Hei!
Jeg har selv en Porsche, en 911 Carrera 84mod. Ja, det koster å ha en Porsche. Betaler 6700 i året for full kasko med 75% bonus gjennom If. Egentlig ikke ille. Det er vel kun If som gjelder når vi snakker om Porsche. Videre så er det vel omtrent det samme i service utgifter i året. Det går med 13 liter motorolje ved hver service. Motorolje anbefales å bytte hvert år. Og så tillegg hvis du kanskje må bytte girolje og bremseveske. Min bil har blitt meget pent behandlet opp gjennom årene. Forrige eier overhalte bl.a både girkasse og motor. Ca 30000 for overhaling av girkasse, og ca 50000 for motoroverhaling.
Men så til det positive. Det gir en utrolig feeling å kjøre Porsche, svært lite kan sammenlignes med det. ;D Min bil har motortuning og ca 250 ærlige hk, rustfritt sportseksos, sportsunderstell, ventilerte skiver.
Meld deg inn i Porsche Club Norge, der får du hjelp og veiledning hvis det skulle dukke opp problemer. Og kjøp en Porsche workshop manual som du kan lese litt i. Er ingen bilmekaniker selv, men er vant til å skru, så mye kan du gjøre selv.
Min anbefaling er at du legger så mye penger i bil som du har råd til for å få en som er så bra som mulig. En 3,2 liter Carrera 84-89 som jeg har går for å være en av de mest driftssikre Porschene som er blitt produsert.
Dem kan du få for rundt 180 og oppover. Og ikke la deg blende av kule felger og styling, men få tatt en grundig sjekk hos f.eks Autotuning i Råde.
Jeg har en bil til som jeg bruker til daglig og om vinteren.
Her er en link til en kjøpsguide:
http://www.porsche-club-norge.no/modelguide/911.php
Legger også ved et bilde av "gullet". Lykke til!