Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Det er ikke pengene som er det verste, det er vissheten om av byen ledes av Tormod Kark og hans disipler som er til å bli trist av.

Ok, så det er ikke det at du må betale for deg som gjør deg rasende, det er det at folket har valgt ledere du ikke liker. Det kalles demokrati det Deff, og er en vanlig styreform i kristenkulturelle stater i den vestlige verden.

Vil du bare ha ledere du liker, og i tillegg gratis parkering, kan du søke jobb som dørvakt på Stortinget.

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Ok, så det er ikke det at du må betale for deg som gjør deg rasende, det er det at folket har valgt ledere du ikke liker. Det kalles demokrati det Deff, og er en vanlig styreform i kristenkulturelle stater i den vestlige verden.
    Det jeg ikke liker er politikere som seiler under falsk flagg. Politikere som gir seg ut for å være noe annet enn det de er. Frp er jo et idiotparti, og det meste derfra kan man jo bare riste litt på hodet og le av.

Men i Bergen har de selv gjort et kjempestort poeng ut av at de støtter bilister. Bompenger og kollektivtransport er saker som har fått dem til å hopper inn og ut av byregjeringen. Når det første de gjør når de igjen kommer tilbake er å øke avgiftene for bileiere i Bergen med 100%, så viser de sitt sanne ansikt og illustrerer at alt snakket bare var tomme ord for å lure godtroende fjols til å stemme på dem.

Jeg har stor tålmodighet med tåpelige politikere, men jeg har alltid mislikt falskhet, hykleriskhet og løgnere.

Vil du bare ha ledere du liker, og i tillegg gratis parkering, kan du søke jobb som dørvakt på Stortinget.
    Jeg etterlyser ikke gratis parkering. Men en 100% økning i avgiftene er så overdrevet at selv den mest iherdige avgiftssosialist neppe ville drømt om noe like drastisk.

En viss orden skal det være i det politiske system: SV for steinerskolelærere, AP for administrasjonen, Frp for xenofobe bajaser og bilister, Høyre for de velstående, SP før bønder, Venstre for frie mennesker, Rødt for humaniorastudenter og narkomane, Krf for bedehustanter på Jæren....

Når partier ofrer sine meste sentrale prinsipper som de flagger seg selv med straks de kommer til makten, så blir det rot i systemet og man mister den nødvendige tiltroen man skal ha til politikere som skal styre og regjere over oss.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gjestemedlem skrev:
    Det jeg ikke liker er politikere som seiler under falsk flagg. Politikere som gir seg ut for å være noe annet enn det de er. Frp er jo et idiotparti, og det meste derfra kan man jo bare riste litt på hodet og le av.
    Du mener altså at FrP-politikerne burde gått rundt med hvert sitt flagg som det sto "Idiot" på?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Har du noen link til at FRP stemte for dette Gjestemedlem?
    Du kan jo lese litt om saken her:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Reagerer-paa-avgiftshopp-1107570.html

Samferdelsbyråden fra Frp som står bak dette har den frekkhet å kalle den hittil manglende avgiftsdoblingen for "subsidiering". Snakker om å ha en forkvaklet syn på avgifter og det å kunne sette fra seg bilen sin på gaten. Vi snakker ikke om dedikerte parkeringsplasser, garasjeanlegg eller noe slikt. Kun å kunne parkere bilen din i gaten eller i nærheten av der du bor. Slik de aller fleste andre mennesker kan i dette landet uten at noen frp-ere krever inn mangedoble skatter og avgifter for dette.

Det er i å for seg greit for politikere å være for en mangedobling av skatter og avgifter for bilister, men da kan man ikke samtidig profilere seg som en motstander av høye offentlige skatter og avgifter og late som om man har sympati for bileiere og gråte krokodilletråder når de blir flådd med bompenger, avgifter, skatter og andre statlige innkrevinger. Det er å spille med falske kort. Svikefullt.

S

Smorte24

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Smorte24 skrev:
    Har du noen link til at FRP stemte for dette Gjestemedlem?
    Du kan jo lese litt om saken her:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Reagerer-paa-avgiftshopp-1107570.html

Samferdelsbyråden fra Frp som står bak dette har den frekkhet å kalle den hittil manglende avgiftsdoblingen for "subsidiering". Snakker om å ha en forkvaklet syn på avgifter og det å kunne sette fra seg bilen sin på gaten. Vi snakker ikke om dedikerte parkeringsplasser, garasjeanlegg eller noe slikt. Kun å kunne parkere bilen din i gaten eller i nærheten av der du bor. Slik de aller fleste andre mennesker kan i dette landet uten at noen frp-ere krever inn mangedoble skatter og avgifter for dette.

Det er i å for seg greit for politikere å være for en mangedobling av skatter og avgifter for bilister, men da kan man ikke samtidig profilere seg som en motstander av høye offentlige skatter og avgifter og late som om man har sympati for bileiere og gråte krokodilletråder når de blir flådd med bompenger, avgifter, skatter og andre statlige innkrevinger. Det er å spille med falske kort. Svikefullt.
    Ha ha morsom den ene kommentaren da:

"Hva er det disse sentrums beboerene syter etter, de vil jo ikke ha biler i sentrum som spyr ut gift og forurenser pelsen til de fine Bergensfruene. Bergen sentrum skal jo i følge bilhatere og Konkurbybanetrikk tilhengerne være en grønn oase fri for biltrafikk. Flytter en inn til Bergen sentrum, da trenger en jo ikke bil, dere har jo flyttet til sentrum for å ha alt dere trenger rundt dere he he. Nå har dere jo fått konkursbybanetrikk, som dere har klart og kneble til dere. Selg bilen og ta konkursbybanetrikken. God tur he he he"

Nesten som å lese et av dine innlegg :)

Men FRP er jo bare politikere de også, og er det noe politikere er kjent for så er det alle løgnene sine.

Skulle bare mangle at dere som bor i byen må betale litt ekstra også.

FRP gikk ihverfall i mot å forlenge bompengene til 2025.

http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=46277

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    Du mener altså at FrP-politikerne burde gått rundt med hvert sitt flagg som det sto "Idiot" på?
    Radiomerking hadde vært enda bedre, men det høres ikke så dumt ut det der heller.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Smorte24 skrev:
    FRP gikk ihverfall i mot å forlenge bompengene til 2025.

http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=46277
    Det er ikke vanskelig å stemme mot en sak i Stortingen når du vet at det ikke får noen som helst innvirkning på utfallet uansett. Kun et spill for galleriet igjen, slik at de lettlurte skal tro at de er på bilistenes side.

https://www.bergen.kommune.no/aktuell/tema/politikk-og-valg/1523/504/article-42564

Byrådet anbefaler å videreføre Bergensprogrammet med dagens bompengetakster og å forlenge bompengeperioden med 10 år fra 2015 til 2025.

Gjett hvem som er byråd for samferdsel i Bergen da? ... :-\

Som du ser er det ganske stor forskjell på hva de liker å innbille stemmekveget, og hva de faktisk foretar seg når de får makt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    De profilerer seg som partiet som er motstandere mot å flå bilistene. Men de støtter helhjertet opp om vedtaket om å DOBLE avgiften for å stå parkert i gaten utenfor huset folk bor i i sentrum......
    ....Svindler og falske pakk.
    En bilist er vel en som kjører i bilen sin? Ikke? Kanskje til og med en som kjører en annens bil?

En person som parkerer bilen sin er derfor pr definisjon IKKE en bilist! Da er han enten fotgjenger, kollektivtransportbruker eller hjemme! Mulig det finnes noen flere betegnelser som er dekkende? Men akkurat det kan man la ligge nå.

Har FrP gjort det dyrere å kjøre rundt i Bergen i privatbil? "KJØRE RUNDT", det som BILISTER driver med?? ( Vetta fan jeg?? :D ) Men Frp ønsker tydeligvis at biler skal brukes, derfor har de gjort det dyrere å la slike kjøretøy ligge henslengt overalt! Kjør i bilen din, hold den i drift, VÆR BILIST og FrP støtter din sak !! ;D ;D ;D

Hva klager du for Deph?? Så lenge du ER BILIST straffer ikke FrP deg på pungen! Men at du sviker "saken" og parkerer, se DET må du betale for, som rett og rimelig er. ;D ;D

S

Smorte24

Gjest
    Spiralis skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    De profilerer seg som partiet som er motstandere mot å flå bilistene. Men de støtter helhjertet opp om vedtaket om å DOBLE avgiften for å stå parkert i gaten utenfor huset folk bor i i sentrum......
    ....Svindler og falske pakk.
    En bilist er vel en som kjører i bilen sin? Ikke? Kanskje til og med en som kjører en annens bil?

En person som parkerer bilen sin er derfor pr definisjon IKKE en bilist! Da er han enten fotgjenger, kollektivtransportbruker eller hjemme! Mulig det finnes noen flere betegnelser som er dekkende? Men akkurat det kan man la ligge nå.

Har FrP gjort det dyrere å kjøre rundt i Bergen i privatbil? "KJØRE RUNDT", det som BILISTER driver med?? ( Vetta fan jeg?? :D ) Men Frp ønsker tydeligvis at biler skal brukes, derfor har de gjort det dyrere å la slike kjøretøy ligge henslengt overalt! Kjør i bilen din, hold den i drift, VÆR BILIST og FrP støtter din sak !! ;D ;D ;D

Hva klager du for Deph?? Så lenge du ER BILIST straffer ikke FrP deg på pungen! Men at du sviker "saken" og parkerer, se DET må du betale for, som rett og rimelig er. ;D ;D
    Ja og FRP har tydligvis flertallet i Bergen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Smorte24 skrev:
    Ja og FRP har tydligvis flertallet i Bergen.
    Sitter de ikke alene i regjering også da?? Finnes snart ikke den ting som ikke FrP har skylden for. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Byrådet de er en del av har flertall i Bergen, og byråden for samferdsel kommer fra frp.

Det er da ikke urimelig at de da ansvarliggjøres for sine ugjerninger i byen.

Det er ikke mange kommuner i Norge hvor et parti har rent flertall alene.

Det viktigste er jo å synliggjøre for folk at dette er svikefulle mennesker, slik at de kan tenke seg bedre om neste gang før de stemmer på slike fjols. I hvertfall så lenge samferdsel, trafikk og bilisme og det å bo i sentrum er faktorer som betyr noe, eller hvis man versetter ærlighet, redelighet og forutsigbarhet hos politikere.

De hadde nok mistet ganske mange stemmer hvis de før valget hadde fortalt byens bilister at de satt med planer om å doble prisen på gateparkering i byen. I stedet har de greid å lure folk til å tro at de er på bieiernes side.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Så 8kr/dag for å ha lov til å parkere bilen din på offentlig eiendom er dyrt? Siden du ikke har råd til å skaffe deg en parkeringsplass på egenhånd så skal jeg betale for at du skal få parkert bilen din i tillegg til at jeg skal betale for å ha stor nok eiendom til å sette fra meg min egen bil?

Det er ett eller annet som knirker litt her, jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, noen som kan hjelpe meg?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Så 8kr/dag for å ha lov til å parkere bilen din på offentlig eiendom er dyrt? Siden du ikke har råd til å skaffe deg en parkeringsplass på egenhånd så skal jeg betale for at du skal få parkert bilen din i tillegg til at jeg skal betale for å ha stor nok eiendom til å sette fra meg min egen bil?

Det er ett eller annet som knirker litt her, jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, noen som kan hjelpe meg?
    Å parkere bilen langs en offentlig vei er en merkelig og definisjon på å parkere på "offentlig eiendom". Avgifter for bruk av offentlig vei går gjennom de normale veiavgifter og skatter.

Men selv om man kan legitimere å kreve avgifter for boligsoneparkering, og jeg har ikke så mye imot konseptet heller, så er det ganske frekt av et parti som hevder å være motstander av en sterk økning av skatter og avgifter, at de samme folkene er ansvarlig for en 100% økning i disse i Bergen.

Det er dette sviket, og denne falskheten, denne uproporsjonale økningen i avgiftene jeg reagerer på. Det er som om SV skulle doblet inntektsskatten til 56% for dem med under 200.000 i inntekt, og samtidig gå til valg på at de skal forbedre økonomien til disse.

Den nå doblede avgiften er allerede betalt, så jeg kan ikke gjøre så mye med det og når noen frpere først har doblet dem, så er det neppe noen vei tilbake noensinne. Så over noen år er det ganske mange titusen kroner ut av vinduet fordi Anders Langes Parti for senking av skatter og avgifter har skiftet ham og navn til Frp.

Når dette samme pakket presterer å referere til denne avgiftsdoblingen som en fjerning av "subsidiering", så viser det tydelig at den tanketomme skrotnissen av en samferdsesbyråd oppfører seg som den verste avgiftskommunist, og resonerer som en kreasjonist i møte med en naturfagsbok.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Så vidt meg bekjent går de først og fremst til valg på at avgiftspolitikken skal være så enkel som mulig og at den ikke skal være usosial. Et prinsipp om senking av det totale avgiftsnivået er ikke det samme som at hver enkelt avgift skal ned eller at ingen nye avgifter kan eller bør innføres.

S

Smorte24

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Byrådet de er en del av har flertall i Bergen, og byråden for samferdsel kommer fra frp.

Det er da ikke urimelig at de da ansvarliggjøres for sine ugjerninger i byen.

Det er ikke mange kommuner i Norge hvor et parti har rent flertall alene.

Det viktigste er jo å synliggjøre for folk at dette er svikefulle mennesker, slik at de kan tenke seg bedre om neste gang før de stemmer på slike fjols. I hvertfall så lenge samferdsel, trafikk og bilisme og det å bo i sentrum er faktorer som betyr noe, eller hvis man versetter ærlighet, redelighet og forutsigbarhet hos politikere.

De hadde nok mistet ganske mange stemmer hvis de før valget hadde fortalt byens bilister at de satt med planer om å doble prisen på gateparkering i byen. I stedet har de greid å lure folk til å tro at de er på bieiernes side.
    Du er rett å slett patetisk, helt utrolig FRP har brutt et løfte i byrådet i Bergen på 3 år, dagens regjering har holdt et løfte de 5 årene de har styrt landet.

Hva et byråd gjør er ikke alltid det partiet står for nasjonalt, du vet at et byråd får penger fra regjeringen, hvis disse pengene ikke holder må de enten øke avgifter/ skatter, eller de kan jo gjøre som de rød/grønne i Trondheim og kutte tilbudet til de gamle.

Flere å flere kommuner har innført eiendomsavgift selv om de egentlig ikke vil, men er nødt for å få penger nok til å holde tilbudet oppe til de som bor i kommunen.

Har dere kommunal eiendomsavgit i Bergen?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Og du tror at Rita Otervik og de røde i Trondheim ville ha fått stemmene de fikk hvis de på forhånd hadde sagt til velgerne at de ville gjøre som "Terra kommunene" og søle bort ca 1/2 milliard av kommunens kraftfond på en "terra lignende" fondsspekulasjon etter at Terra skandalen allerede var et faktum og vel kjent!

S

Smorte24

Gjest
    beklager dårlig bilde, skal kjøpe meg et digital kamera neste uke, men Byen er Bergen og laget er Brann.

Vedlegg

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    oddgeir skrev:
    Roberth skrev:
    oddgeir skrev:
    Roberth skrev:
    norge trenger arbeidskraft.
    Gjør vi?
    Vi har enorm mangel på håndtverkere, diverse ingeniører og pleiere i helsesektoren, sistnevnte vil bare ta mer og mer av.
    Vi har ca 76.000 helt arbeidsledige for tiden. I tillegg har vi minst like mange på diverse tiltak etc. I en slik situasjon mener jeg det er tøvete å begrunne innvandring med mangel på arbeidskraft. Mangler du ingeniører må disse importeres fra land med et fungerende utdannelsessystem.
    Hvorfor kan ikke folk fra andre land komme hit og skoleres? Etter som de går ut i arbeid her, blir de jo skatteytere for den norsk stat.

S

Smorte24

Gjest
    Roberth skrev:
    oddgeir skrev:
    Roberth skrev:
    oddgeir skrev:
    Roberth skrev:
    norge trenger arbeidskraft.
    Gjør vi?
    Vi har enorm mangel på håndtverkere, diverse ingeniører og pleiere i helsesektoren, sistnevnte vil bare ta mer og mer av.
    Vi har ca 76.000 helt arbeidsledige for tiden. I tillegg har vi minst like mange på diverse tiltak etc. I en slik situasjon mener jeg det er tøvete å begrunne innvandring med mangel på arbeidskraft. Mangler du ingeniører må disse importeres fra land med et fungerende utdannelsessystem.
    Hvorfor kan ikke folk fra andre land komme hit og skoleres? Etter som de går ut i arbeid her, blir de jo skatteytere for den norsk stat.
    Jo i teorien stemmer dette, men når vi tar inn flere enn det vi klarer å integrere blir det bare enn kostnad.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Snickers-is skrev:
    "– Tysk islamist avslører angrepsplaner"

Utrolig hva FRP får skylden for gitt ;D
    jeg fikk opp dette:

Sikkert en FrP politiker som har lekt med fyrstikker!

Nå er saken at Gjest har linket til en nettavisforside og disse er ikke statiske. Den saken han tenkte på er nok denne: http://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/100904/stortingsrepresentant-fikk-gratis-garasje og den saken er nå laaangt nede på siden.

Poenget fra Gjest er at FrP politikere er ganske så alene om å ta imot gaver fra tvilsomme bekjentskaper! Skamme seg skulle de ! :mad: :mad:

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Poenget fra Gjest er at Fr.p politikere utviser tvilsom moral i mange sammenhenger. Noen ganger blir de tatt, og det er oftere enn folk fra andre partier. Når de blir tatt argumenterer de skamløst for sine handlinger, og ser aldri at de har foretatt seg noe problematisk. Fr.p sin stortingsgruppe belastet med mange tidligere straffedømte. Behandlingen av Fr.p - stortingsgruppas regnskap har Gjest skrevet om før.

Av dette trekker Gjest den slutningen atr Fr.p politikere er mere korrupte enn andre politikere.

nissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Tepper host host smykker - armbånd host host ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Enig, host, men de rydder opp etter seg, og endrer lovverket som faktisk tillot disse gavene til politikerene.

Fr.p nektet å informere om sine svin på skogen, me duverden så tøffe de er med andres svin. Minner om Carl Ivar da han så sitt snitt til å ta Åslaug Haga.

nissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Menneskerasen er vel grådig av natur.Ser det vel stadig vekk med merkelige avgjørelser både i kommunestyrer og på stortinget som gavner gutteklubben grei og ikke de på gulvet.For ikke å glemme rasering av afp og pensjonsordninger.Virker for meg som att personer med spisse albuer er like grådige uansett kjønn og parti de tilhører.Carl I Hagen(industri hus)hytte - Torbjørn Berntsen(pensjonsrot)etc. etc.host host

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Mye grådighet ja, men noen er grådigere enn andre. Stein Erik Hagen og John Fredriksen er to rikinger som som flytter til utlandet. Skulle tro at de har det fett nok.

Andre synes Norge er et godt land for næringslivet:
    http://www.aftenposten.no/okonomi/article3784999.ece

Jeg synes at den siste er mest sympatisk. Jeg liker ikke grådighet.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    I motsetning til de rødgrønne så er vel denne garasjen i det minste ikke smuglet over grensa...

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Nei, garasjen ble ikke "smuglet" legalt over grensa. Den ble bare holdt unna det markedet som Fr.p mener er hellig i enhver sammenheng, og puttet i lomma på nok en korrupt Fr.p-politiker.

Eller tror du dette var en gave som hvem som helst kan få - sånn tilfeldig?

Garasjen ble gitt i hemmelighet, -i et land der vi er kritiske til slike gaver. Tepper og sjerf ble gitt til Støre i land der slike gaver er en del av kulturen.

S

Smorte24

Gjest
    Gjest skrev:
    Nei, garasjen ble ikke "smuglet" legalt over grensa. Den ble bare holdt unna det markedet som Fr.p mener er hellig i enhver sammenheng, og puttet i lomma på nok en korrupt Fr.p-politiker.

Eller tror du dette var en gave som hvem som helst kan få - sånn tilfeldig?

Garasjen ble gitt i hemmelighet, -i et land der vi er kritiske til slike gaver. Tepper og sjerf ble gitt til Støre i land der slike gaver er en del av kulturen.
    Dette går igjen i så å si alle partier, nå må vi få lover som straffer politikere på samme måte som oss vanlige.

Men å prøve og fosrvare Støre og de er andre er bare tull, Afghanistan har korupsjon og mye barnearbeid, det er jo egentlig værre spør du meg.

Og fikk ikke den ene statsråden en klokke av verdi 35 000,- av Røkke.

Straff politikerne hardt, bare se på pensjonsjukset, så å si ingen av de ble straffet, det skulle vært Ola og Kari på gaten da hadde det vært fengsel og mye annet.

S

Smorte24

Gjest
    I dine øyne ja, av de 42 i pensjonsaken var ingen fra FRP, mener det var 26 fra AP.

Disse gavene som medai har skrevet om denne uken var 3 fra AP og 1 fra SP.

Så dukker det opp en sak med en medlem i FRP så er det mest bedrageri med folk i FRP.

Fortsett med løgnene dine du, så får vi se hva FRP gjør, om de eksluderer han slik de gjorde med forrige person.

AP lar de jo fortsette som før.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Har dere glemt den gamle hedersmann Jo Benkow som "ikke forsto" at man skal betale moms når man tar med seg diamanter for 25K over grensa?

På en måte er det faktisk noe betryggende ved at politikere er som folk flest, at de bæsjer på leggen av og til. Det jeg savner er at de blir straffet like strengt som Ola og Kari. Der svikter det grotesk. Det ville kanskje ha ført til at en stakkar som tar med gave til kona og ikke husker/forstår at han burde gå på rødt også kanskje kan slippe med å betale den momsen han egentlig skulle ha betalt. Slik det er i dag slipper han som har laget loven unna med å eterbetale avgiften, mens menig mann også må betale "bot og bedring" i tillegg til avgiften. Dette er grovt og sytematisk urettferdig!

Når det gjelder armbåndet til båtens gudmor er dette en laaaaang tradisjon,og det er en personlig gave til gudmor og ikke en erkjentlighet til et departement! Skjerping her da folk. Hvis noen tror at Navarsete blir Røkkes lydige puddel om hun får et armbånd til 25K ( Omsetningsverdien på bruktmarkedet er ikke mer en maks 12K og er det gravert hilsen på det, bruker å være slik, er omsetningverdien høyst gullvekta - antatt 2-3K ) bør de realitetsorienteres!

Fan vi er i ferd med å talibaniseres når moralistene i pressen slår seg løs! Hvor mange av våre venner i pressen mottar ikke gaver, brennevin fra øverste hylle, reiser og andre hyggelige "oppmerksomheter" ?

Edit:
    Hva med budsjettansvarlig politimester som kjøper undermotoriserte politibiler for å spare penger og så chiptrimmer dem? Han "visste ikke" at det var ulovlig! Og som den lovlydige mann han er betalte han den ekstra avgiften. Hvis Gjest hadde gjort noe slikt med sin bil og ikke betalt avgiften, ville han fått straffeavgift og bot i tillegg!

Hvem i dette landet burde ha mest greie på hva som er lov eller ei? Politikere som lager lovene, politimestere som forvalter lovene eller menigmann, Gjest, som må leve med lovene? De som lager og forvalter lovene burde om noe bli strengere straffet enn andre IMHO! :mad:

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Ja, garasjen er selvsagt en helt vederlagsfri gave og kan på ingen måte sees i sammenheng med at fyren har handlet for 5 mill.

Montro hvorfor noen fikk så dårlig tid med å endre på visse lover angående ting man ikke har betalt ett rødt øre for...?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Snickers-is skrev:
    Ja, garasjen er selvsagt en helt vederlagsfri gave og kan på ingen måte sees i sammenheng med at fyren har handlet for 5 mill.

Men Snickers ! Han er jo FrP politiker og DA er man uansett skyldig!

Blir det opprettet sak vil man fråtse i det, blir den henlagt eller ( Gud forby, nåja man tror vel ikke på Ham i de røde miljøer? ) at han blir frikjent i en rettsal vil man bare rolig forbigå det hele i størst mulig stillhet mens man jakter på at en ny borgerlig politiker skal gjøre noe dumt og samtidig håper ( og kanskje ber til Ham man ikke tror på ) om at ingen fra den rød/grønne leiren skal gjøre noe dumt først!! ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Tipper det er mere jakt i den borgerlige leir. Iallefall hvis man skal dømme ut fra aktiviteten på div forum på internett, som f.eks Hegnar online.

Jeg prøver bare å lage balanse.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Spiralis skrev:
    Snickers-is skrev:

Men Snickers ! Han er jo FrP politiker og DA er man uansett skyldig!
    Naturligvis, det glemte jeg. Det hele er jo for enkelte en religionskrig der det selvsagt ikke handler om å forsvare egen sak, men om å sable ned andre fordi de tror på noe annet.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Ha, ha.

Man kan ikke diskutere tro og religion. Politikk, derimot, skal og må diskuteres i et demokrati.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gjest skrev:
    Ha, ha.

Man kan ikke diskutere tro og religion. Politikk, derimot, skal og må diskuteres i et demokrati.
    Å...hvorfor skal man ikke diskutere tro og religion? Det er da så absolutt behov for å diskutere disse temaene også, vil jeg påstå. Jeg tør ike tenke på hvordan Norge ville vært å bo i dersom kristenfundamentalistene fikk blomstre fritt... :'(

Enig med dere som stiller spørsmål vedr. mediafolk's moral m.h.t. gaver, smøring osv. Det finnes en rekke groteske eksempler på sånt, alt fra mediekjendiser som ikke vil holde foredrag uten at det foreligger goder som hotellsviter, brennevin av edelt merke & årgang, transport til og fra døra osv. osv. Fysiske gaver som flaskefor, kunst og sånt er også sikkerstikk. Men de har da levd godt i disse agurknytt-tider på Gahr-Støres, Navarsetes & co sin "naivitet"!

Jeg kan ikke fatte at reglene skal være så veldig mye annerledes for politikere som for offentlige ansatte. I min tid som byråkrat langt ned på rangstigen - og det er rundt 20 år siden, hadde vi rapporteringsplikt for alt hva næringslivsledere måtte finne på å smøre oss med. Som regel sa vi pent og høflig nei takk, mest for å slippe både bryderi og korrupsjonsmistanker.

Og Frp...partiet er jo en latterlighet i seg sjøl, spør noen meg. Hadde det ikke vært for de negative langtidsvirkningene som et Frp-styre ville påført nasjonen, ville en periode med Frp i regjeringsposisjon vært interresant. I likhet med SV, ville nok pipa fort fått en anna lyd, både hva angår "skattelettelser" og folkelighet.

Mvh. VilhelmW

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn