Og vinneren er: picpac med stråbildet:
Flotte farger og enkel ren komposisjon. Bildet minner meg om hvordan det var å ligger på bakken å se opp mot himmelen den første vårdagen med sikkelig varme fra sola engang i barndommen.
Komponenten: Bildet med vannet og trærne lå også veldig godt ann og må få hederlig omtale. Tror dette bildet ville fungere enda bedre på et stort format, mens det på en liten dataskjerm kanskje prøver å formidle litt for mye? Månebildet er også et godt bilde synes jeg. Sauebildet kom kanskje litt på mellomdistanse. Det to hovedpersonene (de to med de sløve blikkene rettet mot kamera) får litt liten plass i bildeflaten synes jeg.
Gjestemedlem: Fossen er mektig, men bildet ble litt tamt likevel, kanskje pga været? Fjorden og båten kom vel kanskje også litt brått på. Komposisjonen synes jeg sitter bra, men ete ller anet med dybdeskarphet, bevegelsesuskarphet på båten gjør at bildet faller litt igjennom teknisk. Hadde du lagt inn bildet av trikkeskinnene som flettes sammen i konkurransen tror jeg nok du hadde vunnet. Det er et skikkelig godt bilde
Frans: Bildene fra Nord Norge var det også spennenede å se. Har bare vært nord om Trøndelag en gang, men har en halvveis avtale om å reise nordover til Lofoten/Andøya/Tromsø til sommeren. Det håper jeg blir noe av etter å ha sett bildene dine.
JanI: Dette er vel Mongstad kanskje? Bildet er greit nok komponert og slikt, men det er vel som du sier: kvaliteten blir ikke allverdens på et mobilkamera og ihverfall ikke på landskap som dette. Ansel Adams brukte vel endel 10"x8" storformat kamera når han fartet rundt og laget sine mesterverk tror jeg.
Waffen: Tok du bildet i røykepasuen? ;D Bildet blir ihvertfall sånn litt midt i mellom for min del. Ikke lar du sneipene dekke stor nok del av bildeflaten til at det blir et tema og ikke viser de landskapet de ligger i noe særlig.
Oddgeir: Likte stolene dine jeg. Den ensartede fargen og dråpene på stolene gjorde dette til et rolig enkelt bilde som likevel er verd å se en gang til på.
MonkeyContryAudio: Isbildet er jo nesten abstrakt og et bilde jeg liker godt. Likevel, sammenlignet med minnet om den første vårsola som varmer ansiktet mens man ligger på ryggen og gjør ingenting når ikke isødet ditt helt opp.
Jurassic: Ganske bratt der eller? Minner om frodige vestlandslier fra sommerferiene for lenge siden. Bildet er forøvrig fint det, men jeg synes kanskje detaljene glir litt i hverandre?
Zorry: Din dust! Nå må du slutte å plage oss med unaturlig blå vestlandsfjorder og morkne byporter i Fredrikstad!