Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    er du klar for besøk snart?
    jeg tar fri uke 7...da bør jeg kunne rekke et par tre av de "viktigste" :cool:
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    LUNSJTID!! Vekta viser 2,5 kg. ned siden 31.12, helt etter skjema. Ruccola, feldsalat, blå druer, olivenolje, pinjekjerner og sitronsaft, surdeigsbrød fra Garcon Lillestrøm, grovt må vite - Ramløsa naturell pluss en stor god kopp Brun Bali - aahhh - etterpå litt hifitid i kjelleren, fyr på peisen og pusle litt med noen nye horn og drivere :D Kanskje ta et bilde eller to.

Her er et "vintage" scenario fra et tidligere lunsjliv....

burgers.jpg

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.688
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Stå på! Höres ut som en superb eftermiddag med det vädret som är idag. Blev hungrig och kaffesugen själv nu. Bra det är lunch inom räckvidd här också:) trakterkaffe eller har du varit iväg och köpt rullvagn med dito kaffearsenal nu efter inspiration i Atles tråd? ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.114
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjøres midlife update her nede :mad::) Siste døgn har jeg etter konas myndige anvisninger gjennomført leverrens. Har vært med på kjekkere opplegg! Skal i dag ta kraftig igjen i matfatet og rødvinskjelleren ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    har du varit iväg och köpt rullvagn med dito kaffearsenal nu efter inspiration i Atles tråd?
    Nei for faen, den gadgetdrevne kaffesnobbismevogna har jeg ikke kastet meg på! Jeg må ha VOLUM serru, og da er god gammeldags traktekaffe greia. Så lenge selve kaffen er av skikelig kvalitet så smaker det fortreffelig, og når en drikker kaffe i forbindelse med mat så nytter det ikke med små pinglebomber med femi skum på :cool:

Har ikke noe i mot førsteklasses italspesialiteter brygget på venners monstrøse dampdrevne blingmaskiner - men har hverken tid, lyst eller råd til det kjøret der. Er IKKE i beit for tids- og pengeslukende hobbyer og interesser akkurat..

D

Dåbbel J

Gjest
    Det var da voldsomt da... :rolleyes:

Du kjøper jo gamle platespillere.. så hvorfor ikke en brukt Silva, fåes til et par små lapper, med kvern... en til....
    Banker traktekaffe anyday, og tar ikke lengre tid.
    MEN som en annen sier her,.. det er den som betaler som er sjef ;)

Ellers så høres dagen din forteffelig ut, nyt den til fulle, og så vil jeg si at det er godt og se at du tar deg tid her igjen... ;)

Vestbredens utskremte

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    He... hvor har du det fra? Kjøper ikke gamle platespillere lenger, har det jeg trenger, strengt tatt. Ikke har jeg plass til flere maskiner på kjøkkenet heller. Dessuten er det enda sjefere å IKKE kjøpe, a la være tøff nok til ikke å røyke osv. Samme med fløte i kaffen - jeg er i utganspunktet mer enn barsk nok til å ikke behøve å bevise noe ved å drikke kaffen svart!!

HVA? skriker enkelte som kommer innom. Har du ikke JURA GT mk. II med dobble skjærespalter og åtte gir? Ikke kvern heller?

Når jeg så forteller de at jeg tygger bønnene selv, slik ekte menn gjør, da blir det ikke mer mas om kaffe! Særlig ikke dersom jeg også forteller de at jeg kommer rett fra tannlegen :rolleyes:

tannlege.jpg

D

Dåbbel J

Gjest
    Kaffe skal være svart, enig med du at mjælk i kaffen er femi.
    Men men... jeg kunne kommet med fler plassbesparende kaffedingser.. men tror det uansett blir enveiskjøring i den diskusjonen ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Mjælk (blåvann) i kaffen er ikke femi - det er dødens! Ekte kremfløte må det være. Akkompagnert av en liten After Eight kanskje...

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Skikkelig anleggs -kaffe det er saker det! fra en ingrodd trakter i en container som ikke vært renset/kanne vasket siste åren:D
    Hah, nymotens jåleri og lettvintheter.

Ekte kaffe er kokt, såklart. Og man koker på gruggen så lenge man får ned en cl med vann. Mot slutten skilles klinten fra hveten. Det var sånn jeg lærte å drikke kaffe. Klarte det ikke før jeg blei 14 år.

Kuprodukter har forøvrig ingenting i kaffe for mannfolk å gjøre, det veit da enhver kjærring.

D

Dåbbel J

Gjest
    Nei .. det er det ikke, tvert om, så er espresso endel sunnere sånn sett.
    Om en skal si at kaffe er sunt :rolleyes:
    Det er fordi at kaffebønnene er kraftigere brent (mindre fett i bønnene) og med espresso så er vannet i kortest berøringstid med bønnene, på dem forskjellige bryggemåtene.....
    Espresso eller mokkakanne brygging er sånn sett dem " sunneste "

Fotnote: kaffe er ike sunt, men du verden og godt det er :p

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.822
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Nei .. det er det ikke, tvert om, så er espresso endel sunnere sånn sett.
    Om en skal si at kaffe er sunt :rolleyes:
    Det er fordi at kaffebønnene er kraftigere brent (mindre fett i bønnene) og med espresso så er vannet i kortest berøringstid med bønnene, på dem forskjellige bryggemåtene.....
    Espresso eller mokkakanne brygging er sånn sett dem " sunneste "

Fotnote: kaffe er ike sunt, men du verden og godt det er :p

Filterkaffe VAR ansett som det sunneste, blant annet på grunn av at filteret binder opp en del av fettet i kaffen og dermed ble kokekaffen den store synderen.... Espressoens crema inneholder jo ganske mye kaffefett og burde dermed etter den gamle skolen være det aller værste :) Fett er jo ikke farlig lenger og kaffens høye innhold av antioksydanter er jo direkte sunt. Kjør på med kaffe!!!
    Mvh Espen

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.688
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    har du varit iväg och köpt rullvagn med dito kaffearsenal nu efter inspiration i Atles tråd? ;)
    Nei for faen, den gadgetdrevne kaffesnobbismevogna har jeg ikke kastet meg på! Jeg må ha VOLUM serru, og da er god gammeldags traktekaffe greia.
    Volym sa du? Har lösningen! Sista budet 500 SEK. :cool:

image.jpg

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    400V 3 fas.:cool:

nydelig endelig at realt påskudd for å skaffe seg nytt eletrisk opplegg.
    -Egen Hi-Fi er for pingler
    -230V 3fas er så 2013
    -Egen Hi-Fi / kaffekurs med 400V 3fas er det ny dopet

P.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Skal i gang med oppfrisking/sluttføring av musikkstua - og da kommer en ikke utenom akustikktiltak. Stort sett bare tenkt litt på å ta noen refleksjoner rett bak lyttepos., ingen merkbare rariteter i forb. med tak/gulv, og har god avstand (2,5 m.) til sidevegger. Forslag til spiselige løsninger mht. å ta førsterefleksjoner mottas gjerne!

I mellomtiden, her er noe som demper første-ereksjoner :rolleyes:

første 2.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Hjemmekontoraften/natt - og da er det viktig med smooth background Music! Kom en fin CD i posten i dag. Bartis - sjekk ut denne.

maze 1.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Hadde nettopp besøk av en kompis som residerer på Koppang til tider... han kjenner min hang til gode matvarer og lokalproduserte varer, så han hadde med seg litt snadder fra en nabobedrift. Nesten litt skummelt, senest i går kveld hentet jeg opp en vanvittig god spekepølse fra Beito, og slike pølser trenger som kjent flatbrød for å fungere :cool:

Moralen må bli; Gode kamerater og god TIMING er avgjørende for livskvaliteten!

flatbrød.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Håper det - har ikke smakt det enda! Har vært bortskjemt med hjemmelaget fra familie/deres venner men nå er det uvergelig slutt på de forsyningene dessverre. Kommer til å savne både folka og flatbrødet :( Testes i kveld! Med en skikkelig Beito Kurv og hjemmelaget (Braumeister Bob und sein BDSM Club) øl!!!!

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, øl og spekepølse hører sammen. Har du forresten smakt Arnold-pølsa fra Valdres? Verdens beste spekepølse synes jeg. Får kjøpt den på disse pølse-standene som dukker opp her og der av og til i Oslo sentrum.

B

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.883
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det flatbrødet kan jeg sikkert hjelpe deg med av og til, siden jeg har hytte i de traktene. Regner med at Joker Aasheim på Åkrestrømmen fører det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Arnold-pølsa er FAST innventar her i huset, den er knallgod. Vokst opp med spekepølser på alle bauger og kanter, onklene mine i Vestre Gausdal lagde pølser, og en fetter leverte gamp til Karl Rekedal når de ikke "leverte" på travbanen :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er svak for de litt "blaute" pølser, Arnold, kurvvarianter fra Valdres med både storfekjøtt, geitekjøtt osv, - gjerne litt søt med solbærsirup etc. i oppskriften.

Åpen for anbefalinger og donasjoner :D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    han pleide å stå i Majorstukrysset utenfor ved modern og på Drøbak City eller på torget.....
    dritgodt!
    lurer på om han ga seg...

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selve Arnold har vel gått bort, men pølsa lever videre.....husk godt smør hører med...i mengder.
    Sorry Sluk, er ikke du på slanker'n?

B

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Selve Arnold har vel gått bort, men pølsa lever videre.....husk godt smør hører med...i mengder.
    Sorry Sluk, er ikke du på slanker'n?

B
    Jo, men av og til er det da tillatt med noe annet enn salat og isvann? F.eks. Sake Toro, Abalone, grønnskjell, Hokkigai, lakserogn....:cool: (du tar hintet) - selvsagt med tilhørende hjemmelagde sauser, marinader oog dips. Det er jo ikke akkurat feite koteletter, og mengden er jo også ikke nødvendigvis i kubikkmeterklassen lenger! Så litt spekepølse til et glass øl eller rødvin, det er innenfor radaren. Men ikke i mengder, og slettes ikke hver dag.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fikk inn en kjempe bluefin på 230 kg på skjæredisken i dag. Skar av et par munnfuller fra buken...smaker like fantastisk godt hver gang. Dyppet i eikefat lagret soya....bedre enn Kikkoman.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn