Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Fortsetter det slik så er det ingen igjen på lista ved juletider!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23

    Skrotten er ikke helt i vater kjenner jeg, så nå tar jeg meg et glass rødvin og benker meg ned foran TV'en til jeg ramler av krakken!

    sp10 laser.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Skrotten er sånn ca. i vater igjen kjenner jeg, og det er tid for litt hagearbeid. Hvis jeg gidder... er så varmt og deilig på hjemmekontoret, kaffen er god også og sannelig dumpet det ikke ned en taxfretoblerone her :cool: Tror jeg drøyer hagearbeidet til like før mørkets frembrudd så tar det ikke så lang tid!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Skrotten er sånn ca. i vater igjen kjenner jeg, og det er tid for litt hagearbeid. Hvis jeg gidder... er så varmt og deilig på hjemmekontoret, kaffen er god også og sannelig dumpet det ikke ned en taxfretoblerone her :cool: Tror jeg drøyer hagearbeidet til like før mørkets frembrudd så tar det ikke så lang tid!
    Slike uttalelser minner om en mann som har gitt opp det meste...
    Har ikke trua på det altså ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Nærmere sannheten enn du aner, emo.
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    2.021
    Antall liker
    2.639
    Sted
    Portugal
    Nå Sluket, lagt på deg litt og kommet i form igjen.
    Ser tråden er fri for slanking og tilbake til vesentlige ting som lyd og musikk.
    Blir vel snart litt varme så vi kan ta mat og drikke på bryggen.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    God aften Herr Oen - trævlig å sjå døkk... Ja nå er det jaggu på tide med litt varme, nettopp spylt plattinger og terrasser reine for gult støv, og holdt på å fryse spent i hjel! Begynner å bli lei av å rydde opp etter trærnes kjønnslige utskeielser.

    Gleder meg til bryggedans med tilhørende helstekt okse :cool:
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.354
    Antall liker
    11.330
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ....... drøyer hagearbeidet til like før mørkets frembrudd ............
    Skulle ønske flere av mine halvdøve helmotoriserte hobbyentreprenørgartnernaboer viste samme holdning som deg der.
    Takk gud (eller sånne som oss) for våre underjordiske gravstille mannehuler.
    Ellers også har du min fulle støtte og empati over hele fjøla.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Her er det motorfri sone!! HATER slik støy. Har en nabodust i rekkehus på nedsiden , 62 m2 hage hvorav halvparten er gress, i dag tidlig fyra'n opp en blårøykspyende totakter av en lyddemperløs klipper - den lille flekken hadde jeg greit tatt med neglsaks på ti minutter. Stortosk. I tillegg frekk nok til å trimme den bælstygge Tuja-rånehekken sin fra MIN side av gjerdet uten å ta med seg dritten tilbake til seg selv!! Ligger kvister og kvas der i morra så får'n hekketrimmeren opp i toern - sideways!!
    Eneste formildende omstendighet er at hekkjævelen gjør at jeg slipper å se det stutdumme trynet hans der han sitter og kjefter på kjerring og unger :mad:
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gutter; skal vi gå sammen og spleise på et kurs til vyrde trådeier?


    Har på følelsen av at våren og sommeren kan bli lang og hard for naboer - og øvrige i nærheten....
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.036
    Antall liker
    2.131
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Her er det motorfri sone!! HATER slik støy. Har en nabodust i rekkehus på nedsiden , 62 m2 hage hvorav halvparten er gress, i dag tidlig fyra'n opp en blårøykspyende totakter av en lyddemperløs klipper - den lille flekken hadde jeg greit tatt med neglsaks på ti minutter. Stortosk. I tillegg frekk nok til å trimme den bælstygge Tuja-rånehekken sin fra MIN side av gjerdet uten å ta med seg dritten tilbake til seg selv!! Ligger kvister og kvas der i morra så får'n hekketrimmeren opp i toern - sideways!!
    Eneste formildende omstendighet er at hekkjævelen gjør at jeg slipper å se det stutdumme trynet hans der han sitter og kjefter på kjerring og unger :mad:
    Så så, jeg kommer med lefsekling snart slik at vi får ned blodtrykket.
    Nybakt lefsekling på bei hit til konfirmasjonen til jentungen. Skal spare litt.

    Haavard
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Minner meg noe jæv..... på hvorfor jeg bygde hus noe så sinnssykt grisgrendt ut på landet.....

    Her er det motorfri sone!! HATER slik støy. Har en nabodust i rekkehus på nedsiden , 62 m2 hage hvorav halvparten er gress, i dag tidlig fyra'n opp en blårøykspyende totakter av en lyddemperløs klipper - den lille flekken hadde jeg greit tatt med neglsaks på ti minutter. Stortosk. I tillegg frekk nok til å trimme den bælstygge Tuja-rånehekken sin fra MIN side av gjerdet uten å ta med seg dritten tilbake til seg selv!! Ligger kvister og kvas der i morra så får'n hekketrimmeren opp i toern - sideways!!
    Eneste formildende omstendighet er at hekkjævelen gjør at jeg slipper å se det stutdumme trynet hans der han sitter og kjefter på kjerring og unger :mad:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Gutter; skal vi gå sammen og spleise på et kurs til vyrde trådeier?


    Har på følelsen av at våren og sommeren kan bli lang og hard for naboer - og øvrige i nærheten....
    Alternativt ligner jeg nok kanskje enda mer på Otto Jespersens rasende figur i "Nårje" :rolleyes: Men egentlig er jeg snill og mild :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Her er det motorfri sone!! HATER slik støy. Har en nabodust i rekkehus på nedsiden , 62 m2 hage hvorav halvparten er gress, i dag tidlig fyra'n opp en blårøykspyende totakter av en lyddemperløs klipper - den lille flekken hadde jeg greit tatt med neglsaks på ti minutter. Stortosk. I tillegg frekk nok til å trimme den bælstygge Tuja-rånehekken sin fra MIN side av gjerdet uten å ta med seg dritten tilbake til seg selv!! Ligger kvister og kvas der i morra så får'n hekketrimmeren opp i toern - sideways!!
    Eneste formildende omstendighet er at hekkjævelen gjør at jeg slipper å se det stutdumme trynet hans der han sitter og kjefter på kjerring og unger :mad:
    Så så, jeg kommer med lefsekling snart slik at vi får ned blodtrykket.
    Nybakt lefsekling på bei hit til konfirmasjonen til jentungen. Skal spare litt.

    Haavard
    Du skulle vært lege - ikke skolelærer! Dette er helt riktig medisin! Spar MYE - lær samtidig jentungen gleden ved å gi og at hun nå når hun trer inn i de voksnes rekker i større grad må ta ansvar og tenke på de som lider :rolleyes: God Bless Granny, btw. Og se nå endelig til å få tak i oppskrift/fremgangsmåte!!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gutter; skal vi gå sammen og spleise på et kurs til vyrde trådeier?


    Har på følelsen av at våren og sommeren kan bli lang og hard for naboer - og øvrige i nærheten....
    Alternativt ligner jeg nok kanskje enda mer på Otto Jespersens rasende figur i "Nårje" :rolleyes: Men egentlig er jeg snill og mild :)
    Joda, jeg tror deg så gjerne...... men hvorfor ta sjansen? ;)
    Altså, det finnes et egosentrisk tilsnitt med spørsmålet mitt. Jeg skal en tur til Hønefoss/Lier 20-22 juli og tenkte å spørre kompis AtleT om han kunne være verge for meg ved et eventuelt besøk i slukoteket, om det skulle passe seg slik.


    (ja, det her kan vel lett oppfattes som et spørsmål om audiens)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    En venn av AtleT er en venn av meg - og du har jo alltid vært snill og beskjeden i matfatet så en timeavtale hos Slukologen lar seg nok ordne..:cool:
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En venn av AtleT er en venn av meg - og du har jo alltid vært snill og beskjeden i matfatet så en timeavtale hos Slukologen lar seg nok ordne..:cool:
    Puh! Takk. Og jeg som var så nervøs... ;)
    Apropos matfat ; kremt... mitt folkeslag har rykte på seg for å kave til seg det meste.

    Ser at AtleT allerede har forstått hva som er på gang - må vel sende ham en søknad også :)

    Slenger inn søknaden her likegodt:

    unnamed.jpg


    Regner med at du ser hvilket deilig stykke musikk som ligger under, AtleT.....
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Skikkelig godstemning her og Sluket treffer spikeren på hodet som vanlig ser jeg. :)
    Er ikke mange jeg ville gått i krigen med Emo, men du er en av de. Å geleide deg trygt ut av Slukoteket etter hornmassasje skal være meg en sann glede.

    Kjenner igjen Bach cellosuite nr 1 hvor det skal være. :cool:

    God natt karer!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Bachs Cello Suite..?? Fankern - trodde det var "Flight of the Bumble Bee" for trombone!! G'natt til de som skal køye - blir nok ikke med det første her, konka ut i godstolen hos svoger et par timer på dagen, og to timer før 24.00 er som kjent verdt fire etter... så da tjente jeg to timers musikktid i dag! Ingen dårlig handel..

    bone3.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.268
    Antall liker
    16.880
    Torget vurderinger
    2
    Vi har altså noe som heter Lov om helligdagsfred - hint, hint. Du napper en garantert bot om du drar i gang motorsag eller gressklipper på søn-/helligdager, dersom naboen tør anmelde forholdet.



    Screen Shot 2015-05-26 at 07.10.28.jpg
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Hva er dB-grensen for når noe blir "utilbørlig"?
    Tror mange med hage synes helgen er en bra tid å stelle den litt...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt klart dust å mene at det er "dust".. På fridager hvor en kan høre musikk.. Prog eller ei... Å blande religion inn i det hele når det er like mye kultur blir bare patetisk... Fri er fri.. Jobber jammen meg nok til tider.. :cool:
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det er også dust å mene at det er klart dust og mene at det er dust....det er også dust å ikke skjønne at det hele var ment som en...dust...:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.428
    Antall liker
    3.275
    Det er vel greit å ta litt hensyn ... ikke klippe gress i kirketiden på søndager. Bortsett fra det er det vel fritt frem? Å styre med motorsag på lørdag kveld er vel å overdrive...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.263
    Antall liker
    6.531
    Kjørte både kappsag og dykksag utendørs søndag og mandag :rolleyes:
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel greit å ta litt hensyn ... ikke klippe gress i kirketiden på søndager. Bortsett fra det er det vel fritt frem? Å styre med motorsag på lørdag kveld er vel å overdrive...

    .....eller en litt sær hobby en utfører i fylla? :rolleyes: :D
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.428
    Antall liker
    3.275
    Det er vel greit å ta litt hensyn ... ikke klippe gress i kirketiden på søndager. Bortsett fra det er det vel fritt frem? Å styre med motorsag på lørdag kveld er vel å overdrive...

    .....eller en litt sær hobby en utfører i fylla? :rolleyes: :D
    Har faktisk opplevd motorsaglyd fra en av naboene på en lørdag kveld. Vi satt ute og grillet. De ga seg etterhvert. :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.365
    Antall liker
    106.040
    Torget vurderinger
    23
    Slå ihjæl alle rasshøla som forstyrrer! Skal folk bråke - ta fri og gjør dette 08.00 - 17.00 man-fre. :mad::mad::mad::mad: Hold hviledagen hellig! Hold hele dagen villig!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bygge stavkirke i hagen? :cool:
    det ultimate lytterommet...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Det er vel greit å ta litt hensyn ... ikke klippe gress i kirketiden på søndager. Bortsett fra det er det vel fritt frem? Å styre med motorsag på lørdag kveld er vel å overdrive...
    i kirketiden burde man egentlig både klippet gresset og kjørt motorsag
    ingen som spør meg om jeg vil ha skrellet fra kirkeklokker
    verste stedet på søndager er Tønsberg gjestehavn.....der ringer det noe helt sjukt...
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn