Feil og problemer med HFS3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Lenker til HFS2 redirigeres ikke til rett sted på HFS3. Dette nevnte tittetntei1000 som et potensielt problem før overgangen, men da ble vi forsikret om at dette hadde man tatt høyde for.

Eksempel:
    Googlesøk etter "Audio-Technica ATH-W", med valget "Sider på norsk"
    "Google"

Første treff er et innlegg jeg har skrevet i hodetelefontråden på HFS2 tidligere i år. Lenken "http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=31676.2495;wap2" leder dessverre til en feilmeldingsside som forteller at "HFS2 forum er midlertidig stengt!".

Lenken bør redirigeres til innlegget på HFS3: "http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/28237-egen-tra-d-hodetelefonoppsett-163.html#post1350814"
    Jeg har nå lagt det opp slik at alle gamle linker mot det gamle forumet blir ledet til rett tråd på det nye forumet.

Hvis du nå søker på f.eks. "Promitheus audio venneforening" eller "Audio-Technica ATH-W" på Google så vil du se at adressene som kommer opp går mot det gamle forumet, men trykker du på linken så blir du brakt til den aktuelle tråd på det nye forumet.

Dette vil også påvirke alle tråder og innlegg som har linker mot det gamle forumet.

Den gamle bruktbørsen peker mot det nye Torget sin hovedside, og den gamle forsiden peker mot den nye forsiden osv.

Mvh
    Høvdingen

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Redirigering av HFS2-lenker til HFS3

Jeg har nå lagt det opp slik at alle gamle linker mot det gamle forumet blir ledet til rett tråd på det nye forumet.

Hvis du nå søker på f.eks. "Promitheus audio venneforening" eller "Audio-Technica ATH-W" på Google så vil du se at adressene som kommer opp går mot det gamle forumet, men trykker du på linken så blir du brakt til den aktuelle tråd på det nye forumet.

Dette vil også påvirke alle tråder og innlegg som har linker mot det gamle forumet.

Den gamle bruktbørsen peker mot det nye Torget sin hovedside, og den gamle forsiden peker mot den nye forsiden osv.

Mvh
    Høvdingen
    Takk, men går det an å få til redirigering til korrekt innlegg? Nå havner man i korrekt tråd, men kun ved trådstart. Deretter må man benytte HFS3-søk inne i tråden for å finne korrekt innlegg. Det vil lett bli forvirrende for mange informasjonssøkere, og mer tungvint for de resterende mer kyndige.

Eksempler: Google-søk etter:
    • Audio-Technica ATH-W
    • Audio-Technica W series

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Det er lagt opp slik at link til et gitt innlegg går til samme innlegg her på HFS3, men det er et problem.

Når du søker på: "Audio-Technica ATH-W" på google så finner Google arkiv-versjonen av dette innlegget, og linken er da følgende:

ww.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=31676.2495;wap2

Linken til selve forumet-innlegget er følgende:

ww.hifisentralen.no/forum/topic,31676.msg1311039.html#msg1311039

Tallet 2495 i den første linken indikerer nummer på svar/innlegg i tråden, mens tallet 1311039 indikerer ID på selve innlegget.

Jeg har forsøkt å finne en rewrite kode for å overføre arkiv-linken til riktig innlegg på det nye forumet, men jeg klarer kun å dirigere til selve tråden.

Eksempel: Her er en link til innlegg 582 på side 30 i en tråd på det gamle forumet, og som du ser blir du brakt til riktig innlegg her på HFS3: ww.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,24877.msg1364483.html#msg1364483

Det er kun når Google finner Arkiv-versjonen av et innlegg at vi får litt problemer, men i det store og hele ser jeg ikke på dette som noen stor sak. Vi har gjort alt vi kan for at Google skal indexere de nye sidene, og med litt tid så vil alle søk lede mot de nye sidene, noe de fleste søk allerede gjør.

Linker som folk har skrevet i evnt. innlegg som peker mot det gamle forumet går nok mot vanlige forum-innlegg, og de vil bli korrekt diregert.

Dette er det beste jeg får til.

Mvh
    Høvdingen

EspenW

Medlem
    Ble medlem
    28.11.2006
    Antall liker
    0
    I dag er alle mine PMer uleste.

Hvordan merke alle som lest?

e

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor vises ikke dato og klokkeslett for når et innlegg er lagt inn (kun 1 dag, 2 dager, 1 uke osv siden)?
    Eller har jeg oversett en foruminnstilling?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Og hvorfor står "HFS" til høyre og ikke til venstre under siste innlegg-oversikten?
    Mer naturlig om den hadde vært til venstre da alle andre kategorier ligger i rekkefølgen de kommer i, synes jeg.

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Prøvde meg på en auksjon i dag. Ved budslutt var jeg vinner. Så 4 minutter senere kom et nytt bud, registrert 4 mitt etter aksjonens slutt.... Er det slik det er ment å være ?
    Det gjaldt en MI forsterker. Ikke spesielt happy... Takknemlig for svar......
    Mvh Arild

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor vises ikke dato og klokkeslett for når et innlegg er lagt inn (kun 1 dag, 2 dager, 1 uke osv siden)?
    Eller har jeg oversett en foruminnstilling?
    Det er slik vBulletin har gjort det, og det er ingen innstilling for dette. Du får oppgitt om det er X minutter siden, X timer siden, X dager siden osv. Det bør egentlig være helt greit, og det vel mest en vanesak.

Og hvorfor står "HFS" til høyre og ikke til venstre under siste innlegg-oversikten?
    Mer naturlig om den hadde vært til venstre da alle andre kategorier ligger i rekkefølgen de kommer i, synes jeg.
    Jeg la den sist da jeg anså den som minst interessant for brukerne, men etter "Nyeste innlegg" ble lagt til, er det kanskje like greit å holde på den naturlige rekkefølgen.

Noen andre som har en mening om dette?

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Om man går på Torget, velger en kategori og velger "Bred" visning, vises Utgår-kolonneoverskriften feil ("å" ser ut til å bli tolket feil). Nettleseren har UTF-8 som tegnsett på siden, så den biten ser ut til å være i orden.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Om man går på Torget, velger en kategori og velger "Bred" visning, vises Utgår-kolonneoverskriften feil ("å" ser ut til å bli tolket feil). Nettleseren har UTF-8 som tegnsett på siden, så den biten ser ut til å være i orden.
    Jeg hadde glemt denne ene. Det er nå fikset, og det står nå "Utgår" - slik det skal.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Jeg hadde glemt denne ene. Det er nå fikset, og det står nå "Utgår" - slik det skal.
    Hmm, det står fremdeles "UtgÃ�r" her.. Prøvde med IE i stedet for firefox i tilfelle det var nettleser/cache problematikk, men samme der også.

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, det står fremdeles "UtgÃ�r" her.. Prøvde med IE i stedet for firefox i tilfelle det var nettleser/cache problematikk, men samme der også.
    Det er to filer som må redigeres, og jeg rettet kun den ene. Nå skal det være riktig.

MrT

Medlem
    Ble medlem
    20.06.2006
    Antall liker
    0
    Noen grunn til at man blir bedt om å logge seg inn når man vil se på annonsene på Torget fra mobilsidene?

Eller er det noen innstillinger som fortsatt er feil på min iPhone/Safari?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Hva skjer med denne saken?
    Jeg har faktisk ikke kommet til det ennå. Jeg har jobbet fulltid med Torget, og jeg blir ferdig med det i dag. Jeg har ikke sett på verken nøstet sitering eller underkategorier ennå, da begge ligger som 2. prioritet fremfor andre "feil".

I løpet av uken har jeg et svar, eller forhåpentligvis en løsning.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Noen grunn til at man blir bedt om å logge seg inn når man vil se på annonsene på Torget fra mobilsidene?

Eller er det noen innstillinger som fortsatt er feil på min iPhone/Safari?
    Det skjer ikke med meg, men ettersom vi har gjort noen oppdateringer på Torget kan det være en sammenheng.

Skjer dette idet du vil se annonsene, eller idet du går inn på selve Torget?

MrT

Medlem
    Ble medlem
    20.06.2006
    Antall liker
    0
    Det skjer ikke med meg, men ettersom vi har gjort noen oppdateringer på Torget kan det være en sammenheng.

Skjer dette idet du vil se annonsene, eller idet du går inn på selve Torget?
    Det skjer allerede idet jeg trykker meg inn på Torget, samme skjer på Galleri, men Forum og Nyheter går fint uten pålogging. Det har vært sånn helt siden starten på HFS3 fra mobil for min del, har levd med det, men er jo litt tungvint hvis man kun vil ta en rask kikk...

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Det skjer allerede idet jeg trykker meg inn på Torget, samme skjer på Galleri, men Forum og Nyheter går fint uten pålogging. Det har vært sånn helt siden starten på HFS3 fra mobil for min del, har levd med det, men er jo litt tungvint hvis man kun vil ta en rask kikk...
    Nå skjønner jeg hva du mener - du kan se forumet og nyheter uten å logge deg på, mens Torget og Galleriet krever pålogging. Jeg har nå endret på det slik at "gjester" også kan se Torget og Galleriet i mobilversjon.

Et spørsmål - hvorfor ikke bare logge deg på - huk av for "husk meg" når du gjør det, så vil du være logget på som "MrT" hver gang du ser på HFS via Iphonen. Da slipper du også å se den store meldingen øverst på forumet som anbefaler deg å logge inn osv.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hva er en HFS3-venn?

HFS3 har innført et for meg i HFS-sammenheng nytt begrep "venn". Hva innebærer dette? Formål, fordeler, ulemper, plikter osv.?

Jeg har hittil kun registrert at fenomenet eksisterer, men har nå mottatt en venneforespørsel, og da bør jeg jo forstå dette før jeg responderer.

full blown

Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Antall liker
    0
    Er jeg den eneste der savner den rubrik der hed " de 100 nyeste annoncer#" på torget!

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Er jeg den eneste der savner den rubrik der hed " de 100 nyeste annoncer#" på torget!
    Hva med å trykke på "HVa er nytt?" på Torget:

siste100.jpg

Du får da opp alle annonser fra siste 24 timer, 48 timer eller 7 dager. Du kan også bruke Avansert Søk --> da får du opp alle annonser --> nyeste først --> og du kan sortere deg kjapt frem til spesifikk annonser hvis du ønsker det.

Dette bør vel være ennå bedre enn "100 siste annonser" som vi hadde tidligere.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nettopp døpt om linken "Hva er nytt?" til "Nye annonser". Det virker vel mer logisk for de som var vant til "Nyeste 100 annonser" fra det gamle forumet.

siste1002.jpg

PS: Alle linker av interesse finnes i den svarte meny-raden på toppen, og her finner du også "Legg ut annonse" og "Mine annonser" --> hvor du har full kontroll over egne annonser.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Søk med ø gir 0 treff

Hvis man søker i en tråd el.l. etter et ord med ø i, får man ingen treff selv om tråden eller kategorien inneholder det. Jeg har forsøkt ordene importør og innrømme.

Jeg har ikke testet æ, å og andre "sære" tegn inkl. aksenter, tødler m.m. og heller ikke store Øer.

full blown

Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Antall liker
    0
    Hva med å trykke på "HVa er nytt?" på Torget:

Vis vedlegget 139045

Du får da opp alle annonser fra siste 24 timer, 48 timer eller 7 dager. Du kan også bruke Avansert Søk --> da får du opp alle annonser --> nyeste først --> og du kan sortere deg kjapt frem til spesifikk annonser hvis du ønsker det.

Dette bør vel være ennå bedre enn "100 siste annonser" som vi hadde tidligere.

Tak!, det havde jeg helt overset . Tak for hjælpen ;)

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man søker i en tråd el.l. etter et ord med ø i, får man ingen treff selv om tråden eller kategorien inneholder det. Jeg har forsøkt ordene importør og innrømme.

Jeg har ikke testet æ, å og andre "sære" tegn inkl. aksenter, tødler m.m. og heller ikke store Øer.
    Det er nok ikke øæå som er årsaken til problemet. Hvis du søker på "bransjeaktører" eller "høyttalere" så kommer det opp resultater, men kanskje ikke så mange som forventet.

Søkemotoren benytter Sphinx software, og de har nylig sluppet en oppdatering, og vi skal snart oppdatere vår server til siste versjon. Jeg er nokså sikker på at dette vil løse de få problemene vi har sett.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Søk med ø gir 0 treff

Det er nok ikke øæå som er årsaken til problemet. Hvis du søker på "bransjeaktører" eller "høyttalere" så kommer det opp resultater, men kanskje ikke så mange som forventet.

Søkemotoren benytter Sphinx software, og de har nylig sluppet en oppdatering, og vi skal snart oppdatere vår server til siste versjon. Jeg er nokså sikker på at dette vil løse de få problemene vi har sett.
    "Søk i Tråd" etter ordet "Søkemotoren" i denne tråden gir (feil)meldingen
    Melding

Sorry - no matches. Please try some different terms.
    selv om ditt innlegg #548 vitterlig inneholder nettopp ordet "Søkemotoren".

Det samme gjaldt for ovennevnte "importør" i tråden "http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/13246-tims-venner-ear-yoshino.html" (i hvert fall #85 og #86) og "innrømme" i "http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/28237-egen-tra-d-hodetelefonoppsett.html" (f.eks. #2578, #3943, #4077).

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    "Søk i Tråd" etter ordet "Søkemotoren" i denne tråden gir (feil)meldingen

selv om ditt innlegg #548 vitterlig inneholder nettopp ordet "Søkemotoren".

Det samme gjaldt for ovennevnte "importør" i tråden "http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/13246-tims-venner-ear-yoshino.html" og "innrømme" i "http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/28237-egen-tra-d-hodetelefonoppsett.html".
    Jeg har funnet feilen, og jeg skal forsøke å finne en løsning.​

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Nå skal det fungere helt fint.

Prøv nå å søk på "Søkemotoren" i øverst til høyre på siden (ikke avansert søk), og du vil finne denne tråden.

Det vil ta litt tid før søkemotoren oppdaterer seg for alle innlegg som inneholder ÅØÆ, men den vil snart fungere helt fint.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Knappen "Se alle abonnerte tråder" virker ikke?

Under trådlisten på siden Mine innstillinger -> Abonnement finner vi knappen "Se alle abonnerte tråder", men den ser dessverre ikke ut til å gjøre noe fornuftig. Jeg hadde håpet å få én lang liste med alle tråder jeg abonnerer på.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.549
    Vet ikke om det allerede er nævnt. Jeg har vanskeligt ved at skelne mellem forskellige smileis på skærmen. Synes desuden det visuelle indtryk af dem er dårligt.

Ellers synes jeg det hele er fjong.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Under trådlisten på siden Mine innstillinger -> Abonnement finner vi knappen "Se alle abonnerte tråder", men den ser dessverre ikke ut til å gjøre noe fornuftig. Jeg hadde håpet å få én lang liste med alle tråder jeg abonnerer på.
    Og det er nettopp det du får hvis du trykker på "Se alle abonnerte tråder" - jeg har nettopp dobbeltsjekket og dette fungerer akkurat som det skal.

Vet ikke om det allerede er nævnt. Jeg har vanskeligt ved at skelne mellem forskellige smileis på skærmen. Synes desuden det visuelle indtryk af dem er dårligt.

Ellers synes jeg det hele er fjong.
    Vi skal bytte ut smilies - jeg er helt enig.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

Og det er nettopp det du får hvis du trykker på "Se alle abonnerte tråder" - jeg har nettopp dobbeltsjekket og dette fungerer akkurat som det skal.
    Det gjør dessverre ikke jeg. Intet ser ut til å skje, og jeg har fremdeles sidenavigeringsknapper under listen "Side 1 av 9" osv.

Det er mulig at det har fungert tidligere, men ikke nå.

Er det en restriksjon forbundet med knappen "Se alle abonnerte tråder" slik at den ikke virker når man abonnerer på flere enn x tråder? For øyeblikket abonnerer jeg på 305 som altså gir 9 sider.

Jeg bruker Microsoft Internet Explorer 8 engelsk med Windows Update.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Det gjør dessverre ikke jeg. Intet ser ut til å skje, og jeg har fremdeles sidenavigeringsknapper under listen "Side 1 av 9" osv.

Det er mulig at det har fungert tidligere, men ikke nå.

Er det en restriksjon forbundet med knappen "Se alle abonnerte tråder" slik at den ikke virker når man abonnerer på flere enn x tråder? For øyeblikket abonnerer jeg på 305 som altså gir 9 sider.

Jeg bruker Microsoft Internet Explorer 8 engelsk med Windows Update.
    Jeg klarer ikke å reprodusere denne feilen. Forsøk og bruk en annen browser bare sånn at vi kan eliminere problemkilder.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

Jeg klarer ikke å reprodusere denne feilen. Forsøk og bruk en annen browser bare sånn at vi kan eliminere problemkilder.
    Det samme skjer med Mozilla Firefox 12.0 engelsk.

Jeg bruker Microsoft Windows XP engelsk med Windows Update.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Kan du ta et skjermbilde av hva du ser - evnt. sende det til meg pr. PM.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.960
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hallo Høvdingen!

Dette er en bagatell, eller filleting om du vil... Men allikevel:

Nederst til venstre på profilsida er det en rubrikk som heter "Nylig besøkende",
    som skal liste de 10 siste besøkende på aktuell profil.

Denne lista er imidlertid sortert alfabetisk istedenfor kronologisk, og mister dermed mesteparten av sin verdi.

Mvh Salty

(Jeg beklager hvis denne feilen er meldt før. Tråden er blitt ganske lang etter hvert...)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn