Fordommer, og respektløshet for andres preferanser

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Anonym skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:
Ja, her er det flere ting som innfris, bl.a. det man kaller voldelig retorikk.

Avsender ch definerer utfra sin ethos et budskap beregnet på de audiofilt rene i troen, pathos blir så denne faneviftingen, der ch former sin appell (logos) til dem som ikke er rene i troen - be gone - sier han. Man kunne ønsket mer velformulerte beskrivelser, men alle teknikkene fra voldelig retorikk er til stede:

Innlemmelse - oss
Utestengelse - dem
Avvik fra den sanne tro
Assosiasjon med en avvikerkaste
Oppfordring til handling.

Godt gjort.
På tide enkelte andre også tar til seg ting?
Eller, er det utenkelig?
For min del så er jeg altfor opptatt av å "ronke mitt patetiske og overoppblåste ego".

For å holde meg til topic så er det jo naturlig at det er uenighet på et diskusjonsforum, det ligger jo i navnet. Hvis det er så vanskelig å godta at alle ikke er enige eller at egne erfaringer ikke er allmengyldige bør man vurdere å si opp internettabonnementet siden internett er for sterk kost.
Vel, hvis du virkelig har behov for det så burde du kanskje gå noen runder med deg selv og revurdere / endre holdningene dine, evt ? ?

Det er ikke diskonsensus som er problemet her, men måten det formidles på av noen av medlemmene her inne. Jeg er da fullstendig klar over at man har indviduelle erfaringer, standpunkter og preferanser, men det gir ikke en automatisk rett til å påstå at ens erfaringer, etc er bedre og mer verdifulle enn andres for det. Det kalles gjensidig respekt, rett og slett.

Ha en forts. fin kveld.

Mvh :)

PS nyter en skive av Emma Shapplin nu, deilig musikk å avslutte dagen med:) Ja, jeg vet at det var off topic, men klarte bare ikke å dy meg ;D

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
lars_erik skrev:
DoMentor skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Avsender ch definerer utfra sin ethos et budskap beregnet på de audiofilt rene i troen, pathos blir så denne faneviftingen, der ch former sin appell (logos) til dem som ikke er rene i troen - be gone - sier han. Man kunne ønsket mer velformulerte beskrivelser, men alle teknikkene fra voldelig retorikk er til stede:

Innlemmelse - oss
Utestengelse - dem
Avvik fra den sanne tro

Godt gjort.
Eller, er det utenkelig?
Vel det er lov å håpe, vettu ;)

Nils Arne Eggen har måttet forlate skuta- mot egen vilje, så nå er det neppe "Håp in hænging snåre" lengre...
Vel, til tross for at jeg er bergenser så har jeg alltid hatt sansen for N A pga at han er så trygg på seg selv og sitt verdigrunnlag, mao det appellerer til meg iallefall :)

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
lars_erik skrev:
DoMentor skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Innlemmelse - oss
Utestengelse - dem
Avvik fra den sanne tro

Godt gjort.
Eller, er det utenkelig?

Nils Arne Eggen har måttet forlate skuta- mot egen vilje, så nå er det neppe "Håp in hænging snåre" lengre...
Natta da, L E :)

We hørs ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.690
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
DoMentor skrev:
lars_erik skrev:
DoMentor skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Innlemmelse - oss
Utestengelse - dem
Avvik fra den sanne tro

Godt gjort.
Eller, er det utenkelig?

We hørs ;)

Jepp :)
Charlie Haden har spilt natta-musikk her nå.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
lars_erik skrev:
DoMentor skrev:
lars_erik skrev:
DoMentor skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Innlemmelse - oss
Utestengelse - dem
Avvik fra den sanne tro

Godt gjort.
Eller, er det utenkelig?

We hørs ;)

Jepp :)
Charlie Haden har spilt natta-musikk her nå.
Oki, aldri hørt / hørt om faktisk, men sikkert god musikk :) Hørt / hørt om Emma Shapplin da ? ? Hvis ikke bør du sjekke det ut, har en stemme som bare er helt avsindig vakker :D

En forts. vakker og fredelig natt ønskes deg :)

PS nu er vi vel egentlig litt off topic her, så vi får håpe at kranglemafiaen ikke oppdager oss, sorry jeg måtte bare... hydr, hydr ;D ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.690
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Charlie Haden er en ståbassist, som spiller feelgood-jazz sammen med andre musikere. Magisk musikk. Har sendt deg en mail i sakens anledning :)
Fikk tips om den på forumets uten tvil beste tråd- "Hva lytter du til i dag". Stikk innom ved høve ;)

Emma skal jeg få meg en lytt til.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.690
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
;D ;D ;D ;D
Er dette mannen bak «Anonym"?

Ikke lenger «Anonym»? Er Kjetil Bragli Alstadheim mannen bak «Kongepudler» og de andre røverromanene om norsk maktelite?

Vedlegg

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
DoMentor skrev:
ch skrev:
Ja, hvor er moderatorene? Når ble dette en akustikktråd?

Til det; hvordan kan folk være så sikre at et lyddødt rom lyder så ille? Har de prøvd det?
Og hvis de har, har det vært med tilstrekkelig godt utstyr?
Kan det være at det er underdimensjonerte forsterkere og feilkonstruerte høyttalere som er problemet, og ikke mangelen på kunstig tilsetning i form av rom-refleksjoner?
Og hvis det er stereo som har mangler, hvordan vil multikanal lyde i et lyddødt rom? Meget bra, gjetter jeg.
Jeg minner igjen på at musikk gjennom hodetelefoner - ingen rombidrag - lyder meget bra for mange av oss.

Så OT,eller kanskje ikke.
Re. den såkalte kunnskapsforakten som enkelte sies å ha.
Ikke enig.
Reell kunnskap fremført på en saklig måte og on topic blir stort sett satt pris på.
At enkelte audiofile ikke setter pris på hobbypsykologer og "kunnskap" som åpenbart er mer av typen gjengivelse av nettartikler enn reell kompetanse, burde ikke være så overraskende på et audiofilt forum som HFS, spesielt med den uhøflige, nedsettende og nærmest anti-audiofile formen den tar.

Det største problemet på HFS er ikke de påstått "kunnskapsforaktende", men at en forholdsvis liten, men vokal del av forumet tilsynelatende har de anti-audiofile drittsekkene på hydrogenaudio.com som forbilder.
"be gone" sier jeg.
...... eller når ble det nok en unødvendig og overflødig kabeltråd ? ? :( Jeg er mildt sagt "imponert" både over enkeltes kvalmende og gigantiske behov for å ronke sitt patetiske og overoppblåste ego, og plage oss andre med det både i denne og i div. andre tråder, og over moderatorenes tilsynelatende manglende evne og vilje til å rydde i tråden for å holde den on topic. Men når det er sagt har jo denne tråden i større og større grad blitt et skrekkeksempel på hva jeg prøvde å tematisere. Så sånn sett har kan man vel konstatere at den har blitt meget avslørende mht enkeltes holdninger her inne, ja.

Mht at noen beskylder meg for å be MIN kjære om støtte vil jeg bare si at det sier mer om deres ynkelige holdninger, kvinneforakt og ikke minst FORDOMMER enn om meg... Du verden så skummelt det er når en kvinne både liker hifi, og tom tør å tale Roma midt imot, ja.

En forts. flott kveld ønskes dere alle.

Mvh

PS 1000 hjertelig takk for støtten :)

Yeeees.... come over to The Dark Side.......

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
lars_erik skrev:
;D ;D ;D ;D
Er dette mannen bak «Anonym"?

Ikke lenger «Anonym»? Er Kjetil Bragli Alstadheim mannen bak «Kongepudler» og de andre røverromanene om norsk maktelite?
Tror ikke det er like mange som er nysgjerrige på hvem som gjemmer seg bak nicket mitt.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.704
Sted
Phobos
Anonym blir vel ikke noe mer anonym enn de fleste andre her på forumet med fiktive nicks, selv om han heter anonym. Nok en gang spiller hjernen noen et puss.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.690
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
marsboer skrev:
Anonym blir vel ikke noe mer anonym enn de fleste andre her på forumet med fiktive nicks, selv om han heter anonym. Nok en gang spiller hjernen noen et puss.
Du klarte å tolke det ut av dette spøkefulle innlegget?
Mannen er jo synsk! 8)

Phonic

Medlem
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
4
marsboer skrev:
Det er ikke rart det krangles om kabler.
Det finnes 2 millioner veier til Rom når det gjelder kabler siden alle kablene egentlig låter likt i følge vitenskapen, men de ulike trossamfunnene mener det er forskjell.
Med andre ord har man en situasjon hvor alle egentlig hører den samme fantastiske lyden fra sine kabler, men de TROR akkurat hans/hennes kabler er unike lydmessige.
Da MÅ det bli krangling. Og det beste er at de alle faktisk har rett i at hans/hennes kabler er best. De låter nemlig likt! ;D
Etter åpnings innlegget er det helt rått å komme med denne, må le litt da. Hfs har uhelbredelig kabelinfluensa ;D

Støtter trådstarter, litt mer Kardemommelovven tror jeg kler forumet, og for de som har glemt så er den som følger:
"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil. "

Topp Bunn