Fysj og pføy for en kladeis!
Ja, det er et broget bilde som han sa, dansken... Klart at design spiller en rolle for mange; har snev av slike hangups selv, ville f.eks. aldri satt mine ben i en LP12, SME-spillere, Naim, EAR, McIntosh og en hel del andre Freia-reklamer. Noe er rasjonelt begrunnet, noe går på følelser. Stort sett handler det om totalopplevelsen, og jeg er villig til å betale for å få eiergleden i TILLEGG til ytelsen, for å si det sånn. Og for meg er eierglede i den sammenheng et rasjonelt design, industrielt skikkelig og med udiskutable kvaliteter i materialvalg. Forøvrig sitter jeg sjelden og SER på utstyr når det lyttes seriøst, og høyttalerne er ønskelig skal forsvinne og gå i ett med rommet. Har også prøvd med tynt stoff fra gulv til tak, funker freit det, faktisk.
MEN, det beste er å slå av lyset og heller ikke ha sjenerende dioder, displays etc. fra apparaturen. Til server-basert avspilling har jeg en 12" touch-screen, og den har heldigvis "display off" funksjon enkelt tilgjengelig. Har prøvd med/uten, og det er ekstremt irriterende når lyset fra skjermen er på den ene siden i forhold til lyttestolen. ALT blir ute av balanse, og det er nesten umulig å konsentrere seg. Setter jeg den på fotskammelen i midten hjelper det noe, men så lenge lyset er på så er den allikevel et irritasjonsmoment.