Den viktigste grunnen til at den ikke solgte var den økonomiske nedturen som kom i '93. Skikkelig nedbremsing med fallende boligpriser og aksjemarkeder, masse folk som ble sittende med høyere boliggjeld enn hva huset var verdt, og haugevis med finansjapper som plutselig trengte en jobb i stedet for en ny Porsche. Porsche måtte gire ned til "survival mode" og valgte å prioritere 911. Uansett, en 968 er en av de få Porschene jeg selv kunne tenkt meg. Hvis du er seriøst interessert i en slik, er denne verdt pengene først:montesi skrev:Takker for ivrige deltagere i denne tråden. Ser at mange stiller spørsmålstegn ved at man kan kjøpe en porsche til 150 000+/-, men det er faktisk mellom 150 og 200 prissegmentet til 968 ligger. 968 er en undervurdert porsche, spesiellt kjøremessig. Grunnen til at den ikke solgte så godt var fordi den som nybil kostet omtrent det samme som en 911.. Og da veit man jo hva folk velger 8) Dette er også noe av grunnen til at produksjonen stoppet opp i 94/95.
I samme slengen må jeg si at dette er en mer behagelig, enklere og billigere bil å kjøre en div 928, 993, 911..
Men jeg er klar over at den fremdeles er satt sammen av porschedeler, som jo igjen er ganske dyrt![]()
http://ebooks.ebookmall.com/title/porsche-968-buyer's-guide-mellor-ebooks.htm
Nye modeller, vel, Boxster RS 60 Spyder og Cayman S Sport gir noen hint om hva som bor i den plattformen. De kan bli fine bruktbilkjøp om et år eller to, når aksjemeglerne får litt besvær med å betjene lånene sine, men fri og bevare for noen nybilpriser.