Fantastisk nytt nettfilter fra Oblivion.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.665
Torget vurderinger
23
Godeste HCS, har det ikke slått deg at kanskje konstruktøren har planer om å overlate produksjonen til en ekstern, for derved kanskje å kunne få LITT igjen for utviklingskostnader og akkumulert kompetanse og erfaring?? jeg vet hva som er i dette produktet, og det er definitivt ikke noe for DIY.
 

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Innlegg
134
Antall liker
0
Det jeg fikk ut av denne tråden er at jeg blir noe oppgitt over kranglingen her inne, og at jeg ønsker en kjempegod bedring til Oblivion!

-Hans
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
pengesluk skrev:
Godeste HCS, har det ikke slått deg at kanskje konstruktøren har planer om å overlate produksjonen til en ekstern, for derved kanskje å kunne få LITT igjen for utviklingskostnader og akkumulert kompetanse og erfaring?? jeg vet hva som er i dette produktet, og det er definitivt ikke noe for DIY.
Ja, da får en bare vente og håpe da... Blitt endel prototyper fra konstruktøren så veldig bra om han får betalt for sine tanker helt klart... :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.639
Antall liker
3.798
kwil skrev:
Stenge tråden ???, fordi du ikke liker det folk skriver, hvorfor det?

Det finnes vel både regelverk (som jeg også finner nokså unødvendig)og folkeskikk, det burde holde og så dør trådene ut når folket ikke lenger gidder å aktivere den.

mvh
Hva jeg liker er ikke så farlig. Men tendensiøse hentydninger og spekulasjoner hører ingensteds hjemme.

Steng tråden.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
pengesluk skrev:
Godeste HCS, har det ikke slått deg at kanskje konstruktøren har planer om å overlate produksjonen til en ekstern, for derved kanskje å kunne få LITT igjen for utviklingskostnader og akkumulert kompetanse og erfaring?? jeg vet hva som er i dette produktet, og det er definitivt ikke noe for DIY.
+1
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
41.502
Antall liker
89.294
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Skal tråden stenges bare fordi man ikke liker kritikk? ???
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.792
Antall liker
21.432
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvis dette filteret er noenlunde likt det til finger, så kan jeg trygt skrive under på at det funker som ville helvete.

hadde fingers filter på besøk her et par ukers tid, moro, mine fordommer ble gjort til skamme.

om det er verdt pengene, er jo opp til kjøperens ører og lommebok.

men jeg fikk nyss om det grøvste av innholdet og googlet opp priser på deler (bortsett fra dette mystiske unobtanium ;D), og endte faktisk opp med å synes at oblivion tar en altfor lav avanse... :eek:

anyways, grattis med nyanskaffelse, swifty, fint å høre at du har fått et lydmessig løft.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.639
Antall liker
3.798
TTmania skrev:
Skal tråden stenges bare fordi man ikke liker kritikk? ???
Kritikk for hva, dude?

For et produkt ingen har hørt?

For mitt utbrudd av entusiasme?

For at konstruktøren av dette fantastiske produktet av helsemessige årsaker ikke kan levere til alle?

De sure oppstøtene her må folk selvsagt gjerne komme med. Men det har altså ikke noe som helst med intensjonen med denne tråden å gjøre

Kan ikke dere som vil krangle/surmule/pisse i brønnen/kose dere med misnøyen/ starte en egen tråd?

Og hvorfor i helvete kan ikke Moderator stenge min tråd, når jeg mener den har tatt en helt feil retning - off topic så det holder.

Så- nok en gang, steng faenskapet.
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.994
Antall liker
3.548
mesut skrev:
......
men jeg fikk nyss om det grøvste av innholdet og googlet opp priser på deler (bortsett fra dette mystiske unobtanium ;D), og endte faktisk opp med å synes at oblivion tar en altfor lav avanse... :eek:
.....
Komponenter som i liten grad påvirkes av EMP er nok dyre.
Men så tåler de en real smell også da :)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
BigSwifty skrev:
Meget etterlengtet kom det nye nettfiltre fra Oblivion i anlegget i forrige uke.

Foreløpig kun på sluttforsterkerne (6 forsterkerbokser)

Etter litt inspilling (Det påstås at det tar noen uker) er det på sin plass med lytteinntrykk:

- Mye (Mye!) mer presis instrumentplassering. Hakeslepp da jeg spilte Gardiners Leonore. Hørte den med ham i Royal Albert Hall og var begeistret, men har vært skuffet over cd-en, som låt litt livløs og kjedelig. Ikke nå lenger, for å si det forsiktig.
- Et mye luftigere lydbilde. Hva betyr det? For meg betyr det at alt låter mer naturlig og uanstrengt.
- Tightere, dypere og mer veldefinert bass. Jeg troode jeg hadde uløselige bass/rom-problemer. Det hadde jeg ikke.
- Store forbedringer i mellomtone. Stemmer er mer distinkte, samtidig som de låter "mykere". Detaljeringen er også her hørbart bedre.
- Holografi, tredimensjonalitet eller hva man kaller det, er blitt vesentlig forbedret,

Det som er spooky, er at disse meget hørbare forskjellene, kommer etter å ha koblet filtrene til et forsterkersett, som - for å si det forsiktig - har svært gjennomarbeidet strømforsyning.

Gleder meg allerede til det siste filtret, som skal ta seg av alle front-end komponenter, er på plass.

Morsomt også at boksene er små og lette (strider litt mot mine HiFi-prinsipper, men pytt, pytt).

Anbefaler alle, både skeptikere og troende å prøve disse.
Mye av grunnen til at enkelte reagerer negativt på denne tråden ligger vel i trådstarters avsluttende oppfordring.
Når han vet at folk ikke har mulighet til å følge denne oppfordringen på grunn av Oblivions "helse", så blir jo dette et rent "peke nese -innlegg".

Jeg har noe dere ikke har, og det er såååå bra, men dere får ikke tak i det. Ædda bædda..!

Synes egentlig det hele blir ganske komisk.. ;D
Nå skal jeg ut i sola og nyte 30cm nysnø... herlig det også..!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Mye ukledelig smålighet i denne tråden, må jeg si. Å omtale Oblivions helse med bruk av anførselstegn er et relativt kjipt eksempel på lavmål.
Jeg har også opplevd hva dette filteret kan gjøre, og må si jeg skulle ønske jeg hadde råd til et.
Veldig hyggelig å høre at de etterlengtede filterboksene er kommet i hus og virkelig gjør jobben, BigS !
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.610
Antall liker
11.903
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Var det Odd Eidem som sa at nordmenn var det eneste folket hvor misunnelsen var sterkere enn seksualdriften?
Med tanke på at sentralen er et flott sted hvor folk som ellers ofte ville sitte alene får en sjanse til å dele interessen sin med andre, er det påfallende hvor lite sjenerøse vi kan være med hverandre innimellom.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Begynner faretruende å ligne på en kabeltråd dette her ???
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Enda så eminent Eidem var med ord, det var nok Jens Bjørneboe. Og jaggu hadde han rett også!
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
impulse skrev:
Mye ukledelig smålighet i denne tråden, må jeg si. Å omtale Oblivions helse med bruk av anførselstegn er et relativt kjipt eksempel på lavmål.
Jeg har også opplevd hva dette filteret kan gjøre, og må si jeg skulle ønske jeg hadde råd til et.
Veldig hyggelig å høre at de etterlengtede filterboksene er kommet i hus og virkelig gjør jobben, BigS !
Min bruk av anførselstegn var utelukkende fordi jeg ikke vet noe om denne "Oblivion" eller hans helse. Så bare at det var noen som nevnte helsen som årsak/begrunnelse for at han ikke kunne møte en eventuell etterspørsel. Hadde ingen bakenforliggende hensikter.
Forøvrig så siktet vel ikke min kommentar til Oblivion heller, men til trådstarters oppfordring om å prøve dette fantastiske produktet som visstnok ikke er tilgjengelig for "vanlig dødlige", men er forbeholdt den samme trådstarter. Altså et rent "peke nese -innlegg".
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.231
Antall liker
20.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Burnt_Island skrev:
Var det Odd Eidem som sa at nordmenn var det eneste folket hvor misunnelsen var sterkere enn seksualdriften?
Med tanke på at sentralen er et flott sted hvor folk som ellers ofte ville sitte alene får en sjanse til å dele interessen sin med andre, er det påfallende hvor lite sjenerøse vi kan være med hverandre innimellom.
Flott innlegg, Burnt! Som alltid her inne, vet de som ikke har hørt alt.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Tråden er stengt fordi trådstarter ønsker det og fordi tråden ikke henger med i forhold til hva som var topic. Lag en ny tråd hvis dere vil diskutere innholdet eller annet i dette nettfilteret.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn