Nei, jeg er heilt enig i det. Det er kynismen i hvordan man får mest mulig ut av det jeg sikter til. Som de sier i USA: "How to squeeze the lemon"..Vermin skrev:Er vel ikke så rart att en mann får ekstra oppmerksomhet når han faktisk dør. Det gjør de aller aller fleste
Jeg holdt på å spørre: hvem av de mange underholdningsartister er det ikke det ett eller annet problem med? Hva som er sant og ikke angående dette med "kidsa" skal jeg ikke uttale meg for brautende om, men han altså ikke dømt for noe. Men at han var en umoden person som har levd avskjermet og i utakt med omverdenen i mer eller mindre grad de senere år, er vel hevet over en hver tvil..!VilhelmW skrev:Når allverdens pressefolk har brukt flere år på å harselere med MJ's påståtte tafsing på unger, all verdens paparazzier har brukt masse tid på å knipse en utslitt, nervesjuk, nedkjørt mann med maske foran et vansira ansikt, når det meste av HFi-magasiner har "glemt" vedkommende over en periode på iallefall 10 - 15 år, blir det nesten patetisk at man gjør det stikk motsatte når fyren dør.bjornh skrev:Nei, hvorfor la saken ligge? -MJ var tross alt en av musikkhistoriens største artister så det er ikke om å gjøre å unngå å skrive om han.
MJ's musikk har aldri vært min greie, men jeg må innrømme at mannen utvilsomt var en stor entertainer, og en danser av verdensklasse som ga mye av seg sjøl. Som barnestjerne var han fantastisk, men også der hadde medaljen en trasig bakside...Selvfølgelig vil Mj's liv bli gjenstand for tonnevis av skrevne sider - og det vil helt sikkert også bli film av dette. The show must go on....
Hvor er Moderator når du trenger han?impulse skrev:Dette er kanskje litt OT, mine herrer?
Her... ;Dpedal skrev:Hvor er Moderator når du trenger han?impulse skrev:Dette er kanskje litt OT, mine herrer?
;D
bjornh skrev:Her... ;Dpedal skrev:Hvor er Moderator når du trenger han?impulse skrev:Dette er kanskje litt OT, mine herrer?
;D
On-Topic igjen.
Det meste har jeg ennå ikke lest. Ny rekord i så måte. Rognliens artikkel var interessant å lese, ellers er det vel for mye halleluja steming for min smak som vanlig. Og musikksidene er for min del sløsing med papir. Venter fortsatt på musikkskribenter med bred musikksmak :-\. Får se om jeg kan komme med bredere tilbakemelding snart.VilhelmW skrev:...de fleste har vel pløyd nr. 39 nå, og kanskje glømt det meste?
Hva er det?Sniff skrev:popmisking
Mvh
Sniff
det morsomste var overraskelsen over at han har droppet hele klipsch merket, som blandt annet ifølge han med sin nest billigeste modell B-3 nesten kuppet nautilus 805S til 7 ganger prisen ;Dbjornh skrev:Jeg leste Håkon Rognlien. Han hadde noen interessante poenger han forteller om i sin tid i Fryd.
Å du kunskapsløse dreng. Alt du ikke vet. Du har en lang vei å gå.el_mariachi skrev:Hva er det?Sniff skrev:popmisking
Mvh
Sniff
Les litt mer duthe_eye skrev:det morsomste var overraskelsen over at han har droppet hele klipsch merket, som blandt annet ifølge han med sin nest billigeste modell B-3 nesten kuppet nautilus 805S til 7 ganger prisen ;Dbjornh skrev:Jeg leste Håkon Rognlien. Han hadde noen interessante poenger han forteller om i sin tid i Fryd.
Jeg er mest opptatt av hans beskrivelse av hvor tungt det hele var å drifte.RoDa skrev:Les litt mer duthe_eye skrev:det morsomste var overraskelsen over at han har droppet hele klipsch merket, som blandt annet ifølge han med sin nest billigeste modell B-3 nesten kuppet nautilus 805S til 7 ganger prisen ;Dbjornh skrev:Jeg leste Håkon Rognlien. Han hadde noen interessante poenger han forteller om i sin tid i Fryd.
R
Har ikke lest den, men for meg er det noe nær et under at noen orker å drive en HiFi-forretning. Det må være veldig slitsomt (og lite lønnsomt i de fleste tilfeller). Kudos til de som orker slik at jeg og andre har et sted å gå.bjornh skrev:Jeg er mest opptatt av hans beskrivelse av hvor tungt det hele var å drifte.
Hele reportasjen ble egentlig til veldig på kort varsel. Derfor var det faktisk ganske tilfeldig hva vi fikk billetter til. Jeg lover - neste år skal det planlegges bedre - med mer fokus på musikk. ... selv om det kanskje ikke blir like kulturelt utfordrende. Det var et veldig engasjerende og morsomt døgn! Tror kanskje likevel litt mindre kultur pr. minutt er å foretrekke ...Valentino skrev:Jeg kunne ønsket mer fra Festspillene i Bergen enn Nistads riktig underholdende psykedeliske road trip. Det ble ikke så mye musikk, og det er vel musikk hififolk tenker mest på ifm. FiB.
Syntes selv denne artikkelen var på nippet til hysterisk morsom. Festspillene kan absoluttt utfordre, og anbefales til alle som er åpne for nye inntrykk.nistad skrev:Hele reportasjen ble egentlig til veldig på kort varsel. Derfor var det faktisk ganske tilfeldig hva vi fikk billetter til. Jeg lover - neste år skal det planlegges bedre - med mer fokus på musikk. ... selv om det kanskje ikke blir like kulturelt utfordrende. Det var et veldig engasjerende og morsomt døgn! Tror kanskje likevel litt mindre kultur pr. minutt er å foretrekke ...Valentino skrev:Jeg kunne ønsket mer fra Festspillene i Bergen enn Nistads riktig underholdende psykedeliske road trip. Det ble ikke så mye musikk, og det er vel musikk hififolk tenker mest på ifm. FiB.
For kuriositetens skyld så koster Sony BD'en omtrent det halve av Pioneeren her på bruket.eldo472 skrev:BluRay i farta. Ikke Blues for BluRay.
Spillerne mellom 10-20 tusen er sansynligvis bedre enn noen DVD spiller på DVD plater p.g.a den siste utviklingen på bildebehandlings kretser.
I Japan koster en Pioneer BDP LX91 430 000 yen, dvs den er betydelig billigere i Norge. Denon sin DVD-A1 UD koster 530 000 yen, dvs skarve 100 000 yen mer. Sony sin BDP-S5000ES koster 280 000 yen, mens SCD-XA5400ES koster 170 000 yen. I Norge er disse nesten likt priset. Dette viser at noen BD spillerne er kunstig lavt priset og at man dermed kan forvente mye high-tech for pengene. Fidelity burde derfor teste disse "ikke" high end spillerne også, før de avskrev dem som ubrukbare.
Man trenger dermed bare en topp dekoder (Krell Evolution 707 til 30k's ?) så burde vel de mest kresne også bli fornøyd ?
Hvilke dipoler vil herren anbefale redaktøren å teste?Valentino skrev:Jeg har kjøpt og lest og kost meg.
Kjekt med en teknisk artikkel (SEAS fulltone), selv om det sikkert er noen som vil rynke på nesen over 2 sider "annonse" fra SEAS.
Jeg kunne ønsket mer fra Festspillene i Bergen enn Nistads riktig underholdende psykedeliske road trip. Det ble ikke så mye musikk, og det er vel musikk hififolk tenker mest på ifm. FiB.
Redaktørens lettvinte avfeing av høyttalermålinger i lederen er "lusa på gangen". Herr redaktøren vet selvfølgelig at om man flytter målemikrofonen lærer man noe om høyttalerens spredningsegenskaper, men det passer øyensynlig ikke den redaksjonelle profil.
Hyggelig fra München, men ved en av de sedvanlige korrekturglipper beskrives Thielhøyttalerne på et av bildene som Vandersteen.
Herr Redaktøren burde teste dipoler i stuen sin. Det ser ut som et perfekt rom for denslags. Og jeg er fullstendig enig med ham i hans tilsvar til flygelkritikerne.
Et forslag er Gradient Helsinki!Valentino skrev:Elektrostater. Linkwitz Orion++ (Ingen grunn til at bladet skal begrense seg til butikkvarer). Andre forslag?
Redaktøren har testet Tonart Etera, muligens i L og B eller Eyefi. Tror han måtte spille på langveggen for å få til bassen. Det blir selvsagt en annen dans med aktive suber som ofte er det mest fornuftige sammen med OB. Dessuten har han også testet Jamo R 909(?) med godt resultat.Mbare skrev:Tonart Etera? Hørte de på Tonart i Trondheim i fjor eller noe sånt og det var noe besnærende riktig med de HT...
Jeg kan bekrefte at LX91 er ganske så mye billigere i Norge (ca 21.000.-) enn de 430k Yen (ca 30.000.-), men som DVD spiller er den ikke i topp. Langt fra; min gamle Krell DVD Standard blåser LX91 lett overende. Som BD-spiller derimot er den ganske så bra, og min Krell EVO 707 smiler fra øre til øre for å håndtere høyoppløst BD-materialeeldo472 skrev:Spillerne mellom 10-20 tusen er sansynligvis bedre enn noen DVD spiller på DVD plater p.g.a den siste utviklingen på bildebehandlings kretser.
I Japan koster en Pioneer BDP LX91 430 000 yen, dvs den er betydelig billigere i Norge. Man trenger dermed bare en topp dekoder (Krell Evolution 707 til 30k's ?) så burde vel de mest kresne også bli fornøyd ?
Skikkelig versting, den der Krell PrePro'en din, JackX !JackX skrev:Jeg kan bekrefte at LX91 er ganske så mye billigere i Norge (ca 21.000.-) enn de 430k Yen (ca 30.000.-), men som DVD spiller er den ikke i topp. Langt fra; min gamle Krell DVD Standard blåser LX91 lett overende. Som BD-spiller derimot er den ganske så bra, og min Krell EVO 707 smiler fra øre til øre for å håndtere høyoppløst BD-materialeeldo472 skrev:Spillerne mellom 10-20 tusen er sansynligvis bedre enn noen DVD spiller på DVD plater p.g.a den siste utviklingen på bildebehandlings kretser.
I Japan koster en Pioneer BDP LX91 430 000 yen, dvs den er betydelig billigere i Norge. Man trenger dermed bare en topp dekoder (Krell Evolution 707 til 30k's ?) så burde vel de mest kresne også bli fornøyd ?
Cheers!
Hei tilbake.Distinctive skrev:Skikkelig versting, den der Krell PrePro'en din, JackX !JackX skrev:Jeg kan bekrefte at LX91 er ganske så mye billigere i Norge (ca 21.000.-) enn de 430k Yen (ca 30.000.-), men som DVD spiller er den ikke i topp. Langt fra; min gamle Krell DVD Standard blåser LX91 lett overende. Som BD-spiller derimot er den ganske så bra, og min Krell EVO 707 smiler fra øre til øre for å håndtere høyoppløst BD-materialeeldo472 skrev:Spillerne mellom 10-20 tusen er sansynligvis bedre enn noen DVD spiller på DVD plater p.g.a den siste utviklingen på bildebehandlings kretser.
Cheers!
Jeg regner med at HD oppgraderingen ikke kom før i våres, etter det jeg har lest meg til.
Er den helt problemfri på lock-on delay på HDMI ?
Velger den alltid korrekt audio format ?
Ingen E-EDID/Hot Plug problemer av noe slag mot noen av komponentene dine ?
Tar den hensyn til speaker konfigureringen din (dvs. velger 5.1 og ikke 7.1 sporet hvis du har et 5.1 oppsett), eller må du kjøre PLIIx fra 5.1 disker ?
Jeg har problemer med disse punktene med min Cary Cinema 11a.
Hvis LX koster NOK 21' så er den dobbel så dyr som Sonyen.....
Sorry for OT.
Ja, det bekrefter vel bare det jeg har sagt tidligere - At HDMI er en pain in the butt for alle leverandører, uavhengig av merkenavn, ekspertise eller pris.JackX skrev:Hei tilbake.Distinctive skrev:Skikkelig versting, den der Krell PrePro'en din, JackX !JackX skrev:Jeg kan bekrefte at LX91 er ganske så mye billigere i Norge (ca 21.000.-) enn de 430k Yen (ca 30.000.-), men som DVD spiller er den ikke i topp. Langt fra; min gamle Krell DVD Standard blåser LX91 lett overende. Som BD-spiller derimot er den ganske så bra, og min Krell EVO 707 smiler fra øre til øre for å håndtere høyoppløst BD-materialeeldo472 skrev:Spillerne mellom 10-20 tusen er sansynligvis bedre enn noen DVD spiller på DVD plater p.g.a den siste utviklingen på bildebehandlings kretser.
Cheers!
Jeg regner med at HD oppgraderingen ikke kom før i våres, etter det jeg har lest meg til.
Er den helt problemfri på lock-on delay på HDMI ?
Velger den alltid korrekt audio format ?
Ingen E-EDID/Hot Plug problemer av noe slag mot noen av komponentene dine ?
Tar den hensyn til speaker konfigureringen din (dvs. velger 5.1 og ikke 7.1 sporet hvis du har et 5.1 oppsett), eller må du kjøre PLIIx fra 5.1 disker ?
Jeg har problemer med disse punktene med min Cary Cinema 11a.
Hvis LX koster NOK 21' så er den dobbel så dyr som Sonyen.....
Sorry for OT.
Det er korrekt at EVO 707 har hatt betydelige problemer med enkelte deler av HDMI 1.3a-kortet (hvilket alle pre/pro har hatt, ikke bare Krell (en grov miss av Dolby!)). Det nye 1.3b-kortet er nå ankommet Sverige, og vil bli ettertestet av AudioNord temmelig snart (ferietid) når de får min til service, men jeg påregner at nå skal alt være så grundig uttestet at det ikke vil være barnesykdommer igjen.
Hva angår LX91 så kjøpte jeg den mer på feelingen etter å ha lest test av den i Hjemmkino + omtaler på Nettet. I utgangspunktet hadde Krell tenkt å implementere BD i sin kommende EVO 525, men D'Agostino fant ut at "BD var fremdeles i barnefasen", og ville ikke at Krell skulle bruke ressurser på et format som fremdeles har store endringer foran seg. Oh well ... Men hi-end BD-spiller er vel rett rundt hjørnet, tror jeg.
mvh
JackX
Hmmm.... Har da hatt noen få produkter med HDMI innom etterhvert og ingen av dem har "knirket" på HDMI-tilkoblingen. Funker som snus hos meg.Distinctive skrev:Ja, det bekrefter vel bare det jeg har sagt tidligere - At HDMI er en pain in the butt for alle leverandører, uavhengig av merkenavn, ekspertise eller pris.
Og har du et produkt som først virker, så knirker det hos alle de tilkoblede produktene, som gjør at totalinntrykket allikevel blir alt annet enn optimalt.
Takk for tilbakemelding, forresten
Det er 1.3a-kortet jeg snakker om. HDMI-koblingen fungerer aldeles utmerket, både på LX-91, EVO 707 og projectoren.roffe skrev:Hmmm.... Har da hatt noen få produkter med HDMI innom etterhvert og ingen av dem har "knirket" på HDMI-tilkoblingen. Funker som snus hos meg.Distinctive skrev:Ja, det bekrefter vel bare det jeg har sagt tidligere - At HDMI er en pain in the butt for alle leverandører, uavhengig av merkenavn, ekspertise eller pris.
Og har du et produkt som først virker, så knirker det hos alle de tilkoblede produktene, som gjør at totalinntrykket allikevel blir alt annet enn optimalt.
....og jeg snakker om HD Audio (dvs. Dolby True HD/DTS Master Audio/LPCM 7.1 dekoding og HDMI (ikke elektrisk). Regner med at dere gjør det samme (?)JackX skrev:Det er 1.3a-kortet jeg snakker om. HDMI-koblingen fungerer aldeles utmerket, både på LX-91, EVO 707 og projectoren.roffe skrev:Hmmm.... Har da hatt noen få produkter med HDMI innom etterhvert og ingen av dem har "knirket" på HDMI-tilkoblingen. Funker som snus hos meg.Distinctive skrev:Ja, det bekrefter vel bare det jeg har sagt tidligere - At HDMI er en pain in the butt for alle leverandører, uavhengig av merkenavn, ekspertise eller pris.
Cheers!