gismo
Æresmedlem
Hepp....Du er inne på noe der, Gismo: Dynaudio'ene profiterer på masse effekt.Lekkert Finn, nå snakker vi tenker jeg
Blir mere kraft og styrke til dine Dynaudio Contour S1,4......
gismo
Synes det spilte meget bra med en, men hadde egentlig innstilt meg på at det ble høyttalerbytte til høsten.
Lyden var meget balansert og musikalsk med en, men mellomtonen var noe stor på bekostning på resten. Diskanten var oppløst men noe snill, litt avrundet aller øverst.
Bassen hadde bra nivå, men var ullen og gikk ikke så dypt. Alt dette er ting som er greie å leve med, men som sagt....
Jeg har prøvd med to Mc'er før, men kan ikke huske at det utgjorde så stor forskjell: Frekvensområdet ble mer lineært, mellomtonen er mer tilbaketrukket. Bassen går mye dypere og har mye mer punch. Og diskanten er ikke så snill, avrundingen er borte, det er mer luft og lys.
Har som sagt kjørt med to Mc 275'er før, men føler nå at balansen er mye bedre. Det skyldes flere ting:
- CD-spilleren er byttet fra Audio Aero til Lindemann. Rasultat: mer dynamikk, bassen går dypere og har mer vekt og diskanten er ikke så avrundet.
- Kabler er byttet fra Transparent Ultra (XLR + høytt.) til Valhalla XLR og Audience Au24 høytt.kabler. Resultat: mer luft og lys.
- Bytte fra Dali MS4 til Dynaudio Contour S1,4. Ikke så store forskjeller her faktisk, men det spiller noe annerledes, noe som er en fordel i seg selv etter 10 år med Dali.
Anlegget i 2009:
Vis vedlegget 180536
Anlegget i dag:
Vis vedlegget 180537
Ps: Det eneste jeg ikke liker og som gir meg litt hodebry er TV'en som fungerer som reserve når de to yngste i familien vil se Top-Gear... Men et lite kompromiss må man bare godta når man skal dele huset med andre. Føler den kan virke som en refleksskjerm for bassen. alt som befinner seg mellom høyttalerne er jo negativt, til tross for at den befinner seg en meter bak høyttalerne....
To meget lekkre oppsett dette Finn. "Kjenner" det gamle oppsettet fra tidligere omtaler og beskrivelser i din flotte tråd, men det du har nå er spennende.
Du nevner en del parametere som tydelig har ført deg mot en litt "lysere og kanskje mer oppløst" lydsignatur..??
At også mere krefter (strøm) hjelper deg i denne retning er jo stas å høre. Vil vel også tro at dette bidrar med bedre "element kontrol"l ved litt høyere volum?
Basselementer får nesten aldrig for mye strøm Merker dette godt på mine SF, der AMP1 sitter med 1,4 kVA
TV mellom ht er fy, hadde dette før i mitt lytterom, den ble fjernet for 2 år siden og kommer aldrig inn igjen
Men få kona til å sy en tilpasset pose av tykt dempende stoff (type bunadskjørt stoff), det er enkelt og kan fort settes på og fjernes.
Dette hjelper noe
Prekes!
gismo