Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Smorte24

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Gjest skrev:
    Ha, ha.

Man kan ikke diskutere tro og religion. Politikk, derimot, skal og må diskuteres i et demokrati.
    Å...hvorfor skal man ikke diskutere tro og religion? Det er da så absolutt behov for å diskutere disse temaene også, vil jeg påstå. Jeg tør ike tenke på hvordan Norge ville vært å bo i dersom kristenfundamentalistene fikk blomstre fritt... :'(

Enig med dere som stiller spørsmål vedr. mediafolk's moral m.h.t. gaver, smøring osv. Det finnes en rekke groteske eksempler på sånt, alt fra mediekjendiser som ikke vil holde foredrag uten at det foreligger goder som hotellsviter, brennevin av edelt merke & årgang, transport til og fra døra osv. osv. Fysiske gaver som flaskefor, kunst og sånt er også sikkerstikk. Men de har da levd godt i disse agurknytt-tider på Gahr-Støres, Navarsetes & co sin "naivitet"!

Jeg kan ikke fatte at reglene skal være så veldig mye annerledes for politikere som for offentlige ansatte. I min tid som byråkrat langt ned på rangstigen - og det er rundt 20 år siden, hadde vi rapporteringsplikt for alt hva næringslivsledere måtte finne på å smøre oss med. Som regel sa vi pent og høflig nei takk, mest for å slippe både bryderi og korrupsjonsmistanker.

Og Frp...partiet er jo en latterlighet i seg sjøl, spør noen meg. Hadde det ikke vært for de negative langtidsvirkningene som et Frp-styre ville påført nasjonen, ville en periode med Frp i regjeringsposisjon vært interresant. I likhet med SV, ville nok pipa fort fått en anna lyd, både hva angår "skattelettelser" og folkelighet.

Mvh. VilhelmW
    Men nå har jo SV sittet i regjering i 5 år, kanskje det blir 8 hvis de klarer å svelge flere kameler.

Hvorfor kan ikke FRP få prøve seg?

FRP blir latterligjort uten at de faktisk har fått prøvd sin politikk, jeg er veldig skeptisk til at de vil selge mye av de statlige selskapene som holder på med naturresuser.

Håper de går bort i fra dette hvis de får regjeringsmakt, men uansett slik som landet styres nå så går det rett til helvete.

Må huske på at den forrige borgelige regjeringen hadde lavere skatter og avgifter men fikk inn mere penger, pga det ble lettere for industiren og ha arbeidsplasser i Norge. Ja til og med sykehuskøen gikk ned, den har nå økt med 80 000 de siste 5 årene.

Så er det en diskusjon som må komme opp i Norge etterhvert, den har nå begynt i Tyskland og Frankrike.

Men det er noen år igjen for Norge så lenge vi har gassen og oljen vår.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Har litt høy tersekel for å si slikt om Frp-politikere, men here goes: Per Arne Olsen er en fornuftig, pragmatisk og tilsnakkendes kar. Fremstår som noe nær en renskåren liberalist og ser ut til å være langt mer systematisk i sin tilnærming til verden enn en del andre fra den kanten. - Derfor skuffer han meg ekstra i denne saken. Det er lov å bruke hodet!

Mvh
    Sniff

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Nå vet jeg ikke hvem Minoca Palin er og hvilket forhold Siv Jensen har til henne, men det er jo en kjent sak at hun har Sarah Palin på sin liste over politiske forbilder. Hvilken kjennskap Palin har til Tatcher skulle ikke bety all verden for Jensens dømmekraft, men om man ønsker å bedrive rødgrønn valgkamp kan det selvsagt være av interesse.

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Siw Jensens helt: Monica Palin, har ikke hørt om Margaret Thantcher (...) Leve kunnskaps- og historieløsheten!
    Stored! Fucking priceless.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Mente Sara!
    Hvis Slubbert kan le av dette er det han vel unt!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Den største skandalen er hvis Carl Ivar blir ordfører i Oslo, eller...?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Slubbert skrev:
    Gjest skrev:
    Siw Jensens helt: Monica Palin, har ikke hørt om Margaret Thantcher (...) Leve kunnskaps- og historieløsheten!
    Hvem er disse menneskene gjest prater om - jeg vet ikke hvem noen av dem er....? ;D ;D

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Slubbert skrev:
    Gjest skrev:
    Hvem er disse menneskene gjest prater om - jeg vet ikke hvem noen av dem er....? ;D ;D

Mvh
    OMF
    Hvis det er noen trøst så kjente vel ikke de personene som Gjest formodentlig siktet til hverandre heller. Den hjernedøde Palin hadde ingen ide om hvem Thatcher var, og Thatcher er vel så dement etterhvert at hun sikkert ikke husker det selv en gang. Så begge er nok utvilsomt gode forbilder for Jensen. En konservativ erkereligiøs overtroisk hjernedød ravende gal tuttemulle og en dement jernkvinne fra gamle dager. :-\

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Gjestemedlem skrev:
    OMF skrev:
    Slubbert skrev:
    Gjest skrev:

Mvh
    OMF
    Hvis det er noen trøst så kjente vel ikke de personene som Gjest formodentlig siktet til hverandre heller. Den hjernedøde Palin hadde ingen ide om hvem Thatcher var, og Thatcher er vel så dement etterhvert at hun sikkert ikke husker det selv en gang. Så begge er nok utvilsomt gode forbilder for Jensen. En konservativ erkereligiøs overtroisk hjernedød ravende gal tuttemulle og en dement jernkvinne fra gamle dager. :-\
    Ler meg spent i hjel! Herlig.
    Mvh
    Sniff

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Puuuhhh...nå har det vært velsigna fredelig fra Carl Ivar Hagen noen måneder - men jaggu har ikke skatte- og fremmedfryktharpa starta på'n igjen!!! Carl I. har preika om skatte- og avgiftslette samt bedre vilkår for pensjonister, syke og svake, meir politi og mindre asylsøkere så lenge jeg kan huske. Nå skal denne "sjefsliberalisten" sikte seg inn på ordførerstolen i hovedstaden med enda meir babbel om samme tema!

Carl Ivar frir tvert til pensjonistene gjennom sin såkalte seniorpolitikk, og jabber på om skatte- og avgiftslette osv. osv. På toppen av alt mente han at "de idiot...asylsøkerne kommer til å like meg etterhvert..." Forøvrig en uslåelig replikk servert på TV-2 nyhetene i går kveld.

Nei, la'n Calr Ivar hvile og slipp yngre, friske krefter til. Mannen har utspilt sin rolle for ca. 25 år siden!!! Vær så snill, la oss slippe å høre på våset om mindre skatter, avgifter og asylsøkere hvis bare Frp kommer til makta. Den regla har vi hørt lenge nok nå.

Og for all del, Smorte24; la gjerne Frp få regjeringsmakt slik at de også får vist sin tafatthet når det virkelig gjelder - men gi meg tilstrekkelig tid til å søke om asyl i "grannlandet" først....og da tenker jeg på Sverige, ikke Russland!

Mvh. VilhelmW

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    oddgeir skrev:
    Her er en av heltene dine gjest. ;D

Underslag, stemmetriksing, svindel.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Doemt-for-bedrageri-1151025.html?xtor=AD-13

Og sånne beløp gjør enkelte seg til kjeltringer for??? Jeg er oppriktig glad & fornøyd for at det ikke er mine venner! ;D

Nei, skal man først gjøre seg til banditt, må det være size a la NOKAS - minst! Men barnelærdommen om at "ærlighet varer lengst" sitter langt inn i ryggmargen. Kanskje derfor jeg aldri havner i "the upper class"???

mvh. VilhelmW

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    oddgeir skrev:
    Her er en av heltene dine gjest. ;D

Underslag, stemmetriksing, svindel.
    Nei nei nei, dette er jo garantert trykkfeil, det er jo kun FRP-ere som gjør slikt! ;D

S

Smorte24

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Puuuhhh...nå har det vært velsigna fredelig fra Carl Ivar Hagen noen måneder - men jaggu har ikke skatte- og fremmedfryktharpa starta på'n igjen!!! Carl I. har preika om skatte- og avgiftslette samt bedre vilkår for pensjonister, syke og svake, meir politi og mindre asylsøkere så lenge jeg kan huske. Nå skal denne "sjefsliberalisten" sikte seg inn på ordførerstolen i hovedstaden med enda meir babbel om samme tema!

Carl Ivar frir tvert til pensjonistene gjennom sin såkalte seniorpolitikk, og jabber på om skatte- og avgiftslette osv. osv. På toppen av alt mente han at "de idiot...asylsøkerne kommer til å like meg etterhvert..." Forøvrig en uslåelig replikk servert på TV-2 nyhetene i går kveld.

Nei, la'n Calr Ivar hvile og slipp yngre, friske krefter til. Mannen har utspilt sin rolle for ca. 25 år siden!!! Vær så snill, la oss slippe å høre på våset om mindre skatter, avgifter og asylsøkere hvis bare Frp kommer til makta. Den regla har vi hørt lenge nok nå.

Og for all del, Smorte24; la gjerne Frp få regjeringsmakt slik at de også får vist sin tafatthet når det virkelig gjelder - men gi meg tilstrekkelig tid til å søke om asyl i "grannlandet" først....og da tenker jeg på Sverige, ikke Russland!

Mvh. VilhelmW
    Du behøver vel ikke å søke asyl til Sverige, etter deres meninger går nok Norge til bunns i løpet av noen mnd, så da kan du jo komme tilbake og bygge opp landet igjen ;D

Jeg er glad at Carl I. er tilbake, han gjorde akkurat det rette i går der han inviterte Høyre om samarbeid, da er det Høyre som blir den store stygge ulven.

Dette er den riktige måten å gjøre det på istedenfor slik som Siv J. håndterer saker, det virker jo som hun har den røde arme på besøk hele tiden.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    877
    Også jeg som trodde på alle som er i SV! Så feil jeg tok! Ja, ja, nå har jeg lært!

Takk for denne lærepengen; Oddgeir!

G

Gjestemedlem

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Trodde vi var kvitt denne klovnen etterhvert. Det er litt som om det skulle starte en ny serie med Tittentei, Televimsen og bjørnen Teodor. Tiden har nok løpt fra dem alle og de er håpløst utdaterte hele gjengen. De tilhører "gamledager".

S

Smorte24

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    VilhelmW skrev:
    Trodde vi var kvitt denne klovnen etterhvert. Det er litt som om det skulle starte en ny serie med Tittentei, Televimsen og bjørnen Teodor. Tiden har nok løpt fra dem alle og de er håpløst utdaterte hele gjengen. De tilhører "gamledager".
    Han er jo bare 66 år, fint at du mener at pensjonsalderen i Norge må senkes og ikke økes slik som partiene du støtter vil.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Han er jo bare 66 år, fint at du mener at pensjonsalderen i Norge må senkes og ikke økes slik som partiene du støtter vil.
    Pensjonsalderen bør være så lav som mulig, slik at folk stort sett slipper å bruke mer av livet sitt som lønnsslave enn høyst nødvendig.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nåja, Deph...jeg vil da gjerne jobbe noen år til. Ikke har jeg råd til å bli pensjonist enda, heller! Men å dra Tittentei ned på samme anmasende, gørrkjedelige hakk-i-platanivå som Carl-Ivar, er å dra det langt... ;D

Mvh. VilhelmW

PS: Heia Norge og heia Drillo!!! Håpet om EM-deltakelse stiger stadig!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjest skrev:
    Også jeg som trodde på alle som er i SV! Så feil jeg tok! Ja, ja, nå har jeg lært!

Takk for denne lærepengen; Oddgeir!
    Nå, det var så lite. Det er alltid hyggelig å kunne plante et frø fra kunnskapens tre i et menneskes sinn.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Om man er FRP-er og "politiet skal vurdere om det er god nok grunn til mistanke til at saken bør etterforskes" er tydelig vis det omtrent 5 ganger mer alvorlig enn om man som vanlig norsk kommunist er tiltalt eller dømt og det foreligger fellende bevis, i hvertfall om man skal tro de mange sosoalistsympatiserende journalistene som i praksis styrer folkeoppinionen.

Man kan vel snart, uten å bevege seg særlig langt fra sannheten, hevde at demokratiet ikke funker heeeelt etter sin hensikt...

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.831
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Om man er FRP-er og "politiet skal vurdere om det er god nok grunn til mistanke til at saken bør etterforskes" er tydelig vis det omtrent 5 ganger mer alvorlig enn om man som vanlig norsk kommunist er tiltalt eller dømt og det foreligger fellende bevis, i hvertfall om man skal tro de mange sosoalistsympatiserende journalistene som i praksis styrer folkeoppinionen.
    ...
    jf. de siste dagers gavehysteri?

mvh
    KJ

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som journalist vil jeg påstå at dagens yrkestand har mer nese for blod enn ideologi. En skandale er en skandale, uansett farge. Men det er flere, og mer spektakulære skandaler lengst ute på den borgerlige fløyen. Det er mer artig og fargerikt til tider. Uansett er det finfin underholdning, og en stor inspirasjon for mange på HFS. Du skal ikke undervurdere markedskreftene i media, for de stikke nok dypere og dypere.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Vel, hvor mange av de hendensene er egentlig skandaler før de blir mediefiltrert? Mange hendelser er i bunn og grunn like selv om ikke alle blir til skandaler i pressen.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Freppere har gjort det til en kunstart å innta offerrollen, helvete hele jævla partiet hviler jo på den ideen. Ikke rart de innbiller seg at også pressen er etter dem. For de sier jo som unger flest: DET VA'KKE BARE MEG!! :eek:

Honkey

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nei - er i grunn vanskelig å argumentere for at avisene er ute etter FRP i disse dager - er jo knapt en dag uten en rød-grønn skandale på forsiden! ;D ;D ;D
    Tror ikke det gir seg med det første heller - Ramin Osmundsen i reprise dette her...mon tro om det ikke ligger flere syndere og vaker rett under overflaten her...

Mvh
    OMF

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    Ikke rart de innbiller seg at også pressen er etter dem.
    Å være sjornalist og bekjennende Frp'er er det samme som karrieremessig selvmord, og det vet du, kjenner jeg deg rett. ;)

Nei, nå drar jeg på båttur.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    oddgeir skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    Å være sjornalist og bekjennende Frp'er er det samme som karrieremessig selvmord, og det vet du, kjenner jeg deg rett. ;)

Selvmord og selvmord, fru Blom... eh herr Oddgeir; trur nok sjo'nnalista i Se & Hør gjør'e ganske fett, jeg. Og vi har selvsagt også noen stillinger disponible i C! og D! og Her & Nå, og kanskje et par i Lyd og Bilde! :D

Honkey

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Honkey-Chateau skrev:
    oddgeir skrev:
    Honkey-Chateau skrev:

Selvmord og selvmord, fru Blom... eh herr Oddgeir; trur nok sjo'nnalista i Se & Hør gjør'e ganske fett, jeg. Og vi har selvsagt også noen stillinger disponible i C! og D! og Her & Nå, og kanskje et par i Lyd og Bilde! :D

Honkey
    Å, jeg har da kjent seriøse journalister i dagspressen med solid FrP-bakgrunn. Kanskje litt på sidelinjen etter Dolkesjø, men likevel FrP-ere.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Men folkeopinionen styres jo ikke av indivitualistene. Som Honkey her så tydelig bekrefter, folk tar til seg mye av det som skrives i avisene som sin egen mening fordi det er nettopp det som er hensikten med å skrive på den måten de gjør. En individualist innimellom blir ikke sett på som kreativ eller selvstendig, men rett ut sagt dum eller lite opplyst.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Snickers-is skrev:
    Men folkeopinionen styres jo ikke av indivitualistene. Som Honkey her så tydelig bekrefter, folk tar til seg mye av det som skrives i avisene som sin egen mening fordi det er nettopp det som er hensikten med å skrive på den måten de gjør. En individualist innimellom blir ikke sett på som kreativ eller selvstendig, men rett ut sagt dum eller lite opplyst.
    Ironi, Snickers, ironi....! :)

Honkey

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.187
    Sted
    Østfold
    Fordommer? Du forekommer meg å ha særdeles merkelige oppfatninger av begrepene ironi og fordommer, men nok om det.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    Senterpartiet får FRP til å se ut som et hederlig parti for tiden. Dette kan vel ikke fortsette. Noen i FRP blir vel nødt til å dra en Michael Jackson for å ta tilbake tronen snart.

N

Nifelheim

Gjest
    FatmanFlump skrev:
    Senterpartiet får FRP til å se ut som et hederlig parti for tiden. Dette kan vel ikke fortsette. Noen i FRP blir vel nødt til å dra en Michael Jackson for å ta tilbake tronen snart.
    men i dag er de på plass igjen.

FrP-nestleder politietterforskes for korrupsjon.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn