Hva som brukes av komponenter eller høyttalere er ikke interessant, det er den musikalske gleden jeg savner..BT skrev:Næh, det har jeg ikke lagt merke til. Både høyttalerne og forsterkeren min havnet på "varmt anbefalt"-lista til Fidelity, så det kan nok umulig stemme. Kan det skyldes at de ikke hadde tilgjengelig de fantastiske rørene du skaffet meg da de gjorde testen, tro?Rotekroken skrev:Komponenter og høyttalere som har sjel og som kan trille frem liv i musikken, får som regel veldig laber test, noen som har lagt merke til det.?
Er ikke noe av poenget med reproduksjon av musikk i heimen, at det skal spille så troverdig og ekte som mulig da.?
Altså slik vi f.ex opplever det på konserter, enten det er en liten trio eller stort orkester, eller en solist "in natura" for den saks skyld..
Å ha det skikkelig gøy når de tester, ikke sitte der som noen prester å lytte etter feil og ørsmå forskjeller som faktisk kan være synsbedrag, men rett å slett finne noe som setter i gang rockefoten ;D
Er det ikke litt moro å lese om slike sprudlende og positive opplevelser også da.?
Kanskje hatt en fyr som lette etter røttene i musikken, mens de andre holder seg på et annet plan, skille litt mellom dette å være perfekt og faktisk ha det skikkelig moro når man holder på..
Det er nok mange som leter etter komponenter og høyttalere som det kan svinge av, hvor er det de skal lete etter sikt.?
Ikke alle har mulighet til å besøke en drøss med butikker, noen har kanskje høyttalere som en har lyst på, så er det en annen butikk som har en spiller, tredje butikken har kanskje forsterkeren, men åssen vite om dette kan spille bra sammen.?
Jan Myrvold er kanskje den som er mest inne på dette at musikken skal svinge, etter det jeg skjønner så går det også i en del blues der i gården
Jeg syns vi trenger en som kan gå litt mer bananas enn som så, en som virkelig klarer å skrive og som får oss som leser Fidelity til å "føle" det han faktisk hører..
Men dette er nå mine synspunkter da, regner med at alle pottitene blir like store før noe slikt skjer.?