Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.986
    Sted
    Langesund
    Det var det jeg prøvde hinte om. På kurven ser vi at det bør 10 db til ved 10 kHz før en hører, og da regner jeg med at den laveste høregrensen er med ny og frisk hørsel. Ser en på diagrammet Asbjørn la ut skulle jeg ha 40db tap ved allerede 8 kHz - hva da med 10 KHz. I hifi rommet mitt er det veldig lavt støygulv og der hørte jeg tonen 10 kHz ned til 10-12 db.
    Veldig individuelt hvor mye tap en har pådratt seg

1728928934832.png

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.282
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ingen har da lineær hørsel.... derfor har vi de såkalte Fletcher-Munson kurvene., og tidligere loudness kompensasjon på forsterkere....
    Større dip på høyere frekvenser da hvis man skal være så nøye på det
    og siden det er så inn å kverulere så er det vel sikkert noen som har linjær hørsel. Er ganske mange mennesker i verden

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.752
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kanskje 50000NOK for kabler til øreproppene dine?
    Screenshot 2024-10-16 at 07.51.17.jpg

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.411
    Sted
    Oslo
    "Beyond Limited" og utsolgt? Nettopp, kanskje de aldri var på markedet?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.364
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Elisabeth betalte 15.000 for «vidunderdings» – Så angret hun – Vestfold og Telemark

Hva med å legge en slik en inn i sikringsskapet? Den dyreste varianten, selvfølgelig.
    Hvis man satte en slik krets på utgangene
    1729328058296.jpeg

og koblet elektrodene til sensitive kroppsdeler ville den ihvertfall gjøre «noe». Du vet, «en forskjell». Til og med «en merkbar forskjell». Plasmaet i lysbuen vil være helt orntli’, anvendt kvantefysikk. Verdt en million bare det.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.549
    😲

Du hørte jo store forskjeller og man måtte være dum/gammel/ikke ha greie på hi-fi og så videre for å ikke høre forskjell, hva har skjedd?!!!
    At ørerne er blevet dårligere kunne være en forklaring. Bliver 69 i denne måned. Stress kan også være en årsag. Er sket meget de sidste år.

Audiophile.no

Bransjemedlem
    Ble medlem
    02.06.2020
    Antall liker
    1.120
    Torget vurderinger
    0
    Skru opp på denne, du hører den garantert
    Forsiktig med den der!

Jeg gjorde et forsøk en gang med et frekvenssweep, og skulle sjekke hvor høyt opp i registeret jeg kunne høre. Da det nærmet seg 20 kHz hørte jeg ingen ting, så jeg skrudde opp volumet på maks. Det jeg glemte var at selv om jeg ikke hørtre noe, gjorde diskantelementene det. De lever ikke lenger...

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.159
    Torget vurderinger
    1
    Forsiktig med den der!

Jeg gjorde et forsøk en gang med et frekvenssweep, og skulle sjekke hvor høyt opp i registeret jeg kunne høre. Da det nærmet seg 20 kHz hørte jeg ingen ting, så jeg skrudde opp volumet på maks. Det jeg glemte var at selv om jeg ikke hørtre noe, gjorde diskantelementene det. De lever ikke lenger...
    Beklager - publiserte med feil profil

Sist redigert:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.159
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Hadde en hund en gang, et audiophilt eksemplar av en Grosser münsterländer. Men den tok kvelden bortimot tjue år før diskantelementene i mine Linn Ninka. Den hadde nok sagt fra, ja...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.752
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gjorde lignende tabbe for noen år siden. Drev og gjorde noen målinger på en dac.
    Etter endt jitter måling så ble dac koblet opp til anlegget igjen.
    Vel, 12khz sinus tone startet opp med volum på fullt. (0dbfs) 12khz og kanskje ca 500W stilnet diskanten ganske greit ila. et par sekunder...
    Var rimelig vondt i ørene også. Membran sto bent utover og skjønte raskt at her var det bare å bestille nye.

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.732
    Akiko Audio Correlli. Blir nok hyllet av presteskapet innen Hiendismen . Eller journalister som de kaller seg. Firmaet AV-tuning er hermed kommet på min sorte liste ! Utheving er gjort av meg. Ellers mye flott Audiophoolery i den teksten der, som seg hør og bør.

1730889925801.png

Corelli er topproduktet til Akiko Audio. I ny og forbedret utgave (Corundum) er det utrolig hva dette produktet gjør. Å introdusere Corelli i anlegget innebærer drastisk reduksjon av støy. Selv om du allerede skulle ha påkostet strømrens i anlegget gjør Corelli noe som ingen andre produkter gjør og blir på ingen måte overflødig. Corelli har ingen aktiv filtrering av strømmen. Den reduserer derfor ikke dynamikk.

Corelli består av tre anodiserte aluminiumsenheter, nøytral, fase og jord behandles separat. En ekstra fjerde harmoniseringsenhet er ansvarlig for forbedringen av det interne høyfrekvente strålingsfeltet. Ellers er Corelli stabilisert med svart harpiks for å undertrykke uønskede mikrofoniske effekter.

Corelli har ingen uttak, dvs at ingen komponenter skal kobles til. Den skal bare stå passivt i anlegget, enten koblet inn i et ledig uttak i din strømskinne eller i en ledig veggkontakt.

Fås med sølv eller sort front.

Pris 23.490,-

https://www.av-tuning.net/

EDIT; Spesifikasjoner.....

Specifications:

• Width: 215mm
    • Length: 311mm
    • Height: 100mm without the feet (112mm with feet)
    • Weight: 6,3 kg
    • The Corelli doesn’t contain any electrical components or active power filtering.
    • Ground unit enriched with minerals from the corundum group.
    • The Corelli doesn’t come with an on-off switch, display or led lighting, to prevent extra contact resistance and unnecessary power pollution.
    • The 8mm thick aluminium front panel is energetically treated.
    • The Akiko Audio Power conditioner Corelli is Hand Made.
    • All soldering is done with Silver Solder.
    • Suitable for 90 to 250 Volt, 50-60 Hz.
    • Furutech IEC inlet with fuse holder.
    • Comes with an Audio Grade gold plated ceramic fuse, with Tuning Chip.
    • Castello Connect input.
    • 30 days ‘not satisfied-money back’ guarantee.
    • Reviews button10 years factory warranty

Sist redigert:

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    447
    Sted
    Minhus
    Da jeg jobbet på ett kraftverk, fikk vi en generator ikke koblet på nettet i fase.
    Det ble retten av den sterkeste og generatoren tapte og sto og hoppe på sin sokkel.
    Den kommet ikke i drift med det første, å si det sånn.

Nettet er som regel sterkere, tror ikke at en dyr boks som er koblet parallel kan vinne.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.490
    Sted
    VestBredden
    Akiko Audio Correlli. Blir nok hyllet av presteskapet innen Hiendismen . Eller journalister som de kaller seg. Firmaet AV-tuning er hermed kommet på min sorte liste ! Utheving er gjort av meg. Ellers mye flott Audiophoolery i den teksten der, som seg hør og bør.

Vis vedlegget 1071765

Corelli er topproduktet til Akiko Audio. I ny og forbedret utgave (Corundum) er det utrolig hva dette produktet gjør. Å introdusere Corelli i anlegget innebærer drastisk reduksjon av støy. Selv om du allerede skulle ha påkostet strømrens i anlegget gjør Corelli noe som ingen andre produkter gjør og blir på ingen måte overflødig. Corelli har ingen aktiv filtrering av strømmen. Den reduserer derfor ikke dynamikk.

Corelli består av tre anodiserte aluminiumsenheter, nøytral, fase og jord behandles separat. En ekstra fjerde harmoniseringsenhet er ansvarlig for forbedringen av det interne høyfrekvente strålingsfeltet. Ellers er Corelli stabilisert med svart harpiks for å undertrykke uønskede mikrofoniske effekter.

Corelli har ingen uttak, dvs at ingen komponenter skal kobles til. Den skal bare stå passivt i anlegget, enten koblet inn i et ledig uttak i din strømskinne eller i en ledig veggkontakt.

Fås med sølv eller sort front.

Pris 23.490,-

https://www.av-tuning.net/

EDIT; Spesifikasjoner.....

Specifications:

• Width: 215mm
    • Length: 311mm
    • Height: 100mm without the feet (112mm with feet)
    • Weight: 6,3 kg
    • The Corelli doesn’t contain any electrical components or active power filtering.
    • Ground unit enriched with minerals from the corundum group.
    • The Corelli doesn’t come with an on-off switch, display or led lighting, to prevent extra contact resistance and unnecessary power pollution.
    • The 8mm thick aluminium front panel is energetically treated.
    • The Akiko Audio Power conditioner Corelli is Hand Made.
    • All soldering is done with Silver Solder.
    • Suitable for 90 to 250 Volt, 50-60 Hz.
    • Furutech IEC inlet with fuse holder.
    • Comes with an Audio Grade gold plated ceramic fuse, with Tuning Chip.
    • Castello Connect input.
    • 30 days ‘not satisfied-money back’ guarantee.
    • Reviews button10 years factory warranty
    30 days ‘not satisfied-money back’ guarantee.

Det er nok ingen som svarer mail eller telefon den dagen !!

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.620
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Interessant, at den trenger en sikring når den ikke inneholder elektriske komponenter.
    Sikkert tuning chippen som gjør susen her.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.580
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    " Corelli består av tre anodiserte aluminiumsenheter, nøytral, fase og jord behandles separat. En ekstra fjerde harmoniseringsenhet er ansvarlig for forbedringen av det interne høyfrekvente strålingsfeltet. Ellers er Corelli stabilisert med svart harpiks for å undertrykke uønskede mikrofoniske effekter. "

Hm... undrenes tid er definitivt ikke forbi...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn