Honkey-Chateau skrev:
Roysen skrev:
Nå er det vel også slik at det finnes en uskreven regel at man ikke skal være negative i omtalene ved besøk hjemme hos personer i motsetning til på demonstrasjoner av produsenter/forhandlere hvor man har litt større frihet. Nå påstår jeg ikke at lyden var noe annet enn suveren hos Vadseth men det er litt påvallende at det omtrent ikke var noe noen hadde å sette fingeren på. Det vil jeg tro at såvidt erfarne lyttere finner i alle oppsett. Denne praksisen er selvsagt slik det bør være men leserne bør også være klar over at dette er praksisen.
Mvh
Roysen
Dette skulle jeg ønske en eller flere av OAS medlemmer kunne kommentere, for det er et relativt friskt innlegg med dårlig skjulte insinuasjoner.
Kan det ikke være at anlegget faktisk låter såpass bra at det i realiteten er lite å utsette på det?
Honkey
Jeg er ikke en av de som har skrevet kommentar som er trykket i bladet.
Jeg var med i gruppe2 og har vel et innlegg om hva jeg syntes tidligere i tråden, eller kanskje er det i tråden på OAS sin side.
Jeg skrev vel de at det var lite/ingen ting å sette fingeren på.
Da vil jeg legge til at under besøk to (gruppe 2) var det kun cder utvalgt av Vadseth sjøl som ble spilt og jeg ser jo ikke helt bort i fra at de kanskje var godt egnet til gjengivelse over anlegget.
Det jeg kan legge til for min del, er at det var mot det litt lyse og etter
min smak (om jeg hadde kunnet/eller fått hørt noe for meg mer kjent musikk) manglet noe/litt i nedre mellomtone/øvre bass, altså en liten tendens til slankt lydbilde.
Hørte jo en låt som jeg kjenner artisten stemmen til og det var Hans Theessink og det var vel den eneste låta jeg kunne ha noen preferanse opp mot, jeg er vant til ennå mer brystkasse på denne karen (har også hørt han live på tre konserter)
I tillegg er jeg vanligvis ikke særlig glad i gjengivelse når det tenderer mot den lyse siden.
Som jeg skrev i mitt andre innlegg, der og da så gjorde det aldri
vondt slik ment at jeg gremmes ved lyttingen i/over øvre mellomtone.
OG det
ble spilt høyt.
Det vi fikk servert var det lite å sette fingern på for meg, men jeg ser ikke bort i fra at det kunne vært anderledes med annen og for meg mer kjente låter.
Uansett så betyr likevel ikke det at anlegget for sin egen del objektivt sett gjør noe galt, kun at det kanskje ville hatt mangler opp mot min preferanse/smak.
Jeg aner at jeg ville hatt litt mer kjøtt i nedre mellomtone/øvre bass.
En måling fra lyttepossisjon/sofaen kunne vært interessant, hører du det RoDa :
Mvh.KW