weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.668
Musk prøvde å komme seg ut av Twitter-kjøpet uten hell så det tyder på at han etter hvert ikke synest det var en kjempeide.
Vi er alle enige om at det han holder på med nå ikke er noe sjakktrekk, men det er jo enkelte her som mener absolutt alt han noensinne har gjort er tåpelig(ref innlegget til fela), det faller på sin egen urimelighet.Det må da være lov å påpeke at det han holder på med nå for tiden ikke er så veldig lurt. Men mannen har jo fått til ekstremt mye bra tidligere med god hjelp av statsstøtte. Men nå ser det ut iallefall for meg at mannen er på ville veier men han kan fint endre på det hvis han vil. Bare å kutte ut politikken og konsentrere seg om jobben med å drive selskapene sine
Jeg tenker motsatt - han må nå ha en bråte dårlige rådgivere han hører på og kan umulig tenke langsiktig om dagenDet han holder på med nå tror jeg mange er glade for uansett ståsted, tror ikke han har så mange dårlige rådgivere , han tenker langsiktig, som de fleste andre på det nivået ,og han har han vel ansatt dyktige folk til og drive disse selkapene i praksis, att han har fått noen drittpakker på seg tror jeg var en kalkulert risiko med viten om styre og stell før og nå og hva han har valgt og publisere.
Ser ikke ut til at spådommen din treffer så godt i dag.^Det varer ikke lenge. De siste dagene har Teslas verdi falt med ca. 10%. Hver dag.
Elon Musk was the second person ever to amass a personal fortune of more than $200 billion, breaching that threshold in January 2021, months after Jeff Bezos.
The Tesla Inc. chief executive officer has now achieved a first of his own: becoming the only person in history to erase $200 billion from their net worth.
Det er riktig, men mange har kjøpt aksjer på veien opp dit, mens Musk ser papirverdier forsvinne, ser pensjonsfond o.a. grunnlaget gå opp i røyk. (Men – Tesla-aksjen var vilt overvurdert. Ordet vilt strekker egentlig ikke til). Oljefondets aksjeposter ved inngangen til 2022 -- de burde vært litt mer tilbakeholdne med Tesla.Akkurat som krypto, så er dette hovedsakelig urealiserte penger - dvs tap av aksjeverdi. Ingen har vunnet disse pengene.
Johan-Kr
Jeg skjønner du har lyst til å drite ut Musk, men på listen din så er altså Apple ned 31%, Microsoft ned 29%, Alphabeth ned 39%, Amazoon ned 50%, Meta ned 64%, Taiwan semi ned 31% og da Tesla ned 63% (før de nye 10% i dag).Oljefondets aksjeposter ved inngangen til 2022 -- de burde vært litt mer tilbakeholdne med Tesla.
Stusset litt på det samme, det skal jo godt gjøres å ikke ha fått det, men det er vel noen som er i kategorien "driter i det / merker ikke noe til det av betydning" reger jeg med. Jeg ville vel også svart ja på "strategisk bruk av strøm" siden elbilen lades om natten / i helgene enn større grad enn før, men det betyr jo ikke at det er noen overlevelsesstrategi akkurat.fin oversikt, men hvordan kan kun 95% ha fått økte levekostnader. Er det 5% som er selvberget?
Eller, for mange, når man blir pensjonist.Den siste linjen, altså 1/3 innektsfall er fort hva som skjer om man mister jobben.
Ja, men da har man gjerne kvittet seg med en del løpende forpliktelser som boliglån og hjemmeboende barn også så ting ser fort litt annerledes ut. Men klart - en hel kommer nok til å gå på en smell der da det ofte er relativt stort gap mellom hva man har lyst å gjøre som pensjonist og hvor mye pensjon man kommer til å få.Eller, for mange, når man blir pensjonist.
Gratis SFO og ferdig med Covid samt krig i Europa som igjen gir grei bonus gjør at jeg i utgangspunktet har 10-15k ekstra i forhold til foregående år å rutte med pr måned. De økte kostnadene for en 5millish i gjeld, mat og strøm utgjør mindre enn den økte nettoen. Regner med at min situasjon ikke er helt uvanlig.fin oversikt, men hvordan kan kun 95% ha fått økte levekostnader. Er det 5% som er selvberget?
Hvorfor hoppe over en nokså viktig del av den linkede artikkelen?ha pengene dine i banken sa de
det er trygt sa de
What to Know About Bank of America's Zelle Issues
On Wednesday morning, Bank of America customers began reporting missing funds, sending many into a panic on Twitter.time.com
Ja, det hender også at scammers ringer opp tante Olga og lurer henne til å oppgi PIN-kode for deretter å tømme kontoen hennes. Er ditt poeng at tante Olgas pensjonpenger ville vært tryggere om hun i stedet hadde kjøpt kryptotøys for dem hver måned?“Zelle transactions made between January 14th and January 17th may be delayed in occurring and posting to accounts as requested,” the notice said. “Transfers will be completed and will appear in your account activity and balances as soon as possible.”