Foretrukket lyttevolum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    3.077
    Torget vurderinger
    0
    kan ikke huske sist jeg hadde volumet på gjennomsnittet av hva folk har det på her inne(85)
    spiller som regel fra 65 til 75 db. greit og ha hørsel når er blir gammel og ^^. jeg har vertfall ikke planer om og ha høreapparat når jeg er 60+^^
    hmmmm......en helt vanlig dialog mellom 2 mannlige personer ligger på ca 66-67dB

    støyen i bil er på ca 85-87dB målt på E-18 gjennom Vestfold......og med musikk på lydanlegget i bilen? en del mer...dB :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    innebyggete forsterkere ikke er en god løsning i en high-end høyttaler. Det hjelper ikke at det man får enda mer varme fra elektronikken. Da vil avkjølingen også ta lengre tid.
    Gi dem luft! Putt dem i en H-ramme så de får luft!
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Hei :)
    Jeg liker og spille i et behagelig volume på min resiver ligger jeg på ca -50-40 :) Men jeg elsker og trøkke på til 0 også til tider . komemr ann på dagsformen gleder man seg til noe og er glad og happy øker volumet deretter føler jeg :) Ikke minst med noe godt i glasset da er er jo lyden aldrig høy nok :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    B&O Tech: Listening Tips & Tricks – earfluff and eyecandy
    /

    This is why, when researchers are doing real listening tests, they have to pay very careful attention to the listening level. And, if the purpose of the listening test is to compare two things, then they absolutely must be at the same level. If they aren’t, then the results of the entire listening test can be thrown out the window – they’re
    worthless

    equal_loudness_normalised_zoom.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn