Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Vi er vel noen som har gått på den blemma etterhver ja. Len deg tilbake, selg unna og jobb rævva av deg for å spare opp. Du vil neppe se deg tilbake. In Sluk we trust!!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kraftwerk Sluket, nå overrasker du :)

Haavard

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Vi er vel noen som har gått på den blemma etterhver ja. Len deg tilbake, selg unna og jobb rævva av deg for å spare opp. Du vil neppe se deg tilbake. In Sluk we trust!!
    Vi får se hva som skjer :rolleyes:

Det var ikke kablene som gjorde mest inntrykk for å si det sånn....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23

Haavard
    Kraftwerk er tøffe nok saker det, Yello også. Og flere andre i samme gate. Alt går i Sluket (vel, NESTEN alt da...)

Dessuten var kuttet en del av H.R.'s medbrakte demo/test CD "Asfaltsaging Vol. I" :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23

Takk for trivelig besøk, som alltid! Ehh... du holder vel kjeft om de kablene, regner jeg med..:p Vil ikke ha det på meg at jeg svir av ofselege summer på slike ting:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Helsike! Opplevde i går noe jeg ikke trodde var mulig..

Jeg var invitert til en demo i kjelleren hos sluket. I ettertidens lys burde jeg kanskje ikke takket ja, men det var litt av en opplevelse....

Startet pent med litt blues og annen forskjellig musikk. Det låt utrolig flott med dynamikk i toppklasse. Uansett, det var først når sluket satte på Kraftwerk med 110db det virkelig tok av. Det var helt uvirkelig hvordan det spilte så uanstreng og uforvrengt med så høy lyd. Jeg satt med gåsehud fra topp til tå. Uansett hva som ble spilt ble det levert på strake armer (vel, kanskje litt med unntak av 80-talls gitarrock :rolleyes:)

Jeg sovnet i går med horn og linjebass på netthinnen og våknet i dag tidlig med tanker på hvordan jeg skal bli kvitt egne komponenter for å få noe tilsvarende...

Takk til sluket for invitasjon :)

LASCIATI OGNI SPERANZA, VOI CHE’INTRATE
    Godt man har google til hjelp :)
    Google er din venn!

J

J.J

Gjest
    Lfo+ – Minimal Resurrection Er og noe ...... Var en av kraftwerk kara som var med og startet, altså LFO, kjent for og ha låter som går ned i kjeller`n og godt og vel det..
    Sier ikke at denne, er den som går dypest.. men her er saging i massevis :rolleyes:

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16

Takk for trivelig besøk, som alltid! Ehh... du holder vel kjeft om de kablene, regner jeg med..:p Vil ikke ha det på meg at jeg svir av ofselege summer på slike ting:cool:
    Jøss, du snakker nesten islandsk jo!

En alvöru karlmenn sullar ekki sparifeið á ofsalega dyrar snúrur!
    þeir kaupa frékar brennivín og vændiskonur fyrir peningana...

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.599

Hmmm, jeg forstår det slik at Hr. Sluk snarest bør brenne av alvorlige beløp på bedre kabler?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Har gjort allerede! For noen år siden var jeg i beita for et sett balanserte kabler med litt lengde, og kom over et par brukte Kimber KCAG i 3m. lengde, mener jeg betalte 2.500,- for settet :D. Verdt hver krone, de rakk ihvertfall helt frem til pluggene, og det i begge ender også. Mer kan man ikke forlange.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.588
    Torget vurderinger
    10
    Fritt etter Nelson Pass. Fra bruksanvisningen til mine XA30.5 ;)

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    HEL, jeg setter stor pris på Nelson, og har hatt utstyr fra han siden før du var påtenkt, men du tar kaka! Dette er vel tolvte gangen jeg ser den pamfletten der, postet av deg..:cool:

You've got your head so far up his ass you can actually see daylight! ;)

Dette er rett og slett sunn fornuft, og bra egnet til å erte på seg spekulative kabelprodusenter med.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.588
    Torget vurderinger
    10
    12 er vel å overdrive men 4 er nok mer riktig hi hi.

Synes det var morsomt skrevet så jeg kan ikke dy meg med å poste den her og der.

Du har sikkert lest dette også. NP skrev denne artiklen da jeg var 12 år gammel og spilte Beatles på en Hitachi mono radio/kassetspiller. Allerede da var lyttegleden stor.......meget stor :)

http://www.firstwatt.com/pdf/art_spkr_cable.pdf

Skjønner at Nelson Pass er ikke født bak en geitost. Han har prøvd svært mye. Når det gjelder kabler og metaller så skriver han f eks at han hører forskjell på Lowther fulltoner med voicecoil av hhv sølv eller kobber. Men det er kanskje noe helt annet enn kabler generelt ???

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Vel, Lowther er rare dyr, med snevre toleranser i spolegap etc. og det er slett ikke umulig at en forskjell kan høres. Skal ikke mye variasjon imaterialer og utførelse før ting høres i slike høyeffektive systemer. Nelson pleier jo ikke å fare med tull.

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    3.071
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    vedr voicecoil sølv/kobber:
    supravox lager 400 exc med sølv eller kobber og anbefaler sølv om en skal dele høyere enn 400 hz.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Kjenner ikke lowther , men like elementer med svingspoleform av kapton - alu har totalt forskjellig lydsignatur ( Scanspeak).

Ingen overraskelse det det , skulle vært interessant å høre om noen kunne formidle sine erfaringer med forskjellen sølv - kobber svingspole.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.670
    Takk for en skikkelig hifiøkt i går, i natt og i dag. Flytting av hele sulamitten over på langsida betalte seg selv etter strabiøs kamp med et par SLOBs :rolleyes: 300kg og 2cm klaring til taket er ikke å spøke med!

Ei heller selskapet, maten eller lyden. Det e så deeeili!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Kan jo ha noe med egenvekten å gjøre også. Husker ikke forskjellen på sølv/kobber i farta, ikke all verdens men noe er det.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.588
    Torget vurderinger
    10
    Det lille jeg har snappet opp underveis er at der hvor slaget virkelig står er heller dimensjonering og kvalitet på membraner og magneter/etc på dynamiske og kompresjonsdrivere fremfor ledningen som skal forsyne signalene frem til disse. Også må selvsagt kabinetter, horn forsterkere etc samsvare.

Ikke for for å kabeldebattere men jeg syns nemlig jeg så noen fyfy ledninger til SLOBene når jeg var hos deg Sluket......huff huff.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Takk for en skikkelig hifiøkt i går, i natt og i dag. Flytting av hele sulamitten over på langsida betalte seg selv etter strabiøs kamp med et par SLOBs :rolleyes: 300kg og 2cm klaring til taket er ikke å spøke med!

Ei heller selskapet, maten eller lyden. Det e så deeeili!
    Selv takk! Framifrå bistand som alltid - ungdommens energi er uuttønmelig!
    Brekkjern modell størst er forøvrig å anbefale ved denne type sjauing - særlig hvis traverskranen ikke er montert enda :D

Koselig med stammefrendebesøk fra Vardeåsen bo- og behandlinssenter også, og denne gangen trengte vedkommende virkelig behandling, snørra dreiv rundt'n på spektakulært vis. Kyssinga ble av naturlige årsaker avlyst!
    Slike lyd, musikk & matdugnader kan regnes med blant rosene på hverdagens nådeløse slåtteteig og anbefales alle som ser verdien av sosiale relasjoner lowshoulder style.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Håper karen fra vardåsen har lært at ligger'n med rompa bar og åpen munn så blir det gjennomtrekk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Denne arten lærer aldri, H.R.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Det lille jeg har snappet opp underveis er at der hvor slaget virkelig står er heller dimensjonering og kvalitet på membraner og magneter/etc på dynamiske og kompresjonsdrivere fremfor ledningen som skal forsyne signalene frem til disse. Også må selvsagt kabinetter, horn forsterkere etc samsvare.

Ikke for for å kabeldebattere men jeg syns nemlig jeg så noen fyfy ledninger til SLOBene når jeg var hos deg Sluket......huff huff.
    Er veldig enig , all sunn fornuft sier dette. Men mine tidligere opplevelser indikerer enorme forskjeller på kabler - helt på høyde med forskjeller på forsterkere.

Sånn der var dèt sagt , egget lagt og jeg kom ut av skapet. Beklager hvis noen ble støtt, ønsker ikke starte ny kabeldebatt - ja , jeg burde vite bedre..

Hvor slaget skal stå ? Ingen tvil ; lytterommet er de aller fleste sin dårligste komponent. Kanskje fordi de fleste allerede sitter på masse flotte produkter , mens luft rundt anlegget er mangelvare . Hos undertegnede er det samme sak.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Speller det ikke i et vanlig møblert hjem, kan det være det samme for min del. ;-)
    Så du har fått greiene over på langveggen igjen Sluket?
    Ellers så håper jeg alt er på g i slukoteket. :)

oseanna

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    131
    Torget vurderinger
    1

Haavard
    Kraftwerk er tøffe nok saker det, Yello også. Og flere andre i samme gate. Alt går i Sluket (vel, NESTEN alt da...)

Dessuten var kuttet en del av H.R.'s medbrakte demo/test CD "Asfaltsaging Vol. I" :D
    Et pinlig hull i min CD-samling. Men jeg klarer ikke å få tak i den via de vanlighe pusherne? Snakker vi skikkelig undergrunn? Under disken? Under discen? Hva med Vol. 2?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23

Gutta på tur!! FAT SLOB(S) on the move...

4.jpg

SLOB skulle flyttes fra innledende testplassering langs lengdeaksen i rommet, og til langvegg
    der anlegget egentlig skal befinne seg. Var planlagt i jula, men manglet hjula :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Hjeltnes og Brime er IKKE NOE i forhold til Emo og Sluket - her tar vi 24 timers økter få strak arm og er så sterke at vi løfter alt vi orker!

Men på grunn av takhøyden ( som normalt er høy i Slukoteket forøvrig..) måtte det tenkes ut smarte løsninger. Er det ikke plass til hjul UNDER så har vi metoder...8)

6 mm. rustfritt, 16 mm. Unbrako og 30 mm. alu avstandsstykker må til. 300 kg. SLOB er ikke noe en sklir rundt på filten.

5.jpg

6.jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Vel, det var tross alt Kristi Himmelfartsdag og jeg hadde lurt meg unna hjemreisen....:cool: Var nok angstsvette!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.910
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ved siden av SLOB ser du litt pinglete ut? :rolleyes:
    vedr traverskran er du vel litt i beita på takhøyden....
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23

Hvem kan dette være?

Undertegnede? EMO iført sumodrakt? Anonym besøkende?

Dere får tre forsøk!

10.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Da er svarfristen ute, og jeg kan avsløre at det faktisk er undertegnede! Den velproporsjonerte ryggtavla er lettgjenkjennelig med røslige Latissimus Dorsi og godt utviklede deltoider. Ser en godt etter kan en ane potente Gluteus Maximus også. Men triceps var ikke tilstede da bildet ble tatt :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Medaljen har alltid en bakside. Her med innebygget tursti...

9.jpg

Hadde et svare strev med å holde EMO unna kabelsalaten.. han har vanskelig for å skjønne at den ikke er spiselig!
    Bildene er forøvrig courtesy of EmoKid, jeg har som kjent ikke kamera!

For anledningen er det passiv deling mellom TAD TD-4001 og TAD ET-704. 7k tror jeg. Sånn ca.
    24 dB 4-ordens for de spesielt interesserte. I og med at dette er ventehorn så er det sparsomt
    med Duelund, North Creek og det som verre er. Ingen "ulyder" å spore.​

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.599
    Ser ryddig ut det der. Høyttalerne, altså. Akkurat passe klaring til taket.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    ved siden av SLOB ser du litt pinglete ut? :rolleyes:
    vedr traverskran er du vel litt i beita på takhøyden....
    mvh
    Leif
    Ved siden av SLOB ser ALT pinglete ut! Kanskje med unntak av kjeften din.. og Nordbytunnellens innløp! ;)

Traverskranen er forøvrig bestilt i innfelt utgave.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Der velges CD... sikkert til nedlastingsstrømmingkonsumentfjortisenes grenseløse irritasjon.

12.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn