Music4all
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.04.2009
- Antall liker
- 7
Vel, hvis du virkelig har behov for det så burde du kanskje gå noen runder med deg selv og revurdere / endre holdningene dine, evt ? ?Anonym skrev:For min del så er jeg altfor opptatt av å "ronke mitt patetiske og overoppblåste ego".lars_erik skrev:På tide enkelte andre også tar til seg ting?vredensgnag skrev:Ja, her er det flere ting som innfris, bl.a. det man kaller voldelig retorikk.
Avsender ch definerer utfra sin ethos et budskap beregnet på de audiofilt rene i troen, pathos blir så denne faneviftingen, der ch former sin appell (logos) til dem som ikke er rene i troen - be gone - sier han. Man kunne ønsket mer velformulerte beskrivelser, men alle teknikkene fra voldelig retorikk er til stede:
Innlemmelse - oss
Utestengelse - dem
Avvik fra den sanne tro
Assosiasjon med en avvikerkaste
Oppfordring til handling.
Godt gjort.
Eller, er det utenkelig?
For å holde meg til topic så er det jo naturlig at det er uenighet på et diskusjonsforum, det ligger jo i navnet. Hvis det er så vanskelig å godta at alle ikke er enige eller at egne erfaringer ikke er allmengyldige bør man vurdere å si opp internettabonnementet siden internett er for sterk kost.
Det er ikke diskonsensus som er problemet her, men måten det formidles på av noen av medlemmene her inne. Jeg er da fullstendig klar over at man har indviduelle erfaringer, standpunkter og preferanser, men det gir ikke en automatisk rett til å påstå at ens erfaringer, etc er bedre og mer verdifulle enn andres for det. Det kalles gjensidig respekt, rett og slett.
Ha en forts. fin kveld.
Mvh
PS nyter en skive av Emma Shapplin nu, deilig musikk å avslutte dagen med Ja, jeg vet at det var off topic, men klarte bare ikke å dy meg ;D