Fjellsiden Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Jeg reiser sporenstreks til Fjellsiden med kofferten full av Curium 182, så får vi håpe at de nye kablene til Elektron ikke inneholder for mye Lurium (ref. Brødrene Dal).
    ;)
    I disse kabel-kjempestor-forskjell-på-lydogleven-opplevelsene er det vel Umulium som er svaret... ;)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Har lys-faktorer noe å si for opplevelsen? Da jeg var hos Lyric ble f.eks. lyset fjernet og jeg satt i mørket og lyttet. Er det ulike mulighetsområder her?
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da ønsker vi i Fjellsiden Lydlaug alle gode venner på Hifisentralen en riktig god jul. Her i grenden er det skikkelig julestemning.



    Mvh

    Hsobstad og Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei alle sammen!

    Vi jobber videre med lyd her i lauget. Til tross for breakdown i et av anleggene er vi stadig på jakt etter nye nyanser i lydopplevelsen. Det har vært jobbet med komponenter, kabler av ulik kvalitet, demping og digital korrigering. Vi er i nå i gang med neste prosjekt som er betydningen av lysforholdene i lytterommene, herunder i hvilken grad styrke og farge kan påvirke opplevelsen av lyd.



    Undertegnede føler at den beste lyden er tilstede med dempet belysning kombinert med en rekke stearinlys. Hos HSobstad er dempet belysning kombinert med direkte og fintunet spotbelysning mot hornseksjonen det som gir best resultat til nå. Det neste spørsmål blir naturligvis om lyspåvirkning kan kompensere for komponenter og/eller påvirke lyden i en bestemt retning. Nyskjerrigheten ble egentlig vekket under test av hornhøytalere for noen år siden. Selger startet seansen, trakk seg ut av lytterommet og slo av alt lys i det døren ble lukket. Lyden var grei den, men hvorfor skulle vi ikke få se anlegget. Vi akter å forske litt i dette fenomenet som få tør snakke om, men som mange nok har en mening om innerst inne.



    Det jobbes nå med tilrettelegging av eksperimentet. Dette er nok upløyd mark for mange, men vi kaster oss ut i det og kommer tilbake med resultater og dokumentasjon ved neste anledning.

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da står knappen i den posisjon den skal. Hentet forsterkeren i går og Ones hadde selvsagt fått orden på den ene blokken min. Raskt og greit levert. Det var ikke rørfeil som vi først antok, men noe annet mystisk rundt spenning e.l. To kondensatorer er imidlertid skiftet. Vi har diskutert litt rundt det å skifte til bedre motstander i begge blokkene ut i fra en føre var betraktning. Ones har vært i kontakt med servicemannen hos Lyric som igjen skal rette en forespørsel til Caryfabrikken. Ja, ja det viktigste i øyeblikket er imidlertid at det er lyd igjen, så tar vi resten siden.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    "Det neste spørsmål blir naturligvis om lyspåvirkning kan kompensere for komponenter og/eller påvirke lyden i en bestemt retning."

    Et billig tweak er å kjøpe inn 2 kraftige uplights der de stilles opp ved siden av hver høyttaler. Slik kan man justere varmen i mellomtonen ved å dimme lampene akkurat slik man føler er best. (Å ratte eq ved hjelp av lamper er undervurdert.) "Lamperørene" er også meget billige, de fås i nærmeste matbutikk for en hundrelapp eller så. Og de avgir enda mer herlig lys enn forsterkerrørene.

    Accuphase- produkter kan også anbefales, de har mange røde, deilige lysdioder i fronten, som gir en herlig pinpoint- effekt for farging av lyden. (Imidlertid kan dette gå litt utover homogeniteten i det totale lydbilde.) Det er bare å flytte komponentene rundt til klangbalansen blir riktig. Det er naturligvis ikke noen objektive svar på hvordan dioder og uplights skal kombineres. LED- dioder vil forøvrig gi et fokus på transientene, mens ambient rombelysning vil gi en økt følelse av romlighet og klang.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Takk for påminnelsen Kule-Trygve. Jeg hadde helt glemt det eksperimentet, men kommer tilbake med reportasje om veldig kort tid. "Stay tuned"

    mvh Elektron
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    Lytter alltid i mørke. Gammelt triks. Hjernen får mindre å tenke på så hele kapasiteten går med til å prossessere musikken. Fungerer utmerket, uansett musikkvalg.

    Små, søte dioder her og der fra utstyret er tillatt, minner om PA forsterkeres av/på brytere etc.

    Dette er spesielt effektivt for oss gamle, med Commodore 64 hjerner....
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Lytter alltid i mørke. Gammelt triks. Hjernen får mindre å tenke på så hele kapasiteten går med til å prossessere musikken. Fungerer utmerket, uansett musikkvalg.

    Små, søte dioder her og der fra utstyret er tillatt, minner om PA forsterkeres av/på brytere etc.

    Dette er spesielt effektivt for oss gamle, med Commodore 64 hjerner....
    Mørke er bra. Dioder kan være et h.... Husker Eastern Electrics knallblå dioder står som skjærebrennere i øynene når mørket demper seg. Et stykke tape var løsningen hvis mørkelytting skulle være mulig.

    Nåværende forsterkere er bestilt uten dioder. PPP-en kan skru av frontdisplayet. dCS-en kan dimmes ned. Forsiktig grønn tekst går greit...

    Lyseksperimentet Elektron varsler om er i en helt annen divisjon... Kanskje mer Commodore 64 appell, eller helst (Sinclair) ZX80 Spectrum?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    Ja det finnes noen aldeles jævlige lysdioder der ute. Og hvorfor skal alle kaste seg på den "blå" bølgen så snart det ble mulig å produsere blå dioder?? For ikke å snakke om de som lager forsterkeri hvor fronten ser ut som Freia-reklamen på Karl Johan... Eller de store suggene til Krell, hvor det kan bli vanskelig å finne ut om det er et solarium eller en forsterker.. Huff. Nei, understated er tingen mht. lys og lytting.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Fargene snakker et språk uten ord, som instinktivt forstås og som fattes raskere enn noen ord kunne kommunisert. Farger informerer, symboliserer og kommuniserer. Fargene frister og forfører. De tiltrekker seg oppmerksomhet eller gjemmer seg bort. Fargene inngir respekt og rangorden. De skremmer oss og advarer oss.

    At farger sender signaler til hjernen gjennom øynene er hevet over tvil, men om denne synsopplevelsen også påvirker det som går gjennom øret, var det vi i vitenskapens tjeneste ønsket å teste ut.

    Vi hadde funnet en passende testskive innenfor jazz. Her var både soloprestasjoner og et samlet band av voksen størrelse. Platen er rimelig ny og er signert Bech og Tchical.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Når vi gikk videre var det viktig å velge riktig utgangspunkt for belysningsgrad. Vi hadde ulike valg.

    Vi kunne velge farge og frontbelysning.



    Videre hadde vi valget farge, frontbelysning og opplyste horn.



    Dernest hadde vi muligheten for farge uten frontbelysning og opplyste horn.



    Til sist var det kun farge



    Vi bestemte oss for kun farge i det videre forsøk.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Vi startet forsøket med å gå gjennom de fire vanligste fargene. Vi begynte med blått som vist ovenfor, før vi gikk videre til rødt.





    Deretter gikk vi over til grønt





    Før vi skiftet til gult





    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Vi så på hverandre og nikket forsiktig. De fire store var ikke tilstrekkelige. Vi måtte prøve litt mer, her representert ved lilla





    Nei....



    puhh



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    "Jeg sukket tungt, knep øynene sammen og nikket forsiktig til HSobstad. Du først!... HSobstad strøk seg over håret og snudde hodet frem og tilbake i en nesten umerkelig bevegelse. Nei, du først Elektron, sa HSobstad. Det var tross alt du som satte det hele i gang, sa han nesten hvesende! Jeg hørte ikke noe forskjell..., utbrøt jeg mens jeg kjente jeg ble tørr i munnen. Jeg tok en grådig munnfull med lyttebrus og smattet tilfreds mens jeg forsøkte å skjule et lite flir. Ikke jeg heller sa HSobstad syrlig. Ordene kjentes nesten som piskesnert, mens jeg tenkte hva i hel.. har jeg egentlig stelt i stand"

    Skal jeg oppsumere kort så mener vi at farget belysning ikke påvirker lytteopplevelsen. Det vi imidlertid er enige om er at mengden lys er med på å påvirke lydopplevelsen. Det betyr at undertegnede fortsetter med dempet belysning og stearinlys.

    Etter en stund ble vi enige om å foreta oss ting som kanskje påvirket lyden i større grad. Vi omøblerte hele anlegget til Hsobstad.



    Mindre dominerende, alle 4 bassene forvist til hjørnet, anlegget vekk fra lydtrykket bakfra og en betydelig endret signatur. HSobstad har påtatt seg å gi en beskrivelse av endringene i et senere innlegg. Stikkord er bass.

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    Skal vi oppsumere kort så mener vi at farget belysning ikke påvirker lytteopplevelsen. Det vi imidlertid er enige om er at mengden lys er med å påvirke lydopplevelsen.
    Dramatiseringen overlater jeg til Elektron, Dramasjef i Fjellsiden Lydlaug.

    Lyden var ikke annerledes. Fargene KAN derimot påvirke sinnsstemningen og dermed lytteopplevelsen.. Ut over dette var det et dyrt eksperiment.

    Som det ble sagt på en svensk HiFi-dokumentar.: "Knotterna er belagt med guld. Det spiller ikke bedre, men det er snyggt". (noe sånnt).

    Ha en fargerik aften.
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    Det er beundringsverdig at noen tør å ta ansvar i den jungelen av tweaks som finnes der ute og gå i bresjen på et såpass uutforsket men likevel helt essensielt område. Bravo gutter! Dette er grunnforskning! Stå på!
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Dere er gale ;D
    ...sa mannen som nettopp har kjøpt nytt hus for å kunne få dedikert lytterom, som igjen førte til oppgradering fra små dynamiske ht til store horn, og som har klart å slippe unna med dette hos viv-en. ;)
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    kjoenik skrev:
    Dere er gale ;D
    Ord blir faktisk fattige.....
    mvh
    "The voice that speaks to you, knows you better than any other. The voice that knows what makes you happy. The voice knows what makes you sad. The voice that knows...

    There is a place not to far away, where people heard the voice and listen. It said to them: "Build something. Build something pure. Build something that isn't temporary or disposable. Build something to inspire all those that experience it. Build a monument.

    And when they were done they realised that what they had build was not only the answers to the voice of their own hearts, but the voice in the hearts of others as well. Others that were looking for a monument to purety and authentisity. Looking for things that weren't created, to be something to everyone...

    ...but everything to someone.

    For things that finally let them speak their hearts."


    Hengivenhet er alt... :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    kjoenik skrev:
    Dere er gale ;D
    De har nok rullet nedover Fjellsiden og slått hodet alle sammen.

    Av alle "pyskosomatiske" mulige effekter så hører vel dette med til noe av det voldsomste.

    Neste må vel bli å sette rommet inn i en giganstisk sentrifuge for å se hvordan G-kreftene virker inn på lytteopplevelsen!!
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    kjoenik skrev:
    Dere er gale ;D
    De har nok rullet nedover Fjellsiden og slått hodet alle sammen.

    Av alle "pyskosomatiske" mulige effekter så hører vel dette med til noe av det voldsomste.

    Neste må vel bli å sette rommet inn i en giganstisk sentrifuge for å se hvordan G-kreftene virker inn på lytteopplevelsen!!
    Hehe... Du sier noe der Pengesluk - kanskje ideen var litt vill. Men den har sitt utspring i flere observasjoner vi kan gjøre rundt om kring i High-end verdenen.

    De aller, aller, aller fleste komponenter (forsterkere, høyttalere, platespillere, cd-spillere, KABLER osv) har visuell layout som indikerer at kjøper er opptatt av det visuelle. Produsentene legger arbeid i det estetiske, kjøperne er villig til å betale for det. Dette er regelen - ikke unntaket - slik jeg ser det.

    Hvis vi virkelig KUN var opptatt av lyden ville det vært unødvendig å velge horn-farge. Rør og transistor-forsterkerne kunne vært montert i en lukket (med luftehull), firkantet og rimelig metallramme (gjerne tykk/tung, hvis det påvirker lyden). Kablene trengte ikke elegante mønstre, platespillerne trengte ikke polert syrefast stål osv.

    Hvis det visuelle altså er viktig for kjøpergruppene - hvilket noe kan tyde på - tenkte vi at noen fargelamper kan prege det visuelle knyttet til HELE anlegget. Hva da?

    På en (for varm dag) kan fargen settes til kald blå? Hva da? På en kald, trist høstkveld, varm rød.

    Se bildet nedenfor. Kun nøktern lydfokus eller er visuell appeal viktig? (Chord har vel også fargedioder inne i en del av komponentene sine...)
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    Fysj og pføy for en kladeis!

    Ja, det er et broget bilde som han sa, dansken... Klart at design spiller en rolle for mange; har snev av slike hangups selv, ville f.eks. aldri satt mine ben i en LP12, SME-spillere, Naim, EAR, McIntosh og en hel del andre Freia-reklamer. Noe er rasjonelt begrunnet, noe går på følelser. Stort sett handler det om totalopplevelsen, og jeg er villig til å betale for å få eiergleden i TILLEGG til ytelsen, for å si det sånn. Og for meg er eierglede i den sammenheng et rasjonelt design, industrielt skikkelig og med udiskutable kvaliteter i materialvalg. Forøvrig sitter jeg sjelden og SER på utstyr når det lyttes seriøst, og høyttalerne er ønskelig skal forsvinne og gå i ett med rommet. Har også prøvd med tynt stoff fra gulv til tak, funker freit det, faktisk.

    MEN, det beste er å slå av lyset og heller ikke ha sjenerende dioder, displays etc. fra apparaturen. Til server-basert avspilling har jeg en 12" touch-screen, og den har heldigvis "display off" funksjon enkelt tilgjengelig. Har prøvd med/uten, og det er ekstremt irriterende når lyset fra skjermen er på den ene siden i forhold til lyttestolen. ALT blir ute av balanse, og det er nesten umulig å konsentrere seg. Setter jeg den på fotskammelen i midten hjelper det noe, men så lenge lyset er på så er den allikevel et irritasjonsmoment.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    2.752
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    Dere er gale ;D
    ...sa mannen som nettopp har kjøpt nytt hus for å kunne få dedikert lytterom, som igjen førte til oppgradering fra små dynamiske ht til store horn, og som har klart å slippe unna med dette hos viv-en. ;)
    Hmm, det er ikke galskap imo. Det er helt rasjonelle handlinger! ;)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    2.752
    Torget vurderinger
    4
    Nå gleder jeg meg til å se den nye lyttestolen, type tennisdommer/baywatch!
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    Dere er gale ;D
    ...sa mannen som nettopp har kjøpt nytt hus for å kunne få dedikert lytterom, som igjen førte til oppgradering fra små dynamiske ht til store horn, og som har klart å slippe unna med dette hos viv-en. ;)
    Hmm, det er ikke galskap imo. Det er helt rasjonelle handlinger! ;)
    Sier vel de fleste gærninger også...
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Nå gleder jeg meg til å se den nye lyttestolen, type tennisdommer/baywatch!
    De røde horna er tiltet framover slik at diskanthornet treffer øret i lytteposisjon (ca 5 meter fra utgang diskant)...
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    2.752
    Torget vurderinger
    4
    Fungerer det bra lydmessig?
    Bedre med sub´ene i hjørnet?
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Fungerer det bra lydmessig?
    Bedre med sub´ene i hjørnet?
    Lydmessig, ja og muligens nei (et steg fram, men også et tilbake?) Må lytte litt mer. Fikk ikke prøvd for mye i dag da kona innførte spillestopp. Da gikk jeg til naboen (Elektron).

    Bedre med subbene i hjørnet? Ja, førsteinntrykket er definitivt ja. Har ikke fundert på hvorfor ennå...

    Anlegget er nå et kompakt trio-anlegg; det ser litt snålt ut. Frykten er at dette skal låte bedre...
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    2.752
    Torget vurderinger
    4
    Det ser litt snålt ut ja, selv om det er vanskelig å få helt riktig inntrykk ut fra det ene bildet. Det som jeg reagerer mest på er hvor lite det korte basshornet ser ut. For det er jo ikke lite.
    Bassene i hjørnet og Trio foran var ikke så bra? Kom bassen litt på etterskudd?
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Hmm, vel, ja, nei, hva skal man si om dette?

    Jeg sier det like ut (det er jo av fulle barn og Bergensere man får høre sannheten, (har nå bodd her i snart 2 år og er vel snart som erkebergenser å regne). Dette så veldig merkelig ut.

    Fra et rolig harmonisk og vakkert oppsett til et uryddig anlegg sammenpresset i hjørnet og høyde.
    Av bildet ser det ut som mellomtonehornet er en liten halvmeter under taket. Her tror jeg forslaget
    fra kjoenik om en veldig høy lyttestol, gardintrapp eller liknende kan fungere.

    Venter i spenning på lytteinntrykk og hva man går for til slutt.

    Mvh mag
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Dette er KUN et lyd-eksperiment. IKKE gjort for estetikkens skyld.

    Mulige fordeler ift tidligere:
    - Basser og trio-horn er mer på vertikal linje i dette oppsettet enn noen gang tidligere.
    - Større bredde mellom basser samt at basshorn-munninger i større grad peker mot lytteposisjon.
    - Trios nedre mellomtonehorn (det største) får mer luft i underkant, ikke et gulv.
    - Trio er tiltet framover slik at lydbølgene vil komme noe vinklet nedover. Kan dette har noe å si for refleksjoner?
    - Forsterkere er nå i større grad plassert ved siden av lydkilden, ikke foran som tidligere (er er mer å gå på med et nytt og smalererack).
    - Forsterkere står ikke lenger foran (og blokkerer for lydbølgene til) de store basshornene.
    - Økt lytteavstand, fra ca 4,5 til ca 5 meter, uten å flytte lyttestolen.

    Mulige ulemper ift tidligere:
    - Marginalt kortere avstand til bakvegg
    - Korte basshorn er til en viss grad plassert bak trios nedre mellomtonehorn.
    - Korte basshorn har en litt stor grad av toe-in, noe som kan føre til kansellasjoner i bass.
    - Større vertikal avstand. Trios øvre mellomtonehorn vs stort basshorn.

    Andre faktorer:
    - Frigjort 4 kvm gulvplass
    - Negativ visuell appeal ift tidligere oppsett.

    Noe jeg har glemt?
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Mens HSobstad koser seg med unike høytalerskulpturer, har jeg levert inn blokkene til modifisering. Litt upresis sist, men det ble skiftet en likeretterbro og en kondis på den ene. Reperatøren Ones mente motstandene blokkene ble levert med var i svakeste laget. Det dreper litt av lyttegleden hvis man skal være nervøs hver gang an fyrer opp en kald blokk. Derfor skifter vi til større motstander hele veien. Mens blokkene fikses skal jeg på en 5 dagers tur med faglig påfyll, hundesledetur og en hel dag med snøscoterkjøring. Det skal bli kjekt. Nå er det 20 år siden jeg var der sist, og det skal bli artig å se hva den tiden har gjort med utviklingen av samfunnet der.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da var gullklumpene med hjem til far. 12 motstander er skiftet ut til en større type og her er det bare glede. Gode rammebetingelser. Familien bortreist, god lyttebrus og en bunke nye cd'er.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn