Fotokonkurranse runde 8- Ditt landskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• frans

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Antall liker
    2
    Tar med et siste bilde i denne omgang. Dette er et bilde som viser Stjernøya til venstre og Seiland helt til høyre. Det pussige med dette bildet er symmetrien i landskapet. Man kan se at landskapskonturene nærmest gjentar seg selv, men på et høyere nivå. Tilfeldig? Sikkert. Det høyeste fjellet midt på bildet er "Kjerringa" som strekker seg 969 meter over havet. På ungdomsskolen fartet vi hverdag over dette sundet i både stilla og storm.

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ErosLoveking skrev:
    oddgeir skrev:
    Av interesse?
    Tør dere det?

Grønland jo!! ;) ;) ;)
    Er vel ingen her som har noe imot eskimoer vel... ;)

Litt underlig benevnelse på den plakaten da... i morgen..

Ellers må jeg jo minne alle på at nå er det siste sjanse til å delta i denne runden.
    Etter at dette temaets vinner er kåret lager vi en avstemning hvor vi kårer en hovedvinner.

Jeg foreslår at fristen settes til førstkommende tirsdag etter 12.00, da har det gått to uker, og det kommer vel neppe inn så mange flere bilder nå.

J

Jurassic

Gjest
    Henger på Tøyen de gangene jeg er i Oslo jeg.
    Men nå regner jeg egentlig med at du ikke siktet til meg når du skrev tør dere det? 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    Tør dere det?

Grønland jo!! ;) ;) ;)
    En kvinnelig kollega av meg ble forsøkt voldtatt av en pakistansk taxisjåfør fredag for en uke siden.
    Hun berget seg ved å rope til en passerende taxi. Heldigvis var det norsk sjåfør i denne bilen.

"Tør dere?"

Idiot.

J

Jurassic

Gjest
    oddgeir skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Tør dere det?

Grønland jo!! ;) ;) ;)
    En kvinnelig kollega av meg ble forsøkt voldtatt av en pakistansk taxisjåfør fredag for en uke siden.
    Hun berget seg ved å rope til en passerende taxi. Heldigvis var det norsk sjåfør i denne bilen.

"Tør dere?"

Idiot.
    Idiot kan du være selv.

J

Jurassic

Gjest
    Nå er dette en fototråd så den bør ikke bi for infisert med rasismediskusjoner.
    Men personlig er jeg motstander av stigmatisering av grupper, uavhengig av alder, rase, legning og religion.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jurassic skrev:
    Men personlig er jeg motstander av stigmatisering av grupper, uavhengig av alder, rase, legning og religion.
    Men altså ikke kjønn..?

G

Gjestemedlem

Gjest
    En fotokonkurranse er godt egnet til å være fri fra nok en muslimnegervoldtektsmannsdebatt.

Med mindre dette blir ukens tema fra neste vinner...

Så ut på tur med kamera Kompo og Oddgeir... det er fint vær i dag.

J

Jurassic

Gjest
    Komponenten skrev:
    Jurassic skrev:
    Men altså ikke kjønn..?
    Selvsagt kjønn også.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Gjestemedlem skrev:
    En fotokonkurranse er godt egnet til å være fri fra nok en muslimnegervoldtektsmannsdebatt.

Med mindre dette blir ukens tema fra neste vinner...

Så ut på tur med kamera Kompo og Oddgeir... det er fint vær i dag.
    Det var ikke Oddgeir eller jeg som begynte dette, du kan kanskje skylde på den skyldige om du først skal være dommer.

Har allerede tatt bilde i dag jeg, flott vær. :)
    Dessuten har jeg rød genser på meg.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Da må jeg bare beklage avsporingen som ballet litt på seg her.

Ved første øyekast virket den fotoflyeren/plakaten eller hva en skal kalle den rimelig amatørmessig og kjip.
    Ved nærmere betraktning og ettertanke, egentlig veldig kul. Den "bangla"-estetikken passer jo veldig godt inn for området.

Litt bildebetraktning fra mitt hold, for det er vel bilder denne tråden handler om egentlig? ;)

Mvh
    "Idiot"

zorry

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Antall liker
    0
    Komponenten skrev:
    ....
    Jeg foreslår at fristen settes til førstkommende tirsdag etter 12.00, da har det gått to uker, og det kommer vel neppe inn så mange flere bilder nå.
    Fristen blir nok litt utpå kvelden på tirsdag ja. Tror vi like godt sier kl 20.00 (må komme meg hjem fra jobb og få meg litt mat før jeg gyver løs på oppgaven tenker jeg)

Ellers: bare driv på videre og send inn bilder folkens! Jeg trengeeer maaangeeee!! ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:

"Idiot"
    Jeg iler til og erklærer idiot-tittelen for død og maktesløs. ;) Beklager utblåsningen, er litt "preget" av det som hendte.
    Ellers så begynner fotoutstillingen i dag. På Grønland. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    oddgeir skrev:
    ErosLoveking skrev:

"Idiot"
    Jeg iler til og erklærer idiot-tittelen for død og maktesløs. ;) Beklager utblåsningen, er litt "preget" av det som hendte.
    Ellers så begynner fotoutstillingen i dag. På Grønland. 8)

Trist å høre om kollegaen din, får håpe det går bra med henne, du må hilse så mye og si at vi føler med henne.

Får vel ikke sett denne fotoutstillingen, men har vært på en del andre, det er alltid kjekt å se andres bilder.

Ingen her som har utsikt til f.eks.Grønland? Kan jo være aktuelt med sånne bilder også, alle har en utsikt, og det ene landskapet kan vel være like godt som det andre, billedmessig i alle fall.

Da er altså fristen til å delta kl.20. på tirsdag.

J

Jurassic

Gjest
    Skal til tøyen til torsdagen, hvis dere forskyver fristen 3 dager kan jeg ta bilde av en muslim 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Kjekt at du og blir med her Oddgeir... nå må resten og hive seg rundt før det er for seint... :)
    Siste sjanse i morgen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Kjekt med et tema som ikke er sesongavhengig, så man ikke blir lurt til å tro at men har bedre tid enn man har.
    Da jeg kom tilbake fra ferien var fristen for å vise feriebilder over. Høst-seansen var også plutselig over, lenge før høstfargene dukket opp i bymarka.

Mitt landskap... Jeg kan jo ta bilder fra sweetspoten min som viser at det ikke helt stemmer at Nidelven er stille og vakker. Dersom slusene er åpne i leirfossene er den heller vill og vakker.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    BT skrev:
    Kjekt med et tema som ikke er sesongavhengig, så man ikke blir lurt til å tro at men har bedre tid enn man har.
    Da jeg kom tilbake fra ferien var fristen for å vise feriebilder over. Høst-seansen var også plutselig over, lenge før høstfargene dukket opp i bymarka.

Mitt landskap... Jeg kan jo ta bilder fra sweetspoten min som viser at det ikke helt stemmer at Nidelven er stille og vakker. Dersom slusene er åpne i leirfossene er den heller vill og vakker.
    Ja her må man være blant de kjappe... ;D
    De første rundene var fristen bare en uke, og det gikk jo greit. Ferie-temaet varte jo lenge og vel, men høst-temaet kom litt tidlig ja. Men nå har du hatt to uker på deg til dette temaet, så det burde du vel muligens ha rukket, med litt pågangsmot.. ;)

Det er lov med tolking av tema, bruke fantasien og slå deg løs med Nidelven eller hva som måtte befinne seg i landskapet ditt, mentalt eller fysisk..Du kan jo holde oss oppdatert på hvordan det gror mellom belegningssteinene om ikke annet.. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Kan vel ikke bryte tradisjonene, så jeg får vel hive med et sauebilde denne gangen og... ;)

Vedlegg

zorry

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Antall liker
    0
    Og vinneren er: picpac med stråbildet:

Flotte farger og enkel ren komposisjon. Bildet minner meg om hvordan det var å ligger på bakken å se opp mot himmelen den første vårdagen med sikkelig varme fra sola engang i barndommen.

Komponenten: Bildet med vannet og trærne lå også veldig godt ann og må få hederlig omtale. Tror dette bildet ville fungere enda bedre på et stort format, mens det på en liten dataskjerm kanskje prøver å formidle litt for mye? Månebildet er også et godt bilde synes jeg. Sauebildet kom kanskje litt på mellomdistanse. Det to hovedpersonene (de to med de sløve blikkene rettet mot kamera) får litt liten plass i bildeflaten synes jeg.

Gjestemedlem: Fossen er mektig, men bildet ble litt tamt likevel, kanskje pga været? Fjorden og båten kom vel kanskje også litt brått på. Komposisjonen synes jeg sitter bra, men ete ller anet med dybdeskarphet, bevegelsesuskarphet på båten gjør at bildet faller litt igjennom teknisk. Hadde du lagt inn bildet av trikkeskinnene som flettes sammen i konkurransen tror jeg nok du hadde vunnet. Det er et skikkelig godt bilde

Frans: Bildene fra Nord Norge var det også spennenede å se. Har bare vært nord om Trøndelag en gang, men har en halvveis avtale om å reise nordover til Lofoten/Andøya/Tromsø til sommeren. Det håper jeg blir noe av etter å ha sett bildene dine.

JanI: Dette er vel Mongstad kanskje? Bildet er greit nok komponert og slikt, men det er vel som du sier: kvaliteten blir ikke allverdens på et mobilkamera og ihverfall ikke på landskap som dette. Ansel Adams brukte vel endel 10"x8" storformat kamera når han fartet rundt og laget sine mesterverk tror jeg.

Waffen: Tok du bildet i røykepasuen? ;D Bildet blir ihvertfall sånn litt midt i mellom for min del. Ikke lar du sneipene dekke stor nok del av bildeflaten til at det blir et tema og ikke viser de landskapet de ligger i noe særlig.

Oddgeir: Likte stolene dine jeg. Den ensartede fargen og dråpene på stolene gjorde dette til et rolig enkelt bilde som likevel er verd å se en gang til på.

MonkeyContryAudio: Isbildet er jo nesten abstrakt og et bilde jeg liker godt. Likevel, sammenlignet med minnet om den første vårsola som varmer ansiktet mens man ligger på ryggen og gjør ingenting når ikke isødet ditt helt opp.

Jurassic: Ganske bratt der eller? Minner om frodige vestlandslier fra sommerferiene for lenge siden. Bildet er forøvrig fint det, men jeg synes kanskje detaljene glir litt i hverandre?

Zorry: Din dust! Nå må du slutte å plage oss med unaturlig blå vestlandsfjorder og morkne byporter i Fredrikstad!

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Da får vi gratulere Picpac med seieren atter en gang, flott bilde!! :)

Og da har vi faktisk hatt 8 runder med diverse tema.
    Jeg kommer til å lage en avstemning, hvor alle kan få stemme frem et endelig vinnerbilde fra denne konkurransen.

Om det er interesse for å fortsette med fotokonkurransen bør vi vel kanskje lage en ny tråd, jeg kan gjøre det og. Da blir det Picpac som skal velge tema og være dommer.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja, jeg synes også vi bør fortsette.
    Men er det noe vi bør endre på i opplegget?
    Hadde det vært en ide og bestemt temaene i forkant så man har god tid på seg til å ta bilder når et godt motiv dukker opp? Bør man ha lengre tidsfrister?
    Andre forslag? Hva skal til for å få med flere?

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Fristen er ut og dette er ikke mitt typiske landskap, men jeg fant denne på trappa i dag. Koser seg i høst solen.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn