Fotokonkurranse runde 8- Ditt landskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Runde 6.- Det gode liv

    Forventer at jeg har lit mer å velge i nå som vi har hatt et par dager med opphold på vestlandet!:D
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Runde 6.- Det gode liv

    Gjør oppmerksom på at det er siste dag for å komme med et lite foto og to av det gode liv!:D


    MVH
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Runde 6.- Det gode liv

    Da er dommen falt. Jeg hadde nå håpt på langt flere bilder å velge mellom. Ikke et eneste bildet av noen som nyter livet med musikk? Hvilket forum er vi på egentlig?

    Tror kanskje temaet skal ha lit av skylden av at det ikke dukket opp så mange bilder. Ikke konkret nok, og at vi hadde ferie i sist runde som i bunn og grunn er mye av det samme temaet.

    Jeg satt igjen med 3 bilder. Et av saue bildene til Komponenten, som det oser vår av. Fiske bildet til akto, med tilleggsopplysningen 05.00 om morningen appellerer til en morgenfull med en upraktiserende sportsfisker.

    Men jeg landet på dette bildet:




    Det er det flere grunner til. Det er nok enda flere år til jeg får gleden av å få egne unger. Men dette er noe jeg allerede gleder meg til. Det å ha noen kryp å bry seg om vil jeg tro er noe av det største du opplever her i livet. Er det foresten noen andre som ser en slags evolusjon her? Vil nok tro at fotografen storkoste seg med barna denne dagen bildet ble tatt. Samtidig minner det meg om noe helt annet som også har noe med det gode liv å gjøre:




    Kanskje ikke det beste albumet fra Led Zeppeline, men at det hører til i min platesamling, samt mit gode liv med musikken er det ingen tvil om.


    Gratulerer med et flott bildet Valentino! Finn på et smart tema til neste runde som engasjerer avtrekkerknappen hos amatører og proffer!


    MVH
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Runde 6.- Det gode liv

    Gratulerer til Valentino, morsomt bilde. ;D Litt dumt det ikke kom inn flere bilder ja, men du har nok rett i at temaet kunne ligne litt på det forrige, de beste bildene ble vel brukt der.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Runde 6.- Det gode liv

    Jøss! Det er min mor som har tatt bildet. Hun blir nok stolt når hun får høre dette.
    Jeg klarte ikke å kople mot det Zeppelincoveret selv, men selvfølgelig har mors bilde av de fire søskenbarna store likheter. Det er ikke et teknisk godt bilde, men det oser stemning, og det var derfor jeg la det ut.

    Får jeg velge tema? Her blåser dt kalt, og enkelte bjørker gulner litt. Temaet er HØST. Tenk vidt og bredt folkens, jeg vil se annet enn lyngheier...
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Runde 6.- Det gode liv

    Var det din mor som tok bildet din slaur…?
    Vel dette kvalifiserer strengt tatt til disking… men vi får vel la det gå for denne gang. Men normalt deltar man ikke i fotokonkurranser med bilder man ikke har tatt selv da… på den annen side hadde du selvsagt ikke trengt å si det.

    Da er det runde 7 og temaet er Høst. Etter runde 8 tenkte jeg å lage en avstemning hvor de 8 vinnerbildene så langt kan stemmes på av alle som vil, så kan vi kåre en hovedvinner av hele omgangen. Etter det kan vi begynne på en ny runde med 8 nye tema osv. så lenge man gidder å holde det gående.
    Så nå må alle hive seg med, og så får jeg se om jeg kan få Høvdingen til å skifte navn på tråden igjen. Fristen for denne gang setter vi til tirsdag 4. september etter kl. 12. om ikke Valentinos mamma har ønske om noe annet. ;D
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Runde 6.- Det gode liv

    Komponenten skrev:
    Var det din mor som tok bildet din slaur…?
    Vel dette kvalifiserer strengt tatt til disking… men vi får vel la det gå for denne gang. Men normalt deltar man ikke i fotokonkurranser med bilder man ikke har tatt selv da… på den annen side hadde du selvsagt ikke trengt å si det.
    Jeg sa det:
    Mange gode gutteromper og en dydig jente har fotografen kalt dette:
    Må man ha konto på HFS for å være med? Sorry...
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Runde 6.- Det gode liv

    Vi sliter vel litt med manglende og godt nok detaljert regelverk, men det kom jo ikke akkurat fram at det var din mor som hadde tatt bildet bare ved den tittelen...

    Man må vel ikke nødvendigvis ha konto her, men det bør kanskje opplyses om hvem som har tatt bildet om man ikke har tatt det selv. Ikke at det betyr noe for resultatet, det var jo det bildet som ble valgt, uansett hvem som har tatt det. Og hvorfor ikke oppfordre Valentinos mamma til å melde seg inn, det trengs jo helt klarte flere damer her...eller?? ::)

    Sliter litt med høst-motiv da, her er det liksom sommer ennå...
    ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Runde 6.- Det gode liv

    Komponenten skrev:
    Sliter litt med høst-motiv da, her er det liksom sommer ennå...
    ;)
    "Høst" kan vel være langt mer enn gule og røde blad osv. Litt tolkning og fantasi er det vel rom for........

    Kan nok likevel være litt enig i at temaet kom litt tidlig. For meg begynner høsten 10. September. ;)
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Runde 6.- Det gode liv

    Vel, man må jo bidra til konkurransen her folkens...

    Sliter litt med høstmotiv...og fantasien... men her er i alle fall noen bilder. Kinasøte er en typisk høstblomst, og høstbildet er faktisk tatt en gang jeg var i Oslo.
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Siden høsten lar vente på seg får man bruke fantasien for det den er verdt...
    Skulle ta noen bilder av at hun datt bakover på trampolinen, men så ble hun sur og nektet…

    Så da ble det dette, med tittelen “ Når de blir sure så faller de ned”
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Gjestemedlem skrev:
    Parelius skrev:
    Er dettte et bilde som Gjestemedlems mor har opphavsretten til, tro?
    Bildet er tatt av meg for ca 4 uker siden på en tur i Sunfjord. Hun har vel opphavsretten til meg, men ikke til bildene mine.

    Jeg har forøvrig lagt ut noen flere av bildene fra turen her (hvis noen er interessert) http://picasaweb.google.com/thorhenning/fjalerbilder
    Flere stilige der som falt meg i smak, Gjestemedlem.

    Hils din mor!
     

    zorry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Høsten har nok kommet for denne...
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    MonkeyCountry Audio skrev:
    Komponenten skrev:
    Sauer er allrighte dyr om høsten også...
    Klarer du å la det gå en hel runde uten sauer snart?:p

    Det spørs, har stor sans for sauer som motiv, men om dere er lei får jeg se om jeg kan finne noe annet.. Det var det med manglende høst da.. noe må man jo finne på.


    Flere OK bilder på siden din Gjestemedlem.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Fryktelig dårlig deltagelse det var her da, jeg er jo i ferd med å kuppe hele tråden...

    Men dette må vel være høstlig nok..
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    MonkeyCountry Audio skrev:
    Komponenten skrev:
    Sauer er allrighte dyr om høsten også...
    Klarer du å la det gå en hel runde uten sauer snart?:p
    Hva med kuer da? ;D
     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Ser ut som vi må lage en egen kategori for beitedyr en gang ...
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst



    For flertallet av dere vil nok ikke disse to bildene assosieres med "høst", men for oss på bondelandet er faktisk disse meget representative. Stedet de er tatt på er selveste momarkedet, et tivoli som tar sted i mysen den siste uka i august. Ett sikkert bevis på at sommeren er over og at høsten er i anmarsj.

    Og markedet avsluttes selvfølgelig med et heidundrande fyrverkeri. hehe

     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.408
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Jovisst, dette er begynnelsen på høsten, uten tvil.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Jeg foreslår at vi utsetter fristen for dette temaet til neste tirsdag, jo mer høst det blir, jo flere bilder får man vel også inn...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Sist i august så litt høstaktig er det vel.




    /jan
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.408
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Jeg må tilstå at de siste 6 bildene gir meg veldig sterke sommerfornemmelser.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Egentlig enig med deg, Snickers-is. Skal på fjellet i helgen, skal heller få til noe skikkelig høst-ish der.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fotokonkurranse Runde 7 - Høst

    Snickers-is skrev:
    Jeg må tilstå at de siste 6 bildene gir meg veldig sterke sommerfornemmelser.
    Det har sikkert noe med årstiden å gjøre. Overbevisende vinterstemning er også litt problematisk nå.

    Men det er jo en utfordring... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn