S
Smorte24
Gjest
Men nå har jo SV sittet i regjering i 5 år, kanskje det blir 8 hvis de klarer å svelge flere kameler.VilhelmW skrev:Å...hvorfor skal man ikke diskutere tro og religion? Det er da så absolutt behov for å diskutere disse temaene også, vil jeg påstå. Jeg tør ike tenke på hvordan Norge ville vært å bo i dersom kristenfundamentalistene fikk blomstre fritt... :'(Gjest skrev:Ha, ha.
Man kan ikke diskutere tro og religion. Politikk, derimot, skal og må diskuteres i et demokrati.
Enig med dere som stiller spørsmål vedr. mediafolk's moral m.h.t. gaver, smøring osv. Det finnes en rekke groteske eksempler på sånt, alt fra mediekjendiser som ikke vil holde foredrag uten at det foreligger goder som hotellsviter, brennevin av edelt merke & årgang, transport til og fra døra osv. osv. Fysiske gaver som flaskefor, kunst og sånt er også sikkerstikk. Men de har da levd godt i disse agurknytt-tider på Gahr-Støres, Navarsetes & co sin "naivitet"!
Jeg kan ikke fatte at reglene skal være så veldig mye annerledes for politikere som for offentlige ansatte. I min tid som byråkrat langt ned på rangstigen - og det er rundt 20 år siden, hadde vi rapporteringsplikt for alt hva næringslivsledere måtte finne på å smøre oss med. Som regel sa vi pent og høflig nei takk, mest for å slippe både bryderi og korrupsjonsmistanker.
Og Frp...partiet er jo en latterlighet i seg sjøl, spør noen meg. Hadde det ikke vært for de negative langtidsvirkningene som et Frp-styre ville påført nasjonen, ville en periode med Frp i regjeringsposisjon vært interresant. I likhet med SV, ville nok pipa fort fått en anna lyd, både hva angår "skattelettelser" og folkelighet.
Mvh. VilhelmW
Hvorfor kan ikke FRP få prøve seg?
FRP blir latterligjort uten at de faktisk har fått prøvd sin politikk, jeg er veldig skeptisk til at de vil selge mye av de statlige selskapene som holder på med naturresuser.
Håper de går bort i fra dette hvis de får regjeringsmakt, men uansett slik som landet styres nå så går det rett til helvete.
Må huske på at den forrige borgelige regjeringen hadde lavere skatter og avgifter men fikk inn mere penger, pga det ble lettere for industiren og ha arbeidsplasser i Norge. Ja til og med sykehuskøen gikk ned, den har nå økt med 80 000 de siste 5 årene.
Så er det en diskusjon som må komme opp i Norge etterhvert, den har nå begynt i Tyskland og Frankrike.
Men det er noen år igjen for Norge så lenge vi har gassen og oljen vår.