Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.515
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Au, den stripa fra Hartwigsen svei der det helst ikke skal svi.
    Og tråden har tatt en forunderlig vending i det siste, med trening og helse. Hva blir igjen av gamle Sluket, mon tro?
    Trenger noe å trøste meg på etter dette, prøver å finne noe som kunne passe, åpner en flaske rødt som min datter dro i hus her om dagen.
    Den er merket med "remarkably full bodied", det kan vel stå som et minne.
    Skjermbilde 2014-12-29 kl. 18.48.48.png

PS: og fortsatt God Jul forresten!
    Her feires det tradisjonen tro til 13.dag. Det jobbes hardt med sylte, rull, skinker, ribber, sild, røkt fetfisk, majones og vellagret juleøl.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.662
    Sjå på her ja..... svennestykket er klart ;) EN nett liten rigg har det jamen blitt også - veier sikkert ikke et tonn en gang!

Om dette er starten er det i så fall en GOD start, kan ikke herske tvil om det. Du har oppvist en imponerende mengde guts, kunnskap, lærevillighet og pågangsmot, helt i særklasse faktisk - gratulerer! Bare å bøye hatten i støvet. Håper du nå ikke er så utkjørt at du ikke orker å spille musikk resten av året!

Apropos tofu, ligger fortsatt UNDER vektredus-skjema for 2014, trass i julelunsj, middag, generell dovenskap og to selskaper i helgen. Feires i aften med ren vegetarkost, pliktløpene er herved vel overstått og vi kan rolig gå over på høyoktan kost igjen!
    Hadde vel en viss følelse av at dette ville bli approbert! Takke for fine ord. Banken er tom, fingrene verker, ryggen er sår og gliset er stort. Sånn har jeg lært at det skal være i slukoteket ;) "Skal ikke lære faren din å pule"osv....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm... "skær itte lære far'din å pule" er vel egentlig den grammatiske og politisk korrekte skrive & uttalemåte :rolleyes:

God lyd SKAL svi! Du SKAL føle at du har strukket deg helt ut, fysisk og pyskisk.

No free Lunch, but it tastes so damn much better.....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    Au, den stripa fra Hartwigsen svei der det helst ikke skal svi.
    Og tråden har tatt en forunderlig vending i det siste, med trening og helse. Hva blir igjen av gamle Sluket, mon tro?
    Trenger noe å trøste meg på etter dette, prøver å finne noe som kunne passe, åpner en flaske rødt som min datter dro i hus her om dagen.
    Den er merket med "remarkably full bodied", det kan vel stå som et minne.
    Vis vedlegget 297855

PS: og fortsatt God Jul forresten!
    Her feires det tradisjonen tro til 13.dag. Det jobbes hardt med sylte, rull, skinker, ribber, sild, røkt fetfisk, majones og vellagret juleøl.
    Lugn Otto, den nye og LIVSFARLIGE Sluket blir aldeles ikke snauere enn mk. I - tvert i mot! Wait and see, livsnyting står kanskje enda høyere på dagsordenen fremover, bare nå i bærekraftige (sic) former... slik at en kan rekke over enda mer, enda bedre!! BTW, veldig svak for australske Shiraz viner, har et knippe Penfold's Grange her som modner seg til det neste runde tall skal feires - da skal jeg bælme i meg til jeg får vannliljer i ræva :cool: :cool: :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    Godt nytt år..??

Faen veit....
    sitter her og sturer. En god venn kan knapt sitte i det hele tatt
    åkte in på sykehuset julaften, hjerneslag
    en av de sunneste jeg kjenner, både i sjel og kropp
    vi hadde planer, håp
    nå er det bare håpet igjen
    håpet om et godt nytt år

Deler håpet med alle her på HFS også. Godt nytt år.​

• Liker
    Reaksjoner: OMF

laidback

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    38
    Ikke sett spørsmålstegn bak Godt Nytt År!
    Det er ikke ett spørsmål, eller en påstand eller noe vi lurer på.

Det er et oppriktig ønske om at du Sluket og din venn får ett Riktig Godt År!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.165
    Torget vurderinger
    6
    Ingen veit, Slukfar. Ingen har noen garanti what so ever! Det gjelder å gripe øyeblikkene, mulighetene og realisere planer og drømmer. Man vet ikke hva som skjer når man "runder neste sving". Håper det går bra med din venn og at nyttåret blir godt for deg og dine!

D

Dåbbel J

Gjest
    Mr Sluket; blir litt som jeg skrev her før jul.

Hver dag er en sjelden gave.

Enn har ingenting og miste, og ihvertfall ikke venner eller familie.
    Det er allikevel ikke så mye enn kan gjøre for og sikre seg totalt. Livet vil det anderledes noen ganger lell....

Måtte kompisen din få en skikkelig rekonvalesent og bra støtte av venner og familie.

Jeg vil ihvertfall ønske deg alt godt får det nye året som ligger åpent og klart for nye utfordringer.
    Vi skal bite tenna sammen og være der, både i fremgang og motgang.

Godt nytt år !!

/JR

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011

Faen veit....
    sitter her og sturer. En god venn kan knapt sitte i det hele tatt
    åkte in på sykehuset julaften, hjerneslag
    en av de sunneste jeg kjenner, både i sjel og kropp
    vi hadde planer, håp
    nå er det bare håpet igjen
    håpet om et godt nytt år

Deler håpet med alle her på HFS også. Godt nytt år.​
    Livet har det med å ta uventede svinger, og noen svinger gjør definitivt mer vondt enn andre. Faren min opplevde i dag det samme som du, en barndomskamerat som i år feiret både julaften og nyttårsaften sammen med mine foreldre ringte i dag morges fordi han ikke klarte å komme seg opp på benene selv. Jeg var med for å hjelpe og fikk overbevist de gamle staute karene om at det var lurt å ringe ambulanse. Han hadde også fått slag.
    Deler håpet om at det blir, et godt nytt år for deg og din venn.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.443
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Triste nyheter, det er godt vi ikke vet hva som ligger foran oss, det er sikkert og visst.
    ShineySmileysDoubt.jpg

Håper at det går riktig vei for din gode venn Sluket!

Det er vel nok en påminnelse om å leve livet mens vi kan...

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    Takk alle sammen, og du Morten, sammen med Mortinna er jo ukronede HFS mestere i livsnytelse ;)

Synd å høre AtleT, ekstra trist når det er så tett innpå en. Det eneste en kan gjøre selv er å ta lærdom, nyte hver dag og kanskje ta noen enkle grep for om mulig unngå slike ting selv. I dag blir det en lengre tur i marka, sol og pent vær og perfekt piggskoføre! Sjefen her fikk maken piggskoløsning til jul og er følgelig nå i beit for unnskyldninger til ikke å være med!

D

Dåbbel J

Gjest
    Ut på tur - alltid sur!! Fines ikke et sted som er bedre og være en GGG på enn i skauen. Sparke hardt i ei gran og få ei kongle i hue. :mad:

D e såå deeeiiliiiiiiii :rolleyes:

Skemt åtsido.... det er for min del helt ubegripelig vakkert og nydelig og komme seg ut i skauen... få en indre ro som jeg ikke får noen andre steder.
    Om en har hatt low shoulder før så er en omtrent virvleløs etter en tur ut med en nying.... og litt mat på bålet.
    Og så få fyra opp kaffelars og ditto horisontal etterpå..... aaaah livet er for jævli :cool:

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    Skauen er fin den - selv om litt av julemagien ble borte nå da varmegradene gjorde sitt inntog. Men det lukter godt og sola i dag hadde god innvirkning på svartsinnet...
    Blir ikke så lange turer at en fyrer bål akkurat nå men litt medbragt blir det gjerne. Tar en litt lenger tur i morgen tror jeg. Hardkjørt skogsbilvei med is/strø er lett match for de nyinnkjøpte piggskoa - herlig følelse å bare kunne lange ut uten å være redd for lårhalsbrudd med påfølgende sykehusopphold inkl. lungebetennelse, stafylokokker og en alt for tidlig død :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    MUSIC ALERT!! Bugge Wesseltoft på NRK2 nå lørdag 3/1 kl. 1800

Norsk dokumentar. Vi følger Bugge Wesseltoft på en musikalsk reise med musikervenner fra ulike verdensdeler - et musikalsk samarbeidsprosjekt med Oslo World Music Festival som endte opp med stor konsert i Oslo Konserthus i fjor høst. OK World handler om å vise at musikk er et språk alle forstår, en kunstform de fleste har et forhold til, et sterkt virkemiddel i en verden preget av uro. Filmen tar seerne med til India, Libanon og Mosambik

sense

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    26677236uXN.jpg

Skauen er fin den - selv om litt av julemagien ble borte nå da varmegradene gjorde sitt inntog. Men det lukter godt og sola i dag hadde god innvirkning på svartsinnet...
    Blir ikke så lange turer at en fyrer bål akkurat nå men litt medbragt blir det gjerne. Tar en litt lenger tur i morgen tror jeg. Hardkjørt skogsbilvei med is/strø er lett match for de nyinnkjøpte piggskoa - herlig følelse å bare kunne lange ut uten å være redd for lårhalsbrudd med påfølgende sykehusopphold inkl. lungebetennelse, stafylokokker og en alt for tidlig død :D

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Norsk dokumentar. Vi følger Bugge Wesseltoft på en musikalsk reise med musikervenner fra ulike verdensdeler - et musikalsk samarbeidsprosjekt med Oslo World Music Festival som endte opp med stor konsert i Oslo Konserthus i fjor høst. OK World handler om å vise at musikk er et språk alle forstår, en kunstform de fleste har et forhold til, et sterkt virkemiddel i en verden preget av uro. Filmen tar seerne med til India, Libanon og Mosambik
    Yup.

Been there & so on:

http://www.hifisentralen.no/forumet/jazz-blues/13477-bugge-wesseltoft-im.html#post1906895

Finfint program. Så det for 2.gang.

Her er noko anna, mykje framifrå det og:

Bugge Wesseltoft, Jazzman for all seasons, returns with his follow-up to his first solo masterpiece, "IM".
    After a year spent touring the globe to great success, "Playing" is an album of rich sound, texture and colour that showcases his more lighthearted "trickster" side after the deep intensity of its predecessor.

Contemplative piano solo pieces like the title track "Playing" and "Talking To MySelf" (Parts 1 & 2) gracefully glide between playful original compositions like "Singing" and "Hands", both featuring vocals by Bugge himself, in the traditions of "Somewhere In Between" and "Come On Buddy (You Got Green Light)". "Hands" propels a blues groove through John Cage's music room on a journey to Professor Longhair's lunar New Orleans - "OH YEAH!"

The willingness to embrace technology as part of the solo pianist's armory is apparent throughout, but makes a dramatic appearance in Bugge's unique rendering of the Dave Brubeck classic "Take Five", turning a jazz standard into a psychedelic dub in a time tunnel!

The centrepiece of the album is the two-part "Talking To Myself", a truly remarkable diptych spanning over 20 minutes. The two pieces display Bugge's remarkable skill with the pure and unadorned acoustic piano, and are intense while remaining accessible. Possibly some of the most beautiful music Bugge has ever produced.

Making its presence felt is Bugge's love of percussion in the form of "My House": but not percussion in any conventional sense - the piano IS the drum: looping electronics in a full-on groove, complete with space-dub atmospherics beamed directly from inside the piano travel directly from the ears to the feet.

The album closes with a contemplative solo piano take on Jimmy Cliff's classic "Many Rivers to Cross", a perfect end not only to the album, but any busy or fun-filled day in the life of an inhabitant of this loony no-time-to-stop modern world
    .

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er formann i Granhaterforeningen Sluket, hvis skauen skulle bli for innpåsliten. ;)

Haavard

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.465
    Torget vurderinger
    23
    Skam deg Haavard, trærne er våre venner - selv de ikke fullt så vakre grantrær... husk at jeg er medlem av De Grønne!

Finnes det noe særlig tryggere og mer beroligende enn å vandre omkring på den myke skogbunnen i en tett granskog..?

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen og gresset er Haavard sine beste venner, derfor trør han aldri på det. Nobel mann!
    Jeg er også medlem av De Grønne Sluket. Og jeg som har levd i troen på at det er en forening for mindre opplyste... men hva vet nå jeg :confused:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Savner Slukets sarkastiske, lystige, freidige, nyttige og informative innlegg her på HFS.
    Hva skjer?
    På reisefot?

Hvordan går det med din venn?

Mvh. Bergfinn

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.515
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Skauen er fin den -..........
    lett match for de nyinnkjøpte piggskoa - herlig følelse å bare kunne lange ut uten å være redd .................
    Samme her. Handla i romjula. Fikk brukt dem to dager, før isen forsvant. Blir vel et par år til neste gang her, men kjekt å ha.
    Stå på
    og God Elg i skogen!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.601
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg har Asics med skrupigger og de sitter som et skudd!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.601
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja skal han rekke påskemarsjen, så må han komme i rett antrekk snart....:cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Den dagen man ser sluket følge denne moten så er jeg redd for at denne klokka skal bikke til kl 12.....

Minnesota-Doomsday-Clock-3min.jpg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.443
    Kanskje Sluket har gått i hi for vinteren? Jeg har ofte tenkt at det hadde vært praktisk, og jeg er sikkert ikke den eneste ..... :)

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Joda, han er på forumet, bare ikke akkurat her. Kanskje han bare lader opp til et langt DIY-kåseri. Venter i spenning her. :rolleyes:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn