Har vært så heldig å kjenne Inselwind noen år, og det har jo definitivt vært hyggelig.
Greit å ha en møbelsnekker når skapdører til kjøkken skal lages, basskasse i 48mm Borch plywood, eller en solid stereobenk, eller en simpel knaggrekke i ask. Har jo også vært innom og sjekket og beundret alle byggene opp gjennomtrengende også. Og det er en viduellnytelse og se på noen som kan håndverket sitt. Har fått lov å mene noe om design også tror jeg, eller løsninger om du vil.
Inselwind har ønsket meg innom titt og ofte for å høre på fantorangen. Tror jeg har hørt den 3 ganger med tre forskjellige filter. Og jeg kjenner denne høyttaleren litt. Blant annet fordi jeg har bygget en Davore clone selv, med identiske elementer. Mine bruker det såkalte Makako filteret. Hva unge Sand har gjort med Fantorangen vet jeg ikke, men det funker. Siste utgave jeg hørte hadde en demping på 1.5db i diskant i forhold til forrige versjon. Og det hørtes, ikke formidable forskjeller, men blir det for mye nivå oppover reagerer mine ører. Fantorangen spiller musikk. McOntosh 275 leverte sakene. Og man får bare lyst til å lytte og lytte. Billy Eilish, bassen leverer. Karl Seglem, saksofonen er detaljert og med kropp slik Karl kan det. Og Jarle Vespestad sine trommer i bakgrunnen, men som samtidig viser at disse høyttalerne er smådynamiske. De er åpne og transparente. Hater å bruke slike hifi ord, for en får i grunn bare lyst til å lene seg bakover å lytte. Og da er det meste på plass for mer