Jeg har fundert litt på en ting i det siste, det er om veggkonstruksjonen er grei nok eller om det absolutt bør gjøres noe.
Det jeg lurer på er om at jeg trenger to lag med gips på veggene i stedet for nåværende ett, for å holde på bassen i de nedre frekvenser og bevare nivået her mest mulig.
slik rommet er bygd så er det jo tatt utgangspunkt i en garasje med 2x4 reisverk med kledning på utsiden, isolert med 10 cm glava og platet med ett lag gips på innsiden. Videre, når jeg laget rom i rom så benyttet jeg 1,5x3 stendere et par cm lengre inn i rommet, altså med et par cm luft mot den opprinnelige gipsveggen/taket, isolerte med 5 cm glava og platet med gips på innsiden av dette, 1 lag.
Det innvendige rommet er forankret kun med lydbøyler mot gamle vegger/stendere, forutenom bunnsvillene som en monteert med bolter i betongen/flisene.
Så er dette godt nok, eller må jeg ha et lag til, eventuelt andre ting som kan gjøres?
Funderer som sagt på dette da jeg ikke vet hva jeg eventuelt går glipp av, hvis noe. Noen synspunkter på dette?