Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Forstår ikke personvinklingens motivasjon her. At man selger ting som man anser som unødvendige er ikke umoralsk eller feil. Det å tillegge det man selger egenskaper som ikke kan dokumenteres eller sannsynliggjøres, det er både umoralsk og feil.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forstår ikke personvinklingens motivasjon her. At man selger ting som man anser som unødvendige er ikke umoralsk eller feil. Det å tillegge det man selger egenskaper som ikke kan dokumenteres eller sannsynliggjøres, det er både umoralsk og feil.
    Så når en bevisst vet at noe er " skrot" for så å selge det , så er det greit ? Hvis DU mener DET er greit så skjønner ikke jeg deg..
     
    X

    X186841

    Gjest
    Så når en bevisst vet at noe er " skrot" for så å selge det , så er det greit ? Hvis DU mener DET er greit så skjønner ikke jeg deg..
    Det er ikke min oppgave å bestemme hva andre skal kjøpe og ikke kjøpe. Er vel bare dumt å kaste fordi man ikke bruker det selv når andre kan få nytte og glede av det ? En manns skrot kan være annen manns gull.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Her oppsummeres en nettverkskabel til ca 25k. Merk den er takler ikke mer enn 100mbit (cat5). Låter bedre da..
    Da kan dere som har kjøpt audiofile nettverkskabler i cat6/7 og til og med 8 bare sitte der med skjegget fullt av postkasser. Jo dårligere spek, dess bedre er siste skrik.
    Vis vedlegget 726483
    Men hvordan låter den mellom 60 og 80 Hz? Det lurer jeg på. 😄
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Så når en bevisst vet at noe er " skrot" for så å selge det , så er det greit ? Hvis DU mener DET er greit så skjønner ikke jeg deg..
    at jeg mener noe er skrot eller ikke er uvesentlig. det er egenskapene man selger under som er avgjørende. Tillegger man et produkt egenskaper man ikke kan oppnå er det villedende markedsføring og umoralsk. Jeg har solgt masse skrot i mitt liv. 300b, Saab, møkkaskiver og ikke bare et, men flere par proac høyttalere. skulle jeg ikke solgt dette?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvorfor går du på person og forsøker å "ta" et medlem? Ufint.
    Fordi det fremstilles som det er djevelens verk å selge noe av dette lureriet, når andre gjør det... Mens en selv kan selge for "andre kan få nytte av det".. Alle som har drevet her inne en stund har solgt litt, men tror ikke det er så mange som ville solgt noe som en syntes var "skrot" i utgangspunktet.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fordi det fremstilles som det er djevelens verk å selge noe av dette lureriet, når andre gjør det... Mens en selv kan selge for "andre kan få nytte av det".. Alle som har drevet her inne en stund har solgt litt, men tror ikke det er så mange som ville solgt noe som en syntes var "skrot" i utgangspunktet.
    Han hjal en venn og solgte noen kabler. Jeg har audioquest, men det er utelukkende fordi jeg synes de ser greit ut. Har ikke gidde mekke noe selv og da er audioquest greit. Fint da at noen vil selge dette brukt til en greit pris.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Han hjal en venn og solgte noen kabler. Jeg har audioquest, men det er utelukkende fordi jeg synes de ser greit ut. Har ikke gidde mekke noe selv og da er audioquest greit. Fint da at noen vil selge dette brukt til en greit pris.
    Greit poeng det, å "hjelpe" en venn :) ...
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Skjønner ikke hvorfor dere disser Audioquest? jeg hadde mye høyttaler kabler innom før jeg fant roen med nevnte kabler :)
    Ikke krangle for mye nå, relax ;)

    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nok en tråd som ender opp med drittkast til enkeltpersonen - som igjen ender med at O'store Høvding må stenge.
    Ta dere sammen'a!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, de fleste av oss har faktisk venner, og det er ikke så uvanlig at vi faktisk hjelper dem, helt uten anførselstegn.
    Det er jo "hyggelig".. Åpen tolkning. Feks Asbjørn ga bort sine kabler, kun imot betaling av frakt. Det kaller jeg integritet. Å ta betalt, vel, det er noe annet. Ihvertfall når ens hovedbudskap at slike produkter ikke burde finnes i det hele tatt, endog fjernes.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Slæpp off, tar hverken meg selv eller andre for høytidelig og gidder ikke hisse meg opp i varmen. Det sparer vi til en mørk Fredagskveld:devilish:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Det er jo "hyggelig".. Åpen tolkning. Feks Asbjørn ga bort sine kabler, kun imot betaling av frakt. Det kaller jeg integritet. Å ta betalt, vel, det er noe annet. Ihvertfall når ens hovedbudskap at slike produkter ikke burde finnes i det hele tatt, endog fjernes.
    Ah, så din agenda er at ingen skal tjene penger på noe i bransjen?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Skjønner ikke hvorfor dere disser Audioquest? jeg hadde mye høyttaler kabler innom før jeg fant roen med nevnte kabler :)
    Ikke krangle for mye nå, relax ;)

    mvh
    Jeg har hatt noen Audioquest produkter. Noen kabler som var elendige (dårlig skjerming, stive, elendige plugger etc), men det mest latterlige var denne - DM-1000. Jeg var totalt overbevist om at den hadde solid effekt, hver gang. Også FØR batteriene ble satt inn.....

    68684a.jpg
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Fordi det fremstilles som det er djevelens verk å selge noe av dette lureriet, når andre gjør det... Mens en selv kan selge for "andre kan få nytte av det".. Alle som har drevet her inne en stund har solgt litt, men tror ikke det er så mange som ville solgt noe som en syntes var "skrot" i utgangspunktet.
    så Det er derfor så mange har rævva lyd hjemme? De har solgt alt det som er bra og sitter igjen med skrotet selv?

    Tillegger man egenskaper som ikke er forenlige med produktet selges ting på feil premisser, det er så enkelt. utover Det har jeg ikke noen særlige kjepphester om temaet. Ikke behov for å forsvare eller angripe andres valg eller motivasjon om kjøp eller salg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    så Det er derfor så mange har rævva lyd hjemme? De har solgt alt det som er bra og sitter igjen med skrotet selv?

    Tillegger man egenskaper som ikke er forenlige med produktet selges ting på feil premisser, det er så enkelt. utover Det har jeg ikke noen særlige kjepphester om temaet. Ikke behov for å forsvare eller angripe andres valg eller motivasjon om kjøp eller salg.
    Tror vi er temmelig enige her. En selger det en ikke vil ha, trenger, uten å tillegge noe "magi".
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Jeg har hatt noen Audioquest produkter. Noen kabler som var elendige (dårlig skjerming, stive, elendige plugger etc), men det mest latterlige var denne - DM-1000. Jeg var totalt overbevist om at den hadde solid effekt, hver gang. Også FØR batteriene ble satt inn.....

    Vis vedlegget 726540
    Artig egentlig, en avmagnetisert pickup har jo den interessante egenskapen at den ikke virker.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    du nærmer deg hcs. å tillegge egenskaper som ikke er relevante er feilen.
    sakser denne annonsen som illustrasjon, da dette er et godt eksempel på hvordan man faktisk kan selge noe helt objektivt Og nøkternt for å dekke et behov de fleste av oss har, nemlig å koble ting sammen. Gitt at kabelen er 1 meter og har plugger beskrevet så vil jeg si et skoleeksempel på å ikke tillegge egenskaper man ikke kan stå inne for uansett motivasjon for salg. selger har ikke gitt næring til kjøperens forventninger utover at ledningstumpen er pen.

    7D4DB635-CFBD-44C4-924B-0E039312EE6B.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    du nærmer deg hcs. å tillegge egenskaper som ikke er relevante er feilen.
    sakser denne annonsen som illustrasjon, da dette er et godt eksempel på hvordan man faktisk kan selge noe helt objektivt Og nøkternt for å dekke et behov de fleste av oss har, nemlig å koble ting sammen. Gitt at kabelen er 1 meter og har plugger beskrevet så vil jeg si et skoleeksempel på å ikke tillegge egenskaper man ikke kan stå inne for uansett motivasjon for salg. selger har ikke gitt næring til kjøperens forventninger utover at ledningstumpen er pen.

    Vis vedlegget 726546
    Slett ikke uenig...Men hadde jeg samme tidspunkt påpekt at det holer med Claes og Biltema for så å selge boutiqe kabler selv så hadde budskapet vært temmelig hult uansett..
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Artig egentlig, en avmagnetisert pickup har jo den interessante egenskapen at den ikke virker.
    Nemlig. Argumentet var vel at spoletråden skulle avmagnetiseres. Det faller jo på sin egen urimelighet å avmagnetisere et materiale som ikke er magnetisk (altså kobber). Dessuten - hvis det skulle bli magnetisk måtte man jo kjøre DC gjennom spolen. Det er neppe noen god ide det heller.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hcs. Men denne ble solgt som pen som salgsargument.

    Å fortelle noen er dumme om man kjøper noe er en uting.

    Det å selge på falske premisser er også en uting.

    Det er selger som har et ansvar å ikke mislede kjøper med egenskaper produktet ikke har, ikke å opplyse om alle alternativer som finnes der ute. da hadde vi sirklet rundt og ikke hatt produkter for det finnes sikkert alltid noe som koster lite nok som innehar de egenskapene som trengs.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    8524C038-569F-4F7E-BFB3-BADB4EE06634.png

    Ikke alltid like greit å se hvilket forum man har rotet seg inn på. HFS er ofte lik matnyttig som Foreldre&barn.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Slett ikke uenig...Men hadde jeg samme tidspunkt påpekt at det holer med Claes og Biltema for så å selge boutiqe kabler selv så hadde budskapet vært temmelig hult uansett..
    Sorry, men nå er du bare vanskelig....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Virker som om audiofil strømming er en god inntektskilde for produsentene.
    Synergistic skal også prøve seg. Det må jo UEF behandles og putte på litt Schuman resonnans..
    Peter Breuninger er mannen bak avshowrooms på youtube.. Totalt freakshow.
    Forhandlere og folk går på.

    God 17 mai folkens.
    Vis vedlegget 722746
    Vis vedlegget 722747
    Oppfølging på denne. TD har nok tweaket ferdig. Nå kan du gjøre "bundle" kupp. Gjerne inkludert med nettverkskabler man kan "tune" selv enten med gull eller sølv bullets...

    Merk, spesifikasjoner uteblir :) Betyr jo ikke noe uansett.

    Over the years, we’ve developed technologies that redefined what we can expect from our audio systems. Products like the original PowerCell with its patented EM Cell set the bar as the world’s first noncurrent limiting AC power conditioner. We then adapted its EM Cell technology to our Tranquility Base isolation platforms that condition signal while still in a component and power cords with Active EM Cells built-in to function as inline power conditioners. We’ve even applied EM Cells to bias system ground in our Active Ground Block ground conditioners and to our FEQ and Atmosphere ULF Field Generators that control room acoustics without the need for massive traditional room treatments. We’ve continued this decade-long adaption of EM Cell technology to condition the digital signal in an Ethernet Switch for perhaps our most transformational product since the original PowerCell line conditioner.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Audioquest er dyrt men en rigtig god investering har været min oplevelse. Varmere lyd med mindre hårde kanter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn