Himmel, det var drøyt! £20 pr. ml, det rekker sikkert til endel kontakter?! Men allikevel! De pengene hadde jeg heller brukt på musikk eller ei flaske vin, kanskje til og med to eller tre...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Himmel, det var drøyt! £20 pr. ml, det rekker sikkert til endel kontakter?! Men allikevel! De pengene hadde jeg heller brukt på musikk eller ei flaske vin, kanskje til og med to eller tre...
Har tidligere beskrevet hva jeg hører med cryo, f eks cryo-behandlede kabler, rca-plugger etc: en litt glattere gjengivelse, det er som om bittesmå «korn» som oppleves som en motstand i lyden, blir glattet ut. Og marginalt mer åpent og lettflytende lydbilde.Kryogenisk behandling er faktisk en ting. Det er en del av repertoaret for varmebehandling og herding av stål, hvor det påvirker krystallstruktur og materialegenskaper. Den vanlige herdeprosessen involverer oppvarming og rask avkjøling til romtemperatur. Ved kryogenisk behandling utvides det tilgjengelige temperaturspennet for varmebehandlingen. Det er spesielt utfellingen av karbidpartikler som påvirkes, hvor videre nedkjøling rett etter oppvarming kan gi mindre og jevnere karbidpartikler. Brukes en del til verktøystål for å få et stål som er hardere uten samtidig å være sprøere."seriøse" produsenter driver også med dette cryo våset.
"Gold Reference further refined the Dual Concentric driver concept, bought cutting edge materials technology to the Prestige range and leverages the sonic benefits of Deep Cryogenic Treatment.
https://www.tannoy.com/series.html?category=R-TANNOY-KENSINGTONSERIES
jeg tipper de ikke gjør det heller, de bare later som.
https://www.researchgate.net/public...l_from_concept_to_metallurgical_understanding
Men fra austenittisk-martensittisk faseovergang og utfelling av karbid i karbonstål og over til hifi-dingser i andre metaller enn stål er det et veldig langt steg...
Nei til spørsmålet som stilles i første innlegg; Finnes det noen ”tweaks“ som er så ”over the top“ at ingen går på de?NEI til cryo - eller NEI-NEI til alt vrøvlet??
Kanskje ikke, men for meg blir det tweakeri i kvadrat: Først må man tro at kornstrukturen i ledermaterialet har noen som helst betydning for det elektriske signalet som går gjennom lederne, og deretter må man tro at cryo-behandling av kobberlegeringer gjør noe som helst relevant med kornstrukturen i ledermaterialet. Der er ikke jeg. Faller av allerede på første punkt av de to.Man trenger absolutt ikke å ha alt metall i kjeden cryo-behandlet for å hente en positiv gevinst.
Svaret ditt overrasket meg ikke, Asbjørn.Kanskje ikke, men for meg blir det tweakeri i kvadrat: Først må man tro at kornstrukturen i ledermaterialet har noen som helst betydning for det elektriske signalet som går gjennom lederne, og deretter må man tro at cryo-behandling av kobberlegeringer gjør noe som helst relevant med kornstrukturen i ledermaterialet. Der er ikke jeg. Faller av allerede på første punkt av de to.Man trenger absolutt ikke å ha alt metall i kjeden cryo-behandlet for å hente en positiv gevinst.
Latterlig !Vis vedlegget 571576
Kabelløftere til 2000 kr stykket.
https://butikk.pmaudio.no/produkt/spesialprodukter/furutech-ncf-booster-signal-l
At man kan få seg til å selge slik svada ......
Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterligLatterlig !Vis vedlegget 571576
https://butikk.pmaudio.no/produkt/spesialprodukter/furutech-ncf-booster-signal-l
mvh
Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
Der passer det vel med svada , eller svi----el ?Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterligLatterlig !Vis vedlegget 571576
mvh
Hva er det som er svi---el her egentlig? Er moteklær, kunst og smykker også svi---del??Der passer det vel med svada , eller svi----el ?Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterlig
mvh
Synes forøvrig at dere er på bærtur når dere slakter leverandøren i Norge av et produkt fra en produsent! Vet dere i det hele tatt hva dette produktet brukes til??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterligLatterlig !Vis vedlegget 571576
mvh
Det er jo ikke greit, selvfølgelig! Men her er spørsmålet om det er svindel i det hele tatt? Smykker har sin verdi for de som liker smykker, kabelløfterne har sin verdi for audiofile med mye penger. Jeg synes dette produktet er genialt, har savnet et slikt produkt flere ganger mtp fysisk funksjon. Synes ikke prisen er så ille heller......Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
Ja.Vet dere i det hele tatt hva dette produktet brukes til??
Tja, de første NordOst RCA-kablene jeg hadde (riktignok ikke blant de dyreste), røyk ved kontakten. Jeg var ikke imponert, men hadde ikke betalt noe for dem så jeg gikk tilbake til de som virket.Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
Ok?! Fikk du dem gratis fordi de var ødelagt?Tja, de første NordOst RCA-kablene jeg hadde (riktignok ikke blant de dyreste), røyk ved kontakten. Jeg var ikke imponert, men hadde ikke betalt noe for dem så jeg gikk tilbake til de som virket.Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
Det er måten mange av disse produktene selges på som er problematisk. En sammenligning med bil vil være relevant om bilen var markedsført som like god til lands som til vanns, og i lufta, men kun etter 10.000 timer innkjøring. Det er rett og slett mye reinspikka løgn i markedsføringen av f.eks Valhalla, Furutech, Audioquest etc. Klokker, smykker og kunst selges som det det er og intet mer.Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
Alle mennesker som ikke er utviklingshemmet vet att biler synker betraktelig i verdi og vet sånn nogenlunde hva de får for pengene. Att det i det heletatt går ann å få bra pris for fatsiledningene brukt, betyr bare att kvoten av naive ikke er oppbrukt eller det er blitt så billig att noen prøver for moroskyld selvom de innerst inne skjønner att de kunne fått bedre ledninger i proffmarkedet.Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
Fordi de med mer enn nok penger,oligarker o.l også oftest har svindlet til seg pengene.Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
Du har vel muligens ett anlegg som er slik att det reagerer på ledninger og det er ikke ett kvalietstegn. Har prøvd mye rart så det er ikke bare synsing. Har hatt bruk for og hørt forskjell med ekstra godt skjermet kabel til sub ett par ganger når disse har ligget i nærhet til pc strømforsyninger ol.Valhalla er knallbra her, men var ikke klar over det før jeg faktisk PRØVDE SELV. Synsing og harsellering er tydeligvis poppis for tiden ( samme synsere som går igjen og igjen og aldri blir lei sin egen fortreffelighet.
Alle mennesker som ikke er utviklingshemmet vet att biler synker betraktelig i verdi og vet sånn nogenlunde hva de får for pengene. Att det i det heletatt går ann å få bra pris for fatsiledningene brukt, betyr bare att kvoten av naive ikke er oppbrukt eller det er blitt så billig att noen prøver for moroskyld selvom de innerst inne skjønner att de kunne fått bedre ledninger i proffmarkedet.Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
La oss se bort fra de lydmessige forskjellene...Du har vel muligens ett anlegg som er slik att det reagerer på ledninger og det er ikke ett kvalietstegn. Har prøvd mye rart så det er ikke bare synsing. Har hatt bruk for og hørt forskjell med ekstra godt skjermet kabel til sub ett par ganger når disse har ligget i nærhet til pc strømforsyninger ol.Valhalla er knallbra her, men var ikke klar over det før jeg faktisk PRØVDE SELV. Synsing og harsellering er tydeligvis poppis for tiden ( samme synsere som går igjen og igjen og aldri blir lei sin egen fortreffelighet.
Har og fått både Naim og Electrocompaniet forsterkere til å gå varmere og oppføre seg mindre bra med noen såkalte "high-end" ledninger.
Samme folka som alltid går igjen når det gjelder disse fantastiske forskjellene.
Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
Kjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
KorrektKjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
For ikke å glemme eiergleden og estetikken med dyrere og påkostede kabler, utstyr osv. Noe utstyr er litt som å eie en dyr klokke, den viser bare tiden som alle andre klokker....Hva er det som er svi---el her egentlig? Er moteklær, kunst og smykker også svi---del??Der passer det vel med svada , eller svi----el ?Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterlig
mvh
På tide å komme seg ut av sin egen lille boble! Husk det et er veldig mange med veldig mye mer penger enn deg og meg
Nei, jeg fikk dem sammen med noe annet jeg kjøpte.Ok?! Fikk du dem gratis fordi de var ødelagt?Tja, de første NordOst RCA-kablene jeg hadde (riktignok ikke blant de dyreste), røyk ved kontakten. Jeg var ikke imponert, men hadde ikke betalt noe for dem så jeg gikk tilbake til de som virket.Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
Problemet ligger i markedsføringen! Om produsent eller forhandler sier noe om at produktets egenskaper overgår andre produsenters tilsvarende produkt uten noen form for etterrettelig bevisførsel er det kanskje en ide å være en smule kritisk?Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
På den annen side så har du ikke lurt deg selv hvis du kjøper en fancy kabel fordi du synes den ser pen ut og gir anlegget et bedre visuelt uttrykk.KorrektKjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
Tror? Hvor har du dette fra? En som kjøper en dyr kabel basert på hva vedkommende hører gjør ikke dette av "tro"!Kjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
En strømkabel kan både øke og redusere støy som påvirker elektronikken.^Mener du at en strøm/signal/høyttalerkabel kan tilføre noe som helst?