G
Gjestemedlem
Gjest
Kanskje det er der det skar seg for landsmøtet? De forsto kanskje rett og slett ikke hva de stemte over. :Spiralis skrev:Duverden Deph har kommet til "E" i fremmedordboka si! ;D ;D
Kanskje det er der det skar seg for landsmøtet? De forsto kanskje rett og slett ikke hva de stemte over. :Spiralis skrev:Duverden Deph har kommet til "E" i fremmedordboka si! ;D ;D
Dæven Deph ! Du har knekket Frp koden!! ;D ;D ;D ;D ;DGjestemedlem skrev:Kanskje det er der det skar seg for landsmøtet? De forsto kanskje rett og slett ikke hva de stemte over. :
Ja det er skummelt å bekjempe organisert kriminalitet. Det bør være fritt fram, ikke sant Gjest?Gjest skrev:
Har du lest saken...?Gjest skrev:
Mon tro om de som er for aktiv dødshjelp noensinne har vært i nærheten av en situasjon der denne problemstillingen har dukket opp? Det tror jeg ikke.Gjestemedlem skrev:My rart fra Gandiosapartiet som har stevne denne uken.
Men rett skal være rett, av og til glimter de til og fortjener ros.
http://www.dagbladet.no/2009/05/23/nyheter/aktiv_dodshjelp/frp/innenriks/politikk/6360541/
Landsmøtet støtter et forslag om å tillate eutanasi.
Forslaget kom fra Fpu. Kanskje det er håp om at de unge liberalistene en gang kan ta over partiet og kaste gammelbajasene og de kristenkonservative på dør?
Det er jo ikke dette som er problemstillingen heller. Selvsagt er ikke dette et valg for dem som er "til bry". Dette handler om døende mennesker som lever i et smertehelvete uten håp om bedring, kun utsettelse av den siste hvile. Da er det nesten tortur å nekte en bønn om barmhjertighet som kan ende det hele, og svært egoistisk å nekte kun fordi dette plager ens egen samvittighet eller krysse med noen religiøse eller politiske dogmer. Det handler om respekt for mydige mennesker og deres valg.Pink_Panther skrev:Hvis min far på dødsleiet hadde forlangt dødshjelp for å slippe å være til bry for meg så hadde jeg aldri tilgitt ham. Og ja, de siste ukene han levde så var han en stor belastning for meg, men det var mitt problem.
Men tortur, lidelse, fornedring og smerter er det du heller vil påtvinge dem som heller ønsker en verdig avslutning?Ett dyr kan avlives når det har store smerter, men ikke mennesker. (Der fikk jeg nok Redd Dyrene på nakken)
Tja...synes ikke dette er så ille jeg.....Gjest skrev:Denne har vi hørt før, men en højdare er det likevel:
http://www.dagbladet.no/2009/05/24/nyheter/frp/fremskrittspartiet/skolepolitikk/innenriks/6376519/
Den store faren er at slike skoler kan bli kuppet av klin sprø religiøse. Da kan lærere sparkes hvis de ikke viser tilstrekkelig respekt for Islam, ikke underviser i kreasjoisme på lik linje med kunnskap, ikke segregerer elever i fysiske fag, ikke oppfyller dogmatiske forestillinger om bibelsk sømmelighet eller viser seg som tenkende individer som våger å kritisere de geistelige og deres lakeier.OMF skrev:Tja...synes ikke dette er så ille jeg.....Gjest skrev:Denne har vi hørt før, men en højdare er det likevel:
http://www.dagbladet.no/2009/05/24/nyheter/frp/fremskrittspartiet/skolepolitikk/innenriks/6376519/
offentlige skoler skal være selvstyrte, med driftsstyrer som består av foresatte, lærere , andre ansatte og elever, der foreldrevalgte representanter er i flertall. Disse er ansvarlige for ansettelser, avtaler med ansatte, pedagogikk og resultater»
Det virker som om det er dette det meste av din argumentasjon kretser rundt, nesten uansett tema.Gjestemedlem skrev:Den store faren er at slike skoler kan bli kuppet av klin sprø religiøse.
Hvis foreldre får for stor makt til å bestemme over slikt åpner man for slike problemstillinger.oddgeir skrev:Det virker som om det er dette det meste av din argumentasjon kretser rundt, nesten uansett tema.
Til saken:
Jeg antar at det lages forskrifter som skal regulere hvordan dette skal utføres i praksis. Der vil man helt sikkert også ha regler for hva som skal være pensum på de enkelte klassetrinn. Tror ikke du det?
Det er klart man vil finne enkeltskoler der slikt fungerer godt. Men det er ikke sikkert at det hadde fungert like bra i 4 tilfeldige skoler på Grenland eller i trangsynte sørlandsbygder, eller rette og slett steder der noen bajaser har albuet seg plass i et slikt styre for å fremme sine egne interesser og påfunn.oddgeir skrev:Ordningen er prøvet i Larvik ved 4 skoler i flere år med svært godt resultat.
Norge har generelt gode skoler og høy standard. At en eller annen frptulling gremmer seg over at de ikke vant skolegrandprixavstemmingen i forige konkurranse er lite å bekymre seg over.Vi har Europas dårligste skoler,
Klart det er rom for nytenking og endring i undervisning, fag og metoder. Men glupe påfunn fra en tilfeldig forsamling frpere kvalifiserer neppe til nytenking, knapt nok til tenking.og behovet for nytenkning er påtrengende. Da er avfeiing av de som tenker nytt lite konstruktivt.
Bifalles, dette forslaget er graverende. En slik holdning til bruk av statsmakten gir jo unektelig assossiasjoner til endel sosialistdiktaturer fra den kalde krigens dager, som man skulle tro spesielt FrP ikke ville like å kunne sammenlignes med.Gjestemedlem skrev:Fascisten Sortevik viser sine sanne farger og ønsker å bruke norske militære styrker mot våre egne borgere.
Graverende.
http://memento.vgb.no/2009/05/24/jeg-vil-dø-med-verdighet/Pink_Panther skrev:Mon tro om de som er for aktiv dødshjelp noensinne har vært i nærheten av en situasjon der denne problemstillingen har dukket opp? Det tror jeg ikke.
Hvis du leser litt mer så ser du at det hele er fri diktning.Gjestemedlem skrev:http://memento.vgb.no/2009/05/24/jeg-vil-dø-med-verdighet/Pink_Panther skrev:Mon tro om de som er for aktiv dødshjelp noensinne har vært i nærheten av en situasjon der denne problemstillingen har dukket opp? Det tror jeg ikke.
Problemstillingene er reelle selv om formen er lyrisk.Pink_Panther skrev:Hvis du leser litt mer så ser du at det hele er fri diktning.
Jeg vil dø, mens jeg fortsatt kjenner igjen min koneGjest skrev:Blir ikke klok på dette partiet.
Per Sandberg er vel den største tullingen. Jula -97 var han full på Stortingets talerstol, i fjor sommer uttalte han at norske veier skal være slik at du kan kjøre ut i fylla uten å ta skade, og i år går han inn for å tillate alkoholsalg på bensinstasjoner.
Det henger jo i hop på et vis. Det virker som det er om å gjøre å drikke mest mulig hele tida.
Vi rår selv, ja. Og 30% vil stemme FrP.Gjest skrev:1. Vet ikke
2. Uintressant så lenge vi råder selv i dette landet.
I Bamble sitter det 10 fra Frp, 9 fra AP, 2 fra H, 2 fra KrF, 1 fra SP, 1 fra V og 2 fra rødt/SV som hadde fellesliste. Tilsammen 27 representanter. FrP har ordføreren og samarbeider med de andre borgelige partiene inkl. SP.OMF skrev:Hvor mange AP representanter sitter det i kommunestyret i Bamble..?
Mvh
OMF
Det er meget sjelden jeg lar meg påvirke av dine innlegg, men når jeg leste dette så lo jeg godt. Dagens regjering har en oppslutning på ca. 40-45 % og hvor er din respekt for den?BBking skrev:Skremmebildet enkjelte nå prøver å lage av FrP viser manglende respekt for ca 30% av velgerne. Det vil utvilsomt slå tilbake på de rødgrønne på valgdagen. Men, vi får håpe Siv ikke blir like spyttslikkeraktig og maktlogrende som Kristin har blitt.
Hva? Pink Panther? Prøver du deg med logikk? Ha!Pink_Panther skrev:Det er meget sjelden jeg lar meg påvirke av dine innlegg, men når jeg leste dette så lo jeg godt. Dagens regjering har en oppslutning på ca. 40-45 % og hvor er din respekt for den?BBking skrev:Skremmebildet enkjelte nå prøver å lage av FrP viser manglende respekt for ca 30% av velgerne. Det vil utvilsomt slå tilbake på de rødgrønne på valgdagen. Men, vi får håpe Siv ikke blir like spyttslikkeraktig og maktlogrende som Kristin har blitt.
For å pirke litt: Det henvises til respekt for velgerne, ikke respekt for de innvalgte . . .Pink_Panther skrev:Det er meget sjelden jeg lar meg påvirke av dine innlegg, men når jeg leste dette så lo jeg godt. Dagens regjering har en oppslutning på ca. 40-45 % og hvor er din respekt for den?BBking skrev:Skremmebildet enkjelte nå prøver å lage av FrP viser manglende respekt for ca 30% av velgerne. Det vil utvilsomt slå tilbake på de rødgrønne på valgdagen. Men, vi får håpe Siv ikke blir like spyttslikkeraktig og maktlogrende som Kristin har blitt.