Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes faktisk det blir litt feil å trekken inn "normal-dyre" kabler inn i denne tråden, fokuser heller på hva trådtittelen handler om.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Enda et utsagn fra en som bare er på Sentralen for og tilføre negative kommentarer ,, vi er mange Audiophile på Sentralen som har av interesse å få best mulig lyd , da er det ikke alltid Gratis, trodde det var det entusiasmen det handlet om ikke a rakke ned på folk som brukte over 30.000 kr på et Musikk anlegg
    Det er ikke pengene som er viktig. Det er det at mange legger de i ting som er helt uvesentlig for god lyd. Da ber man om å bli latterliggjort.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Du bør ta opp norsken fra ungdomsskolen. Hva mener du med ikke kjøper utstyr som ikke selges på Biltema eller Jula?
    Det blir vel neppe aktuelle . det var selfølgelig en skrive feil (ikke) men det skjønte du selvfølgelig ikke ;)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Synes faktisk det blir litt feil å trekken inn "normal-dyre" kabler inn i denne tråden, fokuser heller på hva trådtittelen handler om.
    Selv om også her er det nok slik at mye av det du egentlig betaler for, er et merkenavn, en stiligere (alt etter smaken) utførelse og betaling for lønn til den som «lager» kabelen, sammenlignet med gode kabler til fornuftige priser fra de store kabelprodusentene. At mange er villige til å betale (mye) mer for oppgradert design og å slippe å terminere selv, er jo helt ok og en ærlig sak. Men det er liksom når bakgrunnen blir svartere enn ghettoen i Soweto, og Kari Bremnes slår hjul i stua di på grunn av kabelbyttet, at det må være lov å heve et øyenbryn.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gjesp... vet ikke hvem som er trollene her. De som tror eller de som ikke tror... Uansett klassisk fenomen å prøve å torpedere tråder man ikke helt liker.


    Ekstern klokke til dacen eller streameren din? Du må virkelig gjøre det audiofilt og skaffe en dedikert klokke kabel til noen skarve titusener

     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Jeg vet ikke, var du som startet å snakke om Biltema og Jula i denne tråden. :)
    Det hadde med noens favoritt kabler på Sentralen og hadde ikke noe med Hammer å gjøre synes fortsatt du må gå til Specsavers
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Gjesp... vet ikke hvem som er trollene her. De som tror eller de som ikke tror... Uansett klassisk fenomen å prøve å torpedere tråder man ikke helt liker.


    Ekstern klokke til dacen eller streameren din? Du må virkelig gjøre det audiofilt og skaffe en dedikert klokke kabel til noen skarve titusener

    Har et men bruger det ikke.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    894
    Antall liker
    575
    En audiophoole er en der tror på magiske krystaller som din furutech NFC booster ( vi lever altså i det 21. århundrede! :/ ) En audiophile er en der køber den nye forstærker fra f.eks Gryphon eller ARC.

    At nogle audiophooles staidig bruger penge på unyttige hifi dimser som sort kone, viser jo bare, at der ikke er nogen tweaks der er over the top, når det handler om audiophooles.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    En audiophoole er en der tror på magiske krystaller som din furutech NFC booster ( vi lever altså i det 21. århundrede! :/ ) En audiophile er en der køber den nye forstærker fra f.eks Gryphon eller ARC.

    At nogle audiophooles staidig bruger penge på unyttige hifi dimser som sort kone, viser jo bare, at der ikke er nogen tweaks der er over the top, når det handler om audiophooles.
    Det er jo patetisk av deg jeg har mange produkter som du siterer bla NCF Booster , og Sort Kone mindre en 5% av mitt System , du skulle kanskje sjekka litt mere rundt før du kommenterer noe du ikke har greie på, og sist men ikke minst du vet ikke hva som er min Target når det kommer til å spille av Musikk
    Gryphon ARC, ???
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Selv om også her er det nok slik at mye av det du egentlig betaler for, er et merkenavn, en stiligere (alt etter smaken) utførelse og betaling for lønn til den som «lager» kabelen, sammenlignet med gode kabler til fornuftige priser fra de store kabelprodusentene. At mange er villige til å betale (mye) mer for oppgradert design og å slippe å terminere selv, er jo helt ok og en ærlig sak. Men det er liksom når bakgrunnen blir svartere enn ghettoen i Soweto, og Kari Bremnes slår hjul i stua di på grunn av kabelbyttet, at det må være lov å heve et øyenbryn.
    Nettopp, derfor sa jeg som jeg sa det. Om folk velger å betale 10k for noen lisser så synes jeg det faktisk ikke hører hjemme i denne tråden. Men 150k for noen "planeter" man henger opp i taket derimot...
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    894
    Antall liker
    575
    Det er jo patetisk av deg jeg har mange produkter som du siterer bla NCF Booster , og Sort Kone mindre en 5% av mitt System , du skulle kanskje sjekka litt mere rundt før du kommenterer noe du ikke har greie på, og sist men ikke minst du vet ikke hva som er min Target når det kommer til å spille av Musikk
    Gryphon ARC, ???
    Det er ok med mig, at du mener det. Jeg kan se, en stor del af det du har din signatur, på ingen måde kan forbedre lyden af et stereo anlæg. Du er indbegrebet af en audiophoole.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo patetisk av deg jeg har mange produkter som du siterer bla NCF Booster , og Sort Kone mindre en 5% av mitt System , du skulle kanskje sjekka litt mere rundt før du kommenterer noe du ikke har greie på, og sist men ikke minst du vet ikke hva som er min Target når det kommer til å spille av Musikk
    Å vise det frem? Jeg vet ikke jeg..
    Men nå er du på feil side selv av forumet, se headliner.
    Regner med anlegget ditt spiller flott eggogbacon, det burde ihvertfall det til den prisen. Pust med magen, sett deg ut i finværet med en kald pils og sett på noe musikk du liker og kos deg istedet. :)
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Det er ok med mig, at du mener det. Jeg kan se, en stor del af det du har din signatur, på ingen måde kan forbedre lyden af et stereo anlæg. Du er indbegrebet af en audiophoole.
    Hva er det du spiller på som er fornuftig kjøp med god lyd, du har jo ikke hørt mitt system, så det er jo en overraskende Kommentar
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Å vise det frem? Jeg vet ikke jeg..
    Men nå er du på feil side selv av forumet, se headliner.
    Regner med anlegget ditt spiller flott eggogbacon, det burde ihvertfall det til den prisen. Pust med magen, sett deg ut i finværet med en kald pils og sett på noe musikk du liker og kos deg istedet. :)
    Å vise det frem i Signaturen er jo helt vanlig da slipper folk å spørre hva du har synes det er helt greit,
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva er det (Topping,, Dynamic Precision,, Adyton)
    Er det det eneste du har?.....


    "Avid Acutus Dark. Acoustic Signature TA 7000 NEO. Avid Pulsare II.vdH Colibri XGW Special.vdH Colibri XGW Grand Cru.Dynavector XV-1S. MSB Reference . Adyton Cordis 1.8 Signature Mono . Audio Insight Illusion Ribbon Dipole Line Source Speakers. Adyton Impetus 2.0 Linesource Bass Towers.Lyra Phonopipe XLR. Acoustic Zen Absolute Zero Silver XLR . Nordost Frey 2 HT * Ref jump. 2* Isotek Evo-3 Ascension. 2* Isotek Evo 3 Titan. Isotek Evo 3 Titan One. 2*Isotek Evo 3 Genesis One..*2 . Audio Insight Isovolt 3K . Furutech NCF Booster. Nordost Sort-kones BC.Black Diamond Racing. Art Q Dampers. Bluehorizon Rack System. Sound of Science. DaaD-3-4. Artnovion Alps W. Degritter. DP 6.32. DP 6.3. DP 7.3. DP 7.0. DP 800.Topping"
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Å vise det frem i Signaturen er jo helt vanlig da slipper folk å spørre hva du har synes det er helt greit,
    Jeg synes det er greit jeg også. :)
    Når man sitter på mobilen så vises ikke signaturer i nettleser.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    894
    Antall liker
    575
    Hva er det du spiller på som er fornuftig kjøp med god lyd, du har jo ikke hørt mitt system, så det er jo en overraskende Kommentar
    Jeg behøver ikke at høre på magiske krystaller eller fødder, for at vide det ikke kan forbedre lyden. Jeg behøver heller ikke smage på hver eneste hundelort jeg ser, for at vide den smager af lort.
    De fleste mennesker i denne tråd, er fornuftige mennesker der er interesseret i lækkert anlæg og god lyd. Med det du har i dit signatur, virker du som an audiophoole, som hører ting, der ikke findes.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Jeg behøver ikke at høre på magiske krystaller eller fødder, for at vide det ikke kan forbedre lyden. Jeg behøver heller ikke smage på hver eneste hundelort jeg ser, for at vide den smager af lort.
    De fleste mennesker i denne tråd, er fornuftige mennesker der er interesseret i lækkert anlæg og god lyd. Med det du har i dit signatur, virker du som an audiophoole, som hører ting, der ikke findes.
    Bra du er fornøyd med det du har, og at du synes det jeg har i Signaturen min er hundelort og ikke har noe med god lyd å gjøre :) (y)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    Jeg synes dette er en viktig tråd, og samtidig er den underholdene.
    Det blir bare mer og mer bullshit som selges for astronomiske summer pakket inn i glorifisert hifi svada.
    Hvorfor kommer det mer og mer "hifi tweaks" på markedet, jo fordi det fremdeles er folk som lar seg lure av disse sjarlatanene.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.909
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Sortland
    /\ ..er jo tross alt det siste eksemplaret; de kan ikke lage flere av disse kablene fordi krystallene de brukte ikke finnes på jorden lengre
    - de er brukt opp.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Slik jeg ser det.....:

    Audiofil = aldri lei av å bli lurt + money no object.........
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn