Fidelity 38!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Titleist skrev:
alle disse spillerne er i topp-klassen, hvilken som er best blir en smaksak, ingen kan "ta" dere på at dere valgte den ene eller den andre spillern fordi alle er referanseprodukter. hadde dere hatt råd til å velge EMM Labs hvis situasjonen var denne:

veiledende pris

Wadia 581i SE 106 000,-

dCS Puccini 107.500,-

EMM Labs CDSA 109 000,-

Esoteric X-01D2 106 995,-

fidelity's pris

Wadia 581i SE 55 000,-

dCS Puccini 60 000

EMM Labs CDSA 95 000,-

Esoteric X-01D2 50 000

ps. det handler ikke om å kunne selge produktet etter kort tid med fortjeneste, men å disponere pengene mer fornuftig/frigjøre kapital. plutselig hadde man råd til jorma kabler eller hva det måtte være fordi man valgte en "rimeligere" spiller (som ikke nødvendigvis var "best")...
Hypotetisk tøv og hvisvass. På tide å kutte ut skittkasting og mistenkliggjøring :mad:
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.806
Antall liker
28.858
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Fikk du i det hele tatt med deg det jeg skrev som tilsvar på insinuasjonene dine litt lenger oppe i tråden, Titleist? Det er mulig du har lest det, selv om jeg tviler. Da har jeg et godt råd til deg. Trekk pusten dypt, sett deg rolig ned og les det en gang til. Langsomt. Om du da fremdeles skulle føle for å holde på med dette gnålet, er det bare å gjenta prosedyren. Og gjør det helt til det sitter, vær så snill...!

Minner meg om en rådmann i Bergen som sa:
" De har bind for øyan og sov-i-ro i øran. Skal du få få nokka fornuft i dem , må du gi det intravenøst!"
mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tjahhh. Jeg ville uansett gått for en vinylsnurre til den prisen. ;)
 
R

Roysen

Gjest
Titleist,

Jeg ser egentlig ikke poenget ditt. Mener du at Emm Labs spilleren ikke er god nok som Fidelitys referansespiller. Er den ikke god nok som sammenligningsgrunnlag for å skille klinten fra hveten når Fidelity skal teste digitalkilder?

Om den er god nok spiller det svært liten rolle for leserne hva den har kostet så lenge kjøpet og tilbudet ikke påvirker det som er skrevet om det kjøpte referanseproduktet eller konkurrerende produkter. Som jeg skrev tidligere har jeg full tillit til at så ikke er tilfelle.

Mvh
Roysen
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Jeg må bare beklage til Titleist at vi har "kjøpt" Fidelity... Jeg trodde det var vi som skulle betale for at Fidelity kunne ta imot og bruke vårt utstyr som referanse... Ser ut til at jeg har tapt utrolig masse penger da.. :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Men, Odder. Hvis jeg ikke husker feil, var Fidelity ganske begeistret for EMM også med den gamle importøren. Har ikke dere fått like god avtale? I så fall er det urettferdig. Skal redaksjonen være korrupt, bør prisen for å bestikke dem være lik for alle. Altså er det enda en grunn til å være sur på Knuter'n. 

;D
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Zomby_Woof skrev:
Men, Odder. Hvis jeg ikke husker feil, var Fidelity ganske begeistret for EMM også med den gamle importøren. Har ikke dere fått like god avtale? I så fall er det urettferdig. Skal redaksjonen være korrupt, bør prisen for å bestikke dem være lik for alle. Altså er det enda en grunn til å være sur på Knuter'n.

;D
Ja, tenke seg til.... De solgte sin gamle referanse som faktisk var en emm-labs combo, også gav jeg dem penger for å ta imot den nye CDSA... Jeg får bare dypt beklage at jeg har bidratt til å korupere Fidelity.... ;)
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
"Kjære"? Mr Titleist..

Som jeg skrev i et tidligere innlegg: Må vi verkeleg "høre på"/lese dette drittpratet ditt om Konspirasjon meg her og konspirasjon meg der.  Forstår du ikke at de fleste av oss er drittlei desse inlegga dine. Skribenter i Fidelety har gang på gang gitt deg gode svar og forklaringer på- og tilbakevist dine tildels ærekrenkende  påstander.  NÅ MÅ DET VERE NOK!!!! :mad:
Finn deg noe annet å gjere i staden for å forsure tråden............. :mad: :mad: :mad:

RoDa, Impulse, pedal og KV stå på videre!!
Dere lager et fantastisk flott blad... :D
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Takk, det er hyggelig å høre. Vi skal gjøre vårt beste, i alle fall! ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Er forresten Vadsethen god til å spille på det klaveret han har stående i hjørnet?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Og, ikke minst, når skal han fikse den slitne tangenten helt til venstre? Jeg har sett den henge under alle de andre gjennom hele Fidelitys historie....
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Min fantasi svinger igjen ::)
Kamerattråd.............hvem fører ::).............. Bella Cantoris...........klistre/henge sammen......
Nei, nå gir jeg meg før det blir grisete her :-X ;D
KW
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
impulse skrev:
Takk, det er hyggelig å høre. Vi skal gjøre vårt beste, i alle fall! ;)
Heisann Inpulse
Vel bekomme...
Det er noe som heter at.
"har en gjordt sitt beste og er fornøyd selv, er det ingen som kan forlange mere av en..."

Ha en strååålendes dag...

Beste hilsen FreddB
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Så lenge Fidelity klistrer på sin "varmeste anbefaling" på alle mine komponenter så vet jeg at de har integriteten, hørselen og vurderingsevnen i behold. ;D
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.618
Antall liker
11.933
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
OT Titleist- er ikke det navnet til en produsent av golfkøller- er du sponset? ;D :p ;D

On topic, jeg liker Fidelity jeg. Når jeg snakker om "feil" med bladet er det i forstand "områder de kan bli bedre på". Kunne vært lengre og grundigere artikler , slik det var i starten (mer test enn omtale), det kunne vært færre skrivefeil, den muntlige og diskuterende måten Vadseth skriver på er ikke så lett å forstå alltid, det blir litt mye forsvarstale, og uten å ha blitt angrepet først (jfr det som ble sagt om lederne lengre oppe) men pytt, pytt:
Flotte bilder, omtaler av produkter jeg er interessert i, musikkanmeldelser som gir meg nye kick (spes Nistad og Nilsen) samt at når jeg er ferdig med å lese det, så kan jeg bruke flere timer ekstra i forumtrådene til hvert eneste nummer ;D ::)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Om "vår" Titleist har baller derimot,det gjenstår å se. Han ble visst borte......
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.554
Antall liker
23.309
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Idé til artikkel, impulse:

Artikkel om Alfred Brendel, inkludert dine favorittplater med mannen.
Den kunne være åpningen på en hel serie om legendariske utøvere av skikkelig musikk, hehe.
 
U

utgatt60135

Gjest
Det er i allefall på høy tid at Fidelity skjerper sine musikksider! Ikke bare gjøre dem interessante for de med samme smale musikksans som Nistad & co. Jeg tror ikke det er bare meg som like gjerne kan bla rett over sidene selv om musikkinteressen er mye høyere enn HiFi interessen.
 
Topp Bunn