Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Spiralis skrev:
    Duverden :eek: Deph har kommet til "E" i fremmedordboka si! ;D ;D
    Kanskje det er der det skar seg for landsmøtet? De forsto kanskje rett og slett ikke hva de stemte over. ::)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje det er der det skar seg for landsmøtet? De forsto kanskje rett og slett ikke hva de stemte over. ::)
    Dæven Deph ! Du har knekket Frp koden!! ;D ;D ;D ;D ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756
    Gjestemedlem skrev:
    My rart fra Gandiosapartiet som har stevne denne uken.

Men rett skal være rett, av og til glimter de til og fortjener ros. :)

http://www.dagbladet.no/2009/05/23/nyheter/aktiv_dodshjelp/frp/innenriks/politikk/6360541/

Landsmøtet støtter et forslag om å tillate eutanasi.

Forslaget kom fra Fpu. Kanskje det er håp om at de unge liberalistene en gang kan ta over partiet og kaste gammelbajasene og de kristenkonservative på dør?
    Mon tro om de som er for aktiv dødshjelp noensinne har vært i nærheten av en situasjon der denne problemstillingen har dukket opp? Det tror jeg ikke.
    Hvis min far på dødsleiet hadde forlangt dødshjelp for å slippe å være til bry for meg så hadde jeg aldri tilgitt ham. Og ja, de siste ukene han levde så var han en stor belastning for meg, men det var mitt problem.
    Ett dyr kan avlives når det har store smerter, men ikke mennesker. (Der fikk jeg nok Redd Dyrene på nakken)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Hvis min far på dødsleiet hadde forlangt dødshjelp for å slippe å være til bry for meg så hadde jeg aldri tilgitt ham. Og ja, de siste ukene han levde så var han en stor belastning for meg, men det var mitt problem.
    Det er jo ikke dette som er problemstillingen heller. Selvsagt er ikke dette et valg for dem som er "til bry". Dette handler om døende mennesker som lever i et smertehelvete uten håp om bedring, kun utsettelse av den siste hvile. Da er det nesten tortur å nekte en bønn om barmhjertighet som kan ende det hele, og svært egoistisk å nekte kun fordi dette plager ens egen samvittighet eller krysse med noen religiøse eller politiske dogmer. Det handler om respekt for mydige mennesker og deres valg.

Ett dyr kan avlives når det har store smerter, men ikke mennesker. (Der fikk jeg nok Redd Dyrene på nakken)
    Men tortur, lidelse, fornedring og smerter er det du heller vil påtvinge dem som heller ønsker en verdig avslutning?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:
    Tja...synes ikke dette er så ille jeg.....

offentlige skoler skal være selvstyrte, med driftsstyrer som består av foresatte, lærere , andre ansatte og elever, der foreldrevalgte representanter er i flertall. Disse er ansvarlige for ansettelser, avtaler med ansatte, pedagogikk og resultater»

Hvem mener du skal ta disse avgjørelsene Gjest..?

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Gjest skrev:
    Tja...synes ikke dette er så ille jeg.....

offentlige skoler skal være selvstyrte, med driftsstyrer som består av foresatte, lærere , andre ansatte og elever, der foreldrevalgte representanter er i flertall. Disse er ansvarlige for ansettelser, avtaler med ansatte, pedagogikk og resultater»
    Den store faren er at slike skoler kan bli kuppet av klin sprø religiøse. Da kan lærere sparkes hvis de ikke viser tilstrekkelig respekt for Islam, ikke underviser i kreasjoisme på lik linje med kunnskap, ikke segregerer elever i fysiske fag, ikke oppfyller dogmatiske forestillinger om bibelsk sømmelighet eller viser seg som tenkende individer som våger å kritisere de geistelige og deres lakeier.

Vi ser hårreisende konsekvenser av slikt rundt om i USA.

La oss spare barna for slikt i hvertfall.

Men at foreldrerepresentanter kan få plass i skolestyrer er en annen sak, men det må være mekanismer som luker ut slike galinger som nevnt over.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Den store faren er at slike skoler kan bli kuppet av klin sprø religiøse.
    Det virker som om det er dette det meste av din argumentasjon kretser rundt, nesten uansett tema.
    Til saken:
    Jeg antar at det lages forskrifter som skal regulere hvordan dette skal utføres i praksis. Der vil man helt sikkert også ha regler for hva som skal være pensum på de enkelte klassetrinn. Tror ikke du det? ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Det virker som om det er dette det meste av din argumentasjon kretser rundt, nesten uansett tema.
    Til saken:
    Jeg antar at det lages forskrifter som skal regulere hvordan dette skal utføres i praksis. Der vil man helt sikkert også ha regler for hva som skal være pensum på de enkelte klassetrinn. Tror ikke du det? ;)
    Hvis foreldre får for stor makt til å bestemme over slikt åpner man for slike problemstillinger.

Hva skal stoppe konservative foreldre for å gi sparken til en ung lærer som er samboer fordi denne "lever i synd" og er en dårlig innflytelse på barna, og erstatter en god lærer med fin fetter i stedet som tilfeldigvis har fått sparken fra nabobydga?

At man skal ha systemer for å unngå at udugelige lærere få undevise er bare bra, for det forekommer her og der, men et slikt system som dette åpner for ødelagt skolegang og oppvekst for barn.

Hva som er pensum og hva som undervises og av hvem er ganske så forskjellige ting.

Foreldre som vil ha sine barn på ghettoskoler får plassere dem i egnede privatskoler. Den offentlig skolen bør beskyttes mot slik vilkårlighet og fikse ideer eller konservative dogmer fra pressgrupper.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Foreldre flest er og blir lekfolk innenfor pedagogikk. Vurdering av de faglige kvalitetene hos skoler og enkeltlærere skal selvsagt ligge til kvalifiserte fagfolk. Tåpelig grasrot- og bondevettforherligelse å mene noe annet.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ordningen er prøvet i Larvik ved 4 skoler i flere år med svært godt resultat.

Vi har Europas dårligste skoler, og behovet for nytenkning er påtrengende. Da er avfeiing av de som tenker nytt lite konstruktivt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Ordningen er prøvet i Larvik ved 4 skoler i flere år med svært godt resultat.
    Det er klart man vil finne enkeltskoler der slikt fungerer godt. Men det er ikke sikkert at det hadde fungert like bra i 4 tilfeldige skoler på Grenland eller i trangsynte sørlandsbygder, eller rette og slett steder der noen bajaser har albuet seg plass i et slikt styre for å fremme sine egne interesser og påfunn.

Det er da mye bedre med profesjonelle og fagpersoner til å vurdere undervisning i stedet for å gjøre dette etter melodigandprixmetoden til frp.

Vi har Europas dårligste skoler,
    Norge har generelt gode skoler og høy standard. At en eller annen frptulling gremmer seg over at de ikke vant skolegrandprixavstemmingen i forige konkurranse er lite å bekymre seg over.

Å erstatte fagpersoner med tilfeldige frpere er ihvertfall en oppskrift på en lang nedadgående spiral for norsk skole.

og behovet for nytenkning er påtrengende. Da er avfeiing av de som tenker nytt lite konstruktivt.
    Klart det er rom for nytenking og endring i undervisning, fag og metoder. Men glupe påfunn fra en tilfeldig forsamling frpere kvalifiserer neppe til nytenking, knapt nok til tenking.

Hvis dette var hovedpopenget i frps skoleomlegging så har de jammen ikke mye å komme med til andre enn dem med en kristlamistisk agenda for barneplageri.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Det har vært mye nytenking i norsk skole. "Reform 94/97" fra Hernes og sist "kunnskapsløftet" fra Clemet. Likevel scorer finnene bedre på Pisatestene. Finnene sier det er fordi de ikke har hatt råd til alle reformene som norsk skole har hatt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Fascisten Sortevik viser sine sanne farger og ønsker å bruke norske militære styrker mot våre egne borgere. :mad:

Graverende.

http://www.ba.no/nyheter/politikk/article4352019.ece

Ladsmøtet hadde heldigvis vett nok til å forkaste dette, men det er skremmende å se hva slags mennesker som tillates i partiet. Dette er jo heller ikke en tilfeldig landsbyidiot men en av frontfigurene i partiet.

Skremmende.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    En glimrende ide. En god mulighet for å la norske soldater øve seg på forbtyterpakk før de sendes til Afghanistan samtidig som kriminelle blir fjernet fra gatene. ;D

S

Slubbert

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Fascisten Sortevik viser sine sanne farger og ønsker å bruke norske militære styrker mot våre egne borgere. :mad:

Graverende.
    Bifalles, dette forslaget er graverende. En slik holdning til bruk av statsmakten gir jo unektelig assossiasjoner til endel sosialistdiktaturer fra den kalde krigens dager, som man skulle tro spesielt FrP ikke ville like å kunne sammenlignes med.

At det ble forkastet er selvsagt en lettelse.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.071
    Torget vurderinger
    1
    Så så soldatene får importerte treningspartnere, Taliban krigere har jo begynt å få opphold i landet Det er en langsiktig spareplan, la de vi er i krig med reise hit for egne penger det blir billigere ::) ::) ::) ::) ::)

Når det gjelder mer eller mindre gode forslag på løsninger så foretrekker jeg litt kreativitet fremfor å stikke hodet i sanden og referere til at vi er verdens beste bla bla bla

Mvh Roald

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Blir ikke klok på dette partiet.

Per Sandberg er vel den største tullingen. Jula -97 var han full på Stortingets talerstol, i fjor sommer uttalte han at norske veier skal være slik at du kan kjøre ut i fylla uten å ta skade, og i år går han inn for å tillate alkoholsalg på bensinstasjoner.

Det henger jo i hop på et vis. Det virker som det er om å gjøre å drikke mest mulig hele tida.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Gjest skrev:
    Blir ikke klok på dette partiet.

Per Sandberg er vel den største tullingen. Jula -97 var han full på Stortingets talerstol, i fjor sommer uttalte han at norske veier skal være slik at du kan kjøre ut i fylla uten å ta skade, og i år går han inn for å tillate alkoholsalg på bensinstasjoner.

Det henger jo i hop på et vis. Det virker som det er om å gjøre å drikke mest mulig hele tida.
    Jeg vil dø, mens jeg fortsatt kjenner igjen min kone
    Jeg vil dø, når jeg enda kan fortelle henne hva hun betyr for meg
    Jeg vil dø som en voksen mann, og ikke som ett barn
    -
    Jeg vil dø, med verdighet

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvor mange AP representanter sitter det i kommunestyret i Bamble..?

I hvor mange land i europa er det forbud å selge øl på bensinstasjon...?

Er det en generell motstand mot å bedre passive sikringstiltak langs norske veier...?

Mvh
    OMF

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    1. Vet ikke

2. Uintressant så lenge vi råder selv i dette landet.

3. Nei, men det er noe med alkohol og bil. Hvis de to skal brukes samtidig så vil ingen veier være gode nok.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Det kan bli en kald høst. Håper været blir bra.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Porsgrunn
    OMF skrev:
    Hvor mange AP representanter sitter det i kommunestyret i Bamble..?

Mvh
    OMF
    I Bamble sitter det 10 fra Frp, 9 fra AP, 2 fra H, 2 fra KrF, 1 fra SP, 1 fra V og 2 fra rødt/SV som hadde fellesliste. Tilsammen 27 representanter. FrP har ordføreren og samarbeider med de andre borgelige partiene inkl. SP.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Jeg tror ( og håper...) at når valgdagen først er her så vil Frps enorme støtte i folket (opp mot 30%) forsvinne som dugg for solen.
    En frp regjering vil kanksje gi oss mindre bomstasjoner og litt rimeligere alkohol, men på bekostning av de rettighetene vi idag tar som en selvfølgelighet.
    Forhåpentligvis så gidder folk å lese gjennom Frps valgprogram FØR de bestemmer seg for hva de vil stemme.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Jeg har ikke planer om å stemme FrP.
    Likevel synes jeg partiet bør få prøve seg i regjering, helst i samarbeid med andre borgerlige partier. Med 30% av stemmene til FrP og borgerlig flertall er det egentlig en selvfølge. FrP representerer mye av den norske folkesjela med sunt og godt bondevett. Skremmebildet enkjelte nå prøver å lage av FrP viser manglende respekt for ca 30% av velgerne. Det vil utvilsomt slå tilbake på de rødgrønne på valgdagen. Men, vi får håpe Siv ikke blir like spyttslikkeraktig og maktlogrende som Kristin har blitt.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756
    BBking skrev:
    Skremmebildet enkjelte nå prøver å lage av FrP viser manglende respekt for ca 30% av velgerne. Det vil utvilsomt slå tilbake på de rødgrønne på valgdagen. Men, vi får håpe Siv ikke blir like spyttslikkeraktig og maktlogrende som Kristin har blitt.
    Det er meget sjelden jeg lar meg påvirke av dine innlegg, men når jeg leste dette så lo jeg godt. Dagens regjering har en oppslutning på ca. 40-45 % og hvor er din respekt for den?

V

vredensgnag

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    BBking skrev:
    Skremmebildet enkjelte nå prøver å lage av FrP viser manglende respekt for ca 30% av velgerne. Det vil utvilsomt slå tilbake på de rødgrønne på valgdagen. Men, vi får håpe Siv ikke blir like spyttslikkeraktig og maktlogrende som Kristin har blitt.
    Det er meget sjelden jeg lar meg påvirke av dine innlegg, men når jeg leste dette så lo jeg godt. Dagens regjering har en oppslutning på ca. 40-45 % og hvor er din respekt for den?
    Hva? Pink Panther? Prøver du deg med logikk? Ha!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Pink_Panther skrev:
    BBking skrev:
    For å pirke litt: Det henvises til respekt for velgerne, ikke respekt for de innvalgte . . .

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn