Aurora
Æresmedlem
Tror vi nærmer oss et reelt gjengoppgjør snart........ A-gjengen mot B-gjengen... mafia er'e, okkesom....
Ymirs målinger viser jo sitt. Spørsmålet er vel her mer om resultatene, og ikke minst lyden i anlegget, hadde blitt bedre om alt av kabler fra sikringskapet byttes til hifi verdens ultra high-end nettkabler?Huff målemafian tar jo helt av nå..
Hvorfor kjøpe ultra high-end nettkabler når en kan kjøpe seg ett LCR meter til tusenlappen og ta seg en turYmirs målinger viser jo sitt. Spørsmålet er vel her mer om resultatene, og ikke minst lyden i anlegget, hadde blitt bedre om alt av kabler fra sikringskapet byttes til hifi verdens ultra high-end nettkabler?Huff målemafian tar jo helt av nå..
Det er kundene som gir livets rett til bransjen. Bransjen gir bare kundene det de etterspør og ønsker. Skjønner at det er vanskelig å fatte at det er et marked for slike produkter, men jeg tror ikke kundene er naive, bare anderledes enn deg, jålete og med mye mer penger.En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.Det er kundene som gir livets rett til bransjen. Bransjen gir bare kundene det de etterspør og ønsker. Skjønner at det er vanskelig å fatte at det er et marked for slike produkter, men jeg tror ikke kundene er naive, bare anderledes enn deg, jålete og med mye mer penger.En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
Stakkels dig du må have det vanskeligt. Gjør livet så vondt?Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.Det er kundene som gir livets rett til bransjen. Bransjen gir bare kundene det de etterspør og ønsker. Skjønner at det er vanskelig å fatte at det er et marked for slike produkter, men jeg tror ikke kundene er naive, bare anderledes enn deg, jålete og med mye mer penger.En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
Anser du deg selv som audiofil? Siden du ikke har interesse for slike produkter og mener alt tvinges på deg på falske premisser tvilker jeg på at du er HiFi interessert i det hele tatt..?!Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.Det er kundene som gir livets rett til bransjen. Bransjen gir bare kundene det de etterspør og ønsker. Skjønner at det er vanskelig å fatte at det er et marked for slike produkter, men jeg tror ikke kundene er naive, bare anderledes enn deg, jålete og med mye mer penger.En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
Er det audiofilt å tro på alt det den kulørte markedføringen serverer, uten å tenke på hva som mest sannsynlig gir deg bra lyd?Anser du deg selv som audiofil? Siden du ikke har interesse for slike produkter og mener alt tvinges på deg på falske premisser tvilker jeg på at du er HiFi interessert i det hele tatt..?!
Ingen ting som tvinges på meg, jeg har kunnskap og vett til å styre unna. I din verden er jeg nok absolutt ikke audiofil.Anser du deg selv som audiofil? Siden du ikke har interesse for slike produkter og mener alt tvinges på deg på falske premisser tvilker jeg på at du er HiFi interessert i det hele tatt..?!Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.Det er kundene som gir livets rett til bransjen. Bransjen gir bare kundene det de etterspør og ønsker. Skjønner at det er vanskelig å fatte at det er et marked for slike produkter, men jeg tror ikke kundene er naive, bare anderledes enn deg, jålete og med mye mer penger.En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
Er det også pussigt at kabelløftere ikke blev brugt i 80'erne?Dersom ein ser historisk på dette kabelfenomenet, er det pussig at "høgtalarleidning" var synonymt med "lampettleidning" fram til ca 1978, då Monster kom med alternativ.
Hadde ingen undersøkt kabelinnverknad på lyden tidlegare?
Mangla ein den tekniske kunnskapen?
Var anlegg pre-78 for dårlege til å kunne avsløre skilnadane?
Var folk mindre medvitne den gongen?
Eller:
Er kabelskilnadar så små at berre spesielle, moderne komponentar er i stand til å avsløre dei?
Kjenner de nokon med t.d. ELS 57 og ARC SP3/D79 og adekvat signalkjelde som har kabelfokus?
Sammenligning uten mening er dette.For ikke å glemme eiergleden og estetikken med dyrere og påkostede kabler, utstyr osv. Noe utstyr er litt som å eie en dyr klokke, den viser bare tiden som alle andre klokker....Hva er det som er svi---el her egentlig? Er moteklær, kunst og smykker også svi---del??Der passer det vel med svada , eller svi----el ?
På tide å komme seg ut av sin egen lille boble! Husk det et er veldig mange med veldig mye mer penger enn deg og meg
Det er ihvertfald rigtigt irriterende og høre på alt det negativitet hele tiden. Han kan gøre hvad han vil derhjemme, men hvorfor hele tiden lave en negativ stemning. Ikke det jeg er her for ihvertfald.Anser du deg selv som audiofil? Siden du ikke har interesse for slike produkter og mener alt tvinges på deg på falske premisser tvilker jeg på at du er HiFi interessert i det hele tatt..?!Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.Det er kundene som gir livets rett til bransjen. Bransjen gir bare kundene det de etterspør og ønsker. Skjønner at det er vanskelig å fatte at det er et marked for slike produkter, men jeg tror ikke kundene er naive, bare anderledes enn deg, jålete og med mye mer penger.En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
Del gjerne din kunnskap om temaet.Synes forøvrig at dere er på bærtur når dere slakter leverandøren i Norge av et produkt fra en produsent! Vet dere i det hele tatt hva dette produktet brukes til??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterligLatterlig !Vis vedlegget 571576
Kabelløftere til 2000 kr stykket.
https://butikk.pmaudio.no/produkt/spesialprodukter/furutech-ncf-booster-signal-l
mvh
Denne tråden er,såvidt jeg skjønner, ment å finne frem til tulleting ingen burde ha gått på. Men det ser ut til att de som kaller seg audiofile kan plumpe utti med begge bena på de mest absurde remedier. Audiofil virker mer som ett negativt ladet ord etterhvert som man leser her.Det er ihvertfald rigtigt irriterende og høre på alt det negativitet hele tiden. Han kan gøre hvad han vil derhjemme, men hvorfor hele tiden lave en negativ stemning. Ikke det jeg er her for ihvertfald.Anser du deg selv som audiofil? Siden du ikke har interesse for slike produkter og mener alt tvinges på deg på falske premisser tvilker jeg på at du er HiFi interessert i det hele tatt..?!Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.
Nei, det er ikke pussig i det hele tatt. Det ble gjort konstruksjonsmessige vurderinger av typen:Er det også pussigt at kabelløftere ikke blev brugt i 80'erne?Dersom ein ser historisk på dette kabelfenomenet, er det pussig at "høgtalarleidning" var synonymt med "lampettleidning" fram til ca 1978, då Monster kom med alternativ.
Eller:
Er kabelskilnadar så små at berre spesielle, moderne komponentar er i stand til å avsløre dei?
Kjenner de nokon med t.d. ELS 57 og ARC SP3/D79 og adekvat signalkjelde som har kabelfokus?
Havde man ikke de tekniske kundskaber til at fremstille dem dengang?
Det ser ikke ut til at dette forstås andre veien:Sammenligning uten mening er dette.For ikke å glemme eiergleden og estetikken med dyrere og påkostede kabler, utstyr osv. Noe utstyr er litt som å eie en dyr klokke, den viser bare tiden som alle andre klokker....Hva er det som er svi---el her egentlig? Er moteklær, kunst og smykker også svi---del??Der passer det vel med svada , eller svi----el ?
På tide å komme seg ut av sin egen lille boble! Husk det et er veldig mange med veldig mye mer penger enn deg og meg
Men som med kabler, du ser noe.
Samme med en klokke hører ikke forskjell der?
En kabel som gjør noe med lyden er det en feil med.
Ferdig snakka, klare mann ikke å forstå dette er det noe alvorlig galt.
Monster kom ikke før i 79.Dersom ein ser historisk på dette kabelfenomenet, er det pussig at "høgtalarleidning" var synonymt med "lampettleidning" fram til ca 1978, då Monster kom med alternativ.
Eller:
Men så begynnte dere å slakte seriøse leverandører med seriøse produkter, da er det på plass å påpeke detteDenne tråden er,såvidt jeg skjønner, ment å finne frem til tulleting ingen burde ha gått på. Men det ser ut til att de som kaller seg audiofile kan plumpe utti med begge bena på de mest absurde remedier. Audiofil virker mer som ett negativt ladet ord etterhvert som man leser her.Det er ihvertfald rigtigt irriterende og høre på alt det negativitet hele tiden. Han kan gøre hvad han vil derhjemme, men hvorfor hele tiden lave en negativ stemning. Ikke det jeg er her for ihvertfald.Anser du deg selv som audiofil? Siden du ikke har interesse for slike produkter og mener alt tvinges på deg på falske premisser tvilker jeg på at du er HiFi interessert i det hele tatt..?!Tullprat, de skaper en etterspørsel på falske premisser. Er ikke vanskelig å fatte att det finnes kunder til slikt, men det gjør det jo ikke det grann bedre å fare med løgn og vås. Jålete, litt naive, lite kunnskap og lette å lede. Og dessverre har ikke alle alt for mye penger engang.
Byggekvaliteten er høyest på proffkabel. Bling og pynt er skyhøy på "audiofil" kabel. Markedsføringen er ihvertfall ikke OK , men du må gjerne kjøpe det for min del.Det ser ikke ut til at dette forstås andre veien:Sammenligning uten mening er dette.For ikke å glemme eiergleden og estetikken med dyrere og påkostede kabler, utstyr osv. Noe utstyr er litt som å eie en dyr klokke, den viser bare tiden som alle andre klokker....
Men som med kabler, du ser noe.
Samme med en klokke hører ikke forskjell der?
En kabel som gjør noe med lyden er det en feil med.
Ferdig snakka, klare mann ikke å forstå dette er det noe alvorlig galt.
En dyr, overpriset audiofil kabel med skyhøy byggekvalitet som IKKE gjør noe med lyden....kan ikke det få lov å være OK????
Del gjerne din kunnskap om temaet.Synes forøvrig at dere er på bærtur når dere slakter leverandøren i Norge av et produkt fra en produsent! Vet dere i det hele tatt hva dette produktet brukes til??Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM som du sier, rett og slett latterlig
mvh
Du glemmer flere ting her:Nei, det er ikke pussig i det hele tatt. Det ble gjort konstruksjonsmessige vurderinger av typen:Er det også pussigt at kabelløftere ikke blev brugt i 80'erne?Dersom ein ser historisk på dette kabelfenomenet, er det pussig at "høgtalarleidning" var synonymt med "lampettleidning" fram til ca 1978, då Monster kom med alternativ.
Eller:
- Vil det påvirke lyden at ledningen ligger på gulvet?
- Vil det påvirke lyden om vi endesnur ledningen?
- Vil det påvirke lyden om om vi øker tverrsnittet fra tilstrekkelig til latterlig stort?
- Vil det påvirke lyden om ledningen er isolert med noe som ingen har tenkt på før, og er skikkelig dyrt?
- Vil det påvirke lyden hva slags underlag forsterkeren står på?
- Etc, etc og slik kan vi fortsette i det uendelige. Det er alltid mulig å finne nye "tenk om",
På disse spørsmålene ble det svart nei, og da gikk man ikkke videre den veien.
Akkurat som vi alle utelukker forskjellige ting på daglig basis, fordi vi vet at det ikke er aktuelt.
Og på den måten får vi faktisk gjort noe. Vi sparer tid, og vi sparer kostnader.
Nå trodde riktignok folk en gang i tiden at jorda er flat.
Men spørsmålene ovenfor er faktisk vurdert og prøvd vitenskapelig.
I motsetning til teorien om at jorda er flat, den er motbevist.
Men like fullt var det jo akkurat en som gav sitt liv i forsøket på å bevise at vi som faktisk tror på vitenskapen tar feil.
Trist, men slik er det.
Våkn opp!! Dere linket jo den geniale kabelholderen til en seriøs leverandør.Hvem,Hva,Hvor er de seriøse levrandørene ??
He he, genial den siste der. "Opp til 2db gain" Hvis man ikke kan matte og vil bli lurt, kan man kunne forvente en forsterker inni kabelenMonster kom ikke før i 79.Dersom ein ser historisk på dette kabelfenomenet, er det pussig at "høgtalarleidning" var synonymt med "lampettleidning" fram til ca 1978, då Monster kom med alternativ.
Eller:
Monster Cable products that followed the company’s founding by engineer/audiophile Noel Lee in 1979.
https://www.soundandvision.com/content/speaker-cables-can-you-hear-difference
Først ute var Robert W. Fulton, Fulton Musical Industries i 78
Fulton was most famous for his range of natural sounding loudspeakers. But he was also the first to seriously explore the audible contributions of cables and interconnects in the audio chain.
Fulton Musical Industries - Home
Hiraga, Jean er på sporet allerede i 77.
"Can We Hear Connecting Wires?", Hi Fi News and Record Review, August 1977.
https://www.passlabs.com/press/speaker-cables-science-or-snake-oil
Fra AUDIO 08 , 1978 (USA)
Vis vedlegget 572538
Vis vedlegget 572539
Og for det er du villig til å betale 2000 kr? For å løfte opp en USB-kabel? Kabelløfteren ser kanskje penere ut enn en trekloss, men med mindre PC-en står på utstilling i glassmonter midt i stua, så er det vel ett fett hva som skjuler seg bak PC-kabinettet? Men for all del - du gir i alle fall et bidrag til å holde HiFi-bransjen i liveDu glemmer flere ting her:Nei, det er ikke pussig i det hele tatt. Det ble gjort konstruksjonsmessige vurderinger av typen:Er det også pussigt at kabelløftere ikke blev brugt i 80'erne?Dersom ein ser historisk på dette kabelfenomenet, er det pussig at "høgtalarleidning" var synonymt med "lampettleidning" fram til ca 1978, då Monster kom med alternativ.
Eller:
- Vil det påvirke lyden om om vi øker tverrsnittet fra tilstrekkelig til latterlig stort?
- Vil det påvirke lyden om ledningen er isolert med noe som ingen har tenkt på før, og er skikkelig dyrt?
- Etc, etc og slik kan vi fortsette i det uendelige. Det er alltid mulig å finne nye "tenk om",
Akkurat som vi alle utelukker forskjellige ting på daglig basis, fordi vi vet at det ikke er aktuelt.
Og på den måten får vi faktisk gjort noe. Vi sparer tid, og vi sparer kostnader.
Men like fullt var det jo akkurat en som gav sitt liv i forsøket på å bevise at vi som faktisk tror på vitenskapen tar feil.
Trist, men slik er det.
-Nytteverdi uten å påvirke lyden
-Praktisk (for de av dere som vasker gulvet bak HiFi rack)
-Utseende
Jeg har en liten PC med en tung dyr Nordost USB kabel. Jeg ønsker meg en sånn Furutech kabelholder til å holde kabelen slik at ikke vekten av kabelen ikke lenger henger i USB kontakten. (Dere har vel ikke oversett at den kan brukes til dette også? )
"RLC-parameter"?Markedsføringa av DQ-10 i sin tid er jo helt i tråd med dagens godt etablerte sannhet, selv om man godt kunne gått enda lenger med grovere kabler enn AWG-16. Nå var det vel heller ikke vanlig med KW-forsterkere til HiFi i 70-åra...
Det er likevel mildt sagt besynderlig at mange fortsatt tuter om kablers egenlyd, - noe de ikke har, om de er aldri så mye laget av sølv, kopper eller lurium-2000. Kabler har fortsatt ikke egenlyd - bare RLC-parametre som i samspill med forsterker-høyttaler absolutt kan gi forskjeller, om enn små. Briljant og gedigen konstruksjon av en kabel, - hva i all verden er det, bortsett fra bling og glitter som egentlig ikke har noe som helst med kabler å gjøre? Fortsatt kan man lese svada både fra produsenter og brukere om en oktav ekstra i bassen, sløret som ble vekk osv osv...
R - resistance, L - inductance, C - capacitance"RLC-parameter"?Markedsføringa av DQ-10 i sin tid er jo helt i tråd med dagens godt etablerte sannhet, selv om man godt kunne gått enda lenger med grovere kabler enn AWG-16. Nå var det vel heller ikke vanlig med KW-forsterkere til HiFi i 70-åra...
Det er likevel mildt sagt besynderlig at mange fortsatt tuter om kablers egenlyd, - noe de ikke har, om de er aldri så mye laget av sølv, kopper eller lurium-2000. Kabler har fortsatt ikke egenlyd - bare RLC-parametre som i samspill med forsterker-høyttaler absolutt kan gi forskjeller, om enn små. Briljant og gedigen konstruksjon av en kabel, - hva i all verden er det, bortsett fra bling og glitter som egentlig ikke har noe som helst med kabler å gjøre? Fortsatt kan man lese svada både fra produsenter og brukere om en oktav ekstra i bassen, sløret som ble vekk osv osv...
Si meg, er det frontkanalene i hjemmekino dere debatterer?
Tilgi meg for min eventuelle grenseløse, bunnløse uvitenhet...
Det er 2000 kr/stk, så de fleste vil vel trenge 2-10 stk ....Og for det er du villig til å betale 2000 kr? For å løfte opp en USB-kabel? Kabelløfteren ser kanskje penere ut enn en trekloss, men med mindre PC-en står på utstilling i glassmonter midt i stua, så er det vel ett fett hva som skjuler seg bak PC-kabinettet? Men for all del - du gir i alle fall et bidrag til å holde HiFi-bransjen i liveDu glemmer flere ting her:Nei, det er ikke pussig i det hele tatt. Det ble gjort konstruksjonsmessige vurderinger av typen:
Trist, men slik er det.
-Nytteverdi uten å påvirke lyden
-Praktisk (for de av dere som vasker gulvet bak HiFi rack)
-Utseende
Jeg har en liten PC med en tung dyr Nordost USB kabel. Jeg ønsker meg en sånn Furutech kabelholder til å holde kabelen slik at ikke vekten av kabelen ikke lenger henger i USB kontakten. (Dere har vel ikke oversett at den kan brukes til dette også? )
Jo, men jeg antar at han mente å bruke en kabelløfter ved USB-porten, slik at ikke kabelen ikke lager press/spenn på porten. Men skal du «ta den helt ut», blir det mange kabelløftere, ja.Det er 2000 kr/stk, så de fleste vil vel trenge 2-10 stk ....
Er helt våken men finner ingen link til en seriøs levrandør.Våkn opp!! Dere linket jo den geniale kabelholderen til en seriøs leverandør.Hvem,Hva,Hvor er de seriøse levrandørene ??