ikke alle som har fått det med seg!Elementene går fort om du setter på likestrøm
Du skal ikke tulle med slik. En gang endte jeg i diskusjon med 3 elektrikere (!) som hardnakket påsto det var likestrøm som drev høyttalerne. Visstnok en variabel likestrøm (men altså ingen vekselstrøm)...... Jeg nådde ikke frem den kvelden.Og jeg vil ha høyttalerelementer som går på likestrøm.
Gruppa Audio Subjectives regler:En gruppe som stort sett bare promoterer tull og tøys som folk tror på. De samme folkene blir lurt og manipulert av mr. Ted og hans "medsammensvorne" (venner, medansatte, skribenter etc. ) som også går ut i sgs. alle andre fora og sprer budskapet sitt.
Ja det er virkelig skremmende at noen er så blåøyd lurer litt på hva de driver med i arbeidslivet?Det skremmende er att mange av de som tror på disse folka, frekventerer her inne.
finans og sykepleie!Ja det er virkelig skremmende at noen er så blåøyd lurer litt på hva de driver med i arbeidslivet?Det skremmende er att mange av de som tror på disse folka, frekventerer her inne.
mvh
For ikke å snakke om forvridd selvbilde.Ingen sammenheng. Bare sjekk f.eks. Lee Scoggings.
Man kan bli president i USA med et forvridd verdensbilde.
Det finnes da? Skjematisk fremstilt noe i denne duren:Jeg venter stadig på et vekselstrømsbatteri
Når du snakker om. Verdens beste hørsel? Ted Denney?When you use this tuning product, you don't have to worry about high-priced audio cables, because with the help of the GP.24 Power Cable Card you improve the sound of your cables without breaking the bank !
Dette gjelder jo ikke dersom han bor under høydehus-opphold (ref.lufttrykk).Jeg er sikker på at dette kan oppveies med noen fine fartsstriper på høyttalerne, dersom du limer dem fast på det rette stedet.Balle Clorin liker å ha det rundt 23-24 grader celsius i rommet
Men ganske hørbart når tempen varierer i rommet. Opplever ganske tynn og pistret lyd når lytterommet er på 10 grader(er ofte der når anlegget har stått avslått i vinterhalvåret) i forhold til 19, som er ideelt, og temp under kalibrering.
Om sommeren er den ofte mye høyere og det gjør lyden dvask.
Dere lurer sikkert på om jeg er gal men ikke galere enn de som hører forskjell på en snudd glass-sikring.
Vis vedlegget 569424
Topp til pop-anlegget, de løfterne der.Jeg har konstruert en boks, nærmere bestemt en universell boks, og den kan brukes på alle kabler. Om det er en usb-kabel fra mobillader som brukes til å drive no' 5V-greier, digitalkabel, -både coax og TosLink, XLR-kabler, phono, strømkabler, ht-kabler og cat5-kabler. Ju neim it. Den gir en utrolig usannsynlig oppgradering av alt. Det er helt sant. Ja, den kan sogar brukes til oppsamling av kabler unger og bikkjer legger fra seg. Sammen med kabelløfterne mine, som kan bestilles separat, vil dette gi en ytterligere utrolig forbedring av alt av anlegg. Fås i matchende farger hvit umiddelbart fra lager, men kan også fremstilles i sort og dermed ferdig innbrent til en merkostnad på 50 % i forhold til basisprisen for hvit utgave.
Er det interesse for disse? Gi lyd fra deg til meg, og jeg gir amazing god lyd tilbake til deg. Jeg tar VIPPS.
Som kjent endrer resistiviteten av kobber seg med 0,4 % per grad. Høyttalermotoren starter fra romtemperatur, men vi kan anta at likevektstemperaturen etter et par timer drift også endrer seg med like mye. Det betyr at en høyttalermotor med 5,2 Ohm seriemotstand vil endre resistans med 0,02 Ohm per grad romtemperatur.Balle Clorin liker å ha det rundt 23-24 grader celsius i rommet
Men ganske hørbart når tempen varierer i rommet. Opplever ganske tynn og pistret lyd når lytterommet er på 10 grader(er ofte der når anlegget har stått avslått i vinterhalvåret) i forhold til 19, som er ideelt, og temp under kalibrering.
Dere lurer sikkert på om jeg er gal men ikke galere enn de som hører forskjell på en snudd glass-sikring.
Som kjent kommer det an på om høyttalermotoren har turbo og ladeluftkjøler.Som kjent endrer resistiviteten av kobber seg med 0,4 % per grad. Høyttalermotoren starter fra romtemperatur, men vi kan anta at likevektstemperaturen etter et par timer drift også endrer seg med like mye. Det betyr at en høyttalermotor med 5,2 Ohm seriemotstand vil endre resistans med 0,02 Ohm per grad romtemperatur.Balle Clorin liker å ha det rundt 23-24 grader celsius i rommet
Som kjent er seriemotstanden den viktigste egenskapen ved en høyttalerkabel, etterfulgt av induktansen. Høyttalerkabelen er i serie med høyttalermotoren.
4 mm2 høyttalerkabel i OFC-E kobber har en resistans på 0,00428 Ohm per meter. Et strekk på 2,44 m hver vei har seriemotstand 2*2,44*0,00428 Ohm = 0,02 Ohm.
Tilsvarende har 2,5 mm2 resistans 0,00684 Ohm per meter og et strekk på halvannen meter av den har 0,02 Ohm.
Forskjellen på 2,5 mm2 og 4 mm2 er 0,00256 Ohm per meter. Om man endrer tverrsnitt fra 2,5 til 4,0 mm2 (eller motsatt) på et to meters strekk høyttalerkabel har man endret seriemotstanden med 0,02 Ohm.
Det betyr at effekten på bassgjengivelsen av en grad temperaturendring i rommet tilsvarer å skjøte inn eller kutte bort ca to og en halv meter 4 mm2, halvannen meter 2,5 mm2, eller å endre mellom 2,5 og 4,0 mm2 høyttalerkabel på et to meters strekk.
Jeg har fundert lenge på hvorfor ingen selger audiofile presisjonstermostater til hifi-lytterom, siden effekten av en romtemperatur som drifter med en grad eller så beviselig er langt større enn effekten av stort sett alle hifi-tweakeriene på markedet. Men jeg påstår ikke å kunne høre det.
Ja. Og så har du motstanden i delefilteret, eksempelvis en spole eller to som lavpassfilter. La oss for enkelhets skyld si at det er en Ohm tilsammen, igjen i serie med høyttalermotoren i bassene. Det alene tilfører 0,004 Ohm per grad C temperaturendring i rommet, tilsvarende en meter 4 mm2 høyttalerkabel i tillegg til det ovenstående. Per grad.Som kjent kommer det an på om høyttalermotoren har turbo og ladeluftkjøler.
Som kjent har høyttalermotoren ofte eksosutblåsningen bak dersom det er bassreflekshøyttalermotor.
Ja, en skikkelig høyttalermotor spoler avgårde så røken ljomer tur hjulbågan. :-DJa. Og så har du motstanden i delefilteret, eksempelvis en spole eller to som lavpassfilter. La oss for enkelhets skyld si at det er en Ohm tilsammen, igjen i serie med høyttalermotoren i bassene. Det alene tilfører 0,004 Ohm per grad C temperaturendring i rommet, tilsvarende en meter 4 mm2 høyttalerkabel i tillegg til det ovenstående. Per grad.Som kjent kommer det an på om høyttalermotoren har turbo og ladeluftkjøler.
Som kjent har høyttalermotoren ofte eksosutblåsningen bak dersom det er bassreflekshøyttalermotor.
Ledningsbokskontrollatoren jeg markedsførte med brask og bram over her utjamner alle uheldige bivirkninger fra romtempen. Kabelløfterne motvirker magnetpåvirkningen fra nord- og sydpolen.Å holde kontroll på romtemperaturen er da ikke noe probelm, - det fixer man da med en liten PID kontroller og et SS rele i stedet for gammeltermostaten. Hvis man klarer å snike en liten Pt100 inn på HT-spolen kan man jo styre turbovifta med en annen PID.... Omron EC5 eller tilsv. til et par-tre lapper klarer begge deler...