pengesluk skrev:JanR skrev:Appropå kabler.pengesluk skrev:Fanken, Rozzy, nå avslørte du den Biltema kobberkabelen på høre side av høyttaleren..
Sluket hadde akkurat ryddet i kablene, som alle ser :
![]()
/jan
SLEM!! Var ikke kaffen god nok? Fikk dere ikke nok røykepauser? Fant nok alle tre Rødmix - tomposene ser du..
Hehehe, takk skal du jævla ha ;Dpengesluk skrev:Neste gang dere kommer skal jeg sette opp et tomt oljefat til sneipene deres, ved siden av rullatorparkeringa..
Så du den ikke?pengesluk skrev:Men hvor var den nyinkjøpte pipa til Rozzy??
Hva skulle jeg gjøre, da? Rasmussen hadde sommerstengt..JanR skrev:Siste bildet herfra.
Legg merke til kablingen, den gutten leker ikke butikk![]()
![]()
/jan
Hehehe syns det var hjemmekoslig jeg da.pengesluk skrev:Flotte bilder, guttær, får jo den værste svinesti til å fremstå som en prisbelønnet affære i Bonytt ;D ;D Ehhh... vel, NESTEN da..
Stativ til kamera er åpenbart tingen til slike bilder. Neste gang blir det med nytt interiør og en vegg med vinyl- og CD rigger i tillegg!
OBS! Legg spesielt merke til akustikk-tiltaket under effektforsterkeren på gulvet. Norpapp 40/800 , extended version.JanR skrev:Ett par til tåler vi.
Fra kosestolen.
![]()
![]()
/jan
rolfozzy skrev:Så.
Det går og putrer en tråd et annet sted her på HFS som har som tittel "Definisjon på high end" eller noe lignende. Det forslitte begrepet high end er det nok mange som ikke vet hva betyr.
Jeg har hørt noen anlegg der denne betegnelsen blir benyttet. Jaja. Det er nå så.
Men etter besøk hos sluket har ihvertfall jeg revurdert hva begrepet står for. Jeg har ialdri hørt high end før dette besøket. Jeg nedvurderer det såkalte high end jeg har hørt til Upper Mid End.
Dette var det jævligste råeste jeg noen gang har hørt.
End of discussion.
P.S. Og dette er arbeid in progress. Håper jeg kan stikke innom når det blir ferdig.
Hehehe, bare å få ristet han litt.madman skrev:Jada-jada det låter greit MEN !
Mvh Morten skikkelig skuffa over at gresset ikke var klippet madman
Med dette er søknad herved innlagt.JanR skrev:beste er nok å få en audiens hos den godeste sluket.
1. Fikk ingen beskjed i forkantmadman skrev:Jada-jada det låter greit MEN !
Mivh Morten skikkelig skuffa over at gresset ikke var klippet madman
Det var da svært da, karer... nesten så jeg blir litt skamfull; jeg må tilstå at jeg rakk jo ikke engang å varme opp anlegget før dere kom..JanR skrev:Er så enig som jeg kan få blitt med rozzy.
Jaggu ikke sikker på hvordan man skal forklare det her, beste er nok å få en audiens hos den godeste sluket.
Det låter hinsides bra, og det lenge før det er ferdig. Pr i dag en "beta versjon" som spiller fletta av det meste jeg har hørt (på den musikken som ble spilt i går)
Det hadde alt, oppløst hinsides himmel og helvete, trykk ut av ville #"¤"¤#%#&%/, og alikevel så behersket og rolig/balansert. Jeg personlig har aldri hørt noe helt i nærheten. Hørt mye annet jeg liker også men som sagt....
Bassene, mitt første møte dipol basser (vil ikke kalle det sub's) og ble nesten forelsketTørt, lynkjapt, driv. Aldri hørt noe lignende
Neste gang tar jeg med litt musikk. Men igjen....ikke ta mitt ord for at det som står over. Får dere mulighet så lån ørene til det anlegget !
En liten ting til, sluket har bygd/satt sammen de ht'ene vi hørte i går. Jeg er måløs, bra jobba sluket.
Tusen takk igjen Herr og Fru sluket. Og til rozzy selvsagt som måtte lide seg igjennom endel mil i går
Svinger mer enn gjerne innom igjen, både før og etter at resten av ht'ene er plass.
/jan
Fostex FE208ES-R / T500AmkII 100 Hz. / 10kHz. 6dB.Kabeldragern skrev:Hvilket element sitter i "mellomtonehornet" ?
1. Gav geskjed da jeg lå på Kosterpengesluk skrev:1. Fikk ingen beskjed i forkantmadman skrev:Jada-jada det låter greit MEN !
Mivh Morten skikkelig skuffa over at gresset ikke var klippet madman
2. Ingen ferdig skrevet instruks forelå
3. Godtgjørelse ikke engang DISKUTERT
4. Hvordan klipper man gress, egentlig..? Har ikke selv. Gress er for kuer. Vil du se gress, dra til Ekeberg. Ikke til meg.
Jeg har ca. ett dekar med tjukt, grønt gress og 5cm moseunderlag som er behagelig å gå på. Jeg kan godt arrangere et gressklippingskurs der jeg kan dirigere kursdeltakeren med megafon fra terrassen mens han gjennomfører sin praksis på plenen. Arrangøren holder gressklipper og bensin. Husk: Ansvar for egen læring!pengesluk skrev:4. Hvordan klipper man gress, egentlig..? Har ikke selv. Gress er for kuer. Vil du se gress, dra til Ekeberg. Ikke til meg.
Dazed's gressklipperskole har ikke så strenge sikkerhetskrav, så her trengs ingen "L" på ryggen. Det holder etter min mening lenge med saftblanderen på hjelmen og nabovarselet. Det Gramineaetiske grunnkurset koster ekstra, men må bestås før kursdeltakeren kan føre motorklipper.madman skrev:Den terrassen skal jeg sitte på også, å se på Sluket med manuell klipper ( må lære det først) og en stor hvit L på ryggen
-m
Heilt enig! Om ein sammenlikner dette med det drøyeste fra Burmester så skjønner ein at High-End begrepet er omtrent meiningsløst når det kommer til lyd. I forhold til Sluksøylene så låter demo-anlegget til OHFC lukket og komprimert. Mon tru kva gamlefar hadde sagt om ein hadde nekta for at det er "high-end" (vel, om man ser på pris så )rolfozzy skrev:Jeg nedvurderer det såkalte high end jeg har hørt til Upper Mid End.
Dette var det jævligste råeste jeg noen gang har hørt.
End of discussion.
P.S. Og dette er arbeid in progress. Håper jeg kan stikke innom når det blir ferdig.
Skål ja 8)slowmotion skrev:Det var da noe jævlig til akevitt det plutselig ble i denne tråden her da?
Fine bilder! 8)
Vil nok være veldig forsiktig med en så bastant uttalelse, og dette er jo ikke noen konkurranse heller.. Dessuten ekstremt urettferdig egentlig, å sammenlikne med "kjøpeanlegg" og butikkdemo, husk at dette systemet er designet til det rommet det faktisk spiller i, og rommet er heller ikke spesielt dårlig, selv om det ikke er akustikkbehandlet etter alle kunstens regler. Stort sett sunn fornuft, lang fartstid og litt nye veier. And some guts, too...KnB skrev:Flotte bilder!!
Ser ut for at alle er enig i at dette er det beste de har hørt, og det med god margin![]()
Gratulerer sluket, virkelig morro!![]()
![]()
Ja det var i det rommet det står i som vi hørte det i. Og det er ut fra det vi omtaler det som blir demonstrert. Ser ikke bort fra det hadde oppført seg som et takras i et helt annet rom.pengesluk skrev:Vil nok være veldig forsiktig med en så bastant uttalelse, og dette er jo ikke noen konkurranse heller.. Dessuten ekstremt urettferdig egentlig, å sammenlikne med "kjøpeanlegg" og butikkdemo, husk at dette systemet er designet til det rommet det faktisk spiller i, og rommet er heller ikke spesielt dårlig, selv om det ikke er akustikkbehandlet etter alle kunstens regler. Stort sett sunn fornuft, lang fartstid og litt nye veier. And some guts, too...KnB skrev:Flotte bilder!!
Ser ut for at alle er enig i at dette er det beste de har hørt, og det med god margin![]()
Gratulerer sluket, virkelig morro!![]()
![]()
Men det skal bli grådig mye bedre. Det kan jeg love, uten blygsel. Dette var bare prøvehoppet.
Skal ikke kimse av merkevare papp, som med alt annet, man får det man betaler for ;Dpengesluk skrev:OBS! Legg spesielt merke til akustikk-tiltaket under effektforsterkeren på gulvet. Norpapp 40/800 , extended version.JanR skrev:Ett par til tåler vi.
Fra kosestolen.
![]()
![]()
/jan
Stor i kjeften er han, vesleguten ..... ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:Men det skal bli grådig mye bedre. Det kan jeg love, uten blygsel. Dette var bare prøvehoppet.