var jammen noe rør i dette også ;D

 
J

J.J

Gjest
Tror du må komme med noen generelle betraktninger i Kaffe tråden ........ ;D
Om hvordan det står til rundt omkring ;) For det virker jo som at du er fornøyd ....
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
jan#jan skrev:
Tror du må komme med noen generelle betraktninger i Kaffe tråden ........ ;D
Om hvordan det står til rundt omkring ;) For det virker jo som at du er fornøyd ....
Litt ymse på kaffekvaliteten, men jeg får jo stort sett god kaffe ja ;)
Ikke er jeg helt kaffefeinshmecker selv heller. Dog noen triks har jeg jo plukket opp :)
Men stort sett er selskapet godt, musikken kanon, og gjengivelsen super. Dessuten er jeg på generell basis imponert over bevertning og traktering ;D

Litt kabelsalat ;D

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
JanR skrev:
Ahhh lekker. Man må jo bare elske de byggene der :)

/jan
Bygd som en tanks, og svinaktig lekker.
At den spiller bra gjør jo heller ingenting :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
WoW.... nå ser det jaggu ut som jeg skal på utflukt igjen i morgen :eek: 8)

Gleder meg allerede!! :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Tilsammen ble det en pen iten samling med elektronikk ;)
En kuriositet er at effekt trinnene gir en effekt på 900W i 4 Ohm :eek:

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Greit med stor stue og litt høyde under taket også :)



 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Var det nok dynamikk i disse Magnepanene for deg da fallen ? Men mer luft i musikken skal du lete lenger etter vil jeg tro... :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
HCS skrev:
Var det nok dynamikk i disse Magnepanene for deg da fallen ? Men mer luft i musikken skal du lete lenger etter vil jeg tro... :)
Jeg liker jo å trekke frem de sterke sidene i et anlegg, og pleier å være ærlig når folk spør meg hjemme hos seg selv.
Luftighet, oversikt, instrumentplassering, stemmegjengivelse, gedigent lydbilde, og en vannvittig dybde er noe dette oppsettet gjør på en helt superb måte.
Jeg har jo selv eid Maggies, og må si at dette er høyttalere jeg godt kunne tenkt meg å eid igjen. Hadde det ikke vært for at jeg er hektet på dynamikk. Der er dessverre ikke Magnepan helt på høyde, selv om disse "store" gjør også dette på en meget bra måte. Men det er altså ikke horn ;)
Men fy søren hvor stor gåsehud faktor dette anlegget kan trylle frem, og hvor elegant disse svære høyttalerne forsvinner i lydbildet.
Vi diskuterte litt alternative plasseringer, og jeg gleder meg til å høre når han prøver på noe annet som vi diskuterte. Denne stua byr nemlig på flere svært gode plasseringsmuligheter ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg vil takke AB1 for gjestfriheten, og kaffen, og håper jeg får ta turen innom igjen om ikke så alt for lenge :)





 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Forresten @JanR....
Jeg så når jeg gikk gjennom bildene, at jeg hadde rukket å knipse et av Fru JanR`s stueanlegg ;)




Dessuten kom spørsmålet om kaffeserveringen opp. JanR lager superb (shaken) kokekaffe :)

 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.154
Antall liker
3.962
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
FallenA skrev:
Dessuten kom spørsmålet om kaffeserveringen opp. JanR lager superb (shaken) kokekaffe :)
Rister Jan den varm? ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Da var jeg tilbake fra enda et besøk.
Traktert med DIY Pizza, god drikke, og kul musikk, samt et musikalsk anlegg av virkelig klasse ;)

Vil hilse til den vannvittig flotte hunden Felix som ikke bare er musikk og hifiinteressert, men som også er svært gavmild :)





 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jaja... for å fortsette der jeg slapp i går ;)

Her var det en haug med "blodtrimmede" AudioNote komponenter som virkelig gav meg blod på tann. Det er noe med "huslyden" i AN produktene som tiltaler meg. Organisk, klangfyllt, og dynamisk.
Og høyttalerne til tross for max 10 timer, og så godt som nye ut av eska gav en dynamikk som jeg kjenner mer fra horn enn fra de "kasse høytalerne" de vitterlig er.
Ingen tvil om at dette er topp kandidater i "Bang for the buck" klassen. En gjennomsiktighet, oppløsthet, og av alle ting "horndynamikk". Og midt oppe i dette er prisen veldig oppsiktsvekkende når man først har fått hørt dem.
Jeg snakker om Omega Super 6 Alnico Monitor, supplert av en Omega DeepHemp Subwoofer.
Etter å ha hørt både det "store" 8" systemet, og så dette systemet med en 6,5" i monitorene supplert av en sub, sitter jeg igjen med en følese av at jeg likte klangen i de små monitorene veldig godt 8)
Jeg gleder meg til å få hørt dette systemet igjen i innspillt tilstand!





 
Topp Bunn