franke
Hi-Fi entusiast
Ny/gammel arm og nyere pickup
Så absolutt! Den fungerer. Har hendt noen ganger at jeg har sovnet på sofaen mens jeg har spilt av en plate. Da har den fungert prikkfritt og reddet pickupen for unødvendig slitasje.Fornøyd med Little Fwend ?
Spennende pickup det der. Hva synes du om den i forhold til for eksempel Lyra Atlas?Ny/gammel arm og nyere pickup Vis vedlegget 786312
Vakkert
Her er et bilde tilMange platespillere er de reneste smykker og må regnes som kunst på høyt nivå.
Jeg ønsker meg en slik platespiller.
Lasse
Den er veldig fin denFår vel hive meg på, jeg også. Har forsåvidt presentert skiferhella i andre tråder, men syns jo den passer her også. Altså, ekte altaskifer, hvori insatt en Dual TDS-1000 motor. DD, altså. Siden dette er helt ekte DIY har jeg altså ikke gjort alt sammen selv. Skiferleverandøren leverte plata etter mål, ferdig polert. Skalars her på forumet mente at denne spilleren krevde skikkelige armbrett, så da lagde han det til meg. Den hadde nok ikke blitt like fin uten han. Platetallerkenen har jeg bestilt nesten helt selv, fra Kina. (Vi var to som bestilte sammen). Armen, den har jeg laga helt sjøl. Schröder klone, den henger i en tynn tråd og holdes på plass av magneter. Armkablinga har jeg fletta selv, av noen tynne trådjævler som det tok meg årevis av prokrastinering å få gjort. Til slutt: Siden jeg er en Thorens-mann, måtte jeg bare lure inn en armstøtte som jeg hadde liggende. Gammel Thorens, selvfølgelig. Kanskje visuelt ikke helt match, men den gjør jobben.
Styringa til platespilleren ligger i en egen boks under. Vel, styring og styring, det er strømforsyning og pitch-kontroll. Den står fremdeles ikke helt i stil, men det skal jeg få ordnet - etterhvert.
Denne spilleren er en av tre i stua. Vis vedlegget 787162
....men den er heller ikke din? Altså riktig bilde, men i feil tråd.Yess, men dette er ikke et tilfeldig bilde.
Fortjener et stort bildeMelco med 35kg bronsealderen, 2 12" The Peak armer i FR B-60 vta base med custom bronse mutter, mono og stereo DaVa fieldcoil mc og Groovemaster 12" i VTA lift med Rowland Complement cantileverløs mc. Custom HAT regenerator/ powersupply for Melco som står på en SpearsRobertson pneumatisk isolasjonsplatform