Fotokonkurranse runde 8- Ditt landskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Vinteren nærmer seg, det er på tide å få veden i hus.

    Frode


     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Sånn generelt synes jeg ikke man skal være alt for opphengt i temaet, det er der bare for å ha en slags rettesnor, poenget er uansett å få sett fine bilder, og alle har jo sin tolkning av et tema, det er ikke så mye som er helt rett eller helt feil der..
    Livets høst er jo en mulig variant, det er lov å bruke fantasien..
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Denne var vanskelig. Hadde faktisk ikke så mange høstbilder til tross for at det er da naturen er på det mest fargerikeste. Dette bildet får så duge. Høsten er kommet med sine mørke skyer på himmelen som varsler både mørkere dager, regn og skodde og farvel til varme og solrike dager....
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Kanskje på tide å felle en dom her nå Valentino?

    Sånn generelt vil jeg si til neste rundevinner at det er lurt å tenke ut et tema som er litt vidt, f.eks en farge, eller noe som kan tolkes på flere måter, sånn at flere føler de har bilder de kan delta med.
    Da får man kanskje opp deltagelsen litt..?
     

    zorry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Riktignok ikke rust, men forfallet er vel likevel tydelig?
     

    Vedlegg

    K

    kbwh

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Domfellelse?
    Jeg synes dette var vanskelig helt til zorrys som kom inn for en halvtime siden, som vinner. Vemodig og fargerikt foto av to gamle venninner som sikkert har fått med seg litt av hvert gjennom årene.

    Kompos kuer på engen i gråværet lå godt an, men det var noe sommerlig over det allikevel. Gjestemedlems innhøstingsbilder var fornøyelige, men grasslått bedriver man jo hele sommeren.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Gratz Zorry. Flott bilde med fine farger!
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Gratulerer så mye til Zorry, flott bilde, ellers regnet jeg med at hundebildet kom til å vinne, det var også fint synes jeg. Nå hadde vel ikke jeg med noe ku-bilde denne gang , det var vel Hagto det, om det ikke er Valentino som sliter litt med å skille sauer fra kuer da… ;)

    OK, da er det klart for nytt tema. Vi sier at dette blir siste runde i denne omgang, så tar vi en avstemning over de 8 vinnerne og om det er ønske om det kan vi begynne på en ny runde etter det.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Komponenten skrev:
    Gratulerer så mye til Zorry, flott bilde, ellers regnet jeg med at hundebildet kom til å vinne, det var også fint synes jeg. Nå hadde vel ikke jeg med noe ku-bilde denne gang , det var vel Hagto det, om det ikke er Valentino som sliter litt med å skille sauer fra kuer da… ;)

    OK, da er det klart for nytt tema. Vi sier at dette blir siste runde i denne omgang, så tar vi en avstemning over de 8 vinnerne og om det er ønske om det kan vi begynne på en ny runde etter det.
    Vi kan jo også fortsette ut året og så kåre årets bilde i vinter en gang?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Beklager at jeg ikke klarte å skille krøtter fra får, eller Hagto fra Kompo.
    Bredbåndet her er litt smalt, denne tråden laster mer enn langsomt for en utålmodig latiner, og det kan synes som at hukommelsen har smalbåndet forbindelse til fingrene.

    Hundebildet var fint det også.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Gjestemedlem skrev:
    Komponenten skrev:
    Gratulerer så mye til Zorry, flott bilde, ellers regnet jeg med at hundebildet kom til å vinne, det var også fint synes jeg. Nå hadde vel ikke jeg med noe ku-bilde denne gang , det var vel Hagto det, om det ikke er Valentino som sliter litt med å skille sauer fra kuer da… ;)

    OK, da er det klart for nytt tema. Vi sier at dette blir siste runde i denne omgang, så tar vi en avstemning over de 8 vinnerne og om det er ønske om det kan vi begynne på en ny runde etter det.
    Vi kan jo også fortsette ut året og så kåre årets bilde i vinter en gang?
    Ja, vi kan ha mange runder videre, og å kåre årets bilde var en god ide', men det spørs om stemningen generelt er blitt litt laber, eller om det bare et temaene som er litt vanskelige... vi får se på oppslutningen videre..

    Går bra det Valentino, skal legge ut noen bilder av kyr og sauer jeg så du kan få sett forskjellen skikkelig... ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Neste konkurranse er da alle former for gårdsdyr i klassiske omgivelser.? ::)
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    ;D
    Vi får se... Zorry tenker så det knaker nå regner jeg med...
     

    zorry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Komponenten skrev:
    ;D
    Vi får se... Zorry tenker så det knaker nå regner jeg med...
    Ojsann vant jeg? Supert det!

    Vinduene på bildet befinner seg på et hus i Riga, hovedstaden i Latvia. Jeg synes å huske at guiden sa at husene i dette området var fra begynnelsen av 1900-tallet. Så disse vinduene har nok sette endel ja. Russisk okkupasjon, tysk okkupasjon og russisk okkupasjon igjen og til slutt frigjøring.

    Som tema for neste konkurranse velger jeg "Ditt landskap". Så kan bufeet komme med for de som gjerne vil ha dem med denne gangen også. Tanken min med dette temaet er vel at det kan være spennende å se hvordan det ser ut der dere bor, men tolk gjerne temaet videre enn det dersom det faller naturlig.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Vell dette temaet burde da ikke være uoverkommelig for noen, i verste fall kan man jo bare ta et bilde av huset til naboen... så hvor blir det av bildene..?

    Vel her er et bilde jeg tok fra verandaen en morgen det var en flott regnbue, samt et som er tatt et stykke lenger borte, men vi fikk vel lov å tolke det litt videre...

    Dessverre ser jeg ingen sauer fra her jeg bor, får kanskje vurdere å slippe ut en flokk, på den annen side kan det gå hardt ut over hagen... ;)
     

    Vedlegg

    zorry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Komponenten skrev:
    Vell dette temaet burde da ikke være uoverkommelig for noen, i verste fall kan man jo bare ta et bilde av huset til naboen... så hvor blir det av bildene..?

    Vel her er et bilde jeg tok fra verandaen en morgen det var en flott regnbue, samt et som er tatt et stykke lenger borte, men vi fikk vel lov å tolke det litt videre...

    Dessverre ser jeg ingen sauer fra her jeg bor, får kanskje vurdere å slippe ut en flokk, på den annen side kan det gå hardt ut over hagen... ;)
    Hvis gubben ser fårete nok ut kan du slippe ut ham...

    Tolk temaet "ditt landskap" så vidt dere bare vil folkens! Om dere f.eks ønsker å beskrive deres indre landskaps uendelige ørken er jeg åpen for det også. Bilder av barndommens grønne dal eller ferieparadiset går også bra, men vis helst noe dere har et nært forhold til og skriv gjerne to linjer om stedet.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Kansje ikke akkurat mitt landskap, men ganske nært :'( :-X
    PS: bildet er tatt med mobil så det er ikke mye å skryte av


    Mvh Jan I
     

    Vedlegg

    zorry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Lite fart her synes jeg! Legger inn et bumpebilde utenfor konkurranse jeg. Utsnitt av festningsbyen Fredrikstad:
     

    Vedlegg

    J

    Jurassic

    Gjest
    Jan_I skrev:
    Kansje ikke akkurat mitt landskap, men ganske nært :'( :-X
    PS: bildet er tatt med mobil så det er ikke mye å skryte av


    Mvh Jan I
    Deilig å se et ekte norskt eventyr ;D
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Fotografiene til Depnoth viser en stor forståelse for fotografering som fag synes jeg. Egenskapen med å "se" fotoet før bildet blir tatt er tydelig tilstedeværende. Det er lite som virker tilfeldig med de bildene.
    Flott fotografering!
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    akto skrev:
    Dette var et skikkelig bra bilde!
    Takker for det.. ;)

    Fine bilder Gjestemedlem, det må da være noen der du kan legge ut under ukens tema, det er jo fritt for å tolke litt..
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Du er rå å ta bilder Kompo. Aner jeg en kunstnersjel der inne? De ingeniørene jeg kjenner har definitivt ikke det. ;)
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    oddgeir skrev:
    Du er rå å ta bilder Kompo. Aner jeg en kunstnersjel der inne? De ingeniørene jeg kjenner har definitivt ikke det. ;)
    Takk for det kjære :-*

    Skulle egentlig bli keramiker.. det med ingeniør var helt tilfeldig... nærmest en glipp.. ;)
     

    zorry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    oddgeir skrev:
    Du er rå å ta bilder Kompo. Aner jeg en kunstnersjel der inne? De ingeniørene jeg kjenner har definitivt ikke det. ;)
    Det er mye kreativitet i ingeniørene, det synes bare så dårlig når de er ferdige med jobben... :)

    Hvor blir det av bildene i denne tråden da? Foreløpig er det bare et par-tre å velge mellom og jeg vil ha mange!

    Noen sunnmøringer her? Da kunne de f.eks legge inn noe ala dette: Sunnmøre i sol, ett ellers skjeldent fenomen?
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Et bilde fra der hvor mine foreldre har hytte og hvor jeg har tilbrakt mange somre. Tatt i sommer da månen kom opp.
     

    Vedlegg

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Slenger inn et bilde av utsikten fra lytteposisjonen. Ikke spesielt spennende landskap akkurat, men perfekt for fin avslapning med god musikk. Fontene er slått av for vinteren pga. frostnettene akkurat nå. "Interiørarkitekten" har god potensiale utendørs til å utfolde seg fritt. Fontene er laget nå i sommer. Trolig kommer det divs. hekk/skjerming, hengestoler ol. neste år.

    PS! Gode forslag til å gjøre hagen mer spennende tas i mot med takk.
     

    Vedlegg

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Det forrige bildet var jo litt kjedelig, men gir et godt bilde hva man ser når man sitter i sweetspoten. Legger inn et bilde fra mitt barndomshjem. Samtidig er det nok et innlegg i "kabeldebatten". Denne gang for kabler som kun transporterer strøm. ;) Hva skal nå kråkene sitte på hvis alle kablene graves ned i bakken? ::) :'(

    PS! Her er også sauene som tidligere ble etterlyst.
     

    Vedlegg

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Siden jeg nå var på gamle hjemtrakter, tar jeg med et bilde fra Sørøysundet. Til høyre på bildet ses Bårveggen på Seiland. Til venstre ses Sørøya. Bilde er tatt i retning mot Hammerfest. Noen vil også merke seg tre blåser i front. Det er til sjølaksefiske. I ungdomskoletiden og på videregående skole var jeg også med på sjølaksefiske om sommeren. BTW: Fjellformasjonene på Seiland og Stjernøy er villere, brattere, spissere og høyere enn på Sørøya, som er mer polert.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn