Ser du ønsker at dataen skal stå i et annet rom. Da vil Squeezebox være et naturlig valg, spør du meg. Du trenger da en PC/Mac med endel lagringsplass. Et trådløst nettverk eller kabling. Man kan også knytte Squeezeboxen "direkte" til PC ved en såkallet krysset nettverkskabel.
Jeg er jo ganske treg, det tar mig evigheter å bestemme mig for noe som helst, avveier fordeler, ulemper, pris, design osv osv. Når jeg har bestemt mig er produktet som regel utgått eller andda verre, blitt vintage i mellomtiden....
Kan ikke bestemme mig nå heller. Har en HP pc med, vel ca. 225 GB harddisk, har rippet ca. 50 cd´er og har 192 GB tilgode mht plass. Ripper med ITunes Lossless.
Nå har jeg bestilt bredbånd fra Telenor.... , men da denne boksen vil sitte sammen med pc´en vet jeg ikke om jeg kan utnytte Squeezeboksens radiokanaler. Kan ikke så mye om data må jeg innrømme...
Tanken var å få en Squeezeboks og en router, ha pc´en i rommet ved siden av stuen og route signalet trådløst til Squeezeboksen inne i stuen.
Mht DAC klarer jeg ikke bestemme mig. har en Bryston B-100 SST (det var min der blev brukt i testen i Fidelity)som jeg jo kanskje kan få montert DAC i, denne skulle etter sigende være veldig god. Må dog undersøke om de kan sette DAC i den, normalt skal dette bestilles fra fabrikken når forsterkeren bestilles.
men da ville jeg jo slippe en ekstra boks, og kabler. Bryston´en har 2 Toslink og 2 spdif innganger.
Betjening av Squeezeboksen er ikke noe problem, der er 4 meter fra stereoen og inn i soverommet hvor pc´en står, da kan jeg springe å lage spillelister osv.
Der er litt for mange ting jeg ikke er sikker på her, så jeg sitter litt på gjerdet.......