Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke jeg sagt at du skal ringe straks når slikt skjer? Jeg er bare 4 min. 35 sek. unna...:D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.440
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Moralen må bli; Gode kamerater og god TIMING er avgjørende for livskvaliteten!

Vis vedlegget 303910
    Det der er notert, vi er glade i gode spekepølser her i huset og, og tilbehøret er viktig, selv om det må innrømmes
    at vi er såpass dekadente at vi finner fram en ostebeta i slikt selskap også....

10362359_10203694985358267_1199837232858506926_n.jpg

/ Morten

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke jeg sagt at du skal ringe straks når slikt skjer? Jeg er bare 4 min. 35 sek. unna...:D
    Stemmer, det hadde jeg helt glemt.

Nytt forslag: Hva med å innvilge audiens i Slukoteket, med en liten toro-bit som inngangsbilett :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Ost er ikke dumt, på tirsdag hadde vi gjester her og serverte spanske og italienske pølsevarianter sammen med brie, camembert og diverse blå varianter... tilbehør var trøffelhonning, løkkompott, fikensyltetøy etc. etc. i tillegg til godt brød og kjeks.... Der skulle duvha vøri, Kal!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.440
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ost er ikke dumt, på tirsdag hadde vi gjester her og serverte spanske og italienske pølsevarianter sammen med brie, camembert og diverse blå varianter... tilbehør var trøffelhonning, løkkompott, fikensyltetøy etc. etc. i tillegg til godt brød og kjeks.... Der skulle duvha vøri, Kal!
    Ingenting av det der hørtes feil ut!

Like.jpg

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Jeg kan også ta med Toro neste gang jeg kommer - hva slags rett skal jeg kjøpe med?

toro.png

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Sluks;
    Er der før du aner det, men må følge Hennes opplegg i helga - sees etter det.
    BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    BTW, meget severdig film om Ray Charles på NRK2 kl. 22.30 i kveld. Don't miss it if you got soul...

ray.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Farker'n - har gått OPP 0,4 kg. siden forrige ukeveiing..:mad: Her må noko gjerast! Kom over en fin kaloriforbrukstabell i min desperate søken etter virkemidler;

Å ha sex kan være en utmerket måte å gå ned i vekt på:

Ta av klærne:
    Med partnerens aksept: 12 kalorier.
    Uten partnerens aksept: 187 kalorier.

Ta av BH:
    Med rolige hender: 7 kalorier.
    Med skjelvende hender: 36 kalorier.

Gå til sengs:
    Løft opp partner: 15 kalorier.
    Dra partneren på golvet: 16 kalorier.
    Anvendelse av skateboard: 3 kalorier.

Få ereksjon:
    For normal frisk mann: 1,5 kalorier.
    Miste ereksjonen: 14 kalorier.
    Lete etter den: 115 kalorier.

Påsettelse av kondom:
    Med ereksjon: 1,5 kalorier.
    Uten ereksjon: 300 kalorier.

Innsettelse av pessar om kvinnen som gjør det er:
    Erfaren: 6 kalorier.
    Uerfaren: 730 kalorier.
    Med hjelp av en mann: 680 kalorier.
    (Legg til 5 kalorier dersom du må hente tilbake pessaret fra den andre siden av rommet eller under sengen.)

Nasjonalitet:
    Italiensk - Mannen ovenpå, kvinnen i kjøkkenet: 26 kalorier.
    Russisk - Kvinnen under, mannen får tillatelse: 55 kalorier.
    Amerikansk - Begge ovenpå: 60 kalorier.

Bi-effekter / teknikker:
    Rytmisk støtende: 7 kalorier.
    Gli omkring uten mål og mening: 9 kalorier.
    Whiplash: 27 kalorier.

Orgasme:
    Ordentlig: 27 kalorier.
    Late som: 160 kalorier.

Intensivskala for orgasmer:
    Skoene fløy av: 35 kalorier.
    Ansiktsuttrykket forandret seg ikke: ½ kalorier.
    Takten økte merkbart: 6 kalorier.
    Hørte fuglesang - store fugler: 7 kalorier.
    Hørte fuglesang - små fugler: 3 kalorier.
    Jorden skalv: 30 kalorier.

Mannen trekker seg ut:
    Etter orgasme: ½ kalorier.
    Øyeblikket før orgasme: 500 kalorier.

Å bli avslørt:
    Av partnerens make: 60 kalorier.
    Av egen make: 100 kalorier.
    Forsøk på bortforklaringer: 55 kalorier.
    Forsøk på å beholde roen: 100 kalorier.
    Hoppe ut av sengen: 75 kalorier.
    Kle seg hurtig: 500 kalorier.
    Takke partneren: 2 kalorier.

;) ;) ;)

I følge kalkylen skulle det være fullt mulig å bli kvitt nesten 80 kCal, gitt at partneren gir aksept :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Her er en interessant sak for alle de som nå er passe sultne, men enda har et stykke tid igjen før dagens middag kan lastes inn...:cool: - hentet fra en gallamiddag i 2007, på Hotel Lebua i Bangkok. Bare vinene alene til denne middagen kom på over £ 100.000 - eller på hifispråket; - et knippe kabler! Tipper det ble en del kabler etter dette måltidet ja...

gala3.jpg

gala1.jpg

gala2.jpg

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dæven, det var litt av en meny. Vin har jeg lite peiling på, men får vann i munnen av alt det spiselige her. Får meg til å tenke på den uforglemmelige menyen jeg og kona fikk servert hos Roysen her forleden.
    Skulle vært gøy å teste ut vår nye verdensmesterkokk's VM meny. Var det perlehøns? og annet? Tror jeg må plukke litt godsaker fra både L&V og Ala Cartes hyller når kjerringa har kommet seg ut av ammetåka. Mat er gøy :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Perlehøne og vaktler er mine desiderte flygende favoritter. Ovnsstekt perlehøne med druer og en herlig syrlig saus på en base av sjalottløk, Noilly Prat og sitrontimian, redusert til nesten sirupnivå... med en feit fin Chardonnay til - Leuuwin Estate "Art Series" eller Ridge Estate alt. Montebello.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ser ut til at jeg må ta kokkekniven i egne hender her. Tror ikke jeg kan vente på den perlehøna.
    Dette er det absolutt beste med å bo i Oslo. Vi har tilgang på så og si alt av ferske råvarer fra hele kloden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Utbenet vaktel fylt med gåselever, ovnsgrillet og servert med en mye kjælet for potetpure bestående av 50/50 skikkelig fjellmandel og fjellsmør... og lit trøffelsky til - ikke noe annet.

Prøv også halve vaktler, penslet en fire-fem ganger med en blanding av risvineddik og palmesukker, i et døgn - kaldt plassert i kjeller.feks. -så bærer det rett i frityren, gjerne i to omganger, først på litt lavere temp. for god fordeling av varmen, deretter på høyere varme rett før severing for å crispe opp skinnet. Men passpå, - med sukkeret så blir skinnet fort brent så en må holde øye med de konstant. Belønningen er smaken. Spises alene.... Fuggern altså. :cool:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    STOPP!!! ...nå må jeg legge meg på sulten mage. I morgen skal jeg på Youtube å se hvordan man beiner ut vaktler.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.440
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ingen liker igjen for i dag, tom for liker, og heldigvis har feberen tatt fra meg det meste av matlysten og.
    Det var litt av en meny over her!!!!!!

Drool.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    STOPP!!! ...nå må jeg legge meg på sulten mage. I morgen skal jeg på Youtube å se hvordan man beiner ut vaktler.
    Ta heller med en kartong fra lageret (jeg veit du har :rolleyes:) og kom hit! Så skal jeg vise deg.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Ingen liker igjen for i dag, tom for liker, og heldigvis har feberen tatt fra meg det meste av matlysten og.
    Det var litt av en meny over her!!!!!!

Vis vedlegget 304581

/ Morten
    Ja - den menyen hadde nok sitti som spytta på i "Lagga's Lounge" vil jeg tro.. god bedring btw - feber er relativt sjelden hos os gamlingene heldigvis. Men slitsomt når det skjer. Du får bestillle helmassasje hos Lagginnen :rolleyes:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Skal i gang med oppfrisking/sluttføring av musikkstua - og da kommer en ikke utenom akustikktiltak. Stort sett bare tenkt litt på å ta noen refleksjoner rett bak lyttepos., ingen merkbare rariteter i forb. med tak/gulv, og har god avstand (2,5 m.) til sidevegger. Forslag til spiselige løsninger mht. å ta førsterefleksjoner mottas gjerne!

I mellomtiden, her er noe som demper første-ereksjoner :rolleyes:
    Hei Sluk

Hva med å teste ut Svanå vinger? Har ikke noen erfaringer med disse selv, men har tro på at de skal fungere til formålet. Skulle de derimot ikke fungere til bakveggen kan du plassere de hvor som helst i rommet med effekt. De gjennomsiktige er jo estetisk sett ganske kule også.

Svanå vinge.jpg

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.121
    Torget vurderinger
    2
    Tipser om dokumentaren Jiro Dreams of Sushi som ligger på Netflix nå.
    Fantastisk fra en liten sushibar med tre Michelin-stjerner som mesterkokken Noël Robuchon holder for å være et av verdens beste spisesteder.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Jag ska kjøpa vingar før pengarna.... jaa.... joda..... vel..:p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Tipser om dokumentaren Jiro Dreams of Sushi som ligger på Netflix nå.
    Fantastisk fra en liten sushibar med tre Michelin-stjerner som mesterkokken Noël Robuchon holder for å være et av verdens beste spisesteder.
    Hehe.. du tror vel ikke den snutten har gått under Slukradaren? :rolleyes: Thanks anyway! Drømmer om en leilighet over restauranten!

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.121
    Torget vurderinger
    2
    Regnet med at du hadde den på scope. Den ble nylig lagt ut på Netflix. En nytelse å se.
    Har spist på Shiro i Seattle. En av Jiros lærlinger står klar til å lage omakase der.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Jag ska kjøpa vingar før pengarna.... jaa.... joda..... vel..:p
    Ikke vingar, men vinge. :)
    Er litt skeptisk til å ha en absorberende flate (eneste) i rommet så tett på lytteposisjon som vi satt nær bakveggen din sist (hvis det er lytterommet du mener). Vinge skal du kunne plassere for refleksjoner fra 5 ms forsinkelse i forhold til direktelyd. Ca 80 cm fra bakveggen. Passer ikke det ganske bra da?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Faen veit, bare en tanke... Har mulighet til å prøve ut noen 100 mm. plater også. Vi får se. Ikke pri nå, først skal alle andre innredningsdetaljer opp og stå, så får vi sjekke ut ev. behov der og da! If it ain't broken don't fuck With it (Slukdefinisjonen).

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.450
    Torget vurderinger
    23
    Regnet med at du hadde den på scope. Den ble nylig lagt ut på Netflix. En nytelse å se.
    Har spist på Shiro i Seattle. En av Jiros lærlinger står klar til å lage omakase der.
    Høres deilig ut... planlegger en tur til Japen i.l.a. 2016 - da blir det sulteforing og tarmskyllinger i UKER før avreise ;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Faen veit, bare en tanke... Har mulighet til å prøve ut noen 100 mm. plater også. Vi får se. Ikke pri nå, først skal alle andre innredningsdetaljer opp og stå, så får vi sjekke ut ev. behov der og da! If it ain't broken don't fuck With it (Slukdefinisjonen).
    Var ikke akkurat behovet av akustikktiltak som slo meg når jeg var hos deg nei.

Ps: Har endel 100mm flexi A og Rockfon industrial liggende så du får bare si fra hvis du trenger noe når den tiden kommer.

janomdahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    Aldri feil med noe fra Ridge. Husker med vemod dengang det kostet noen og tyve dollar for en Geyserville i butikk i USA.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hverken all verdens fiffige menyer eller akustikktiltak, kan redde dette her;

Hmmmmmm.... en forestilling (har bestillt sete på første rad - som vanlig) med slikt, kan muligens rette opp "litt" av innovergåsehuden jeg fikk av å høre det bandet over;

10847259_809601715777832_7585036085191444494_o.jpg

Min kjære har dette som sin kjæreste hobby.

Uansett; knall å følge med i denne tråden - aldri et kjedelig øyeblikk.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.165
    Torget vurderinger
    6
    Haha, jeg så også den hårreisende fremføringen av noe som skulle være Russlands nasjonalsang på Dagsrevyen. Det morsomste var kanskje at statslederne stod der helt grav alvorlige og lot som ingenting. Fanstastisk grusomt:cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn