Fantorangen JBL-look

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hifi1953

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    13
    En kommentar til , jeg er ikke så opptatt av lydmessig detaljer/beskrivelser, men har mine referanser fra et langt hifi-liv med ; Spendor, Harbeth, Dynaudio, Marten Miles, Burmester, B&w, Zu Audio, Mirage, Auream og elektronikk fra bla Luxman, Naim, Hegel, PrimaLuna, IFI
    Lyden fra Fantorangene står seg godt!

Og, det er hyggelig å ha noe som få har- når det har kvaliteter som disse. En må tørre å prøve noe annet en mainstream/serieproduksjon, og ikke bare tenke (som jeg selv har gjort tidligere) på verdi ved evt resalg etc. Høytalerne er jo bygget av standard komponenter, Delefilter kan en helt sikkert få beskrivelse av Willy så skulle det oppstå problemer så er det greit å løse.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med en fin høyttaler. Kjenner jo den litt

inselwind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    11.869
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takk for fine tilbakemeldinger hifi 1953😃👍.
    Artig å lese at du er fornøyd med dem! - Willy har jobbet bra med det nye filteret, og jeg var selv også utrolig fornøyd med hvordan de spilte hjemme hos meg🎵🎶.
    Det at de er såpass lite kresne på forsterkeri gjør at de også spiller flott på det allermeste som blir koblet til dem.

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.784
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Det gleder meg at de spiller til din forventning og tilfredshet :)

hifi1953

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    13
    Det gleder meg at de spiller til din forventning og tilfredshet :)
    Ja, absolutt. På sikt kan det være en bedre streamer er aktuell, men WiiM+ er veldig bra, og mer arbeid med plassering kan hjelpe, men det haster ikke. Nå skal jeg spille over tid for å bli bedre kjent med oppsettet. Høytalerne har et veldig stort potensial!

Torvbakkane

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Antall liker
    938
    Sted
    Alver
    Igår hadde eg andre tur til Kolbu og Inselwind på under ei uke 🙂,
    Først over her fra vest sist torsdag for å høyra på Fantorangen JBL-Look, og så over igjen i går og henta dessa Tvilling Elefantane i blått 😊, da var etter første tur hjå Øyvind ein følte ka dessa Fantorangane kunne gje (i allefall meg). Så ny tur vart programmert inn på GPS'en igjen i går onsdag. Litt omkjøring blei da pga stor trafikkulykke på riksveg 33 mellom Fagernes og Gjøvik. Men litt lytting blei da no i går også, da blei liksom fuel for heimturen 😎.
    Fekk også anledning til ein liten lytt til Arild sine eminente Arild's Kingroy. Da konseptet er nå i ein annan divisjon/dimensjon 😃 med innebygd forsterker og treveis. Apsolutt spennande og ja da levert ein fin signatur.
    Men kom meg heim og detta dar hersens regnværet som blir kalla ekstremvær eg tykkjer media må spar seg litt, vil berre sei at i periodar var da svært kraftig regn. Og ja da fløymde godt opp i bekkar og elver både små og store men eg bur på fast fjell i høgda (som me seie her oppå hauen).
    Dermed blei da for høgtalarane sin del overnatting i bilen, tok inn stativa for noko måtte no kom innomhus 😊. Gruble litt på kven eg skulle plag med å få dei inn i dag, men uti entreen låg da ein del byggplast, så da blei den som måtte hjelp meg å få dei "tørrskodd" inn i huset.
    Dar fekk dei så stå nokre timar og tilpass seg normal romtemp men eg tok turen til Post i Butikk for å henta pakke fra HFS Nettbutikk, ny DAC...
    Så når eg kom heim att så blei da å fyr opp, min lille klass-D forsterker lagde bra liv i elefantane 😊

2024-10-31_IMG_0195.jpeg
    Klasse D'en nederst PA3s, over DAC'en DX3 Pro+ fra Topping.

2024-10-31_IMG_0197.jpeg

Fantorangen JBL-Look (står her foran Kappa 9.2i).

Ja har spelt på Elefantane no ei stund, streamer frå Tidal I HØY-oppløsning og da fungerer svært greit. Har ikke prøvd andre media til nå. Har fleire i såmåte både CD, platespiller og spolebånd. Men nå i den digitale verden er da liksom blitt enklare å berre streem musikk og ande lydmedia.

Men summa samarium er eg svært fornøyd med desse høgtalarane til nå.
    Føler dei gjer både vidde og dybde i musikken og klarhet på lydbilde.

Takk Øyvind for eit fint produkt, ikke berre musikalsk men også som møbel.

Sist redigert:

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.784
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med Fantorangen mk II etter 2 turer over fjellet. Synes jeg hører ekko fra " eg tok min nystemte citar i hende" allerede.
    Disse fornorskede Fantorangene har altså Seas T35 diskant i Jantzen waveguide til forskjell fra Mk 1 med Moreller. Håper du får mange gode stunder med disse :)

inselwind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    11.869
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takk selv Helge, for en hyggelig handel😊.
    Syntes at det er utrolig tøft gjort at du tok turen til Toten intet mindre en 2 ganger ila ei kort uke👏🏻.
    Jeg håper at høyttalerene innfrir og at de spiller bra hjemme hos deg. - Da kan mørketiden bare komme😃🥃🎵🎶

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn