Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.438
    Antall liker
    3.326
    Det er vel greit å ta litt hensyn ... ikke klippe gress i kirketiden på søndager. Bortsett fra det er det vel fritt frem? Å styre med motorsag på lørdag kveld er vel å overdrive...
    i kirketiden burde man egentlig både klippet gresset og kjørt motorsag
    ingen som spør meg om jeg vil ha skrellet fra kirkeklokker
    verste stedet på søndager er Tønsberg gjestehavn.....der ringer det noe helt sjukt...
    Kirkeklokker hadde jeg helt glemt. Ute på landet her er det mere 14 forskjellige menigheter av forskjellig slag,
    de har ikke slike ting. :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Nå klør det litt i fingrene her.... ideelt for en med hobbyer og interesser utover øl & Champions League... selge brakka i Oslo, kjøpe denne og sitte med 3-4 mill. til renovering, ombygging, litt horn :cool: og slakkere hverdag frem til pensjon... man lever jo kun en gang og snaut nok det :(

    Huseby, Onsøy - Småbruk med 2 boenheter, garasjer, verksted og
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Ikke nødvendigvis, men god plass er ikke å forakte og en slik eiendomsmasse med flere bygninger er ideelt for oss.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.371
    Antall liker
    11.373
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke til å nekte at liknende tanker melder seg stadig oftere her også.

    Hage og utearelaler er til rekreasjon og avslapping. Folk som durer rundt med bensindrevne gressklippere mens andre nyter sin hvitvin i ettermiddagssol skulle vært......
    Erfaring sier meg at de som bråker mest er de som bruker hagen minst. Da kunne de like godt la det gro over, eller legge stein og kunstgress. Ikke at det ser ut som det hjelper så mye for da kommer høyttrykkspyleren.
    Kirketiden driter vi i, men å redusere støynivået til et minimum i et boligområde er et prinsipp og vanlig folkeskikk.

    Klippe gress kan man gjøre når som helst, gjelder bare å skaffe seg skikkelig utstyr.
    2015-05-26_12-44-43.jpg
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.596
    Antall liker
    17.544
    Torget vurderinger
    2
    Plen? For noe tull. Dyrk grønnsaker.
    Og forbudet gjelder fra start til slutt på helligdagen, ikke bare i kirketiden.

    image.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.596
    Antall liker
    17.544
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner jeg godt. Men akkurat den siden gir en grei oversikt over "funn".
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    836
    Antall liker
    832
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snakket om Østfold lenge du Sluket.. Og kort vei til en viss eksklusiv sushi restaurant i Moss..
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.440
    Antall liker
    2.876
    Torget vurderinger
    3
    Kjøp småbruk å bli en enda lykkeligere mann enn du allerede er.
    Ingen ting å lure på. God plass til å realisere ville DIY prosjekter unner jeg deg i bøtter å lass.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.227
    Antall liker
    15.312
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Snakket om Østfold lenge du Sluket.. Og kort vei til en viss eksklusiv sushi restaurant i Moss..
    Eksklusiv og Moss i samme setning, det ser man ikke ofte!
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    SOLGT ! står det :mad:
    -m
    Det kom ett bud i dag tidlig på 3.450' - antar det er denne som gikk av med seieren... Vel vel. Da ble det ingen plass til å snekre '32, Morten!
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Synd, likte den der, fin beliggenhet.
    -m
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp. Og vettug pris, og da forsvinner sånt med en gang. Me det går flere tog, for så vidt ikke klar for å flytte på meg enda heller så da var det vel ok.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    11.604
    Nettopp. Og vettug pris, og da forsvinner sånt med en gang. Me det går flere tog, for så vidt ikke klar for å flytte på meg enda heller så da var det vel ok.
    Synes du skal bli her i Oslo jeg! Ikke noen skikkelig vinylklubb nede i Moss. Langt og reise til BJ, og en masse vinyltullinger som kommer til og savne deg!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp. Og vettug pris, og da forsvinner sånt med en gang. Me det går flere tog, for så vidt ikke klar for å flytte på meg enda heller så da var det vel ok.
    Synes du skal bli her i Oslo jeg! Ikke noen skikkelig vinylklubb nede i Moss. Langt og reise til BJ, og en masse vinyltullinger som kommer til og savne deg!
    Fanken - det har du jo helt rett i!! Tror jeg blir her allikevel.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.256
    Antall liker
    13.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Etter over 30 år i Tigerstaden har jeg hatt til vurdering et par ganger å flytte tilbake til skauen igjen.
    Men hver gang jeg besøker røttene, skjemmes og gremmes jeg over tilgangen på skikkelig mat og råvarer.
    Nei takk.
    Oslo er best på alt. Mat, musikk og moro.
    Jeg har snart 2 ØYA festivalar 80 meter fra kjøkkenvindu.

    Oslo jazzfestival til høsten.

    Kan vi ønske oss mer? ....bortskjemte er vi.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Du sier noe... var akkurat på Mathallen nå i kveld og kjøpte trøffelsalami og litt Tapas... saker som er vriene å finne på Skreia liksom :rolleyes: Men en kan jo bytte noen kvaliteter med andre, alt avhengig av hva som prioriteres høyest. Til helgen er det miniøya-festival ved Tøyenbadet, tar en tur dit med Sluk jr. jr. tenker jeg, dersom været er ok. Var på Munch museet søndag, og for de som ikke forstår Munchs kvalteter og storhet så anbefaller jeg en tur dit, nå er det joint venture der med Munch og van Gogh... og når en ser disse høyt tiljublede og verdenskjente van Gogh arbeidene side by side med vår egen Munch er det ikke tvil i mine personlige preferanser...
    van Gogh nådde ikke Munch til knærne engang. Men det er nå min høyst personlige mening da. Og konas også faktisk. Kraften, uttrykket,fargene - alt er i en egen klasse. Ikke rart at "Skrik" nå er utnevnt til verdnes offisielt mest kjente kunstverk. Høyst betimelig og relevant.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    I SVARTSVINGTE!! Kona ringte nettopp - er ute på forberedelse til en utstilling, og bilen står parkert på Majorstua, med knust sidespeil!!! For to uker siden ble det merker/riper på høyre forskjerm parkert i parkeringshus, med god plass rundt. Tror jaggu jeg reiser ut allikevel! Dette er bare så inni helvete irriterende. :mad:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.227
    Antall liker
    15.312
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nettopp. Og vettug pris, og da forsvinner sånt med en gang. Me det går flere tog, for så vidt ikke klar for å flytte på meg enda heller så da var det vel ok.
    Synes du skal bli her i Oslo jeg! Ikke noen skikkelig vinylklubb nede i Moss. Langt og reise til BJ, og en masse vinyltullinger som kommer til og savne deg!
    Langt til BJ? Han skal vel ha kjærringa med seg på flyttelasset??
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.596
    Antall liker
    17.544
    Torget vurderinger
    2
    Det kan være jeg hørte feil, men jeg fikk inntrykk av at utkantstrøk ble nedvurdert når det gjelder livskvalitet? Riktignok ligger vi på horisontalen, men det har sin forklaring ...



    image.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Ikke jeg som har sagt noe slik i hvert fall, utkantstrøk byr på de beste opplevelsene det være seg selvransakelse og kontemplasjon, natur, ro, basale kvaliteter som ren luft og rent vann og ubesudlet natur samt ikke minst STILLHET.

    Det en sitter igjen med av kvaliteter fra en by blir fort redusert til ting som falsk trygghet/fellesfølelse, bedre sosialt nettverk enkelt tilgjengelig (?) lettvint hverdag og (kanskje overdrevet) behov for enkelte spesialforretninger.

    MEN det krever sin mann å bo grisgrendt, du må ikke være redd for å ta i et tak, det betinger gjerne praktisk sans og et godt håndlag med det meste (og da mener jeg ikke x-box og lignende tant fjas...) og fremfor alt må du være glad i og i sync med deg selv. Mange er ikke det.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.596
    Antall liker
    17.544
    Torget vurderinger
    2
    Det skal innrømmes at når jeg er i storbyen bunkrer jeg opp med godvarer. Sist jeg var i Oslo ble en grønnsakshandler tømt for diverse som ikke forefinnes her i traktene, bl.a. noen tomater fra himmelen.
    Men så er det også mye her som kommer ferskt og godt nærmest rett opp av jorden. Alt til sin tid - tidligere i kveld var jeg på besøk hos en melkebonde som ga seg i fjor etter 25 år med helt økologisk drift. "Tine helte melken min i samme tank som melka fra kyr som hadde gått på kraftfôr og som var stengt inne i fjøs. Mens mine gikk ute nærmest året rundt og fikk grasfôr eller gikk i utmarksbeite. Kan du forstå slikt?"

    Nei. Men sånn er det blitt.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Det må være flott å kunne shoppe slike ting lokalt, kombinert med egenproduksjon av litt forskjellig. Drømmen. Frikoblet fra mas og all verdens krav og pålegg. Da kan man snakke om ekte livskvalitet. Levestandard er relativt sett uinteressant, det er kvaliteten på det en gjør/har/opplever som betyr noe.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.596
    Antall liker
    17.544
    Torget vurderinger
    2
    Naboen ligger noen hakk foran. I over tyve år har de drevet økologisk, med kyr. Har en hest til transport og pløying. Epler, solbær, flere potetsorter, ulike viner fra bær som sankes inn, ost, rømme, melk, smør, forskjellige pølser, og annet.

    Vikabråten gård. Er full av beundring over hva de får til. (Kreklingvin var en ny og god erfaring).
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.763
    Antall liker
    107.408
    Torget vurderinger
    23
    Endelig! Helgen er her, helt og holdent viet selvpleie og hobbies - bl.a. skisser, kalkyler og planlegging for det nye Slukoteket. Hva er vel da bedre enn å starte med en liten grunnskizde av noe som vil sette premissene for resten....:cool:


    basshorn 3.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn