De er blitt utrolig svake. Det virker som materialet har blitt veldig tynt og mykt. Det er nesten som å klemme sammen en smørklatt. Og kabelen kan ofte bare trekkes rett ut etterpå.Hva er galt med kabelsko fra Biltema?
Da kommer jeg nok til å forsøke den jeg linket til fra Elfa. Gammel boks fjernes, og rød leder føres sammen igjen der. Resten av forandringene skulle da bli slik, om jeg har skjønt deg og Audiomix riktig:Nei det skal ikke mye til at slikt løsner. med høy strøm og høy spenning, så blir ting varmt. Når det blir varmt, så utvider det seg. Og da løsner det. Så sukkerbit er egentlig temmelig fy fy Om du må skjøte. så kan du bruke skruterminal blokk for spadesko eller ringkabelsko som er fastskrudd i chassis og isolert. Eller skjøtekabelsko for lodding og isolere di godt.
Er klar over det, har lest litt. Jeg hadde et tinn som jeg kjøpte for 10-12 år siden, tror muligens det hadde bly. Finner det pokker ikke igjen. Vel, det er bare å prøve seg fram med noen kabelstumper før jeg går på forsterkeren. Om jeg ikke får det til, får det bli en annen skjøtemetode.Hvis du skal ha det greit som lodder bør du bruke gammeldags loddetinn med bly.
Det er en slags kappe av plast med noe avrundede kanter der, bildet er noe misvisende. Det er ikke metall. Kablene beveger seg ikke når ampen står på gulvet og spiller.Liker ikke de ledninger skal ind i det hul med forholdsvis skarp metalkant.
Stemmer, 6.3A. Jeg kjøper en pakke med 10A og forsøker mer. Noe during ved påslag er vanlig for denne forsterkeren også, og det gir seg etter noen sekunder og man har den vanlige akseptable duringen som varierer etter hvor mye DC det er på nettet. Men slik det var i dag er ikke normalt, det var skikkelig kraftig. Og jeg kunne høre intervallene på softstart etterhvert som den økte spenningen. Ca. hvert sekund økte duringen inntil sikring røk.6A sier du?? ikke 6.3??? 6A er typisk rask sikring. 6.3A er treg sikring.
Første gang jeg prøvde i dag så startet forsterkeren normalt men med litt mer during, og det vanlige klikket etter 5-6 sekunder kom. Ca 10 sekunder etter dette røk sikringen, mens jeg fortsatt hørte noe mer during enn normalt. Etter dette hadde jeg bare 6.3A sikringer, og jeg rotet meg vel bort med innstillingene. Takker for tips, men jeg er nok skeptisk til om jeg får dette til å funke akseptabelt. Kjøper en pakke med sikringer og gir det ett forsøk til før jeg kaster inn håndkleet.Som sagt tidligere, så snakket du om 6 sekunder. det er et utgangspunkt. også er det plenty uforutsette ting her. prøv å starte ved ca 30% oppstartspenning.
men ja. bruk gjerne 10A i forsterkeren til dette er løst.
Det var mitt første svar. og gjentatt flere gangerHar bare skum lest.
Hva med å snakke med produsenten?
Hvis han eksisterer.
Husk at dette er sterkstrøm.
Ikke for pingler altså.
Drossel. nå får du pokker meg gi deg med de paralellkoblede thermistor sofststartene dine. har jeg ikke akkurat bevist den der rett??????Class A Power Amplifier Soft Start Delay Temperature Protection Board 220V 100A | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Class A Power Amplifier Soft Start Delay Temperature Protection Board 220V 100A at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
???Drossel. nå får du pokker meg gi deg med de paralellkoblede thermistor sofststartene dine. har jeg ikke akkurat bevist den der rett??????
og du fortsetter å anbefale den. forstår du i heletatt hva som foregår inni der????
De fleste taler om 2-3 sekunder. Nogle går faktiskt længere ned.Så da prøver jeg å øke oppstart tid og å øke spenningen. Oppstart spenning varierer fra 10 til 50%, og tiden varierer fra 1 til 60 sekunder. Hva gjetter du kan være optimalt for forsterkeren? Som sagt, uten indikatorer må man bare prøve seg fram med de små skruene på boksen som justerer dette.
Gi meg et bud,Det er nesten så jeg tilbyr meg å kjøpe monoblokkene dine bare for å finne ut hva som skjer her.
Problemet er jo at jeg ikke vet hva jeg skal se etter om jeg prøvde noe sånt, og ikke har jeg utstyr til så mye heller.Kan du låne en variotrafo og starte langsomt op igen uden softstart? Det ville jeg altid prøve.
+1 til @Armand.Jeg gjetter at det er noe annet feil med feil med forsterkeren og at dette er grunnen til at soft start røk i utgangspunktet
Så godt jeg har kunnet. Har sett på kabler og IEC og andre kontaktpunkter.Har du tjekket for kortslutninger?