Haakon_Rognlien skrev:Bare sånn til info: undertegnede har kjøpt og betalt ca 80% av skivene som er anmeldt i "Blått & rått" helt siden starten. Det er kun ett selskap som sender skiver uten regning, og det er MUDI, så vet dere det også. Ellers handler jeg til full pris på Blues Music Club Notodden og CDON.comGago skrev:musikkjournalister betaler ikke for cd'er de skal anmelde.
Mvh
Håkon Rognlien
da er du i så fall den første musikkanmelderen jeg har hørt om som faktisk betaler for skivene han anmelder.
den gangen jeg holdt på med musikkjournalistikk, så fikk vi skiver kastet etter oss.
redaksjonen ble nedynket i cd'er, akkurat som filmmagasinet når blir nedynket i dvd'er.
skulle fan meg bare mangle, å vurdere ting er jobben vår, og man betaler ikke for å jobbe.
når det er sagt, dersom folka som sender oss stæsj til vurdering hadde bedt om å få skivene tilbake, så skulle jeg gjerne sendt det tilbake til dem.
men dette skjer jo ikke, hva i helvete skal de med skiver som er åpnet og brukt? solgt dem til råkkogroll, etter å ha brukt timesvis på administrasjon og porto? gløm det.
når det gjelder haifai apparater, så blir jo ting annerledes siden dette er utstyr som koster til dels mye penger.
da er det mer nærliggende å dumpe det ut til demopriser til vanlige kunder, eventuelt legge på litt bransjerabatt dersom skribenten er hypp å beholde det. helt fair, spør du meg.