For mye kabelkrangling?

Er det for mye kabelkrangling for tiden?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Bryr meg ikke

• Totalt antall stemmer
    0
L

larkus

Gjest
Duelund_Support skrev:
Ja det må være ædlere for at fungere.
Jeg er helt enig. Det edleste metallet av alle, "lurium" er det overlegent beste for bruk i kabler.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Sletta et innlegg grunnet brudd på regel nr. 1. Hold dere til sak og ikke spekulasjoner om andre personer.

Mbare - moderator

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
totte skrev:
RoDa skrev:
totte skrev:
Valentino: Hvordan ser (så) frekvensresponsen ut videre oppover?
Ca sånn:

R
Vi må kunne si "flat". Takk for det.
totte
Temmelig padde ja!
Men.... Det kunne oppleves litt tynt på noe musikk så kanskje litt mer nivå mellom 100 og 300 hadde gjort susen?

R
Ikke umulig det. Tror forresten ikke at man kan skylde på høyttalerne i seg selv, men komboen høyttaler/rom/plassering. Anyway, det er vann under brua nå. Zu neuen Taten in diesem Haus, som man muligens har fått med seg. :)

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
larkus skrev:
Duelund_Support skrev:
Ja det må være ædlere for at fungere.
Jeg er helt enig. Det edleste metallet av alle, "lurium" er det overlegent beste for bruk i kabler.
Det opfatter jeg som et flabet indlæg. Men det er åbenbart forskel på fisk i det norske forum.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Selvfølgelig er det for mye kabelkrangling. Det er snart det eneste folk driver med her inne. Finnes det i det hele tatt ingen grenser for hvor mange kabeltråder det går an å ha gående samtidig? Tydeligvis ikke. De formerer seg raskere enn kaniner.

L

larkus

Gjest
impulse skrev:
Selvfølgelig er det for mye kabelkrangling. Det er snart det eneste folk driver med her inne.
Nettopp! Hadde det ikke vært for kabeldebattene hadde HFS vært lagt ned for lenge siden.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå må dere slutte å skrive i alle disse kabeltrådene, gutter. ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Da er det bare å dra ut proppen først som sist, spør du meg.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.954
Torget vurderinger
1
Ja, alt for mye kabelkrangling nå om dagen. Er dritt lei hele temaet, men kommer til å delta i debatten og forsvare folks rett til å høre på utstyret sitt uten å bli utsatt for sleipe insinuasjoner om at de "egentlig ikke hører hva de hører", og bla bla.

Overformynderi og pekefingermentalitet er det verste jeg vet.
Lev og la leve.
Ja til en FRI Hifisentral!
Til siste tastetrykk.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Forkynnelse av dyre kabler av kabeltroende er ikke noe bedre enn budskapet kablefornekterne predikerer. Fryktelig dårlig argumenent det der. Såkalt overmynderi og nedlatende holdninger kan man se fra begge sider. Kommer bare ann på hvilke briller man ser med.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
...eller styrken på brilleglassene, evt hvor lenge det er siden du skulle vært hos optiker.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi tar en pause med noen drodleKablerTM.

Belden og Neutrik forsølvet, for de som bryr seg om slikt...

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Jeg har faktisk blitt litt nyskjerrig på Belden etter at sjefen for Audion mente at en fornuftig kobberkabel fra Belden burde fungere bedre en mine sølvforgylte kobberkabler fra Chord Company. Sølvbelegget gir visstnok en slags effekt på huden. Han kalte det for "skin effect". Kan det være gåsehud han mener?? Er litt forvirret...Gåsehud er vel det man ønsker at en god kabel skal gi...?
Hvilken effekt kan en kabel ha på huden?
Burde jeg være bekymret?

???

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Du er lege, mann ! Får du utslett, er det vel bare å gå i medisinskapet?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
impulse skrev:
Jo hadde det bare vært så vel, men her føler jeg at det kanskje må en heksedoktor til...

Mvh
kjoenik (som i kabeldebatten har en fot i hver leir)

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
kjoenik skrev:
impulse skrev:
Jo hadde det bare vært så vel, men her føler jeg at det kanskje må en heksedoktor til...

Mvh
Du sliter med såkalt spagatlojalitet i kabeldebatten? ;D
Ikkeno' å bekymre seg for :D

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
kjoenik skrev:
impulse skrev:

Mvh
Hehe - hvor mange føtter har du egentlig. Vi har "ja"-leiren, "nei"-leiren, "kanskje"-leiren, "vet-ikke"-leiren, "vet bedre enn deg"-leiren, "vil ikke vite"-leiren - og sikkert enda noen flere leire.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Ja, du bør være bekymret. Ikke for huden, men for hørselen. Skineffekten gir utstikkende frekvenser i toppen som vil bli skadelig i det lange løp. ;D
Bluejeans og Belden er sunt!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
kjoenik skrev:
Det ville jeg være forsiktig med, var jeg deg, med mindre du ønsker utfrysing uansett hvor du går.Enten driver man med antibiotika og kirurgi ELLER med astralhealing og auraanalyse. Slik er det med kabler også.

L

larkus

Gjest
orso skrev:
Ja, du bør være bekymret. Ikke for huden, men for hørselen. Skineffekten gir utstikkende frekvenser i toppen som vil bli skadelig i det lange løp. ;D
En langt mindre kjent effekt, corioliseffekten er mye skadeligere. På ht-kabler som ligger i kurver sliter elektronene hull i isolasjonen og sprer seg vilkårlig i lytterommet. Enkelte forskere hevder at ebolaviruset egentlig er diskantelektroner som har lekket ut fra en utslitt ht-kabel.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
larkus skrev:
En langt mindre kjent effekt, corioliseffekten er mye skadeligere.
Sammen med Ekman-transport og ikke minst estuarin strøm er denne hovedproblemet, i hvert fall i MIN erfaring, i MITT anlegg, hørt med MINE ører.

L

larkus

Gjest
totte skrev:
larkus skrev:
En langt mindre kjent effekt, corioliseffekten er mye skadeligere.
Sammen med Ekman-transport og ikke minst estuarin strøm er denne hovedproblemet, i hvert fall i MIN erfaring, i MITT anlegg, hørt med MINE ører.
Det skulle ikke forundre meg om det også har med "matching" å gjøre :eek:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
totte skrev:
kjoenik skrev:
Det ville jeg være forsiktig med, var jeg deg, med mindre du ønsker utfrysing uansett hvor du går.Enten driver man med antibiotika og kirurgi ELLER med astralhealing og auraanalyse. Slik er det med kabler også.

:-\ ;) :)

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
larkus skrev:
orso skrev:
En langt mindre kjent effekt, corioliseffekten er mye skadeligere. På ht-kabler som ligger i kurver sliter elektronene hull i isolasjonen og sprer seg vilkårlig i lytterommet. Enkelte forskere hevder at ebolaviruset egentlig er diskantelektroner som har lekket ut fra en utslitt ht-kabel.
Hvad er der i glasset ? ;D Bliver nok slettet af den humørforladte moderator !

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
totte skrev:
kjoenik skrev:
Eller tatt i mot med åpne armer hvor enn jeg går...Misjonærer er jo ikke kjent for å avvise folk ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Duelund_Support skrev:
Hvad med inkvisitationen ?
Den er bare skummel for de som er hårsåre, eller har andre skin effects.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Men, bare for å svare på spørsmålet som stilles i innledningen...

Ja og nei og kanskje og vet ikke!

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vil heller si at det for mye fokus på kabler. Jeg krangler for å endre fokuset.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Har lyttet på 3 signalkabler kabler til aften Nordost Valhalla, Bertram og Duelund.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Duelund_Support skrev:
Har lyttet på 3 signalkabler kabler til aften Nordost Valhalla, Bertram og Duelund.
Gjerne fortell =)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.028
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Rekkefølge fra god til mindre god:

Duelund
Bertram
Nordost..

Am I right ?

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
pedal skrev:
Ja, alt for mye kabelkrangling nå om dagen. Er dritt lei hele temaet, men kommer til å delta i debatten og forsvare folks rett til å høre på utstyret sitt uten å bli utsatt for sleipe insinuasjoner om at de "egentlig ikke hører hva de hører", og bla bla.

Overformynderi og pekefingermentalitet er det verste jeg vet.
Lev og la leve.
Ja til en FRI Hifisentral!
Til siste tastetrykk.
Du er kansje lei av å bli utsatt for sleipe insinuasjoner, men når ble du oppfordret til å finne deg en annen hobby, et annet forum, eller om ikke annet bare å la være å skrive noe fordi du hører forskjell på kabler? I det minste burde du innse at du er i mindretall, og derfor burde du holde meningene for deg selv!

Jeg har sett ting skrevet fra konservativ side de siste par årene som virkelig har fått meg til å lure på hva som bor i folk. På den annen side er det kansje like greit siden vi bor i en del verden der vi aldri vil få oppleve et virkelig "Taliban". Dette forumet gjør det litt lettere å forestille seg slike ting!

M

musicus

Gjest
Når man først snakker om å undres, så kommer en vel heller ikke forbi at det er høyst merkelig at visse kan skrive så mye, så ofte, om noe de alikevel hverken hører, eller tror på effekten av, jeg tror derimot det finnes både piller og diagnoser for slikt...

mvh

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
om.s skrev:
Når man først snakker om å undres, så kommer en vel heller ikke forbi at det er høyst merkelig at visse kan skrive så mye, så ofte, om noe de alikevel hverken hører, eller tror på effekten av, jeg tror derimot det finnes både piller og diagnoser for slikt...

mvh
Ja, jeg kan levende forestille meg hvordan du ville medisinere slike ting. Det er heller ikke første gang du presenterer den visjonen!

Topp Bunn