Fidelity 21

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.781
Sted
Østfold
Jeg er helt enig med deg KV, men de ulike konklusjonene til slutt oppfattet jeg slik at de innvolverte var relativt uenig i hvordan det faktisk låt. Derfor funderte jeg på om de hørte dem i samme oppsett.

Er det DP A1 du bruker til vanlig KV?

Hvilken pre og hvilke kabler brukte dere?

Ja Val, det gjør blindtesting umulig dersom man tror man kan finne ut hvem som er best ved hjelp av blindtesting. Men blindtesting er jo for å finne ut om det er forskjell eller ikke. Dette finner man fint ut selv om høyttalerne står feil plassert.

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Antall liker
90
Hei !
Jeg opplevde knapt noen uenighet i testpanelet. Alle var krystallklare på at ICE-power manglet glød og liv i forhold til de mye dyrere forsterkere, samtidig som de alle var veldig opptatt av at dette faktisk var bra I FORHOLD TIL PRISEN. Og at vi alle var imponert over at du hadde fått til en klart mer kropplig og varm klangbalanse enn hva vi har opplevd med f.eks. Embla.

Ja, jeg benytter til daglig DP A-1, men denne ble det ikke lyttet til i denne omgang.
Knut V

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hvike plater var det du testa med, og som du mente at den blanda litt sammen på bass strengene, hvis jeg har plata kan jeg teste den her hjemme.
Beklager Bamsemann.
Ser nå at vi har beskjært artikkelen litt....(Det hender jeg skriver litt vel mye :-[ )

Platene i "gruppetesten" av HFLS-1, Usher X-708 og Dynaudio Focus 110 var:

-Buddy Guy “Sally Mae” fra Blues Singer
-Tommy Nilsson “Stå upp min älskade” fra Salomos Høysang
-Kari Bremnes “Stjernelause døgn” fra Over en by
-Mighty Sam McClain “Too Proud” fra Audioquest Blues Masters
Rekkefølgen på høyttalerne var Dynaudio --> Usher --> HFLS-1 --> Dynaudio igjen.

Mvh
Rolf-Inge

B

bamsemann

Gjest
Beklager Bamsemann.
Ser nå at vi har beskjært artikkelen litt....(Det hender jeg skriver litt vel mye  :-[ )

Platene i "gruppetesten" av HFLS-1, Usher X-708 og Dynaudio Focus 110 var:

-Buddy Guy “Sally Mae” fra Blues Singer
-Tommy Nilsson “Stå upp min älskade” fra Salomos Høysang
-Kari Bremnes “Stjernelause døgn” fra Over en by
-Mighty Sam McClain “Too Proud” fra Audioquest Blues Masters
Rekkefølgen på høyttalerne var Dynaudio --> Usher --> HFLS-1 --> Dynaudio igjen.

Mvh
Rolf-Inge
Den er grei Roda, da skal jeg ta en test her hjemme, jeg har alle de platene.

Ble sporet på salomos høysang litt skarpt på usher da tenker jeg?

bamsemann.. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.225
Torget vurderinger
1
UÆÆÆÆ!!!

O

om.s

Gjest
Landet i Gøteborg idag, det bedrer seg med postgangen.....

mvh

F

FMG

Gjest
Landet i Gøteborg idag, det bedrer seg med postgangen.....

mvh
Og det er det eneste som du er opptatt av når det gjelder Fidelity; At posten kommer frem mener jeg? Og ellers gikk flyturen bra? ::) ::) ::) ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Bra blad denne gangen. Sakeligheten opp - synsing og snobbefaktor ned :) Go fidelity 8)

Vinnie

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2004
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det gjør jo blindtesting av forsterkere til en umulighet ;)
Dette er en av grunnene til at jeg synes at blindtesting og gruppetester egentlig er noe stort tøv. Kan lese det for ren underholdningsverdi, men den reelle nytten av disse testen er liten for den som vil bruke det til å finne ut hva som passer best i eget anlegg.

Det man egentlig tester er jo hvorvidt en gitt komponent passer inn i oppsett som er satt opp for å fungere optimalt i forhold til en annen komponent enn den som testes. Resultatet kan bli ren bingo dersom ikke andre tilpasninger gjøres.

Det er klart at alle komponenter har endel absolutte kvalitetet, egenskaper og kjennetegn som kan beskrives i en gruppetest eller gjenkjennes i en blindtest. Men resten av opplevelsen kommer fra riktig matching, tilpasninger og tweaking. Den dimensjonen får man ikke fram.

O

om.s

Gjest
Og det er det eneste som du er opptatt av når det gjelder Fidelity; At posten kommer frem mener jeg? Og ellers gikk flyturen bra? ::) ::) ::) ;D
Hva slags kommentar er dette?, hva mener så herren jeg burde være mer opptatt av når det gjelder Fidelity?

Om det er månedens "åndlige" behov som tilfredsstilles for noen, betyr det ikke nødvendigvis at det er slik for andre.....

mvh

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
jeg har selv ICE power.. rimelig godt fornøyd, men hadde det ikke vært for effekten så er jeg veldig i tvil om jeg hadde hatt de :). Er ikke helt tilfreds med lyden, men for all del, knall til prisen.

F

FMG

Gjest
Hva slags kommentar er dette?, hva mener så herren jeg burde være mer opptatt av når det gjelder Fidelity?

Om det er månedens "åndlige" behov som tilfredsstilles for noen, betyr det ikke nødvendigvis at det er slik for andre.....

mvh
Nå må du ikke bli fornærmet, det var bare en liten humoristisk bemerkning, ikke bare til deg spesielt, men mer generellt:
Observerer bare at mange er pinlig opptatt av postgangen for tiden.....  Eller om været er bra nok til at man skulle våge seg ned på Narvesen for å sjekke..... Må innrømme det hele ble litt komisk, måtte bare komme med en kommentar....

Hva man heller burde være opptatt av? Jeg for min del er ihvertfall mest opptatt av bladets innhold.... ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
;D.

Nå må du ikke bli fornærmet, det var bare en liten humoristisk bemerkning, ikke bare til deg spesielt, men mer generellt:
Observerer bare at mange er pinlig opptatt av postgangen for tiden.....  Eller om været er bra nok til at man skulle våge seg ned på Narvesen for å sjekke..... Må innrømme det hele ble litt komisk, måtte bare komme med en kommentar....

Hva man heller burde være opptatt av? Jeg for min del er ihvertfall mest opptatt av bladets innhold....  ;)

O

om.s

Gjest

Hva man heller burde være opptatt av? Jeg for min del er ihvertfall mest opptatt av bladets innhold....  ;)
Da leste jeg visst ditt innlegg litt feil, beklager tonen om den ble oppfattet som litt skarp, men fornærmet? nei det skal mer til enn det!

Ang postgangen så er det imho, til tider ganske irriterende at det man på forhånd har betalt for ikke holdes iht avtale, derav den fra min side, positive kommentaren om at dette muligens er forbedret.

Ang innholdet så er det å oppfatte som ren underholdning og ikke noe annet, imho igjen.....

mvh

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.854
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har lest igjennom hele Fidelity 21 og syns bladet som tidligere holder veldig høy kvalitet og er svært underholdene å lese!
Det eneste problemet er at det kommer ut for sjeldent og at det inderholder for få sider..

PS Hvem er Hauk?

O

om.s

Gjest
PS Hvem er Hauk?
Personlig tror jeg det sirkuleres på å skrive denne spalten, stilen varierer jo såpass fra gang til gang at det kan tyde på forskjellige Hauker, bare som en tanke mener jeg.....

mvh

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Noe som hadde vært litt gøy kanskje, er butikk besøk reportasjer. En liten uformell presentasjon av de forskjellige pusherne der ute, med masse bilder og sånt.
Ka du meine Hr Redaktør.
Dette er jo noe som kanskje kan gjøres ved hjelp av lesere med skrivekløe. Bare en liten ide jeg fikk.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
PS Hvem er Hauk?
Dette spurte jeg om på et møte hos redaktøren en gang.
Fikk et olmt blikk, og bollefatet ble flyttet utenfor min rekkevidde. (Redaktørens boller er GODE!).

Skjønte der og da at dette ikke er noe man spør om.

R

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Skulle ønske Fidelity hadde skippa dette "bra i forhold til prisen"- tilnærmingen. Pris er ikke akkurat en fast variabel. Personlig har jeg heller ikke noe ønske om å eie et produkt som er dårlig, men billig - dvs "bra i forhold til prisen."

F

FMG

Gjest
Apropos bra i forhold til prisen: ;D
Når det gjelder testen av monoblokkene Reference 210 fra Audio Research så hadde vel den fått ennå større verdi dersom Fidelity hadde dratt en linje bak til testen av monoblokkene Audio Research VM 220 som Vidar Mørch testet i Fidelity 14. Derfor burde kanskje han også vært med i testlaget? Hva får man egentlig for de ekstra 100 tusen som Reference 210 koster? Mer finesse? Mer krefter (oppgitt effekt er jo lik)? Eller bare en enda tommere bankkonto?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Skulle ønske Fidelity hadde skippa dette "bra i forhold til prisen"- tilnærmingen.
Selv finner jeg dette helt naturlig og nærmest helt nødvendig. De fleste som handler utsyr har vel et budsjett å følge?

Ja, dine Krix er nok "dårlige" sammenlignet med Sonus Faber Guarneri Homage eller Focal Mini Utopia..... Men til prisen kan de være meget bra. Kanskje best (ihht dine preferanser) av hva du finner til 6000,-

Når det gjelder f.eks Midgard testet i dette nummeret, så var ikke det "hi-end" og best uansett pris.
Men til prisen, og kanskje plassert i mitt "Reality-anlegg" så lurer jeg på om det ikke er ganske så glimrende?

R

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Selv finner jeg dette helt naturlig og nærmest helt nødvendig. De fleste som handler utsyr har vel et budsjett å følge?

Ja, dine Krix er nok "dårlige" sammenlignet med Sonus Faber Guarneri Homage eller Focal Mini Utopia..... Men til prisen kan de være meget bra. Kanskje best (ihht dine preferanser) av hva du finner til 6000,-

Når det gjelder f.eks Midgard testet i dette nummeret, så var ikke det "hi-end" og best uansett pris.
Men til prisen, og kanskje plassert i mitt "Reality-anlegg" så lurer jeg på om det ikke er ganske så glimrende?

R
Så du rakker ned på Krix også nå? Ikke bedre enn Focal du liksom! (kunne ha slengt på et smiletryne her, men er så lei av de)

Vel, tror det jeg EGENTLIG mener mest er at Fidelilty har noe fint å skrive om alle produktene de tester. "Bra i forhold til pris" er et av de faste uttrykkene.
Vet at noen fra Fidelity har uttalt noe i nærheten av at dere ikke gidder å teste dårlige produkter, eller i alle fall ikke skrive om de.
Husker en integrert Primare som tydeligvis ikke var noen lydbombe, - den fikk skryt for sitt fine design...

Vis at dere har litt baller - bruk slaktekniven.

Ellers - regner med at svært mange som leser Fidelity faktisk HAR et budsjett, muligens et noe begrenset også. Omtale av produkter til nybilpris har derfor en noe begrenset nytterverdi, selv om jeg inrømmer at underholdningsverdien kan være stor.

Hva "bra i forhold til pris" angår, så står jeg på min mening. Hadde vært mer interessant (for meg) om lydkvaliteten hadde vært målt mot et fast parameter - en referanse, enn å bli vektet ift kroner.

T

timc

Gjest
Er litt enig med deg, men hva skulle man målt mot? Man er jo ikke enig om hvordan ting skal være, så å finne en referanse som alle var fornøyd med ville blitt vanskelig, om ikke umulig. Dersom man leser noen nummer av et hifiblad er det ikke så veldig vanskelig å finne ut hva de ulike skribentene liker (subjektivt) Og dra egne konklusjoner av testen utfra dette.

Bra i forhold til pris synes jeg begynner å bli et noe utvannet begrep. Nesten alle produkter får denne statusen.

Mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Så du rakker ned  på Krix også nå?  Ikke bedre  enn Focal du liksom! (kunne ha slengt på et smiletryne her, men er så lei av de)
Hehe

Har ikke hørt dine Krix på annet enn messer, men hvis det er representativt så er det noen svært så vellydende små høyttalere du har. Hadde ikke de Equinox som jeg var interessert i vært solgt, så hadde jeg nok ikke bygd HFLS-1 den gangen.

Skal forsøke å minimere min bruk av "Bra ift pris"

Mvh
Rolf-Inge

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Er litt enig med deg, men hva skulle man målt mot? Man er jo ikke enig om hvordan ting skal være, så å finne en referanse som alle var fornøyd med ville blitt vanskelig, om ikke umulig. Dersom man leser noen nummer av et hifiblad er det ikke så veldig vanskelig å finne ut hva de ulike skribentene liker (subjektivt) Og dra egne konklusjoner av testen utfra dette.

Bra i forhold til pris synes jeg begynner å bli et noe utvannet begrep. Nesten alle produkter får denne statusen.

Mvh
En referanse trenger kun å være et "fast punkt" - trenger ikke å være et produkt som mange er enige om høres bra ut. Men bør nødvendigvis være et produkt som mange kjenner lydsignaturen til. NAD 3020i, Doxa 70SE, Electrocompaniet ECI1. Mitt poeng er i alle fall at det blir lettere for publikum å forstå hva anmelder mener om produktet om han sammenlikner det med andre produkter (hmmm, ok - vet at dette BLIR gjort, men da som oftest i sammenlikningstester), istedet for å beskrive kvaliteten i forhold til pris. Dessuten, veldig mange produkter som er omtalt i Fidelity blir vurdert å være "bra i forhold til prisen."

B

bamsemann

Gjest

R
Krixen er klart bedre enn mini utopia, man kan jo spille musikk med krixen......

bamsemann.. :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Skal forsøke å minimere min bruk av "Bra ift pris"

Mvh
Rolf-Inge
Det var gutten sin! I tillegg krever jeg en egen spalte der jeg kan teste utstyr som JEG liker! Alt utstyret MÅ leveres av Knut Vadseth personlig, han kan ha godt av litt trim - har dessuten alltid hatt lyst til å spørre ham personlig hvordan han klarer å snike inn en omtale av B&W i hver bidige nummer. Og siden jeg er i gang: - er det greit om dere av og til velger å IKKE lage et ordspill ut av overskriften til en artikkel? Ikke? - Ok, skjønner at jeg krever for mye på en gang. Vi tar det siden.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.225
Torget vurderinger
1
Pinadø!!! Fidelity 21!

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
56
Vel, tror det jeg EGENTLIG mener mest er at Fidelilty har noe fint å skrive om alle produktene de tester. "Bra i forhold til pris" er et av de faste uttrykkene.
Vet at noen fra Fidelity har uttalt noe i nærheten av at dere ikke gidder å teste dårlige produkter, eller i alle fall ikke skrive om de.  
Husker en integrert Primare som tydeligvis ikke var noen lydbombe, - den fikk skryt for sitt fine design...

Vis at dere har litt baller - bruk slaktekniven.
Poenget i den testen var vel at Primaren ikke var noe bedre enn Thule, selv om den var noe dyrere. Tvertimot mente de at Thule var littegranne bedre faktisk. Primare hadde god lyd, men var ingen prisbombe rent lydmessig! Fidelity mente altså at man betaler litt ekstra for byggekvalitet og design.

Hva "bra i forhold til pris" angår, så står jeg på min mening. Hadde vært  mer interessant (for meg) om lydkvaliteten hadde vært målt mot et fast parameter - en referanse, enn å bli vektet ift kroner.
Men en referanse er jo vanskeligere å forholde seg til enn prisen! Det er ikke alle forunt å vite hvordan referanseproduktet til skribenten lyder! Fidelity bruker jo både referer jo både til egne referanseprodukter OG pris når de evaluerer produkter!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Primaren ble omtalt som "grei nok for prisklassen", i tillegg til "typisk gjennomsnitt." - Kabinettet ble derimot omtalt som "ekstra forseggjort." - Blir litt som å forgylle en hundebæsj tenker jeg. Fidelity er ikke et designblad, men magasin der man prøver å finne produkter som gjør fine ting med lyden. Hva hjelper det at dingsen SER bra ut om lyden ikke står i forhold?

Hvordan kan en forsterker være vanskeligere å forholde seg til som referanse enn pris? Prisen kan forandre seg, uten at produktet gjør det. Er lei av omtalere (begrepet "testere" er utelatt med vilje av hensyn til Roda) som skriver at "ja, dette var et fint produkt - til prisen" - spesielt når de skriver det hele tiden.

Savner også informasjon om hva resten av anlegget består av når de tester produkter. Med tanke på problemene med å få komponenter til å spille sammen, er dette info som burde stått med ekstra fete typer forest i testen.

JEG kjøpte en gang Cayin 252B på bakgrunn av omtale i Fidelity. Drittforsterker med stor D. Mulig den er "god i forhold til prisen" - den blir ikke en bedre forsterker om den hadde kostet halvparten. Mulig den da hadde blitt et "bedre kjøp" - men det er noe annet. Noen er villige til å kjøpe griselort om den er billig nok. (mener her IKKE at Cayin 252B ER griselort, den er dårlig men ikke SÅ dårlig)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.626
Torget vurderinger
49
Er litt enig her .
Bedre beskrivelse av kringrustning og hva som fungerte best .Dette har blitt bedre de seneste nummer må sies ,men kan bli enda bedre .Viktig det med musikk også ,bruk litt forskjellig og prøv og forklar hvordan de forskjellige kutt låter . Og til de gamle i Fidelity "ikke alle som liker rocken sin skarp ,hard og tøff " man skal\må ikke få vondt i hode etter 2timer med Metallica  ;D ,har fått inntrykk av at "hm dette låt skarpt og aggresivt" "vi sier det er perfekt til rock".

Hvis man ikke liker et produkt så sier man det,  ikke bruke to sider på å prøve å forklare at andre kansje kan like det ,som med beskrivelsen av Edge forsterkeren .Liker du den ikke så si det da ,få en second opinion og ferdig .

Ellers syns jeg Fidelity blir gradevis bedre og bedre ,de to siste nummerne har vært veldig bra . Hjemmebesøken er kjempebra lesestoff og artikkelen til Rolf Inge ,der han kjøper det hvis det er bedre ,er også en morsom vri . Når det gjelder bilder vil jeg si Fidelity faktisk er blandt de beste ,imo den beste ..........

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
56
Primaren ble omtalt som "grei nok for prisklassen", i tillegg til "typisk gjennomsnitt." - Kabinettet ble derimot omtalt som "ekstra forseggjort." - Blir litt som å forgylle en hundebæsj tenker jeg. Fidelity er ikke et designblad, men magasin der man prøver å finne produkter som gjør fine ting med lyden. Hva hjelper det at dingsen SER bra ut om lyden ikke står i forhold?
Nå vet jeg ikke om du i det hele tatt har hørt den forsterkeren.

Men jeg tror du misforstår Fidelity litt. Primaren virker i testen til å være GREI til prisen, men ikke mer enn gjennomsnittlig sammenlignet med andre produkter i samme prisleie. Hadde den vært billigere, så hadde den muligens vært et kjempekjøp (til prisen)!? Men p.g.a. byggekvalitet og design, så er den altså ikke billigere enn den er. Du får betaler altså for en forsterker til 8995,-, men får kanskje lydkvalitet for bare 7995,- ! De tusen ekstra betaler du for designet. Om Primare hadde kostet 5000,-, så hadde den sannsynligvis vært en revolusjon i den prisklassen, hvis du forstår. Dette kan sikkert Fidelity-redaksjonen svare enda bedre på enn meg. Det er bare å spørre dem ut.

Hvordan kan en forsterker være vanskeligere å forholde seg til som referanse enn pris? Prisen kan forandre seg, uten at produktet gjør det. Er lei av omtalere (begrepet "testere" er utelatt med vilje av hensyn til Roda) som skriver at "ja, dette var et fint produkt - til prisen" - spesielt når de skriver det hele tiden.
Fordi veldig få har muligheten til å teste ut den referanseforsterkeren du snakker om. Hva er vitsen med en referanse som nesten inge har hørt? Hvor mange har sjansen til å prøve ut en Krell eller en Audio Research hjemme? Skal alt måles opp mot det aller beste? Eller er det kanskje greit å si at noe er "ålreit" til prisen?

Savner også informasjon om hva resten av anlegget består av når de tester produkter. Med tanke på problemene med å få komponenter til å spille sammen, er dette info som burde stått med ekstra fete typer forest i testen.
Sjekk siste Fidelity, så trur jeg du får en anne noppfatning om dette. Omtrent hver eneste test henviser til utstyret som brukes. Det er ikke spesielt vanskelig å finne dette i teskten, selv om det ikke står med uthevet fet skrift.

JEG kjøpte en gang Cayin 252B på bakgrunn av omtale i Fidelity. Drittforsterker med stor D. Mulig den er "god i forhold til prisen" - den blir ikke en bedre forsterker om den hadde kostet halvparten. Mulig den da hadde blitt et "bedre kjøp" - men det er noe annet. Noen er villige til å kjøpe griselort om den er billig nok. (mener her IKKE at Cayin 252B ER griselort, den er dårlig men ikke SÅ dårlig)
Vet ikke om du har fått med deg dette, men det er altså slik at lydopplevelse er subjektivt. Fidelity har brukt mye blekk og tid på å klargjøre dette, slik at ikke leserne skal stole utelukkende på det de sier.

I tillegg er det vel ingen bombe at det i hi-fi sammenheng i stor grad er snakk om "mix & match", og at ikke alle produkter går like fint ihop. Rommet det spilles i kan også ha mye å si for lyden.

At du synes Cayin var dårlig i ditt anlegg og i dine ører, betyr jo ikke at det samme gjelder for alle andre.

Det er ingen grunn til å stole blindt på tester i allskens Hi-Fi blader, verken Fidelity eller noen andre. Stol på ørene dine, og prøv produktene hjemme før kjøp. Da unngår du mange frustrasjoner.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Eh... Ok. Tror jeg hopper av her. Kjenner både hodepine og kjedsomhet komme sigende. Du mener altså at jeg skal stole på ørene mine og prøve hjemme FØR jeg kjøper? Takk for rådet min noe nedlatende venn.

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
56
Ikke meningen å værer nedlatende, selv om jeg i ettertid ser at det ble noe småsleipt skrevet. Beklager så mye!
Poenget mitt var egentlig kun å argumentere mot dine tolkninger av testene i Fidelity.

quantum_leap

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
En referanse trenger kun å være et "fast punkt" - trenger ikke å være et produkt som mange er enige om høres bra ut. Men bør nødvendigvis være et produkt som mange kjenner lydsignaturen til. NAD 3020i, Doxa 70SE, Electrocompaniet ECI1. Mitt poeng er i alle fall at det blir lettere for publikum å forstå hva anmelder mener om produktet om han sammenlikner det med andre produkter (hmmm, ok - vet at dette BLIR gjort, men da som oftest i sammenlikningstester), istedet for å beskrive kvaliteten i forhold til pris. Dessuten, veldig mange produkter som er omtalt i Fidelity blir vurdert å være "bra i forhold til prisen."
Mener at Fidelity er temmelig bra til å sammenligne lyden i forhold til referanseutstyr, det gjelder f.eks. DP, ECM-up, Response, Klipsch, Audio Note, NLE-17, Lyra, Transparent  osv osv.

"Bra i forhold til prisen" kan være litt diffust, men også indikere en "ikke topp test" siden det er vesensforskjell på "bra" og "svært bra". "Temmelig bra" og "tålig bra" kan være mere diffust og subjektivt oppfattelse av kvalitet.  

Å bruke kvalitetskriterier i forhold til pris har jo den klare ulempen av at produktene kan være ulikt priset mellom utsalgssteder samt at prisene kan falle pga. teknologisk utvikling eller konkurranse. En test eller omtale vil være "statisk", mens prissettingen kan være dynamisk.

Tror faktisk at de Audio Research monoblokkene kan være "bra i forhold til prisen" de også.... ;D

C

cosmos

Gjest
viss alle produkter blir omtalt som "bra i forhold til prisen" er egentlig ingen av de bra til prisen i det hele tatt, bare gjennomsnittelige.

Topp Bunn