Feil og problemer med HFS3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har to problemer som jeg ikke finner ut av i HFS3. -Det kunne vært verre, og jeg har en profesjonell tålmodighet når det gjelder denslags oppgraderinger.
    Begge har sannsynligvis en enkel løsning, bare jeg som ikke klarer å finne dem:

    1. Signaturen min vises ikke. Den er ferdig redigert, og preview er helt fin, men jeg ser den ikke i innleggene. Ingen andre sin heller. Hva skal til?
    2. Jeg logges ut etter kort tid.Hele tiden. Hvis jeg skriver lengre innlegg og tenker for mye blir jeg kastet ut og alt forsvinner. Jeg vil logge inn og bli til jeg logger ut. Hva gjør jeg?
    Dette med signatur er litt merkelig med vBulletin, men det kjøres en oppdatering 1 gang i døgnet som oppdaterer signaturer.

    Angående at du blir kastet ut - har du huket av for "Husk meg" når du logger deg på? Hvis Nei så er det svaret. Hvis Ja, så har det med din browser-historikk å gjøre, og du må rense lokalt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.268
    Antall liker
    11.315
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    OK, takker for svar.
    Men jeg har alltid hatt signatur, aldri tømt den, den kom med over fra HFS2. Og jeg ser ingen signaturer i innleggene, ikke for andre brukere heller.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    OK, takker for svar.
    Men jeg har alltid hatt signatur, aldri tømt den, den kom med over fra HFS2. Og jeg ser ingen signaturer i innleggene, ikke for andre brukere heller.
    Det beste er hvis folk kan slette både avatar og signatur, dermed lage signatur på nytt, og laste opp avatar på nytt.

    Jeg beklager dette, men det bør jo ikke ta så lang tid, og det er tydelig at overføringen av disse tingene ikke gikk helt som planlagt.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Det beste er hvis folk kan slette både avatar og signatur, dermed lage signatur på nytt, og laste opp avatar på nytt.

    Jeg beklager dette, men det bør jo ikke ta så lang tid, og det er tydelig at overføringen av disse tingene ikke gikk helt som planlagt.
    Jeg ser også min signatur under forhåndsvisning, men ikke i postede innlegg.

    Jeg har reformatert, reskrevet og relagret min signatur flere(/ganske mange) ganger i går. Det gav som tidligere meldt ingen utslag.

    Se mine tidligere signaturfeilmeldinger.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.663
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hvordan får jeg med OFF TOPIC i listen over nye innlegg?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan får jeg med OFF TOPIC i listen over nye innlegg?
    Hvis du trykker på "Nye innlegg" i den svarte meny-raden på toppen, eller "Hurtiglinker" --> Dagens innlegg --> så kommer også innlegg fra Off Topic opp.

    Du kan også se i Off Topic i boksen som ligger øverst på forumet - den gir oversikt fra de ulike avdelingene.

    Eller sist, du kan besøke Off Topic. ;)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gjentar kanskje meg selv her men oppfatter det som et stort problem at tråder blir flagget som lest når jeg ikke har lest dem, og at det kun er tråder med nye innlegg siden sist pålogging (eller nye mens man er pålogget) som vises med dette ikonet:

    uleste.jpg


    Et annet problem er at hvis man bruker litt for lang tid på å skrive et innlegg så er det stor sannsynlighet for at man er blitt automatisk avlogget før man rekker å poste det, med påfølgende feilmelding. Er det mulig å øke denne tiden betraktelig?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Dette med tråder merket som lest skal jeg ta en titt på.

    Når det gjelder utlogging - har du huket av for "husk meg" når du logger inn?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.921
    Antall liker
    38.397
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bildelinker i gamle tråder med URL til et bilde på en annen server enn HFS (hotlink) ble bare kopiert over som url-tekst heller enn å vise et bilde. Eksempel:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...rkere-etc/11543-hypex-ucd400-monoblokker.html

    Jeg burde sikkert lastet opp bildene til HFS heller enn å linke til et annet sted, men det fungerer på HFS2:
    Hypex UcD400 monoblokker

    Tidsfristen for redigering av den tråden har gått ut for lengst, så det er ikke mulig for meg å fikse det selv.
    Årsaken til at disse bildene ikke vises ordentlig er at det er satt størrelse innenfor IMG-kodene.

    Jeg kan enkelt fjerne dette med en spørring mot databasen - skal ta det i kveld.

    Mvh
    Høvdingen
    Nå vises enkelte bilder korrekt, men de fleste gjør det fortsatt ikke. Se eksempel i første link over. Det første bildet i åpningsinnlegget vises korrekt, resten ikke. I et senere innlegg vises to bilder korrekt, men ikke det tredje.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Har vært inne på en del tråder i dag men merker meg at telleverk på antall besøkende ikke virker i disse trådene.
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dette med tråder merket som lest skal jeg ta en titt på.

    Når det gjelder utlogging - har du huket av for "husk meg" når du logger inn?
    Det er ikke alltid lurt å hake av den biten. Greit nok på hjemmePCen, men bruker jeg andre PCer er det ikke kjekt å være permanent pålogget, eller at hvem som helst som kommer inn på siden blir pålogget som meg.

    Dette med trådene som alle blir flagget som lest har kanskje en sammenheng med at ikke-lest-informasjonen blir lagret som en cookie, og at denne blir slettet når man logger seg ut? (selv om man krysser vekk automatisk sletting av nye cookies på denne siden i browseren)

    logout.jpg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.921
    Antall liker
    38.397
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Signatur, igjen: Jeg prøvde å oppdatere linkene i den gamle signaturen min til å peke til tilsvarende tråder på nye HFS. Det var ikke så enkelt. Hvis jeg bare kopierer inn de to linkene, får jeg melding om at det er for mange linjer:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtrader/19326-mad-science-stereo-i-seks-kanaler.html
    http://www.hifisentralen.no/forumet...alere-med-air-motion-transformer-diskant.html

    Feil

    Følgende feil har oppstått


    • Your signature contains too many lines and must be shortened. You may only have up to 3 line(s). Long text may have been implicitly wrapped, causing it to be counted as multiple lines.
    Hvis jeg prøver å skrive inn url=, adressen til tråden, og så en mer konsis tekst etterfulgt av /url for å korte ned visningsteksten, klippes alt før http: i den første linken automatisk bort, og så blir det bare rot.

    Det har kanskje mest akademisk interesse, så lenge ingen signaturer vises uansett...
     
    Sist redigert:

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    443
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje det er tatt opp, men jeg lurer på hvorfor ikke valgmuligheten "alle" innlegg er tilgjengelig mer?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    prøver å svare på en melding og får beskjed om at jeg har nådd min private lagringskvote og må slette noe for å komme videre
    har ikke engang begynt i nye HFS
    hva gjør jeg?
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og hvorfor kom ikke annonsen på vintage inn i oversikten over seneste i Torget?
    mvh
    Leif
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    prøver å svare på en melding og får beskjed om at jeg har nådd min private lagringskvote og må slette noe for å komme videre
    har ikke engang begynt i nye HFS
    hva gjør jeg?
    mvh
    Leif
    Det er en grense på 5000 pr. medlem. Det bør vel være mer enn nok. Mange forum har grense på 50.

    og hvorfor kom ikke annonsen på vintage inn i oversikten over seneste i Torget?
    mvh
    Leif
    Annonsen er fullt synlig for meg.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Finner noen innlegg/tråder med litt underlig bruk av æ-ø-å, f.eks denne:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...e-begynn-med-klassisk-anbefalte-plater-5.html

    På gamle HFS var det ikke slik, men her på nye blir det litt rart. Og spesielt rart at flere av innleggene fra trådstarter vaapeders er slik, mens nær sagt alle øvrige innlegg i tråden har æ,ø,å på en normal måte. Brukeren het VidarP på "gamle" HFS, forøvrig.
    Problemet er allerede adressert, og vi skal ta en gjennomgang til av gamle innlegg til uken.

    Nå er vi på hi-fi messe i Tyskland for å ta bilder som vi skal legge ut her på HFS, og vi får ikke gjort noen tekniske endringer på siden før til mandag, men kom gjerne med innspill, alt blir notert, og vi skal selvfølgelig forsøke å rette alle feil + gjøre litt endringer underveis som følge av ulike tilbakemeldinger.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok jeg har litt over 7k i inn og ut boks samlet!
    da må jeg rydde/slette endel
    snakkes i 2015! :confused:
    mvh
    Leif
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.811
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har ett ønske: Er det mulig at man ser navn til selgere på oversikten over annonsene på torget?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.268
    Antall liker
    11.315
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har ett ønske: Er det mulig at man ser navn til selgere på oversikten over annonsene på torget?
    Savner den jeg også. Gjerne sted også.

    Ang. sletting av PM: bruk filter, da kan du f.eks. velge bestemte brukere, og tidsintervall. Hak så av øverst for alle meldinger, og gjenta for flere sider (50 meldinger hver side) før du klikker slett i menyen nederst til høyre. Går så det suser.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Savner den jeg også. Gjerne sted også.
    Klikk på fliken "Bred" øverst på oversikten under hver kategori - så dukker både selger og sted opp. Er det mulig å velge denne varianten som standard?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er en grense på 5000 pr. medlem. Det bør vel være mer enn nok. Mange forum har grense på 50.

    .
    Jepps 5000 er en fornuftig grense det, men jeg har vel knapt litt over 1000 og får likevel feilmelding om at det er fullt.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lurer meg på: Når jeg er innlogga, og føler behov for og pisse f.eks., og gjør det. Når jeg da kommer tilbake så er jeg ikke lenger innlogga. Tvertimot. hm..
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.522
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer meg på: Når jeg er innlogga, og føler behov for og pisse f.eks., og gjør det. Når jeg da kommer tilbake så er jeg ikke lenger innlogga. Tvertimot. hm..
    Høvdingen har svart på dette noen ganger nå....
    Nå er han i ferd med å ta noen fine bilder for oss i Tyskland. Er da på messe kan du skjønne :) Enhver trenger påfyll og motivasjon.
    Lad batteriene skikkelig Høvding. Ser ut som om du trenger det. Folket er jo helt bananas her inne.... :rolleyes: ;)
    Jeg opplever også en del rare ting her nå og ting jeg ikke er vant med - men det går seg til.
    Sett på noen musikker og chill`n folkens.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Har ett ønske: Er det mulig at man ser navn til selgere på oversikten over annonsene på torget?
    Du kan se navnet hvis du ser listingene i "Bred" form eller bruker Avansert søk.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Du kan se navnet hvis du ser listingene i "Bred" form eller bruker Avansert søk.
    Kan dette bli default-innstillingen? Da får man automatisk med både navn og sted.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Kan dette bli default-innstillingen? Da får man automatisk med både navn og sted.
    Jeg har tenkt på noe bedre - nemlig å la brukerne velge direkte i drop-down menyen. Da kan du gå direkte inn på den visningen du ønsker.

    Vi hadde i utgangspunktet Bred som standard, men i motsetning til før, så går skjermstørrelsene nå nedover og ikke oppover pga. tablets osv., og vi har forsøkt å ta hensyn til brukere med 1024 oppløsning.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.441
    Antall liker
    3.359
    Jeg må innrømme at for meg er nySentralen stort sett forvirrende.
    Jeg tror jeg savner gammelSentralen allerede.
    NySentralen er kanskje bedre for folk som er interessert i data og slike ting?

    Fremdeles er trådene bare i midten med et stort blått felt på hver side.
    Jeg får ikke sjekka tråder som jeg har svart i på en enkel måte?
    Hvis jeg går inn i tråder jeg husker at jeg har svart på så må jeg lete meg frem
    til hvor i tråden jeg leste sist? I gammelSentralen husket Sentralen hvor jeg var og
    åpne automatisk siste leste post ( tror jeg? ) .
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg må innrømme at for meg er nySentralen stort sett forvirrende.
    Jeg tror jeg savner gammelSentralen allerede.
    NySentralen er kanskje bedre for folk som er interessert i data og slike ting?

    Fremdeles er trådene bare i midten med et stort blått felt på hver side.
    Jeg får ikke sjekka tråder som jeg har svart i på en enkel måte?
    Hvis jeg går inn i tråder jeg husker at jeg har svart på så må jeg lete meg frem
    til hvor i tråden jeg leste sist? I gammelSentralen husket Sentralen hvor jeg var og
    åpne automatisk siste leste post ( tror jeg? ) .
    Jeg finner også denne sentralen litt irriterende jfrt den gamle, på den gamle kom jeg inn i tråder jeg hadde lest på siste siden med siste innlegg nederst, her må jeg lese meg omvendt vei, første post i tråden først, eller siste på toppen og lese seg nedover, dette er ikke bare irriterende men også tidssløsende, kan man ikke få dette slik det var på hfs2?

    mvh
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Du kan endre på dette under "Mine innstillinger" --> "Generelle innstillinger" --> Thread display.

    Da kan du få det slik det var i HFS2
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får ikke sjekka tråder som jeg har svart i på en enkel måte?
    Hvis jeg går inn i tråder jeg husker at jeg har svart på så må jeg lete meg frem
    til hvor i tråden jeg leste sist? I gammelSentralen husket Sentralen hvor jeg var og
    åpne automatisk siste leste post ( tror jeg? ) .
    VI har laget en løsning for dette, og det kommer til uken --> altså en lettvinn link til tråder og innlegg du har deltatt i.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Du kan endre på dette under "Mine innstillinger" --> "Generelle innstillinger" --> Thread display.

    Da kan du få det slik det var i HFS2
    Takk for svar, men det stemmer ikke, enten får jeg siste post på toppen og må lese meg "baklengs" nedover i tråden, eller så får jeg første post i tråden og må lese meg frem til siste, det er ikke som det var på hfs2, der man kom inn på siste post og med siste post nederst, her leser man jo svaret før man har sett spmét, forvirrende og tungvint, imo.

    mvh
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    11.484
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke noe problem for meg.

    "Linear - oldest first" trådvisning.

    Nå kan vi også endre antall innlegg pr. side også. Det er veldig bra. Selv velger jeg 40 innlegg.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ikke noe problem for meg.

    "Linear - oldest first" trådvisning.

    Nå kan vi også endre antall innlegg pr. side også. Det er veldig bra. Selv velger jeg 40 innlegg.
    Jeg har testet det, flere ganger uten å få det til, denne gangen oppleves det som riktig, endret på noen andre små innstillinger også, lurer på om ikke antall innlegg pr side endringen fikk det til å falle på plass, nu går alt så meget bedre, :confused:

    mvh
     
    Sist redigert:

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.324
    Antall liker
    1.186
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg finner også denne sentralen litt irriterende jfrt den gamle, på den gamle kom jeg inn i tråder jeg hadde lest på siste siden med siste innlegg nederst, her må jeg lese meg omvendt vei, første post i tråden først, eller siste på toppen og lese seg nedover, dette er ikke bare irriterende men også tidssløsende, kan man ikke få dette slik det var på hfs2?

    mvh
    +1........
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg opplever at hvis man går inn i en tråd via "siste på forumet" på førstesiden, eller via forumoversikten, så kommer man direkte til siste innlegg i tråden.
    Hvis jeg går inn via "nye innlegg" eller blar meg ned i kategoriene, så havner jeg i begynnelsen av tråden.(Første innlegg på første side)
    Hvis det er mulig å komme direkte til slutten av tråden, uavhengig av hvilken vei den er sortert, hadde det vært enklere å navigere.

    Ellers synes jeg "nye innlegg" er super. Det eneste som er litt utydelig er at fontstørrelsene kanskje ikke er helt "tunet."
    Hos meg iallefall er navnet på tråden med ganske liten tekst, mens trådstarter med tidspunkt er hevet fram med større font. Navnet på tråden, samt hvem som kom med siste innlegg, er det jeg synes er viktig å få fram først.
    Men mulig det bare er jeg som får det opp på den måten?
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.324
    Antall liker
    1.186
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Alle mine meldinger (PM) vises nå i HFS3 som ulest. Hvordan markere alle som lest, slik at nye lettere kan legges merke til?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.268
    Antall liker
    11.315
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Alle mine meldinger (PM) vises nå i HFS3 som ulest. Hvordan markere alle som lest, slik at nye lettere kan legges merke til?
    Den der fant jeg ut av, ganske grei løsning.
    Merk av oppe til høyre, og ta flere sider
    Skjermbilde 2012-05-04 kl. 23.11.03.png


    før du setter alle markerte til lest i menyen nede til høyre
    Skjermbilde 2012-05-04 kl. 23.11.44.png
     
    Sist redigert:

    Joe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.05.2005
    Innlegg
    245
    Antall liker
    61
    Sted
    Sweetspot
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde en del tråder under "mine favoritter". Ble disse lost in space?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn