Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    "Du mener, det kan ikke være sant,
    så onde kan ikke mennesker være.
    Der fins da vel skikkelig folk iblandt?
    Bror, du har ennu meget å lære!"
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Voff skrev:
    baluba skrev:
    Intervjuene (og boken?) handler om å ha motforestillinger om hvordan nye Oslo ser ut, etter at vi fikk et flerkulturelt samfunn i hovedstaden. Det jeg har sett av Hagen de siste dagene har vært klager på hvordan Oslo ser ut i dag, ikke hva som skjuler seg bak de fremmedeartede utseendene. Eller har han moderert det nå?
    Er det ikke ghettofiseringen og manglende norskkunnskaper Hagen (og de fleste andre politikere) er opptatt av...?
    Selvfølgelig er det det
    Men det kan ikke aksepteres av de med høyere moral en oss andre. Derfor skiftes fokus mot bruddstykker, rykter, synsing og tro. Man har ikke en gang lest boken!!

    Nå er det visst hudfargen Hagen er opptatt av hevdes det her. Slik slipper man å ta stilling til gettoer, forslumming, norske barn som, fordi de er en minoritet i barnehagen, ikke får naturlig språkutvikling, økende kriminalitet, krav om spesialbehandling i det offentlige, osv. Alt sammen eksempler på en integreringspolitikk i krise.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjære deg, Oddgeir. Det kan så være at jeg er en moralist, men når han gir et intervju som utelukkende handler om hvordan Oslo ser og så ut så synes jeg det kan handle om det. Hvorfor skal du alltid komme opp med alternative synsvinkler når det ikke finnes slike? Fra a til å handlet intervjuet om hvordan det ser ut, og at han ikke liker det han ser. Ferdig med det.

    Og hvorfor har så mange tilsynelatende patologiske behov for å forsvare 100 prosent av alt det Hagen uttaler, uansett hva det er? Er det helt umulig å se at ens egen oppadgående sol skyte en scud, slik at alternative virkeligheter må tas i bruk for å forandre på det som er sagt? Du har til å kun brukt hans tidligere meninger for å sette uttalelsene i et perspektiv som du synes er passende. Hva med å la dem stå for seg selv, og kanskje ta inn over seg at han ikke er ufeilbarlig?
     

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    oddgeir skrev:
    Voff skrev:
    baluba skrev:
    Intervjuene (og boken?) handler om å ha motforestillinger om hvordan nye Oslo ser ut, etter at vi fikk et flerkulturelt samfunn i hovedstaden. Det jeg har sett av Hagen de siste dagene har vært klager på hvordan Oslo ser ut i dag, ikke hva som skjuler seg bak de fremmedeartede utseendene. Eller har han moderert det nå?
    Er det ikke ghettofiseringen og manglende norskkunnskaper Hagen (og de fleste andre politikere) er opptatt av...?
    Selvfølgelig er det det
    Men det kan ikke aksepteres av de med høyere moral en oss andre. Derfor skiftes fokus mot bruddstykker, rykter, synsing og tro. Man har ikke en gang lest boken!!

    Nå er det visst hudfargen Hagen er opptatt av hevdes det her. Slik slipper man å ta stilling til gettoer, forslumming, norske barn som, fordi de er en minoritet i barnehagen, ikke får naturlig språkutvikling, økende kriminalitet, krav om spesialbehandling i det offentlige, osv. Alt sammen eksempler på en integreringspolitikk i krise.
    Det moralske grunnlaget former bakteppet for hele diskusjonen, og når det er såpass forkastelig går man inn på problemstillingene på feil grunnlag. Når det i tillegg lukter krisemaksimering deluxe er det like greit å fokusere på det som virkelig er i ferd med å ødelegge det norske samfunnet: manglende respekt for og/eller anerkjennelse av andres menneskeverd og verdien av andres kultur og opphav.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Jeg er ikke spesielt glad i Hagen som person. Til det virker han alt for pompøs. Men som politiker har han min største respekt. Få, om noen, forutså så tidlig de problemene som innvandringseksperimentet i økende grad medfører.
    Hagen har gitt flere intervjuer i anledning utgivelsen, og det er overhodet ikke tvil om hva mannen mener. Han mener det samme som de fleste andre som bekymrer seg for Oslos utvikling de neste 50 årene. Forskjellen er bare at Hagen har en talerstol og en mikrofon, det har ikke de fleste andre.

    Si hallo til Rubb, barnehagepedagogen som ble intervjuet på Dagsrevyen du vet:


    Jeg kan forklare: Når man stikker innom nærbutikken og du er den eneste hvite og eneste som prater flytende norsk er det vanskelig å føle seg hjemme. Når man sitter ute og flertallet av de kvinner som passerer deg har på seg hijab eller hijab og lange mørke kjolelignede plagg så er det vanskelig å føle seg hjemme. Når min familie er den eneste som er ute i snøen om vinteren mens de andre barna står i vinduet og titter på, så skjønner du at her blir det ikke lett å finne lekekamerater å ta med ski og aketur. Når man får tilbud om ”kurs for å bo sammen i borettslag”, så er det åpenbart at det er en stor andel av beboerne som mangler grunnleggende erfaring i å bo i et fellesskap. Jeg har bodd i blokk i 40 år og synes nesten det er toppen av frekkhet å tilby meg et sånt kurs.

    På få år er det min familie som på mange måter er blitt minoritet. Selv om politikere ofte har sagt at man blir mer tolerant når man utsettes for et multikulturelt miljø, så er min erfaring at det helt motsatte skjer. Nå har denne utviklingen har spesielt skutt fart i løpet av de siste to årene og når man prater med de etniske nordmennene som bor her, så er det ingen jeg vet om som er spesielt positive til utviklingen.
    http://www.document.no/2010/07/exit_oslo.html
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Barnehagepedagog = SV, eller ekstremt høy utdanning - eller hva er det som gjør yrket til vedkommende interessant i denne sammenheng? Det virker litt tatt ut av luften når en vilkårlig person blir presentert som yrkesperson, som om det skulle bety noen forskjell om han/hun var bioingeniør eller vaskehjelp. For jeg antar at yrket til vedkommende skulle få oss til å nikke litt ekstra anerkjennende overfor utsagnet her.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.231
    Antall liker
    8.636
    Torget vurderinger
    1
    FatmanFlump skrev:
    Når det i tillegg lukter krisemaksimering deluxe er det like greit å fokusere på det som virkelig er i ferd med å ødelegge det norske samfunnet: manglende respekt for og/eller anerkjennelse av andres menneskeverd og verdien av andres kultur og opphav.
    For noe sludder. Det finnes knapt noe annet samfunn som er mer tolerante overfor andre kulturer, andre legninger for å ikke snakke om menneskeverd, enn de Nordiske landene.
     

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    oddgeir skrev:
    Jeg er ikke spesielt glad i Hagen som person. Til det virker han alt for pompøs. Men som politiker har han min største respekt. Få, om noen, forutså så tidlig de problemene som innvandringseksperimentet i økende grad medfører.
    Hagen har gitt flere intervjuer i anledning utgivelsen, og det er overhodet ikke tvil om hva mannen mener. Han mener det samme som de fleste andre som bekymrer seg for Oslos utvikling de neste 50 årene. Forskjellen er bare at Hagen har en talerstol og en mikrofon, det har ikke de fleste andre.

    Si hallo til Rubb, barnehagepedagogen som ble intervjuet på Dagsrevyen du vet:


    Jeg kan forklare: Når man stikker innom nærbutikken og du er den eneste hvite og eneste som prater flytende norsk er det vanskelig å føle seg hjemme. Når man sitter ute og flertallet av de kvinner som passerer deg har på seg hijab eller hijab og lange mørke kjolelignede plagg så er det vanskelig å føle seg hjemme. Når min familie er den eneste som er ute i snøen om vinteren mens de andre barna står i vinduet og titter på, så skjønner du at her blir det ikke lett å finne lekekamerater å ta med ski og aketur. Når man får tilbud om ”kurs for å bo sammen i borettslag”, så er det åpenbart at det er en stor andel av beboerne som mangler grunnleggende erfaring i å bo i et fellesskap. Jeg har bodd i blokk i 40 år og synes nesten det er toppen av frekkhet å tilby meg et sånt kurs.

    På få år er det min familie som på mange måter er blitt minoritet. Selv om politikere ofte har sagt at man blir mer tolerant når man utsettes for et multikulturelt miljø, så er min erfaring at det helt motsatte skjer. Nå har denne utviklingen har spesielt skutt fart i løpet av de siste to årene og når man prater med de etniske nordmennene som bor her, så er det ingen jeg vet om som er spesielt positive til utviklingen.
    http://www.document.no/2010/07/exit_oslo.html
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
     

    Vedlegg

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    Når det i tillegg lukter krisemaksimering deluxe er det like greit å fokusere på det som virkelig er i ferd med å ødelegge det norske samfunnet: manglende respekt for og/eller anerkjennelse av andres menneskeverd og verdien av andres kultur og opphav.
    For noe sludder. Det finnes knapt noe annet samfunn som er mer tolerante overfor andre kulturer, andre legninger for å ikke snakke om menneskeverd, enn de Nordiske landene.
    ... Du ser vel her hva som ulmer under overflaten. Det er ikke alle i denne tråden som trekker snittet opp.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.231
    Antall liker
    8.636
    Torget vurderinger
    1
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Når innvandrere blir statsborgere, slutter de å være innvandrere. Da er de blitt nordmenn som alle oss andre. Det er også et meningsløst og konstruert tullebegrep å snakke om andre og tredje generasjons innvandrere, og lags store fæle skremmetall av slikt. Har man absolutt behov for å drive gruppetenking så er det mer redelig å bruke betegnelsen 2. og 3. generasjons nordmenn.

    Om noen er født i Norge med norsk statsborgerskap er de absolutt 100% like mye nordmenn som Smorte24, Oddgeir et al. At ikke de sistnevnte liker dem burde ikke bekymre noen, de liker kanskje ikke S & O heller... who cares?

    De store truslene mot et fritt og liberalt vestlig sivilisert land kommer fra de konservative religiøse (kristne og muslimer) samt fra overformynderiske sosialister. Islamister og kristenkonservative er 99% identiske hvis man ser bort i fra kostyme og en og annen teologisk spissfindighet, og femisosialistenes store drøm er å umyndiggjøre oss alle og gjøre Norge til en eneste stor barnehage.

    Finner vi metoder for å beskytte oss mot disse, så spiller det ingen rolle hva slags kultur og stamtavle folk ellers har.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.231
    Antall liker
    8.636
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    De store truslene mot et fritt og liberalt vestlig sivilisert land kommer fra de konservative religiøse (kristne og muslimer) samt fra overformynderiske sosialister. Islamister og kristenkonservative er 99% identiske hvis man ser bort i fra kostyme og en og annen teologisk spissfindighet, og femisosialistenes store drøm er å umyndiggjøre oss alle og gjøre Norge til en eneste stor barnehage.

    Finner vi metoder for å beskytte oss mot disse, så spiller det ingen rolle hva slags kultur og stamtavle folk ellers har.

    Det har du aldeles rett i. Imidlertid er de kristenkonservatives inflytelse på retur mens presset mot ytringsfriheten (og andre friheter) fra ekstreme muslimske miljøer økende.
    Femisosialistene er vel også på retur eller....?
     

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
     

    Vedlegg

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    Voff skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    De store truslene mot et fritt og liberalt vestlig sivilisert land kommer fra de konservative religiøse (kristne og muslimer) samt fra overformynderiske sosialister. Islamister og kristenkonservative er 99% identiske hvis man ser bort i fra kostyme og en og annen teologisk spissfindighet, og femisosialistenes store drøm er å umyndiggjøre oss alle og gjøre Norge til en eneste stor barnehage.

    Finner vi metoder for å beskytte oss mot disse, så spiller det ingen rolle hva slags kultur og stamtavle folk ellers har.

    Det har du aldeles rett i. Imidlertid er de kristenkonservatives inflytelse på retur mens presset mot ytringsfriheten (og andre friheter) fra ekstreme muslimske miljøer økende.
    Femisosialistene er vel også på retur eller....?
    Og da er det jo bare muslimene igjen....

    "Plans and programs must have a goal pointing to the future. They may not be focused only on a temporarily unpleasant situation. A better future demands the systematic solution of the Jewish Question, not the organization of the Jews.

    We must build our state without the Jews. They can be only stateless foreigners among us, with no legal permanent standing. Only so will Ahasver [the legendary wandering Jew] be forced to take up his walking stick again, and then turn it into axes and spades."

    http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/gercke.htm
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    2.889
    Torget vurderinger
    16
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
    Ja flere lover er akkurat hva vi behøver. Jeg liker spesielt tanken på at staten skal bestemme hva slags klær jeg får lov til å ha på meg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    De store truslene mot et fritt og liberalt vestlig sivilisert land kommer fra de konservative religiøse (kristne og muslimer) samt fra overformynderiske sosialister.

    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10034242

    Cry your heart out!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

    Er redd du er inne på noe der Deph ! Konservative kristen venstresosialsiter! Pføyyy!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare skremmende å se hva noen politikere gjør for å styrke maktbasen sin. Helt utrolig. :eek:
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    HC skrev:
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
    Ja flere lover er akkurat hva vi behøver. Jeg liker spesielt tanken på at staten skal bestemme hva slags klær jeg får lov til å ha på meg.
    Javel, det er jo flott det! Men du har nok ikke skjønt poenget i motsetning til de fleste andre her.
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    T.O.M. Per Sandberg er uenig og det sier ikke lite, men det er sikkert skikkelig gjennomtenkt av denne Blomseth...De trekker til seg de merkeligste individer dette FrP greiene men han kommer vel neppe lenger sør denne fyren så det er vel ikke så farlig...Sannsynligvis så ville han sikkert vært den som trykket på avtrekkeren også når man skulle henrette, det må man kunne forvente når man er så klar i en sak.

    "-Jeg er for dødsstraff i enkelte tilfeller. Blant annet gjelder dette voldtekt av kvinner og små barn og overlagt drap. Dette er ingen kampsak for meg. Men om jeg hadde sittet på Stortinget, ville jeg stemt ja til å innføre dødsstraff i Norge om det kom opp som sak, sier Blomseth."

    "Frp-nestleder Per Sandberg er overrasket over å høre at Jan Blomseth står fram som tilhenger av dødsstraff.
    - Frp er definitivt mot dødsstraff. Det strider mot vår ideologi. Men vi kan ikke binde våre representanter, sier han."

    http://www.aftenbladet.no/innenriks/1281839/Strid_om_doedsstraff_i_bystyret_i_Tromsoe.html
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    fjellvåk skrev:
    T.O.M. Per Sandberg er uenig og det sier ikke lite, men det er sikkert skikkelig gjennomtenkt av denne Blomseth...De trekker til seg de merkeligste individer dette FrP greiene men han kommer vel neppe lenger sør denne fyren så det er vel ikke så farlig...Sannsynligvis så ville han sikkert vært den som trykket på avtrekkeren også når man skulle henrette, det må man kunne forvente når man er så klar i en sak.

    "-Jeg er for dødsstraff i enkelte tilfeller. Blant annet gjelder dette voldtekt av kvinner og små barn og overlagt drap. Dette er ingen kampsak for meg. Men om jeg hadde sittet på Stortinget, ville jeg stemt ja til å innføre dødsstraff i Norge om det kom opp som sak, sier Blomseth."

    "Frp-nestleder Per Sandberg er overrasket over å høre at Jan Blomseth står fram som tilhenger av dødsstraff.
    - Frp er definitivt mot dødsstraff. Det strider mot vår ideologi. Men vi kan ikke binde våre representanter, sier han."

    http://www.aftenbladet.no/innenriks/1281839/Strid_om_doedsstraff_i_bystyret_i_Tromsoe.html
    Overlagt drap planlagt av politikerne skjer allerede i Norge, det er vel bestemt at eldre ikke skal ha samme rettigheter som unge når det gjelder behandling for alvorlige syke.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    2.889
    Torget vurderinger
    16
    val skrev:
    HC skrev:
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
    Ja flere lover er akkurat hva vi behøver. Jeg liker spesielt tanken på at staten skal bestemme hva slags klær jeg får lov til å ha på meg.
    Javel, det er jo flott det! Men du har nok ikke skjønt poenget i motsetning til de fleste andre her.
    Poenget er vel at du er villig til å ofre litt av din individuelle frihet for bla. noe så uvesentlig som en kleskode.
     

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    val skrev:
    KJ skrev:
    ... det er en rasist i oss alle ... det er dog litt ulikt hvordan en fronter og konfronterer sin egen rasist ...

    En potensiel fordel med innvandring (spesielt de som kommer litt langveis fra) er at nordmenn forhåpentlig kan bli litt mer beviste og stolte over egen kultur (dvs i møtet med «fremmed» kultur).

    mvh
    KJ
    p.t. rasist
    Snakk for deg selv! Tror det er svært få rasister ute å går til og med i de nynazistiske miljøene er det i utgangspunktet folk som er med pga at de ønsker tilhørighet til en gruppe som egentlig kunne vært hvilke som helst gruppe, til og med Blitz.
    "Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!
    De puster på hatets og ondskapens glør!
    De liker å drepe, de frydes ved jammer,
    de ønsker å se vår verden i flammer!
    De ønsker å drukne oss alle i blod!
    Tror du det ikke? Du vet det jo!"
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Jeg roper i mørket - å, kunne du høre!
    Der er en eneste ting å gjøre:
    Verg deg, mens du har frie hender!
    Frels dine barn! Europa brenner!

    ;)
     

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    oddgeir skrev:
    Jeg roper i mørket - å, kunne du høre!
    Der er en eneste ting å gjøre:
    Verg deg, mens du har frie hender!
    Frels dine barn! Europa brenner!

    ;)
    "Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
    og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
    Du må ikke tåle så inderlig vel
    den urett som ikke rammer dig selv!
    Jeg roper med siste pust av min stemme:
    Du har ikke lov til å gå der og glemme!"
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    HC skrev:
    val skrev:
    HC skrev:
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
    Ja flere lover er akkurat hva vi behøver. Jeg liker spesielt tanken på at staten skal bestemme hva slags klær jeg får lov til å ha på meg.
    Javel, det er jo flott det! Men du har nok ikke skjønt poenget i motsetning til de fleste andre her.
    Poenget er vel at du er villig til å ofre litt av din individuelle frihet for bla. noe så uvesentlig som en kleskode.
    At jeg ikke har lov til å bære relegiøse hodeplagg lenger og dekke mitt ansikt vil ikke medføre noe problem. Det er uansett ikke det som er relevant, men å fjerne relegiøse symboler som fører til konflikt og samtidig fjerne et kvinneundertrykkende symbol noe som skulle vært gjort for flere hundre år siden. Dette et selvfølgelig var en liten del av det hele vedr kvinneundertrykking.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Uventet vendig i denne tråden. Men poesi hører jo hjemme i en tråd om Frp.

    ;D
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.329
    Antall liker
    4.715
    Torget vurderinger
    1
    En kan undre seg over hva Arnulf hadde ment om «dagens» politiske ordskifte ... ::)

    mvh
    KJ
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    KJ skrev:
    En kan undre seg over hva Arnulf hadde ment om «dagens» politiske ordskifte ... ::)

    mvh
    KJ
    Det tror jeg ikke det kan være tvil om. ;)

    Hva mener Bjørneboe?

    Ti bud til en ung mann som skal frem i verden
    1.
    Det første bud er ganske lett
    De som er flest har alltid rett.

    2.
    Tenk alltid på hva folk vil si.
    Og ta de sterkestes parti.

    3.
    Og tviler du, så hold deg taus
    til du ser hvem som får applaus.

    4.
    Tenk nøye ut hva du bør mene.
    Det kan bli dyrt å stå alene.

    5.
    Følg ingen altfor høye krav.
    Men si, hva du har fordel av.

    6.
    Si alle hva de gjerne hører.
    Gå stille gjennom alle dører.
    (For sannheten bringer sorg og nød,
    mens daglig løgn gir daglig brød)

    7.
    Gå aldri oppreist. Snik deg frem.
    Og gjør deg varm i alle hjem.

    8.
    Husk: Ingen mann kan roses nok.
    Slik bygger man en venneflokk.
    (Og i et brødre-paradis
    har du din beste livspolis.)

    9.
    Av sladder husker du hvert ord
    til bruk i neste sjefskontor.
    (Men ingen taktfull sjel forteller
    et ord til ham som ryktet gjelder!)

    10.
    Hvis siste bud blir respektert,
    da er din fremtid garantert:

    Følg dristig med i kamp mot troll,-
    men vis fornuftig måtehold!
    Skrid tappert frem i livets strid,
    - en time forut for din tid.

    Jens Bjørneboe (1963)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    val skrev:
    HC skrev:
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
    Ja flere lover er akkurat hva vi behøver. Jeg liker spesielt tanken på at staten skal bestemme hva slags klær jeg får lov til å ha på meg.
    Javel, det er jo flott det! Men du har nok ikke skjønt poenget i motsetning til de fleste andre her.
    Er du helt sikker på det? Jeg tror nok ikke du finner mange som seriøst mener at forbud er veien å gå, selv når det gjelder deres eget hatobjekt numero uno, religion. Det finnes ingen kommunister eller nazister på HFS, i alle fall trodde jeg det til nå. Det er utelukkende stalinister/maoister eller nazister som seriøst foreslår forbud mot religioner og trossamfunn/livssyn.

    Det er lov å uttale det for å sette meningene på spissen, og å skrive at noe burde vært forbudt. Et godt eksempel er å hevde at det burde være forbudt for klamme gitarkamerater å spille cover av Cohen, men ingen mener det i virkeligheten. Altså at de klamme kameratene burde straffes med fengsel for kulturell skamfæring. Her på forumet er nok de fleste så liberale/liberalistiske at nye forbud ikke er det de ivrer mest etter.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Ah, det er dette diktet som har ligget til grunn for Fps politiske og populistiske metode. Biter faller på plass. Noen gikk altså så glipp av, eller fant det ikke så nøye, krittikken av og varskoet mot benyttelse av den samme metoden.

    Mvh
    Sniff
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Sniff skrev:
    Ah, det er dette diktet som har ligget til grunn for Fps politiske og populistiske metode. Biter faller på plass. Noen gikk altså så glipp av, eller fant det ikke så nøye, krittikken av og varskoet mot benyttelse av den samme metoden.

    Mvh
    Sniff
    Hvis du sikter til Bjørneboediktet, skrives det om - "de som er flest - har alltid rett".

    Menner du det passer godt på Frp? Rundt 24 på siste meningsmåling. Sorry Sniff. Jeg tror nok det er de politisk korrekte er target for Bjørneboe her. Ingen nevnt, ingen glemt. ;D
     

    FatmanFlump

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    560
    Antall liker
    3
    oddgeir skrev:
    Sniff skrev:
    Ah, det er dette diktet som har ligget til grunn for Fps politiske og populistiske metode. Biter faller på plass. Noen gikk altså så glipp av, eller fant det ikke så nøye, krittikken av og varskoet mot benyttelse av den samme metoden.

    Mvh
    Sniff
    Hvis du sikter til Bjørneboediktet, skrives det om - "de som er flest - har alltid rett".

    Menner du det passer godt på Frp? Rundt 24 på siste meningsmåling. Sorry Sniff. Jeg tror nok det er de politisk korrekte er target for Bjørneboe her. Ingen nevnt, ingen glemt. ;D
    Det han sikter til er moralsk feighet, det samme tyskerne led av på 30- og 40-tallet. La oss håpe europa tar til vettet denne gang. Allerede ser vi det Churchill så på 40-tallet.

    "A vile race of Quislings-to use a new word which will carry the scorn of mankind down the centuries-is hired to fawn upon the conqueror, to collaborate in his designs and to enforce his rule upon their fellow countrymen while groveling low themselves. Such is the plight of once glorious Europe and such are the atrocities against which we are in arms." - Churchill 1941
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    oddgeir skrev:
    Sniff skrev:
    Ah, det er dette diktet som har ligget til grunn for Fps politiske og populistiske metode. Biter faller på plass. Noen gikk altså så glipp av, eller fant det ikke så nøye, krittikken av og varskoet mot benyttelse av den samme metoden.

    Mvh
    Sniff
    Hvis du sikter til Bjørneboediktet, skrives det om - "de som er flest - har alltid rett".

    Menner du det passer godt på Frp? Rundt 24 på siste meningsmåling. Sorry Sniff. Jeg tror nok det er de politisk korrekte er target for Bjørneboe her. Ingen nevnt, ingen glemt. ;D

    Tenkte på det samme! FrP bygger på individualisme, objektivisme og egoisme.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    baluba skrev:
    val skrev:
    HC skrev:
    val skrev:
    Voff skrev:
    FatmanFlump skrev:
    http://www.nizkor.org/hweb/people/m/mills-mary/mills-00.html


    Jeg har jo hørt at historien gjentar seg, men det er jo utrolig at vi ikke klarte å banke såpass vett i folk at vi slapp å gjenta 1930 og 1940 årene.
    Men det er jo endel av våre innvandrere som er ferd med å gjenta historien. Mange muslimer har problemer med integrering fordi deres religion forbyr det etter deres foretrukne tolkning av koranen; det står svart på hvitt i koranen at muslimer ikke skal menge seg med de vantro (oss). Nordmenn er umoralske og verdiløse dyr som skal pines til evig tid og antageligvis fortjener det (får vi anta). Homofile er umennesker og må gjerne steines ihjel. Dessuten skal kvinner gå med en sekk over hodet...
    Det er her utfordringene ligger; ikke hos nordmenn som i større og mindre grad er skeptiske til fremmede kulturer....

    Løsningen er å forby relegion! Brenn moskeene forby ansiktskamuflasje og annet relegiøse plagg.
    Man kan finn tilsvarende skit i bibelen som i koranen men det har blitt forbedret i nye testamentet slik at de kristne slipper å steine hverandre i dag. Kansje en ny utgave av koranen også hadde gjort seg.
    Ja flere lover er akkurat hva vi behøver. Jeg liker spesielt tanken på at staten skal bestemme hva slags klær jeg får lov til å ha på meg.
    Javel, det er jo flott det! Men du har nok ikke skjønt poenget i motsetning til de fleste andre her.
    Er du helt sikker på det? Jeg tror nok ikke du finner mange som seriøst mener at forbud er veien å gå, selv når det gjelder deres eget hatobjekt numero uno, religion. Det finnes ingen kommunister eller nazister på HFS, i alle fall trodde jeg det til nå. Det er utelukkende stalinister/maoister eller nazister som seriøst foreslår forbud mot religioner og trossamfunn/livssyn.

    Det er lov å uttale det for å sette meningene på spissen, og å skrive at noe burde vært forbudt. Et godt eksempel er å hevde at det burde være forbudt for klamme gitarkamerater å spille cover av Cohen, men ingen mener det i virkeligheten. Altså at de klamme kameratene burde straffes med fengsel for kulturell skamfæring. Her på forumet er nok de fleste så liberale/liberalistiske at nye forbud ikke er det de ivrer mest etter.
    Nei, fengselsstraff er nok litt for voldsomt for gitarkameratene og bot vil ikke merkes, mens samfunnstraff ville kansje vært det beste så de ikke misbruker flere sanger
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.406
    Antall liker
    6.816
    Fordelene med FrP er at skandalene deres ikke får så store konsekvenser, siden de er i opposisjon. Da er det verre med de brune (altså rødgrønne (rød og grønn blir som kjent brunt når det blandes)).
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.798
    Antall liker
    10.291
    val skrev:
    Nei, fengselsstraff er nok litt for voldsomt for gitarkameratene og bot vil ikke merkes, mens samfunnstraff ville kansje vært det beste så de ikke misbruker flere sanger
    Neste gang den gjengen radbrekker en klassiker er passe straff en helaften med Siv Jensen for deretter å opptre på FrPs landsmøte. Der er det viss ofte hallelujastemning har jeg hørt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    val skrev:
    Nei, fengselsstraff er nok litt for voldsomt for gitarkameratene og bot vil ikke merkes, mens samfunnstraff ville kansje vært det beste så de ikke misbruker flere sanger
    Neste gang den gjengen radbrekker en klassiker er passe straff en helaften med Siv Jensen for deretter å opptre på FrPs landsmøte. Der er det viss ofte hallelujastemning har jeg hørt.
    Så var det dette med Geneve-konvensjonen, da. ::) Kanskje det finnes et smutthull?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn