hel skrev:Glasscola da? Syns jeg så noen sånne hos LMC? Cola er bannlyst hjemme hos meg (Fitneskone) men jr (14 år) og jeg drikker en i smug i ny og ne 8)
Er ikke helt der enda, det henger riktignok tre nye "bikes" på stativ på lageret men selv om de var dyre så er det vel igjen en bra bit til stereo'nDazed skrev:Du vet, hvis den glasscolaen inntas som en slags belønning/positiv forsterker, rett etter en hard treningsøkt, går karbohydratene rett i glykogenlagrene og gjør mer gagn enn skade. Det samme kan overføres til en øl rett etter treningsøkten, f.eks.
Jeg får det forøvrig ikke til selv, og sitter heller i sofaen og stapper i meg for enn å f.eks. bruke en av alle syklene jeg har til en verdi som med god margin overstiger hifi-en. Får se om jeg kan snu på flisa denne våren, da.
Har kjøpt inn flere kasser belønningscola og stablet disse i kjølehjørnet.pengesluk skrev:Belønningscola funker, har brukt metoden mange ganger særlig i heimen, tungt hagearbeide osv. som kanskje hadde blitt utsatt uten denne "belønningen".
Og dersom den benyttes i treningssammenheng så er den definitivt verdifull dersom den fører til forbedret/intensifisert trening som kanskje attpåtil gjør av med fler kcal enn colaen representerer. Uansett, en knagg å henge hatten på. Et troverdig halmstrå.
Cola inneholder masse kalorier og lite näring.Dazed skrev:Du vet, hvis den glasscolaen inntas som en slags belønning/positiv forsterker, rett etter en hard treningsøkt, går karbohydratene rett i glykogenlagrene og gjør mer gagn enn skade. Det samme kan overføres til en øl rett etter treningsøkten, f.eks.
Jeg får det forøvrig ikke til selv, og sitter heller i sofaen og stapper i meg for enn å f.eks. bruke en av alle syklene jeg har til en verdi som med god margin overstiger hifi-en. Får se om jeg kan snu på flisa denne våren, da.
Jeg kommer!Oblivion skrev:Har kjøpt inn flere kasser belønningscola og stablet disse i kjølehjørnet.pengesluk skrev:Belønningscola funker, har brukt metoden mange ganger særlig i heimen, tungt hagearbeide osv. som kanskje hadde blitt utsatt uten denne "belønningen".
Og dersom den benyttes i treningssammenheng så er den definitivt verdifull dersom den fører til forbedret/intensifisert trening som kanskje attpåtil gjør av med fler kcal enn colaen representerer. Uansett, en knagg å henge hatten på. Et troverdig halmstrå.
Hagearbeidet her belønnes med en belønningscola i 1/2 timen så nå har du mulighet til å få en belønnet påske ;D ;D ;D
Først skal det sjaues elementer. fedex kommer i morgen med et kvart tonn!! Julaften!jan#jan skrev:Så nå blir det vektstang mellom 16" ???
Jeg mistenker at det kommer av at det nok er ganske mye større prisforskjell på stereoanleggene våre, enn på syklene.pengesluk skrev:Er ikke helt der enda, det henger riktignok tre nye "bikes" på stativ på lageret men selv om de var dyre så er det vel igjen en bra bit til stereo'n
Skal du vente til julaften... med og åpne det ?? ;Dpengesluk skrev:Først skal det sjaues elementer. fedex kommer i morgen med et kvart tonn!! Julaften!jan#jan skrev:Så nå blir det vektstang mellom 16" ???
Jøss. Har vi samme lege?pengesluk skrev:hel skrev:Glasscola da? Syns jeg så noen sånne hos LMC? Cola er bannlyst hjemme hos meg (Fitneskone) men jr (14 år) og jeg drikker en i smug i ny og ne 8)
Kan vel snike innpå en i ny og ne - kan'ke gå helt av skaftet heller. Jeg introduserte forøvrig legen til min tanke om at glasscola er helsekost. Jeg forklarte at når Sluket koser seg med en slik en så stiger humøret og velværen drastisk, m.a.o. den mentale helse får seg en boost. Og at det er større kobling mellom pyskisk og fysisk helse enn man har trodd, det er vi vel enige om? Altså, glasscola = helsekost! Legen så mildt sjokkert ut.
Merker du noe forskjell i det hele tatt ?? : :-*pengesluk skrev:Stor i nebbet idag?? Fått lov å være oppe en time ekstra??
Nå skal vi vel roe oss ned ltt? Først blir det å "breadboarde" systemet for å teste ut forskjellige variabler; raskt gjort å bygge dette men jeg vil bruke litt tid på å høre på effekten av variablene. Det er det vi har påsken til!jan#jan skrev:Merker du noe forskjell i det hele tatt ?? : :-*pengesluk skrev:Stor i nebbet idag?? Fått lov å være oppe en time ekstra??
Hvordan går det med spikkingen .. er alt ferdig - blir alt montert imorgen etter at Fedex har vært der ... blir det ferdig innspilt til helga ??
;D
Har sans for den impact'en ja! Dreiemoment skal ikke undervurderes! Den gode følelsen av brusk, tenner og bein som gir seg når du planter neven i det stygge trynet på en eller annen som irriterer...LMC skrev:Sluket
begynn å trene karate; da kan du ha glede av din BMI!
spark og slag får liksom litt impact 8)
dessuten er den pyjamasen ganske komfortabel
anbefales
tar gjerne en øl etter trening
mvh
Leif
Ok .. må jo spørre om planenepengesluk skrev:Nå skal vi vel roe oss ned ltt? Først blir det å "breadboarde" systemet for å teste ut forskjellige variabler; raskt gjort å bygge dette men jeg vil bruke litt tid på å høre på effekten av variablene. Det er det vi har påsken til!jan#jan skrev:Merker du noe forskjell i det hele tatt ?? : :-*pengesluk skrev:Stor i nebbet idag?? Fått lov å være oppe en time ekstra??
Hvordan går det med spikkingen .. er alt ferdig - blir alt montert imorgen etter at Fedex har vært der ... blir det ferdig innspilt til helga ??
;D
Når det er gjort så skal det tas avgjørelser om endelig utforming av baffel, filter, kabling, finish, materialer osv. som så skal settes i bestilling og maskineres av diverse underleverandører. Så skal alt samles inn, kontrolleres og kvalitetssikres før montasje arbeidet kan påbegynnes. Husk at vi snakker over 100 kg. med deler pr. side så dette er også fysisk en del arbeide Vi snakker ikke SEAS 6" smultring i skoeske på kjøkkenbordet akkurat.
Jeg har begynt å belønne meg selv med å reise ut for glasscola, Erdinger eller det som skulle friste meg.Dazed skrev:Karbohydrater er altså ikke næring? Right!
Når du har tatt deg helt ut på trening, hjelper det kroppen å bygge muskler når du tilfører "raske karbohydrater" (høy glyklemisk indeks) etter økten, uten noen negativ effekt. (Alt med måte, selvsagt.)
Se her, f.eks:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=183634
Forøvrig tror jeg ikke "proteindrikk med linfrøolje" har noen spesielt god effekt hverken som belønning/positiv forsterker eller motivator.
Sånne ting kan man snakke om på et helt annet nivå, hos folk som LIKER å trene, og ikke ser "det gode liv" og "trening" som motsetninger, men heller som synonymer.
Hvis noen går fra å drikke x antall glasscola om dagen uten å trene, til å trene en gang eller to i uka og belønne seg selv med en glasscola etter treningen, må du sannsynligvis si deg enig i at det er en ganske positiv utvikling?
Trenings-, helse- og kostholdsekstremister fungerer imho. mest som demotivatorer for folk som "må" begynne å trene (mer).
Neida! Det er en helsetrøyetråd!SannaX skrev:plutselig blitt til en helsetråd
I do not fear! Høres fornuftig ut med litt oppvarming før den pallen kommer. Pass på pumpa! Kommer det forresten noen utpakkingsbilder? ;Dpengesluk skrev:Det trengs helse og styrke også her, SannaX, venter på deler til nye basser (1 pall - kvart tonn) og da var det betimelig med et par treningsøkter innimellom! Og glasscola er nå definitivt på lista over helsekost! frykt ikke!
Faen, dette er jo rødvin - ikke Cola! Skjerp deg SannaX!SannaX skrev:
Takker! Ser at onani er holdt utenfor - er det bevisst, montro? Hmmm.. Jeg fikk akkurat inn en haug slemme sexy deler her....39 mins of walking
16 mins of jogging
12 mins of swimming
22 mins of cycling