|
Kabler!! ;D ;DValentino skrev:Det er alt for mye kabelprat i hifi. Tenk om hifi hadde brydd seg med det alle hører forskjell på i stedet?
Slappe greier med flat respons mener du?Valentino skrev:Selges mange elendige høyttalere i alle prisklasser
Det ser ut som et dårlig konstruert 4 veis system - hvor bass elementet mangler ;DValentino skrev:Nei. Dette er Escalante Freemont til $2000, in-room hos Stereophiles anmelder:
Burde vært skuddpremie på slikt.
Kanskje på verstingene, ja.Valentino skrev:Burde vært skuddpremie på slikt.
Ingen er uenige i dette. Det diskuteres jo opp og ned i mente mht til høyttalere på Sentralen allerede?Valentino skrev:Selges mange elendige høyttalere i alle prisklasser, ref. Toole og Olive. Beste stedet å begynne.
Olive sier jo at flat respons ikke er fordelaktig..ØivindJ skrev:Slappe greier med flat respons mener du?![]()
Dæven Valentino! Hva lags anmeldelse fikk de fra Stereophile? Litt nysgjerrig på hvordan målinger reflekterer på hvordan vi oppfatter lydens karakter. Være det kabler eller høyttalere.Valentino skrev:Nei. Dette er Escalante Freemont til $2000, in-room hos Stereophiles anmelder:
![]()
Ja, det burde det, men det er ikke rommet som spiller målingen et stygt puss da?Valentino skrev:Nei. Dette er Escalante Freemont til $2000, in-room hos Stereophiles anmelder:
![]()
Enig med U Jøgga...Jøgga skrev:Nei, ikke for mye krangling. Folk må tåle å høre andre sine sannheter.
Interessant, og underholdende, om ikke alltid lærerikt.
Hurra!! ;D ;D 8) ???larkus skrev:Jeg vurderer å dra igang en ny kabeltråd. Det har vært litt sløvt på HFS i det siste ;D
Gjør det! har forresten gått solid core også på ht siden nu, Kåre er det riktig nok ikke men av edlere vålørlarkus skrev:Jeg vurderer å dra igang en ny kabeltråd. Det har vært litt sløvt på HFS i det siste ;D
Ja, et par dB fall fra 100Hz til 10kHz synes å være foretrukket av flere enn meg.Man skrev:Det er ikke det jeg sier.
Rett men som heller nedover. Du har linket til det samme tidligere.
Jeg har også kjørt med det (flatt fra 14-100Hz og ca 3dB rett ned derfra og til 10kHz) i noen dager nå og er veldig fornøyd.Valentino skrev:Ja, et par dB fall fra 100Hz til 10kHz synes å være foretrukket av flere enn meg.Man skrev:Det er ikke det jeg sier.
Rett men som heller nedover. Du har linket til det samme tidligere.![]()
;Dtotte skrev:Jeg synes det er for mye messing om at man hører forskjell på alt og til dels om at det ikke er forskjell på noenting. Det er for lite krangling om hva en kabel faktisk kan gjøre i et anlegg og ikke minst hva man bør bruke kabler til. Dessuten er sjikanøs krangling veldig mye mer underholdende enn pastelljabbing om at "matching er alt", og "prøv selv hva som fungerer for deg".
Ja det må være ædlere for at fungere.om.s skrev:Gjør det! har forresten gått solid core også på ht siden nu, Kåre er det riktig nok ikke men av edlere vålørlarkus skrev:Jeg vurderer å dra igang en ny kabeltråd. Det har vært litt sløvt på HFS i det siste ;D...
mvh
Ja liniearitet fungerer kun hvis samtlige komponenter er de bedst mulige.Valentino skrev:Ja, et par dB fall fra 100Hz til 10kHz synes å være foretrukket av flere enn meg.Man skrev:Det er ikke det jeg sier.
Det er så mye kabelkrangling ellers at vi snakker om hørbare saker i Fallens tråd.totte skrev:Jeg har også kjørt med det (flatt fra 14-100Hz og ca 3dB rett ned derfra og til 10kHz) i noen dager nå og er veldig fornøyd.Valentino skrev:Ja, et par dB fall fra 100Hz til 10kHz synes å være foretrukket av flere enn meg.Man skrev:Det er ikke det jeg sier.
Er vi fortsatt on topic? Ikke? Hvem begynte?
Det høres jo litt avantgarde ut, men jeg skal jammen prøve selv i morgen.Valentino skrev:Bassen skal stige 10dB fra 80 til 20 Hz. (Du vart skræmt no ja?)
Totte: Du kan sikkert bruke 30hz istedet for 20hz hvis du har mere normale høyttalere (og det har du jo), og om høyttalerne dine hadde gått såpass langt ned i frekvens er det ikke nødvendigvis fordelaktig å kjøre EQ helt ned til 20hz. Det kan overloade rommet alt ettersom. Og hvor mye det skal stige beror både på rom og personlig smak, det samme gjelder hvor mye det skal helle oppover i frekvens.Valentino skrev:Det er så mye kabelkrangling ellers at vi snakker om hørbare saker i Fallens tråd.totte skrev:Jeg har også kjørt med det (flatt fra 14-100Hz og ca 3dB rett ned derfra og til 10kHz) i noen dager nå og er veldig fornøyd.Valentino skrev:Ja, et par dB fall fra 100Hz til 10kHz synes å være foretrukket av flere enn meg.Man skrev:Det er ikke det jeg sier.
Er vi fortsatt on topic? Ikke? Hvem begynte?
Bassen skal stige 10dB fra 80 til 20 Hz. (Du vart skræmt no ja?)
Men subene mine spiller flatt ned til 13-14 Hz...Man skrev:Totte: Du kan sikkert bruke 30hz istedet for 20hz hvis du har mere normale høyttalere (og det har du jo), og om høyttalerne dine hadde gått såpass langt ned i frekvens er det ikke nødvendigvis fordelaktig å kjøre EQ helt ned til 20hz. Det kan overloade rommet alt ettersom. Og hvor mye det skal stige beror både på rom og personlig smak, det samme gjelder hvor mye det skal helle oppover i frekvens.
Dette er forsovet ikke noe nytt, endel surroundreceivere lar deg kjøre en såkalt housecurve i tilleg til valgfri romkorreksjon og manuell EQ. Helt sant.