Fra bmw til porsche

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.406
Antall liker
37.294
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
montesi skrev:
Takker for ivrige deltagere i denne tråden. Ser at mange stiller spørsmålstegn ved at man kan kjøpe en porsche til 150 000+/-, men det er faktisk mellom 150 og 200 prissegmentet til 968 ligger. 968 er en undervurdert porsche, spesiellt kjøremessig. Grunnen til at den ikke solgte så godt var fordi den som nybil kostet omtrent det samme som en 911.. Og da veit man jo hva folk velger 8) Dette er også noe av grunnen til at produksjonen stoppet opp i 94/95.
I samme slengen må jeg si at dette er en mer behagelig, enklere og billigere bil å kjøre en div 928, 993, 911..

Men jeg er klar over at den fremdeles er satt sammen av porschedeler, som jo igjen er ganske dyrt :p
Den viktigste grunnen til at den ikke solgte var den økonomiske nedturen som kom i '93. Skikkelig nedbremsing med fallende boligpriser og aksjemarkeder, masse folk som ble sittende med høyere boliggjeld enn hva huset var verdt, og haugevis med finansjapper som plutselig trengte en jobb i stedet for en ny Porsche. Porsche måtte gire ned til "survival mode" og valgte å prioritere 911. Uansett, en 968 er en av de få Porschene jeg selv kunne tenkt meg. Hvis du er seriøst interessert i en slik, er denne verdt pengene først:
http://ebooks.ebookmall.com/title/porsche-968-buyer's-guide-mellor-ebooks.htm

Nye modeller, vel, Boxster RS 60 Spyder og Cayman S Sport gir noen hint om hva som bor i den plattformen. De kan bli fine bruktbilkjøp om et år eller to, når aksjemeglerne får litt besvær med å betjene lånene sine, men fri og bevare for noen nybilpriser.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.049
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Trondmeg skrev:
Dr.Evil skrev:
Med all respekt for 911, men dette er nok den råeste eksoslyden som fins!! For en musikk!

Hilsen
Dr.Evil

http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI
Hadde ikke du postet denne hadde jeg gjort det. INGENTING slår en ekte italiensk 12er laget med lidenskap, INGENTING!
(gåsehud hver gang)
Den lyden var heftig! Hvilke ekte italienske 12er laget med lidenskap?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.281
Antall liker
6.667
Kjøp en pent brukt 911 fra 70-tallet i utlandet og importer den som veteranbil, så blir det ikke så dyrt.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.138
Antall liker
8.168
Torget vurderinger
12
John_Harald skrev:
Trondmeg skrev:
Dr.Evil skrev:
Med all respekt for 911, men dette er nok den råeste eksoslyden som fins!! For en musikk!

Hilsen
Dr.Evil

http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI
Hadde ikke du postet denne hadde jeg gjort det. INGENTING slår en ekte italiensk 12er laget med lidenskap, INGENTING!
(gåsehud hver gang)
Den lyden var heftig! Hvilke ekte italienske 12er laget med lidenskap?
Lamborghini (da da virkelig var Lamborghini), Ferrari. Ekte Italienske sportsbiler laget med lidenskap. Ikke perfekt, men bare flott og spesielt og ikke laget for å passe alle og enhver.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Takk som spør! Venter på innkommende firmabil, men det ser ut til å drøyer litt nå som markedet har fått seg en liten smell.. La ut bilen min for salg også, men ingen henvendelser ennå :-\
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
montesi skrev:
Takk som spør! Venter på innkommende firmabil, men det ser ut til å drøyer litt nå som markedet har fått seg en liten smell.. La ut bilen min for salg også, men ingen henvendelser ennå :-\
Virker som om markedet er "litt tregt" ja. :-\

Guttungen la ut sin for salg for han skal ta over min, men null respons. ???

Begynner å lure på om jeg er den eneste som kjøper ny bil i disse dager. :eek: Og i så fall; er det jeg eller alle de andre som gjør noe dumt? :p :-\
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.049
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Spiralis skrev:
montesi skrev:
Takk som spør! Venter på innkommende firmabil, men det ser ut til å drøyer litt nå som markedet har fått seg en liten smell.. La ut bilen min for salg også, men ingen henvendelser ennå :-\
Virker som om markedet er "litt tregt" ja. :-\

Guttungen la ut sin for salg for han skal ta over min, men null respons. ???

Begynner å lure på om jeg er den eneste som kjøper ny bil i disse dager. :eek: Og i så fall; er det jeg eller alle de andre som gjør noe dumt? :p :-\
Nå er det kjøpers marked ;)
 

Mesa/Boogie

Medlem
Ble medlem
11.09.2007
Innlegg
34
Antall liker
0
Spiralis skrev:
John_Harald skrev:
Nå er det kjøpers marked ;)
Fikk jo 50.000 i avslag på bilen. ;D
Da er vi to!
Jeg kjøpte Porsche 1999 modell forrige fredag og prutet ned 45.000,-
Bare synd clutchen røk tre dager etterpå og autozentrum spiste opp hele marginen min ;D
Jeg jobber selv i forsikring og vet at det kan skille over 35.000,- i året mellom to forskjellige selskap da det kun går på skadestatistikk. Postbanken/DnbNOR har vist seg gode på bilforsikring den siste tiden og spesielt på porsche så det er et stalltips fra meg! IF skulle ha 47.000,- i året selvom jeg har 70% bonus
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
picpac skrev:
Dette er motorlyd!

Fra dengang da "menn var menn" osv....... Men "lyd" er det ikke, det er musikk!! ;D

Hadde engang en slik bil fra Airfix på min bilbane ( slot racing ) ;D

Det var stor morro, dessverre deler ikke fruen lidenskapen i tilstrekkelig grad til at hun tillater at størstedelen av stuen benyttes til bilbanekjøring. :'(
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.183
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Andy skrev:


En pre 74 911 som er "litt" ombygd over there. Nice? :D
Det var en seriøst stygg lakkering. :mad: Men om den hadde vært svart (f.eks.) så...
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
C. Alshus skrev:
Hva har BRM med Porsche eller BMW å gjøre?


Sikkert ingenting fordi BRM lyden er SÅ mye finere. ;D
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Andy skrev:


En pre 74 911 som er "litt" ombygd over there. Nice? :D
Vel, mye rart her da, "evoleppe" og skjørter gjorde den litt underlig, stripene på fangerne var heller ikke riktige imo, felgene stemmer heller ikke IMO.....synes de gamle er tøffest litt mer diskret enn dette
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.782
Antall liker
5.195
Sted
Nøtterøy
Er litt enig med deg i at de originale er vel så fine.
Når det gjelder stripene på fangerne så var nok disse originale på Carrera RS modellene som mange prøver å kopiere.
Som denne under som er ganske så lik originalen.

 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det så straks bedre ut! Var den söta bror-kombinasjonen som ble litt spes IMO
 
Topp Bunn