RojohII
Hi-Fi freak
Det er kun de tøffeste som stabler klasse A effekttrinn oppå hverandre. ;D Ellers er det alltid spennende å se hva som foregår i kjelleren til Sluket.
Enig.Det er kun de tøffeste som stabler klasse A effekttrinn oppå hverandre. ;D Ellers er det alltid spennende å se hva som foregår i kjelleren til Sluket.
De blir ikke så veldig varme... ikke så rart da kjøleribbene er bælgrovt tilyxade.... du kan holde hendene på de så lenge du vil uten at det brenner. Samme gjelder forøvrig SIT-1 forsterkerne. Forøvrig så skal man ikke kimse av skorsteinseffekten ved å stable i høyden - den er formidabel dersom konstruksjonen av kjøleribbene tillater en skikkelig vertikal gjennomstrømning. Da øker lufthastigeten vesentlig. Rommet er forsåvidt ypperlig egnet, kjellerstue uten fast oppvarming, kun en peisovn som brukes når de blå blir for ille!Enig.Det er kun de tøffeste som stabler klasse A effekttrinn oppå hverandre. ;D Ellers er det alltid spennende å se hva som foregår i kjelleren til Sluket.
Skikkelig konstruerte klasse A trinn er da godt dimensjonert, og har kjøleribber så det holder.
Ellers liker jeg jo godt de platene der...
Ny platespiller? Lå en sånn ute på rehifi.se (tror jeg) forrige uke, og nå er den borte vekk.
Hehe, den jeg har er rar nok Lurer likevel på hva som er greien med slike produksjonerSkal du ha en virkelig rar produksjon med Ornette så kjøp Free Jazz, der har du en kvartett i hver kanal! Med balanse kontrollen kan du velge om du vil høre begge eller bare en av de to kvartettene. En av de mer spesielle jazzinnspillingen jeg har.
Tror kanskje du husker litt feil, TOMZ.... må ha vært STEVE Coleman. Tror ikke jeg eier en eneste Ornette skive. Steve Coleman derimot har jeg beskrevet her tidligere, det er ganske tøffe saker men i likhet med Ornette også noe "vanskelig" å ta inn... med en del køddete takter osv. Sjekk f.eks. "Def Trance Beat" [h=1][/h]Mener det var du som i en eller annen tråd tipset om Ornette Coleman, The Shape of Jazz to Come. Fikk den på cd for et par uker siden (med Something Else!!! som bonus cd). Har tidligere ikke hatt særlig fot for jazz, men har brukt det siste året på å lytte til litt forskjellig for å pirre nysjerrigheten. Noe har jeg likt godt, men veldig mye ender i kategorien helt greit. Når det gjelder The Shape of Jazz to Come så traff den meg midt mellom øynene. En fantastisk musiker og plate som jeg kommer til å bruke mye tid på! Takker så mye for tipset!!!
Kanskje du kan gi meg litt info om Something Else!!! Har ikke hørt mye på den foreløpig og hovedgrunnen til det er produksjonen. Herr Coleman i venstre høyttaler og resten av musikerne i høyre, og ingenting skjer mellom eller bak høyttalerne når det gjelder lydbilde. For meg er dette bare sært og rart. Hva er grunnen til dette lydbildet? Snakker vi om en monoinnspilling som er remastret for å skulle høres slik ut? Antar at noen liker dette, men hva er egentlig grunnen til at de gjør det på denne måten?
Hehe, da har jeg misforstått. Har da endt opp med en strålende skive, og tips fra deg om enda en. Alle snakker om win-win situasjoner. Som oftest bare prat, men her har jeg faktisk oppnådd en Takker! Men seriøst sluket; du drypper nå og da inn litt fra din musikksmak, og du har ikke The Shape of Jazz to Come...Tror kanskje du husker litt feil, TOMZ.... må ha vært STEVE Coleman. Tror ikke jeg eier en eneste Ornette skive. Steve Coleman derimot har jeg beskrevet her tidligere, det er ganske tøffe saker men i likhet med Ornette også noe "vanskelig" å ta inn... med en del køddete takter osv. Sjekk f.eks. "Def Trance Beat"Mener det var du som i en eller annen tråd tipset om Ornette Coleman, The Shape of Jazz to Come. Fikk den på cd for et par uker siden (med Something Else!!! som bonus cd). Har tidligere ikke hatt særlig fot for jazz, men har brukt det siste året på å lytte til litt forskjellig for å pirre nysjerrigheten. Noe har jeg likt godt, men veldig mye ender i kategorien helt greit. Når det gjelder The Shape of Jazz to Come så traff den meg midt mellom øynene. En fantastisk musiker og plate som jeg kommer til å bruke mye tid på! Takker så mye for tipset!!!
Kanskje du kan gi meg litt info om Something Else!!! Har ikke hørt mye på den foreløpig og hovedgrunnen til det er produksjonen. Herr Coleman i venstre høyttaler og resten av musikerne i høyre, og ingenting skjer mellom eller bak høyttalerne når det gjelder lydbilde. For meg er dette bare sært og rart. Hva er grunnen til dette lydbildet? Snakker vi om en monoinnspilling som er remastret for å skulle høres slik ut? Antar at noen liker dette, men hva er egentlig grunnen til at de gjør det på denne måten?
tribunesliter kalles detFYI, jeg har tusenvis av glimrende stalltips, men er tilbakeholden med å legge ut da jeg er litt av en egoist og betrakter min musikk som den siste private sfære...
Skapmøring!!! Det forklarer en hel del...Der eg vaks opp, kan ein seie sjølve hjartet til sunnmøringen vart til. Ikkje so longt unna lagde dei óg lommeboka hass.
Joda, men en som tåler det meste av uhemmet sjikaneringForøvrig var jeg ikke klar over at Emotikon var sunnmøring
Helsike! Opplevde i går noe jeg ikke trodde var mulig..
Jeg var invitert til en demo i kjelleren hos sluket. I ettertidens lys burde jeg kanskje ikke takket ja, men det var litt av en opplevelse....
Startet pent med litt blues og annen forskjellig musikk. Det låt utrolig flott med dynamikk i toppklasse. Uansett, det var først når sluket satte på Kraftwerk med 110db det virkelig tok av. Det var helt uvirkelig hvordan det spilte så uanstreng og uforvrengt med så høy lyd. Jeg satt med gåsehud fra topp til tå. Uansett hva som ble spilt ble det levert på strake armer (vel, kanskje litt med unntak av 80-talls gitarrock )
Jeg sovnet i går med horn og linjebass på netthinnen og våknet i dag tidlig med tanker på hvordan jeg skal bli kvitt egne komponenter for å få noe tilsvarende...
Takk til sluket for invitasjon
Godt man har google til hjelpHelsike! Opplevde i går noe jeg ikke trodde var mulig..
Jeg var invitert til en demo i kjelleren hos sluket. I ettertidens lys burde jeg kanskje ikke takket ja, men det var litt av en opplevelse....
Startet pent med litt blues og annen forskjellig musikk. Det låt utrolig flott med dynamikk i toppklasse. Uansett, det var først når sluket satte på Kraftwerk med 110db det virkelig tok av. Det var helt uvirkelig hvordan det spilte så uanstreng og uforvrengt med så høy lyd. Jeg satt med gåsehud fra topp til tå. Uansett hva som ble spilt ble det levert på strake armer (vel, kanskje litt med unntak av 80-talls gitarrock )
Jeg sovnet i går med horn og linjebass på netthinnen og våknet i dag tidlig med tanker på hvordan jeg skal bli kvitt egne komponenter for å få noe tilsvarende...
Takk til sluket for invitasjon
LASCIATI OGNI SPERANZA, VOI CHE’INTRATE